Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Ben er nog niet uit wat ik met de panelen ga doen... Maar morgen komt wss de ndx aan  :pompom:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Quote from: Jumping Jack on July  9, 2013, 22:08:46
Ben er nog niet uit wat ik met de panelen ga doen... Maar morgen komt wss de ndx aan  :pompom:.

Alvast gefeliciteerd, ik ben benieuwd hoe deze zij mannetje staat ten opzichte van de Superuniti!  :clapping:
mainly British stuff

Jumping Jack

Nou, ik ook. Ik hoop maar dat ze hem brengen op het moment dat er iemand thuis is of hem bij de buren afleveren...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on July 10, 2013, 10:26:36
Nou, ik ook. Ik hoop maar dat ze hem brengen op het moment dat er iemand thuis is of hem bij de buren afleveren...

Ik zou er voor thuis blijven.... 8)

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Ik ben plichtbewust  ;). Gelukkig waren de buren wel thuis, dus staat ie nu boven de SU te pronken, alles aangesloten en functionerend (incl. system automation)  :clapping:. Maar luisteren is er nog niet van gekomen  :nopompom:.

Nog een mailtje gekregen van Merford op antwoord op mijn vraag wat te doen met de flamex: speakerdoek is perfect maar het kan met elke stof die lucht doorlaat, en voor de achterzijde beter mdf van 8mm om kromtrekken te voorkomen... Binnenkort maar eens aan de slag dus.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on July 10, 2013, 21:18:43
Ik ben plichtbewust  ;). Gelukkig waren de buren wel thuis, dus staat ie nu boven de SU te pronken, alles aangesloten en functionerend (incl. system automation)  :clapping:. Maar luisteren is er nog niet van gekomen  :nopompom:.

Nog een mailtje gekregen van Merford op antwoord op mijn vraag wat te doen met de flamex: speakerdoek is perfect maar het kan met elke stof die lucht doorlaat, en voor de achterzijde beter mdf van 8mm om kromtrekken te voorkomen... Binnenkort maar eens aan de slag dus.

Goede buur is beter dan een beambte met plichtsbesef. Gefeliciteerd Nick. Ik kijk uit naar je eerste indrukken.

Gr
Henk

raindog

Quote from: LPlover on July  2, 2013, 16:26:51
Nee de Lp12 komt er niet.

;D ;D ;D

Ach, zo gaat dat hè..


@Jack, in het vinyl topic zie ik dat je regelmatig Jazz platen aanschaft. Volgens mij heb je al een aardige collectie opgebouwd. Zou je eens een shortlist kunnen/willen maken van je tien fijnste Jazz-platen? Ik merk dat ik steeds meer naar de Jazz aan het glijden ben maar ik weet soms niet goed waar te beginnen bij het ontdekken van nieuwe muziek. De Jazz-wereld is zo groot.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

lynch1979


Bas Akkerman

#1361
Quote from: raindog on July 11, 2013, 10:19:22
;D ;D ;D

Ach, zo gaat dat hè..


@Jack, in het vinyl topic zie ik dat je regelmatig Jazz platen aanschaft. Volgens mij heb je al een aardige collectie opgebouwd. Zou je eens een shortlist kunnen/willen maken van je tien fijnste Jazz-platen? Ik merk dat ik steeds meer naar de Jazz aan het glijden ben maar ik weet soms niet goed waar te beginnen bij het ontdekken van nieuwe muziek. De Jazz-wereld is zo groot.
Leuke vraag raindog! Ik kijk uit naar het antwoord van Nick. Al zou ik zelf het erg moeilijk vinden een top-10 samen te stellen van iets dat je goed vindt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Quote from: raindog on July 11, 2013, 10:19:22
@Jack, in het vinyl topic zie ik dat je regelmatig Jazz platen aanschaft. Volgens mij heb je al een aardige collectie opgebouwd. Zou je eens een shortlist kunnen/willen maken van je tien fijnste Jazz-platen? Ik merk dat ik steeds meer naar de Jazz aan het glijden ben maar ik weet soms niet goed waar te beginnen bij het ontdekken van nieuwe muziek. De Jazz-wereld is zo groot.

Top 20 mag ook  :D
mainly British stuff

FDLARRY

Quote from: raindog on July 11, 2013, 10:19:22
;D ;D ;D

Ach, zo gaat dat hè..


@Jack, in het vinyl topic zie ik dat je regelmatig Jazz platen aanschaft. Volgens mij heb je al een aardige collectie opgebouwd. Zou je eens een shortlist kunnen/willen maken van je tien fijnste Jazz-platen? Ik merk dat ik steeds meer naar de Jazz aan het glijden ben maar ik weet soms niet goed waar te beginnen bij het ontdekken van nieuwe muziek. De Jazz-wereld is zo groot.
Ik ben ooit begonnen met acid jazz, fusion en smooth jazz, kan ik nog steeds van genieten maar ik draai de laatste tijd voorral echte jazz zullen we maar zeggen, zowel old skool als nieuw.

Het is bij mij allemaal begonnen met een album van Miles Davis - kind of Blue, daar zou ik mee beginnen, meesterlijk album.

Hierbij wat namen die bij me opkomen die stuk voor stuk meesterlijke muziek hebben gemaakt:

Benny Goodman
Bill Evans
Cannonball Adderly
Charles Mingus
Charlie Parker
Chet Baker
Dave Brubeck
Dexter Gordon
Dizzy Gillespie
Duke Ellington
Herbie Hancock
John Coltrane
Miles Davis
Stan Getz
Thelonious Monk
Toots Thielemans

Mijn helden zijn Miles en John Coltrane.

Verder luister ik de laatste tijd veel (nieuw) werk van het ECM label, vaak steengoede jazz en de opnames zijn vaak van uitstekende kwaliteit. Ook Keith Jarret luister ik veel, geweldige pianist.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

raindog

Dankjewel voor het lijstje, ik ga me er eens in verdiepen. Ongeveer de helft van genoemde namen heb ik nog nooit beluisterd.

Hier is het ooit begonnen met de albums 'Hot House Flowers' van Wynton Marsalis en 'Renaissance' van zijn broer Branford. Daarna heb ik me een tijd lang nauwelijks verdiept in jazz, tot ik mijn vrouw leerde kennen die mij Patricia Barber deed ontdekken. Sindsdien ben ik langzaam op gang gekomen en inmiddels heb ik geproefd van onder andere Herbie Hancock, Miles Davis, John Coltrane en Ben Webster. Vooral Webster vind ik echt magisch. Het smaakt allemaal naar meer.

Van de week kwam ik er achter dat kabelprovider Ziggo deze maand een Jazz-kanaal tijdelijk in het standaard pakket heeft opgenomen. Ik heb gelijk een boel programma's (veelal concertregistraties) geprogrammeerd. Ideaal om zo wat meer bekend te geraken met de diverse artiesten en verschillende stijlen.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

lynch1979

Kenny Dorham
Chet Baker
Paolo Fresu
Theolonius Monk
Oscar Peterson
Charlie Parker
Joe Henderson
Cannonball Adderly
Dave Brubeck
Cliffird Brown
Max Roach

twani

#1366
Ahum Nick......... NDX? ;D. Tell us ;)

Jumping Jack

Quote from: raindog on July 11, 2013, 10:19:22
;D ;D ;D

Ach, zo gaat dat hè..


@Jack, in het vinyl topic zie ik dat je regelmatig Jazz platen aanschaft. Volgens mij heb je al een aardige collectie opgebouwd. Zou je eens een shortlist kunnen/willen maken van je tien fijnste Jazz-platen? Ik merk dat ik steeds meer naar de Jazz aan het glijden ben maar ik weet soms niet goed waar te beginnen bij het ontdekken van nieuwe muziek. De Jazz-wereld is zo groot.

Daar ga ik even over nadenken, maar ik zie dat er hier al aardig wat namen de revue zijn gepasseerd... Je kan ook altijd even in mijn collectie kijken via het Discogs-linkje in mijn sig  ;). Ze staan er niet allemaal in, maar toch zo goed als.

Quote from: twani on July 11, 2013, 20:39:25
Ahum Nick......... NDX? ;D. Tell us ;)

Kan er nog niet veel over zeggen Theo, weinig luistertijd  ;). Maar wat ik al heb gehoord, is veelbelovend...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Is het DAC Board zo verschillend van een SU dan?

FDLARRY

Quote from: raindog on July 11, 2013, 20:28:28
Dankjewel voor het lijstje, ik ga me er eens in verdiepen. Ongeveer de helft van genoemde namen heb ik nog nooit beluisterd.

Hier is het ooit begonnen met de albums 'Hot House Flowers' van Wynton Marsalis en 'Renaissance' van zijn broer Branford. Daarna heb ik me een tijd lang nauwelijks verdiept in jazz, tot ik mijn vrouw leerde kennen die mij Patricia Barber deed ontdekken. Sindsdien ben ik langzaam op gang gekomen en inmiddels heb ik geproefd van onder andere Herbie Hancock, Miles Davis, John Coltrane en Ben Webster. Vooral Webster vind ik echt magisch. Het smaakt allemaal naar meer.

Van de week kwam ik er achter dat kabelprovider Ziggo deze maand een Jazz-kanaal tijdelijk in het standaard pakket heeft opgenomen. Ik heb gelijk een boel programma's (veelal concertregistraties) geprogrammeerd. Ideaal om zo wat meer bekend te geraken met de diverse artiesten en verschillende stijlen.
Ben Webster, hoe kan ik hem vergeten te noemen.  :-[
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Deleted Member 2

Als de aller grootsten genoemd worden mag Gerry Mulligan absoluut niet ontbreken 8)

En als het gaat om stuwende krachten die heel veel voor de ontwikkelingen in de jazz muziek hebben betekend of dat nog steeds doen: Ray Brown en Marcus Miller

eddy135

En als we dan toch bezig zijn, wil ik de volgende namen nog noemen:
Art Blakey
Yusef Lateef
Hank Mobley
Lee Morgan

:)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Jumping Jack

Jazz is natuurlijk een term die vele ladingen dekt. Van cool en smooth over swing naar bop en avantgarde. Vocaal en instrumentaal, van trio-quartet-quintet tot big band...

Ik zou nog een aantal namen willen toevoegen:

- Charles Mingus: geschifte bassist / componist. Erg herkenbare, soms drukke, sound maar altijd met een dikke groove. Check bv. 'The Black Saint and the Sinner Lady'

- Milt Jackson: vibrafonist. Swingt als een tiet. Check bv. 'Bags and Trane' met John Coltrane.

- McCoy Tyner: piano-partner van Coltrane, erg lyrische stijl. Heeft heel mooie dingen gedaan op het CTI-label.

- Thad Jones: trompettist par excellence. Broer van Hank (piano) en Elvin (drum), werkte vaak samen met Mel Lewis en diens Orchestra.

- Freddie Hubbard: trompettist, vooral bekend als één van de Jazz Messengers van Art Blakey en dus één van de roergangers van de hard-bop.

- Wayne Shorter: saxofonist en componist. Is verantwoordelijk voor ontelbare klassiekers, ook één van de Jazz Messengers en lid van het tweede Miles Davis' Quintet. Lid van jazz-rock formatie Weather Report. Check bv 'The all seeing eye' en 'Juju'.

En dan wat meer hedendaagse artiesten:

- Brad Mehldau: Amerikaanse pianist. Check bv zijn 'Art of the trio' serie, stuk voor stuk parels.

- Jasper Hoiby: deense bassist, speelt onder meer bij Phronesis en Kairos 4tet.

- Esbjorn Svensson Trio (E.S.T.): zweeds piano trio, Esbjorn is jammergenoeg overleden in 2008. Eén van de grote namen en katalysatoren in de Scandinavische (en bij uitbreiding Europese) jazz. Op het immer fantastische ACT-label.

- Neil Cowley Trio: jazz gespeeld met een rock-attitude. Op het naim-label.

En dan zijn er nog Marcin Wasilewski, Julia Hulsmann, Trichotomy, Avishai Cohen, Roman en Julian Wasserfuhr,...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Quote from: Jumping Jack on July 12, 2013, 09:00:06
Jazz is natuurlijk een term die vele ladingen dekt. Van cool en smooth over swing naar bop en avantgarde. Vocaal en instrumentaal, van trio-quartet-quintet tot big band...

Ik zou nog een aantal namen willen toevoegen:

- Charles Mingus: geschifte bassist / componist. Erg herkenbare, soms drukke, sound maar altijd met een dikke groove. Check bv. 'The Black Saint and the Sinner Lady'

- Milt Jackson: vibrafonist. Swingt als een tiet. Check bv. 'Bags and Trane' met John Coltrane.

- McCoy Tyner: piano-partner van Coltrane, erg lyrische stijl. Heeft heel mooie dingen gedaan op het CTI-label.

- Thad Jones: trompettist par excellence. Broer van Hank (piano) en Elvin (drum), werkte vaak samen met Mel Lewis en diens Orchestra.

- Freddie Hubbard: trompettist, vooral bekend als één van de Jazz Messengers van Art Blakey en dus één van de roergangers van de hard-bop.

- Wayne Shorter: saxofonist en componist. Is verantwoordelijk voor ontelbare klassiekers, ook één van de Jazz Messengers en lid van het tweede Miles Davis' Quintet. Lid van jazz-rock formatie Weather Report. Check bv 'The all seeing eye' en 'Juju'.

En dan wat meer hedendaagse artiesten:

- Brad Mehldau: Amerikaanse pianist. Check bv zijn 'Art of the trio' serie, stuk voor stuk parels.

- Jasper Hoiby: deense bassist, speelt onder meer bij Phronesis en Kairos 4tet.

- Esbjorn Svensson Trio (E.S.T.): zweeds piano trio, Esbjorn is jammergenoeg overleden in 2008. Eén van de grote namen en katalysatoren in de Scandinavische (en bij uitbreiding Europese) jazz. Op het immer fantastische ACT-label.

- Neil Cowley Trio: jazz gespeeld met een rock-attitude. Op het naim-label.

En dan zijn er nog Marcin Wasilewski, Julia Hulsmann, Trichotomy, Avishai Cohen, Roman en Julian Wasserfuhr,...

:worship:

garmtz

Quote from: Jumping Jack on July 12, 2013, 09:00:06
Jazz is natuurlijk een term die vele ladingen dekt. Van cool en smooth over swing naar bop en avantgarde. Vocaal en instrumentaal, van trio-quartet-quintet tot big band...

Ik zou nog een aantal namen willen toevoegen:

- Charles Mingus: geschifte bassist / componist. Erg herkenbare, soms drukke, sound maar altijd met een dikke groove. Check bv. 'The Black Saint and the Sinner Lady'

- Milt Jackson: vibrafonist. Swingt als een tiet. Check bv. 'Bags and Trane' met John Coltrane.

- McCoy Tyner: piano-partner van Coltrane, erg lyrische stijl. Heeft heel mooie dingen gedaan op het CTI-label.

- Thad Jones: trompettist par excellence. Broer van Hank (piano) en Elvin (drum), werkte vaak samen met Mel Lewis en diens Orchestra.

- Freddie Hubbard: trompettist, vooral bekend als één van de Jazz Messengers van Art Blakey en dus één van de roergangers van de hard-bop.

- Wayne Shorter: saxofonist en componist. Is verantwoordelijk voor ontelbare klassiekers, ook één van de Jazz Messengers en lid van het tweede Miles Davis' Quintet. Lid van jazz-rock formatie Weather Report. Check bv 'The all seeing eye' en 'Juju'.

En dan wat meer hedendaagse artiesten:

- Brad Mehldau: Amerikaanse pianist. Check bv zijn 'Art of the trio' serie, stuk voor stuk parels.

- Jasper Hoiby: deense bassist, speelt onder meer bij Phronesis en Kairos 4tet.

- Esbjorn Svensson Trio (E.S.T.): zweeds piano trio, Esbjorn is jammergenoeg overleden in 2008. Eén van de grote namen en katalysatoren in de Scandinavische (en bij uitbreiding Europese) jazz. Op het immer fantastische ACT-label.

- Neil Cowley Trio: jazz gespeeld met een rock-attitude. Op het naim-label.

En dan zijn er nog Marcin Wasilewski, Julia Hulsmann, Trichotomy, Avishai Cohen, Roman en Julian Wasserfuhr,...

Absolute kennis! Respect!