Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Je bent uiteraard welkom Jan!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on July 14, 2013, 12:13:46
Je bent uiteraard welkom Jan!

Lijkt mij echt leuk Nick  ;)  Volgens mij hebben we het er al eens eerder over gehad maar het is er nog niet van gekomen.
Binnenkort dan maar eens wat afspreken. Ik kan momenteel weinig tijd vrijmaken, maar heb over een aantal weekjes wel vakantie, dus mogelijk valt er dan iets af te spreken ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Laat maar eens weten wanneer je kan, dan komen we er wel uit!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on July 14, 2013, 12:54:09
Laat maar eens weten wanneer je kan, dan komen we er wel uit!

Top, ik stuur je binnenkort wel even een PM  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Zo, dan maar even een voorlopige indruk van de ndx  ;D.

Tov de SU klinkt ie minder donker, opener en wat speelser (muzikaler?). Wat minder punch, wat meer finesse. Geluidsbeeld is ook iets breder heb ik de indruk (al blijft dat in mijn situatie wel beperkt).

Binnenkort ook de Powerline maar eens switchen naar de ndx, benieuwd wat dat brengt.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on July 14, 2013, 22:23:36
Zo, dan maar even een voorlopige indruk van de ndx  ;D.

Tov de SU klinkt ie minder donker, opener en wat speelser (muzikaler?). Wat minder punch, wat meer finesse. Geluidsbeeld is ook iets breder heb ik de indruk (al blijft dat in mijn situatie wel beperkt).

Binnenkort ook de Powerline maar eens switchen naar de ndx, benieuwd wat dat brengt.

Je klinkt niet enthousiast Nick.
Toch lees ik op minder punch na, positieve dingen ;D

Gr
Henk

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on July 14, 2013, 22:23:36
Zo, dan maar even een voorlopige indruk van de ndx  ;D.

Tov de SU klinkt ie minder donker, opener en wat speelser (muzikaler?). Wat minder punch, wat meer finesse. Geluidsbeeld is ook iets breder heb ik de indruk (al blijft dat in mijn situatie wel beperkt).

Binnenkort ook de Powerline maar eens switchen naar de ndx, benieuwd wat dat brengt.

Eindelijk.... ;D

Hetgeen je beschrijft aan verschillen komt mij aardig bekend voor. En nee, ik heb geen NDX kunnen vergelijken met de interne streamer van de SU, maar de MM in vol ''ornaat'' in vergelijk met de interne streamer van de SU leverde ook dezelfde (grote) klankmatige verschillen op.
Binnenkort ga ik hier met Martin!!! nog een streamer shoot out doen met daarin een vergelijk tussen getweakte Mac mini en NDX  :music:

Misschien een gewetensvraag Nick, maar heeft de komst van de NDX je nu gebracht waar je op hoopte ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Opmerkelijk dat je het verschil niet als 'groot' ervaart Nick... Just listen to the music!

YamahaRXV

Nick, heb je de standaard (meegeleverde ?) Naim DIN-DIN kabel analoog aangesloten tussen NDX en Superuniti ?
Ik vraag dit met name omdat ik weet dat o.a. dealers en eigenaren van de NDX vaak de standaard DIN-DIN kabel niet gebruiken en deze vaak ongebruikt in de doos laten liggen.
Het zou dus heel goed kunnen dat deze totaal niet ingespeeld is en dat maakt zeker verschil. (kan Martin!!! zeker wel beamen  ;))
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Mag JJ z'n eigen oren niet vertrouwen  :unsure:  als hij niet onder de indruk is?

YamahaRXV

Quote from: AbZ on July 14, 2013, 23:42:54
Mag JJ z'n eigen oren niet vertrouwen  :unsure:  als hij niet onder de indruk is?

Ah, het ''pop up venster'' is weer actief... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Quote from: YamahaRXV on July 14, 2013, 23:40:16
Nick, heb je de standaard (meegeleverde ?) Naim DIN-DIN kabel analoog aangesloten tussen NDX en Superuniti ?
Ik vraag dit met name omdat ik weet dat o.a. dealers en eigenaren van de NDX vaak de standaard DIN-DIN kabel niet gebruiken en deze vaak ongebruikt in de doos laten liggen.
Het zou dus heel goed kunnen dat deze totaal niet ingespeeld is en dat maakt zeker verschil. (kan Martin!!! zeker wel beamen  ;))

En de bajonetten NIET aandraaien! Verder is het belangrijk de aardingsswitch maar op een van de apparaten op 'chassis' te zetten. Geprefereerd is de NDX op 'chassis' en de SU op 'floating'.

garmtz


AbZ

Quote from: YamahaRXV on July 14, 2013, 23:44:49
Ah, het ''pop up venster'' is weer actief... :D
Get over it  :dry:

garmtz

Oja, de DIN kabel aansluiten met het groene labeltje aan de NDX kant.

Jumping Jack

Nou, het is een eerste indruk voor wat het waard is. Zonder in superlatieven te vervallen ervaar ik het verschil wel degelijk als positief hoor. Ik heb gewoon nog niet erg veel tijd gehad om mij er goed voor te zetten en te luisteren (het is zomer, kinderen zijn thuis, kinderen zijn ziek, etc...). En ik typte die indrukken op de ipad, dan heb ik niet veel zin om er veel woorden aan te spenderen  ;).

Ik gebruik idd de meegeleverde din-kabel, labeltje aan de NDX-kant, bajonetten los. Of de kabel ingespeeld is, zou ik eerlijk gezegd niet weten.

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

En de switch achterop?

Jumping Jack

Ndx stond op Floating, SU op chassis dus heb ik ze nu omgewisseld  ;). Het klinkt wel erg mooi hoor, opener en daardoor ook sfeervoller. Bij de SU ging een en ander nog wel eens verloren in zijn sturm und drang (wat bijwijlen ook wel lekker kan zijn)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on July 15, 2013, 10:00:08
Ndx stond op Floating, SU op chassis dus heb ik ze nu omgewisseld  ;). Het klinkt wel erg mooi hoor, opener en daardoor ook sfeervoller. Bij de SU ging een en ander nog wel eens verloren in zijn sturm und drang (wat bijwijlen ook wel lekker kan zijn)...
Heb je de Naim-luidsprekerbekabeling eigenlijk nog? Ben stiekem wel benieuwd hoe de match nu is, al weet ik dat je in de vorige set-up de voorkeur gaf aan Ocos. Maar eerst lekker genieten van deze verandering hoor.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Quote from: Jumping Jack on July 15, 2013, 10:00:08
Ndx stond op Floating, SU op chassis dus heb ik ze nu omgewisseld  ;). Het klinkt wel erg mooi hoor, opener en daardoor ook sfeervoller. Bij de SU ging een en ander nog wel eens verloren in zijn sturm und drang (wat bijwijlen ook wel lekker kan zijn)...
Gewoon rustig de tijd nemen.  Leuk dat het iig iets uitmaakt maar
als ik nog steeds zo vrij mag zijn om mijn onbetekenende mening te geven
dan zou het verschil niet moeten afhangen van gepruts met kabeltjes enz.

Jumping Jack

Klopt, dat vind ik ook hoor. Het toestel an sich moet het verschil maken. Ik val niet achterover als ik de bajonetten van de din-kabel los laat, maar het doet ook niets slechter dus waarom niet  ;D.

Enne, elke mening heeft een betekenis hoor, alleen de ene al wat meer dan de andere  :coffee:. Nu nog wat windpokken aanstippen met eosine en hem dan uit de zon en het zwembadje zien te houden. Kan ik iedereen aanbevelen op een mooie zomerdag.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Jumping Jack on July 15, 2013, 15:05:09Enne, elke mening heeft een betekenis hoor, alleen de ene al wat meer dan de andere  :coffee:
Is dat zo  :laugh:  Maak me er geen zorgen over  ;)

Quote from: Jumping Jack on July 15, 2013, 15:05:09Nu nog wat windpokken aanstippen met eosine en hem dan uit de zon en het zwembadje zien te houden. Kan ik iedereen aanbevelen op een mooie zomerdag.
:-\  Waterpokken?  (Zo heet dat in NL.  Niet te verwarren met de windbuilen aldaar.)  Het gaat wel over  :pompom:

Jumping Jack

Waterpokken idd, hier in de volksmond dus windpokken geheten... Hij heeft er tot nu toe nog niet al te veel last van, alleen vervelend dat ie dus niet in de zon en het water mag...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

#1423
Kan er wel eventjes gruwelijk uit gaan zien maar het is gelukkig echt onschuldig. 
Sterkte voor beide heren!  (en de jongedame binnenkort)

Bas Akkerman

Sterkte Nick! Hopelijk valt de last die hij er van gaat krijgen mee en wordt het slecht weer. Hoewel, dan baal jij weer. :unsure:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten