zaal met 10 boxen, welke geluidsoplossing ?

Started by Spawn666, March 15, 2011, 12:38:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spawn666

M'n vrouw haar neef vroeg me de geluidsinstallatie van z'n nieuwe zaal in te richten. ter info: het gaat om een zaal naast een funerarium waar koffietafels, presentaties en eventueel later een communiefeest zal doorgaan. Er zijn 10 boxen aanwezig van 140 watt elk.

het lijkt misschien simpel, maar ik ben er te 'leek' voor: hoe voorzie ik dit alles van geluid ? M.a.w: kan ik dit met een simpele versterker regelen ? zodat ik uit 5x2 boxen hetzelfde stereogeluid krijg ? alle kabels komen op dezelfde plaats toe.

het is de bedoeling om muziek (op normaal geluidsniveau) af te draaien met een laptop, een cd-speler en indien mogelijk ook met een ipod/-pad.

zijn er versterkers waar je 10 boxen kan op aansluiten en die (via een bepaalde instelling), langs elk kanaal stereo-geluid doorsturen ? of dien ik via professioneel materiaal te werken (mixtafel etc...) ?

alle hulp is welgekomen, bedankt alvast

mvg

Carl
Every drop of blood...
Every bit of tear...
Every bead of sweat...
I LIVE FOR THIS (Hatebreed - Rise Of Brutality)  DVD Info.be - De collectie

Raphie

Wat bedoel je met "zijn nieuwe zaal" en wat bedoel je met "inrichten"

Heeft hij een zaaltje gehuurd en wil hij graag dat jij laptop DJ speelt? of heeft hij een pand gekocht en dient een zaal van een PA oplossing te worden voorzien. Je vraagstelling is op z'n minst gezegd "vaag"     ???
JBL PRX Power!

Spawn666

Raphie,

Met 'zijn nieuwe zaal' bedoel ik wel degelijk dat het zijn zaal is. Een pand door hem aangekocht, in zijn bezit zijnde dus, waar reeds 10 boxen voorzien zijn. (ingewerkt in het plafond). Het gaat hier dus niet om een éénmalig feit maar om een blijvende, vaste, geluidsinstallatie.

Ik zoek een lowbudget PA-oplossing om de zaal van lichte (achtergrond)muziek te voorzien, dus zeker niet om zware geluidsnormen mee te halen.