Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

 :blush: speakers in fase aansluiten lukt me niet, maar mijn muziek ken ik wel hoor!  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on July 12, 2013, 09:26:29
:blush: speakers in fase aansluiten lukt me niet, maar mijn muziek ken ik wel hoor!  ;)

en vegetarische curry maken ;D

raindog

 :clapping:

Gaaf! Hier ga ik mee aan de slag.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on July 12, 2013, 09:26:29
:blush: speakers in fase aansluiten lukt me niet, maar mijn muziek ken ik wel hoor!  ;)
En daar kunnen een hoop audiofielen (waaronder ik?) verdomd veel van opsteken!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Quote from: twani on July 11, 2013, 21:09:39
Is het DAC Board zo verschillend van een SU dan?

Sorry Theo, deze was me even ontgaan. Dus neen, je staat (nog?) niet op mijn ignore-list  ;D.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet weet. Ik kom overal tegen dat de SuperUniti veel leent van de NDX, de N-dac en de SuperNait maar wat en in welke mate is mij niet duidelijk... Volgens mij is de aparte behuizing en voedings (toch een belangrijk deel van Naim's filosofie) debet aan eventuele klankmatige verschillen. De NDX weegt trouwens amper minder dan de SuperUniti.

Ik heb nog steeds niet echt doorgedreven kunnen luisteren en ben nu eigenlijk van vinyl aan het genieten  :blush:...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Quote from: Jumping Jack on July 12, 2013, 20:50:12
Sorry Theo, deze was me even ontgaan. Dus neen, je staat (nog?) niet op mijn ignore-list  ;D.

Ik was al ietwat ongerust :unsure:      Ben wel heel benieuwd naar de verrichtingen NDX ::)

raindog

Quote from: Jumping Jack on July 12, 2013, 20:50:12
Ik heb nog steeds niet echt doorgedreven kunnen luisteren en ben nu eigenlijk van vinyl aan het genieten  :blush:...

Heej dat vind ik toch wel opmerkelijk en tegelijk amusant. Je kijkt uit naar de levering van een nieuwe topstreamer en als je hem dan eindelijk thuis hebt staan ga je plaatjes draaien... :clapping:

Of je bent the coolest guy in town, of de NDX valt een beetje tegen.. :lookaround: ?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

AbZ

Quote from: raindog on July 12, 2013, 21:58:48Of je bent the coolest guy in town, of de NDX valt een beetje tegen.. :lookaround: ?
Hij heeft z'n prioriteiten op orde  O0

Jumping Jack

Bwa, ik heb net wat nieuwe plaatjes in huis dus die krijgen dan voorrang. De NDX loopt niet weg hoor!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on July 12, 2013, 22:06:35
Bwa, ik heb net wat nieuwe plaatjes in huis dus die krijgen dan voorrang. De NDX loopt niet weg hoor!
:worship:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

Quote from: Jumping Jack on July 12, 2013, 22:06:35
Bwa, ik heb net wat nieuwe plaatjes in huis dus die krijgen dan voorrang. De NDX loopt niet weg hoor!

Die platen wel dan? ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on July 12, 2013, 20:50:12
Sorry Theo, deze was me even ontgaan. Dus neen, je staat (nog?) niet op mijn ignore-list  ;D.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet weet. Ik kom overal tegen dat de SuperUniti veel leent van de NDX, de N-dac en de SuperNait maar wat en in welke mate is mij niet duidelijk... Volgens mij is de aparte behuizing en voedings (toch een belangrijk deel van Naim's filosofie) debet aan eventuele klankmatige verschillen. De NDX weegt trouwens amper minder dan de SuperUniti.

Ik heb nog steeds niet echt doorgedreven kunnen luisteren en ben nu eigenlijk van vinyl aan het genieten  :blush:...

Nick, als je de mogelijkheid heb gehad om de NDX voldoende goed te beluisteren ben ik erg benieuwd naar je bevindingen  ;)
Vanmiddag trouwens ook de Naim Supernait 2 bekeken en beluisterd.....

Ik zeg er verder nog niets over, maar heb voor mijzelf in ieder geval een duidelijke conclusie getrokken  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Kom op Jan, lossen die info. Mag ook per pm hoor   ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

raindog

Als Nick nou vertelt wat hij van de NDX vind, dan geeft Jan zijn mening over de Supernait 2. Deal?
Maar niet gaan PM-en hè! ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

YamahaRXV

Quote from: raindog on July 13, 2013, 23:08:08
Als Nick nou vertelt wat hij van de NDX vind, dan geeft Jan zijn mening over de Supernait 2. Deal?
Maar niet gaan PM-en hè! ;D

Wie weet..... ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

 ;D ik zal vandaag proberen wat te luisteren en te vergelijken (SuperUniti via wifi).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on July 14, 2013, 09:06:45
;D ik zal vandaag proberen wat te luisteren en te vergelijken (SuperUniti via wifi).

Eindelijk.... ;D  PM nog ontvangen Nick ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Ja, waarvoor dank. Maakt het er wel niet eenvoudiger op  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on July 14, 2013, 10:20:58
Ja, waarvoor dank. Maakt het er wel niet eenvoudiger op  ;D.

Dat geloof ik... ;D 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on July 14, 2013, 10:20:58
Ja, waarvoor dank. Maakt het er wel niet eenvoudiger op  ;D.

Hoe zal het AK zijn van de SN2 ;D


YamahaRXV

#1396
Quote from: Onder013 on July 14, 2013, 10:37:59
Hoe zal het AK zijn van de SN2 ;D

Ben nog niet zo lang wakker Henk  :wacko:, maar AK ? Is dat jouw aanduiding voor het ''boogie woogie'' gehalte ?  :D

Ben je er overigens al een beetje uit..., of is het nog steeds wat ''gladjes'' ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on July 14, 2013, 10:42:07
Ben nog niet zo lang wakker Henk  :wacko:, maar AK ? Is dat jouw aanduiding voor het ''boogie woogie'' gehalte ?  :D

Nee, het is AudioKennzahl. Eigenlijk een grapje tussen Nick en mij.
AK wordt gebruikt door het Duitse blad Audio om het presteren qua vermogen èn van spanningsafgifte van versterkers aan te geven en van luidsprekers qua behoefte aan genoemde parameters.

Tijdens de sessie bij Nick kwam aan de orde of de SU beschikt over voldoende vermogen om de Fact8 goed aan te sturen en in bedwang te houden.
In de meest recente Audio is de Fact12 getest en daar wordt aangegeven dat deze luidspreker uitstekend presteert, mits aangesloten op een passende versterker. Het AK van de Fact12 is flink hoog en niet iedere versterker presteert dit.
Vervolgens ben ik eens gaan kijken in het overzicht van versterkers en volgens de opgave van Audio heeft de SU een hoger AK dan de (huidige/oude) SN. Het zou iets te maken kunnen hebben met de spanningsafgifte? Gewoon zelf proberen is uiteraard altijd het parool.

Gr
Henk

YamahaRXV

Quote from: Onder013 on July 14, 2013, 10:54:22
Nee, het is AudioKennzahl. Eigenlijk een grapje tussen Nick en mij.
AK wordt gebruikt door het Duitse blad Audio om het presteren qua vermogen èn van spanningsafgifte van versterkers aan te geven en van luidsprekers qua behoefte aan genoemde parameters.

Tijdens de sessie bij Nick kwam aan de orde of de SU beschikt over voldoende vermogen om de Fact8 goed aan te sturen en in bedwang te houden.
In de meest recente Audio is de Fact12 getest en daar wordt aangegeven dat deze luidspreker uitstekend presteert, mits aangesloten op een passende versterker. Het AK van de Fact12 is flink hoog en niet iedere versterker presteert dit.
Vervolgens ben ik eens gaan kijken in het overzicht van versterkers en volgens de opgave van Audio heeft de SU een hoger AK dan de (huidige/oude) SN. Het zou iets te maken kunnen hebben met de spanningsafgifte? Gewoon zelf proberen is uiteraard altijd het parool.


Gr
Henk

Ah zo dus  ;)  Wel zeer interessant te noemen Henk die gegevens die jij noemt. Aan de hand van die gegevens verwonder ik mij eerlijk gezegd wel over het feit dat de Supernait 1 (met HiCap) hier een dusdanige indruk geeft dat het voor mij eigenlijk gevoelsmatig andersom zou moeten zijn.
Als ik zie wat voor grip de Supernait heeft op de overigens zeer makkelijk aan te sturen Adam,s dan is dat best wel indrukwekkend al zeg ik het zelf.
Bij de Superuniti merkte ik dat ik met name bij hogere volumes toch wat minder strakke aansturing in het laag kreeg en dat er naarmate het volume opengedraaid werd er niet meer echt een mooie lineaire drukopbouw plaatsvond. Na volumestand 48 gebeurde er vrij weinig meer en merkte ik dat de controle in het laag beduidend minder werd.

Zoals je zegt is zelf proberen het parool. Wat dat betreft wil ik best wel (als Nick dat natuurlijk zelf zou willen  ;)) eens bij hem langs gaan en de Supernait met HiCap meenemen om e.e.a. uit te proberen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Bij Nick stond het volume regelmatig op 50. Overigens een geluidsniveau waarop hij zelf maar zelden speelt.

Ik was ook verbaasd over het AK van de SU en de SN. Het zou iets moeten zeggen over een correcte match...