Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jumping Jack

Vind ik dus ook. Ik had oorspronkelijk liever eik of walnoot gehad, maar dat was er niet meer. Dit is essen, maar het resultaat mag er ook zijn.

Erg leuk om zo de oude speler uit mijn jonge jaren zo in ere te herstellen (ik word oud, nostalgisch en sentimenteel).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

addesmo

Zeer fraai!
Maar je speler is nu misschien wel 2x zo duur ;) en waarschijnlijk nog steeds "goedkoop" vergleken met de Vpi ;D

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

prachtige update Nick! ziet er zéér mooi uit met de nieuwe plint
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Proper é. En ge gaat het niet geloven, maar dit klinkt ook gewoon uitstekend.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

twani

#2506
Wauw, jij bent lekker bezig JJ.

Ik hou van de manier waarop je nu invulling geeft aan de bestrijding van het audiofielius Nervôza syndroom.

Hoe méér op highend getuned de set hoe méér onrust je introduceert.

Jij vliegt alles van de heel andere kant aan. Méér richting een soepele luistersound i.p.v. de niets verhullende klank uiteenrafelende luistermodus.

Het is vast vloeken op een highend forum waar men graag € 1500 investeert in de ultieme digitale kabel om de laatste 3% te winnen, maar ik ben van mening dat je langer en blijer naar muziek kunt luisteren als je niet de laatste 15% resolutie van de opname kunt horen.

85% is zát!

Aldusss...... een Harbeth B&O adept.........

De bedoeling is naar muziek te luisteren en vooral niet naar de het maximale speelveld van de techniek........   

En die platenspeler  :inlove:

Jumping Jack

Ik had nog een Linn Black kabel gevonden in mijn hifi-spullen-doos, dus vandaag mijn stoute schoenen aangetrokken en die aan de platenspeler gesoldeerd ipv de no-name kabel die ik er enkele jaren geleden aan had gezet.

Na de tweede poging succesvol (eerste poging was één kanaal heel erg stil, dus geen goede verbinding)  :pompom:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

JeroenGRT

Net een paar pagina's gelezen, wat een mooie naim apparatuur heb je gehad. En nu dus een AVM, heb dit merk nog nooit gehoord maar zal het ongetwijfeld goed doen als je daarvoor de naim set hebt verkocht. Wel gaaf zo'n dual, die heb ik ook nog op zolder staan, was nogmaals mijn vader. Heb hem eigenlijk nooit aangesloten en vergeleken met mijn rega rp1, ga ik toch maar eens doen 😀
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Jumping Jack

De AVM maakt de set vooral veel eenvoudiger, en klinkt op de koop toe absoluut heel erg goed. Erg veel controle en grip, en in tegenstelling tot wat velen vaak associëren met klasse D (middels aangepaste Hypex modules) ook helemaal niet kil of fel.

Een reviewer van hifiplus schreef over de CS5.2 "I think the voicing could appeal to valve users, while not alienating valve haters".

Die Dual verdient dat zeker, maar dan moet ie natuurlijk wel technisch in orde zijn. Op het net zijn allerhande handleidingen en service manuals te vinden, zeker de moeite waard hoor. Die apparaten stammen nog uit een tijd dat de platenspeler dé voornaamste bron van muziek was, met bijhorende productieoplages. Niet de niche en luxe apparaten met bijhorend prijskaartje van nu.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Nog een stapje gezet in het herwaarderen van de Dual: een nieuwe naald voor het originele Shure M95 GLM element. De keuze is gevallen op een HE-versie van Thakker (die ze in Japan laat maken, hoogstwss bij Jico).

Het klinkt echt voortreffelijk  :music:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Quote from: Jumping Jack on December  8, 2020, 13:10:29
Nog een stapje gezet in het herwaarderen van de Dual: een nieuwe naald voor het originele Shure M95 GLM element. De keuze is gevallen op een HE-versie van Thakker (die ze in Japan laat maken, hoogstwss bij Jico).

Het klinkt echt voortreffelijk  :music:.

Ja mooie elementjes zijn dat en nog gewoon makkelijk betaalbaar.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jumping Jack

Inderdaad. Het AT95e element dat ik er enkele jaren terug voor had gekocht, doet het ook erg goed (zeker voor die prijs!). Maar dit gaat heel wat verder, bijzonder mooi. Nick Cave stond daarnet in de woonkamer, met een prachtige gelaagdheid in wat er achter hem allemaal speelde.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

vanzomereng

Quote from: Jumping Jack on December 11, 2020, 09:09:37
Heerlijk toch:



Het is maar net, wat voor een LP je erop heb liggen, of ik het wel/niet heerlijk vind  :D

Dit is nostalgie voor mij Jack, voor het CD-tijdperk heb ik met veel plezier platen gedraaid met een Dual-platenspeler.
Veel plezier met je analoge gear en nieuwe naald
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Jumping Jack

Dank je!

De plaat in kwestie was deze:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

ik wist niet dat nick cave bij de dire straits speelt?  :coffee:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Overzichtje:



De platenspeler verbaast me telkens opnieuw. Wat klinkt dit goed!:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

#2518
Quote from: Jumping Jack on December 11, 2020, 09:09:37
Heerlijk toch:



Ik heb ook even een fotootje gemaakt van de mijne.
Mijn schoonvader nieuw gekocht in 1975.
Jaren geleden een nieuwe plint laten maken en nieuw elementje (dezelfde als jij).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jumping Jack

Oe, die is wel erg mooi zeg!

Ik heb er een HE-stylus op zitten van bij Thakker, de originele zakte door z'n ophanging  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Quote from: Jumping Jack on January 19, 2021, 11:51:50
Oe, die is wel erg mooi zeg!

Ik heb er een HE-stylus op zitten van bij Thakker, de originele zakte door z'n ophanging  ;D.

Het was ook een ongelofelijk goede timmerman ;). Het is ook maar net wie je tegenkomt ook.
De plint is werkelijk prachtig met Meranti en Amerikaans essen ingelegd die de hele speler rond gaat.
Had de timmerman bedacht. Alleen het jammere is dat het element gelijmd zit dus dat is lastig vervangen... Maar goed hij is echt wel heel leuk gelukt.
koste ook een breuk in de spaarrekening, maar hey ik speel met de platenspeler waar mijn vrouw ook nog op speelde toen ze klein was.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

scrutinizer

Quote from: Peerless Monster on January 19, 2021, 12:11:43
Het was ook een ongelofelijk goede timmerman ;). Het is ook maar net wie je tegenkomt ook.
De plint is werkelijk prachtig met Meranti en Amerikaans essen ingelegd die de hele speler rond gaat.
Had de timmerman bedacht. Alleen het jammere is dat het element gelijmd zit dus dat is lastig vervangen... Maar goed hij is echt wel heel leuk gelukt.
koste ook een breuk in de spaarrekening, maar hey ik speel met de platenspeler waar mijn vrouw ook nog op speelde toen ze klein was.
Vooral de cart is wel aan de setup besteed, Rens. Gelijmd of niet ........
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Jumping Jack

Het element zit in een slede, die kun je toch wel verwijderen? Vingerlift is de ontgrendeling...

Hier een gelijkaardig verhaal: deze Dual was van mijn ouders, als klein ventje mocht ik dan toekijken hoe mijn vader plaatjes oplegde. Op mijn achtste is m'n vader met de noorderzon verdwenen, waarna de speler op zolder terecht is gekomen waar ik hem, na het overlijden van mijn moeder, terug heb gevonden.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Quote from: Jumping Jack on January 19, 2021, 12:26:45
Het element zit in een slede, die kun je toch wel verwijderen? Vingerlift is de ontgrendeling...

Hier een gelijkaardig verhaal: deze Dual was van mijn ouders, als klein ventje mocht ik dan toekijken hoe mijn vader plaatjes oplegde. Op mijn achtste is m'n vader met de noorderzon verdwenen, waarna de speler op zolder terecht is gekomen waar ik hem, na het overlijden van mijn moeder, terug heb gevonden.

Dan is zoiets echt veel waard!
Ik snap je helemaal als je zo draait.
Ik heb hier ook nog een Michell staan en die is echt de waanzin ten top (zelfde bouwjaar), maar hey de nostalgie is de dual de beste! ;)

Quote from: scrutinizer on January 19, 2021, 12:15:42
Vooral de cart is wel aan de setup besteed, Rens. Gelijmd of niet ........

Das waar. Als het op is, dan zien we weer verder ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs