M&G (11-03-2011) @ The Chamber of Dreams – De Evolutie van een Home Theater

Started by Madhouse, March 14, 2011, 22:21:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Etiennevh

Quote from: skoebiedoe on March 16, 2011, 20:24:16
Ik heb de blu ray van kings of leon in de O2 in london....die bestaat dus maar in de Arena????
Heet toch de O2 Arena..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Quote from: The Vampire on March 14, 2011, 23:13:20
je moet echt geld gaan vragen voor M&G's, want nu kost het je alleen maar geld :D
;D

Quote
overigens Adele niet?? niet je smaak?
Adele is geen tijd voor geweest. Een M&G is eigenlijk altijd te kort ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Madhouse on March 15, 2011, 20:23:08
Pffffff je gaat het nog druk krijgen hoor na deze opmerking  :D
Heb ik al, met alleen dit jaar 4 M&G's :o ;D

Quote
Lekker he die verslaving. Ik heb nog niets besteld maar de SACD van Blof gaat sowieso komen (echt nooit geweten dat die een SACD hebben).
Verslaving? Wij? ;D
Ik ben ook per toeval met de SACD van Blof in aanraking gekomen. De kwaliteit is echt erg goed :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


HTip

Annet heeft het net gelezen en vindt het ook een erg leuk verslag, vooral het gedeelte van die broek en dat opruimen... :unsure: >:D

We gaan nu weer (alweer??) genieten van een film. We krijgen er maar geen genoeg van :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Het is alweer ruim een week geleden, maar vergeten is het zeker niet en je weet wat ze zeggen, beter laat dan nooit.

Het was vrijdagochtend 11 maart 2011, een dag waar ik me toch al 3 weken lang op had zitten verheugen.
En die dag was eindelijk aangebroken. Het beloofde een mooie, gezellige en indrukwekkende dag te worden.
Althans, dat was mijn hoop voor deze dag...

De avond ervoor rustig wat cdtjes verzameld die ik mee zou nemen. Op tijd naar bed gaan zat er niet in, daarvoor was ik te opgewekt.
Je vraagt je misschien af waarom alleen cd's? Dat antwoord is simpel. Ik had de aanname gedaan dat alles wat ik wou zien ook aanwezig gedaan. wat later ook het geval bleek te zijn.

Maar het was dus vrijdagochtend 11 maart 2011 en ik stond om 7 uur al naast mijn bed, nog eerder dan ik op een normale werkdag uit mijn bed zou rollen.
Fris en fruitig doorliep ik mijn dagelijkse ochtend ritueel. Zo tegen achten liep ik naar mijn auto om nog een tweetal cd hoesjes te pakken.
Ondertussen kwam mijn compagnon voor de dag aangereden. Vandaag zou ik met Roy, beter bekend als Madhouse, een roadtrip richting België maken om bij Philip zijn Chamber of Dreams te bewonderen.
Voor Roy zou dit al de 3de keer worden en voor mij de 1ste keer. Erg spannend dus.
Voordat we vertrokken liepen we nog even naar binnen, zodat ik nog mijn laatste spulletjes kon pakken en Roy mijn hoogglans witte RX8-en laten zien.
Daarna mijn vriendin gedag gezegd en toen de auto in gestapt. De trip was begonnen!

Inmiddels waren wij al een 10 á 15 minuten onderweg toen mijn telefoon ging. Het was mijn vriendin.
Haar pinpas was nog in mijn bezit, dus konden we weer terug, want er moest gewinkeld worden in mijn afwezigheid.
Na de pinpas afgeleverd te hebben, lees door de brievenbus gegooid, vervolgende wij onze trip richting België.

Roy en ik kende elkaar inmiddels al waardoor er geen moeite was een gesprek aan te knopen.
Beide zijn we werkzaam in de ict dus er was gespreksstof genoeg.

Onderweg nog even een tussenstop bij de mediamarkt gemaakt en uiteindelijk kwamen we om 11 uur aan bij Philip.
Daar werden we warm onthaald met een kop koffie en soesjes die we meenamen naar de woonkamer.
In de woonkamer even lekker gekeuveld over onze hobby met als hoofdonderwerp toch de inakustik speakerkabels.

En toen was het eindelijk zover. We gingen de Chamber of Dreams binnen.
Eén van de eerste dingen die gelijk opviel toen ik binnen stapte was de akoestiek.
Op de achtergrond stond dire straits op en dat klonk heerlijk strak en onze stemmem klonken ook strak.
Geen galm, geen echo, niks anders dan onze stemmen en de muziek.
Dat was voor mij dus ook gelijk aanleiding om Philip uit te vragen over akoestiek.
Ondertussen ook de ruimte van top tot teen bekeken en ik kon alleen maar bedenken: wat een prachtige ruimte!
De ruimte is heel mooie afgewerkt in een mooie kleurstelling en voelt gezellig en knus aan.
In 1 woord: Indrukwekkend!

Na de uitleg en het bewonderen van de ruimte kwam het moment waarvoor we waren gekomen, het luisteren van muziek en het kijken van films.
Roy en ik hadden beide allebei aardig wat cd's meegenomen en 2 concerten op blu-ray en dvd.
Maar we begonnen met de dire straits die al op stond toen we binnen kwamen.
Daarna hebben we Maria Mena, Chris Cornell (ex lead singer van sound garden), Katie Melua, Pink Floyd, Blof, Alans Parsons Project, The Cardigans, David Elias en Peder af Ugglas geluisterd.
Misschien dat ik nog wat vergeet. Maar wat was dat genieten zeg! In stereo zowel als in surround klonk het prachtig en werd je omringt door een heldere, strakke, en neutraal klinkende soundstage.
Ik had het gevoel dat het geluid natuur getrouw over werd gebracht, wat naar mijn mening een erg prettige luister ervaring gaf.

Vervolgens vervolgde we de sessie met het concert van seal. En ja weet wat dan komt. Het scherm ging open en de beamer ging aan.
En het beeld wat toen op het scherm getoverd werd was prachtig. Helder, scherp beeld, je zag de zweet druppels van seals hoofd aflopen.
Daarna het concert van pink opgezet. Beide concerten was genieten het was alsof je er zelf bij was.
Je ging helemaal op in het beeld en ook in het geluid. Prachtig!

Na het genieten van muziek en muziek met beeld, kwamen de films.
En wat een traktatie was dat zeg!
We hebben de openings scene en de ziekenhuis scene van Batman: The Dark Knight gekeken, we hebben de Tank scene uit Finding Nemo gekeken.
Ook een leuke scene uit Monsters Inc kwam voorbij en een scene uit War of the Worlds.
Vooral de scene uit Monsters Inc is me bij gebleven want ik werd zowat uit mijn stoel geblazen door de sub.
De scenes waren echt genieten. Het Begin shot uit Batman zag er echt prachtig uit en het geluid was bij alle bekeken scenes erg indrukwekkend.

Onder al het kijk en luister geweld door liep de tijd rustig door en inmiddels was Annet, de vrouw van Philip, al thuis gekomen en werd het tijd om te gaan eten.
We werden verwend met een heerlijke gehaktschotel en onder het eten gezellige zitten kletsen met Annet en Philip.
Het was leuk om te horen dat Annet net zo fanatiek is als Philip met HT en ik denk dat Philip zich gelukkig mag wensen met een vrouw die ook zo van HT houd.

Na het eten gingen we naar beneden voor de hoofdfilm. Herinner je nog de tussen stop bij de mediamarkt eerder in dit verhaal?
Die tussenstop was nodig omdat de verrassing die we voor Philip hadden gekocht niet echt meer een verrassing zou zijn.
We hadden een cd van Otis Redding voor hem gekocht, maar wat bleek nou, Philip had zelf ook al een cd van hem aangeschaft waar alle nummers van deze cd ook opstonden.
Maar wij dus naar de mediamarkt en daar hebben we Despicable Me op Blu-Ray gekocht voor Philip.
Dit werd dus ook de hoofdfilm van de avond. En wat een heerlijke (animatie) film was het zeg.
Goede humor, een leuk verhaal en goed beeld en goede soundtrack. In 1 woord genieten!
In de pauze van de film nog een lekker bakje ijs gegeten.

Toen de film was afgelopen was het alweer bijna 11 uur. De dag was echt omgevlogen.
Voordat we de Chamber of Dreams verlieten nog 1 liedje geluisterd. Het ging om mijn referentie nummer en dat is Kings of Leon - The Face.
Dit nummer is voor mij een graadmeter of ik iets mooi vind klinken of niet. en hij klonk goed!

En toen was het moment aangebroken om de Chamber of Dreams te verlaten.
Eenmaal boven gekomen nog even met Philip gesproken en vervolgens de auto in gestapt om huiswaarts te keren.

Wat een dag!

De akoestiek was voor mij 1 van de redenen waarom ik graag een keer in de Chamber of Dreams wou kijken en om Philip te ontmoeten.
Ik wou Philip graag wat vragen stellen hierover en natuurlijk om het zelf te ervaren. Naar aanleiding hiervan heb ik ook wat goede ideeën voor thuis op gedaan.
De dag was en is nog steeds voor mij in 1 woord te omschrijven zoals eerder vertelt en dat is indrukwekkend.
Ik heb echt genoten van de muziek en van de film en ik ben echt van kippenvel moment in kippenvel moment gevallen.
De SVS sub uhm... ik bedoel de Velodyne was echt indrukkenwekkend ;)
De sub blies je op de juiste momenten weg en op de andere momenten was hij heel subtiel aanwezig.
Het geluid in z'n algemeen was erg goed. Het was 1 geheel en dat creeërde een zeer mooie luisterervaring.
Het beeld was prachtig en wat tovert de JVC een mooi plaatje op het scherm zeg en hij is nog geruisloos ook.
Nee het was echt een hele mooie ervaring en dat kwam niet alleen door de Chamber of Dreams.
Het was erg gezellig, Philip en Annet zijn vriendelijke, spontane en gastvrije mensen.
Het ijs was ook snel gebroken.

Philip en Annet bedankt voor jullie gastvrijheid en de gezelligheid.
Het was leuk jullie te ontmoeten.

Hopelijk zien we elkaar snel weer bij Roy of bij mij thuis.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

DD2

Leuke verslagen allemaal! dat beloofd wat voor de volgende M&G,..  ik heb er al zin in !   :D

HTip

Zefanja, erg leuk dat je nog de tijd hebt genomen om jouw dag te beschrijven. Erg leuk geschreven en op deze manier beleef ik de dag weer opnieuw. Bedankt voor alle complimenten! :wub:

Bedankt ook voor je bezoek en enthousiasme. Wij (Annet en ik) vonden het ook erg leuk je te ontmoeten. Ook dit verslag krijgt een mooi plekje in het grote M&G-boek... ;D

Hopelijk tot gauw!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: DD2 on March 23, 2011, 12:39:21
Leuke verslagen allemaal! dat beloofd wat voor de volgende M&G,..  ik heb er al zin in !   :D
Je zult nog even geduld moeten hebben. Eerst nog de M&G van 10 april ;)
Jouw M&G staat pas gepland in eind juni/begin juli...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive