Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

... een weloverwogen keuze 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Ik had het graag beter gevonden, want die cayin is zo mooi  :wub:.

Vreemd genoeg was ik de enige die dat vindt, zowel vrouw als kinderen geven de voorkeur aan het cleane uiterlijk van de AVM.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Door de Cayin in eigen keten uit te proberen, ben je de AVM waarschijnlijk nog meer gaan waarderen.

Quote from: Jumping Jack on May 19, 2021, 23:01:27
Ik had het graag beter gevonden, want die cayin is zo mooi  :wub:.

Vreemd genoeg was ik de enige die dat vindt, zowel vrouw als kinderen geven de voorkeur aan het cleane uiterlijk van de AVM.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

katwax

Quote from: Jumping Jack on May 19, 2021, 23:01:27
Ik had het graag beter gevonden, want die cayin is zo mooi  :wub:.

Vreemd genoeg was ik de enige die dat vindt, zowel vrouw als kinderen geven de voorkeur aan het cleane uiterlijk van de AVM.
Ik volg je vrouw en kinderen hierin, ik hou ook van clean.
Wat je wel kan proberen is een preamp met buizen en controle/power in eindversterker
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jumping Jack

Awel, AVM heeft ook zoiets in hun assortiment, de AVM CS8.3.

Buizen line stage, 500w eindversterking in één strakke behuizing. én daarbovenop nog eens een nieuwer streamingplatform (mijne heeft nog een Airplay of bluetooth).
Maar die prijs é... 13.000 euro...  :crazy:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

katwax

Je kan deze AVM niet als eindversterker inzetten en de Cayin als voorversterker?

13K is inderdaad wel behoorlijk bedrag, dan zou ik toch opteren om eerst is een poweramp met nCore of Eigentakt eerst te gebruiken in combinatie met een buizen pre :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jumping Jack

Zo, de cayin is gisteren opgehaald na een korte luistersessie en zal nu in de buurt van Eindhoven een setje hoornluidsprekers gaan aansturen. De beste man was bijzonder gecharmeerd door de klank van mijn vertex'en, ook al wijken die erg af van wat hijzelf gewoon is.

Grappig dat ik een aantal reacties heb gekregen op de advertentie met eerst de vraag naar het waarom van de verkoop (logische vraag) en vervolgens de commentaar dat het erg logisch is gelet op de kwaliteiten van de avm.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

#2582
Quote from: Jumping Jack on May 20, 2021, 10:36:56
Awel, AVM heeft ook zoiets in hun assortiment, de AVM CS8.3.

Buizen line stage, 500w eindversterking in één strakke behuizing. én daarbovenop nog eens een nieuwer streamingplatform (mijne heeft nog een Airplay of bluetooth).
Maar die prijs é... 13.000 euro...  :crazy:

Even mezelf quoten want AVM heeft de "opvolger" van mijn CS5.2 voorgesteld, die, heel origineel, CS5.3. gaat heten.

Nieuw streaming-platform, bluetooth, Airplay, HDMI (ARC), Roon Ready én buisjes in de vooramp!

Klinkt als het perfecte apparaat, maar opnieuw: die prijs  :(. 8.990 euro is best stevig.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

katwax

Quote from: Jumping Jack on February 10, 2022, 14:18:44
Even mezelf quoten want AVM heeft de "opvolger" van mijn CS5.2 voorgesteld, die, heel origineel, CS5.3. gaat heten.

Nieuw streaming-platform, bluetooth, Airplay, HDMI (ARC), Roon Ready én buisjes in de vooramp!

Klinkt als het perfecte apparatuur, maar opnieuw: die prijs  :(. 8.990 euro is best stevig.
Er bestaat bij AVM niet zo'n upgrade pack als Linn in het verleden bv gedaan heeft?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jumping Jack

Alvast niet formeel, en het lijkt mij ook sterk...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

minplus

Wel een mooie bak met veel mogelijkheden, die je hebt.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Jumping Jack

Ja, erg veelzijdig apparaat dat ook nog eens heel goed klinkt. Tot dusver ook erg betrouwbaar gebleken.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

Quote from: Jumping Jack on February 10, 2022, 14:18:44
Nieuw streaming-platform, bluetooth, Airplay, HDMI (ARC), Roon Ready én buisjes in de vooramp!

zat je op één van deze zaken "te wachten"?
Buisjes in de vooramp klinkt wel lekker natuurlijk :)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Niet direct nee. Airplay en bluetooth zijn wel handig, maar noodzakelijk... nah.

Ik vind vooral de veel hogere prijs opmerkelijk. De 5.2 had een nieuwprijs van zo'n 5.400 euro.
Van de .3 reeks, is de 3.3 nu eigenlijk de 'opvolger' (zonder buizen in de voortrap, net zoals de 5.2) en die moet 7.490 kosten. En de enkele toevoeging van een tube line stage doet daar nog een 1.500 euro bovenop.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

#2589
Quote from: Jumping Jack on February 11, 2022, 10:11:45
Niet direct nee. Airplay en bluetooth zijn wel handig, maar noodzakelijk... nah.

Ik vind vooral de veel hogere prijs opmerkelijk. De 5.2 had een nieuwprijs van zo'n 5.400 euro.
Van de .3 reeks, is de 3.3 nu eigenlijk de 'opvolger' (zonder buizen in de voortrap, net zoals de 5.2) en die moet 7.490 kosten. En de enkele toevoeging van een tube line stage doet daar nog een 1.500 euro bovenop.

Rationeel gezien zijn dit sowieso al idiote bedragen, echter in licht van de huidige wereldeconomie, de (gecreëerde)  schaarste, inflatie en prijsstijgingen niet eens heel opvallend.

Wel vervelend als je iets wilt aanschaffen. Koop eigenlijk zelden meer iets nieuw op audiogebied.....

Niet eens omdat ik het niet kan betalen maar het heeft voor mij geen charme meer.. 

Gebruikte kwaliteitsspullen voor mooie prijzen kopen word ik veel meer blij van tegenwoordig.

Geheel passend in het groene gedachtengoed van nu ook. Recycling, 2e leven enz enz....  :D

Jumping Jack

Ik heb ook alleen maar "gebruikte" spullen (of vooral ex-demo) staan  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

#2591
Nieuwe hoofdtelefoon in huis, een gesloten model zodat ik ook muziek kan luisteren wanneer de kinderen tv kijken  :music:. Een Meze 99 classic.



Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Even mijn topic terug van onder het stof vandaan halen...

Vandaag een wondermooie Accuphase e260 opgehaald en die staat nu zijn ding te doen huize JJ. Momenteel nog enkel met vinyl als bron, maar een streamer is onderweg (dat is de Eversolo dmp 6a geworden, dat is op dit moment blijkbaar the shit)... Spannend!

Plaatjes klinken alvast erg goed, de Accu heeft de speakers volledig onder controle, legt een heel mooi laag-fundament en klinkt ruimtelijker dan de AVM.


Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Prachtig 👌🏻

... en ik verwacht dat de Eversolo je ook goed gaat bevallen 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kerkhoffd

Proficiat!
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

mmuetst

Mooie versterker, veel luisterplezier de komende tijd.
Jammer dat de streamer alleen in het zwart te verkrijgen is. Altijd wel een zwak gehad voor Accuphase, blijft mooi spul.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

brt

Mooi man, gefeliciteerd!

Maar heb je de Eversolo uitsluitend op basis van de hype gekocht?

Sowieso heeft Accuphase een betere restwaarde dan AVM, kan ik uit ervaring zeggen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

chansig

Mooi. Veel plezier.

Onderbouwing niet nodig.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Quote from: brt on January  5, 2024, 23:36:10Mooi man, gefeliciteerd!

Maar heb je de Eversolo uitsluitend op basis van de hype gekocht?

Sowieso heeft Accuphase een betere restwaarde dan AVM, kan ik uit ervaring zeggen.

Vooral op basis van de noodzaak aan een bron.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

#2599
Het is heus een fijn apparaat, zelf was ik eerst ook ietwat sceptisch door alle aandacht voor het apparaat. Echter, recent heb ik er tijdens een M&G (bij Hannibal) even mee mogen spelen. De bediening is iig prima via een tablet, het ding smoelt goed/ degelijk en klonk ook prima in betreffende keten.

Het schijnt (ik lees) dat deze het hoog wat extra eruit licht, dat heb ik niet zo ervaren en i.c.m. de wat warme E-260 kan dat juist wel eens goed matchen.


We gaat er hier vast iets over lezen 🙂

Quote from: Jumping Jack on January  6, 2024, 08:13:34Vooral op basis van de noodzaak aan een bron.

Quote from: brt on January  5, 2024, 23:36:10Mooi man, gefeliciteerd!

Maar heb je de Eversolo uitsluitend op basis van de hype gekocht?

Sowieso heeft Accuphase een betere restwaarde dan AVM, kan ik uit ervaring zeggen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT