Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

#1325
Quote from: Jumping Jack on July  6, 2013, 16:57:42
Weet ik. Enige optie op die muur is een tweede fotopaneel en dat is 1) niet geheel naar de zin van mijn vrouw 2) een duurdere optie. Deze ingreep was betaalbaar, de panelen zijn perfect bruikbaar mocht ik er in de toekomst iets anders mee aanvangen en baat het niet dan schaadt het niet.

Ik zie trouwens niet echt in hoe onder de bank (wat ook werd aangebracht) beter zou zijn dan erachter...

Meting gaat gebeuren, moet nog even fine-tunen met Katwax over het wanneer  ;).
Ja dat wou ik nog aanvullen.  Het materiaal is prima om mee te experimenteren denk ik.

Achter of onder de bank zou eerder iets zijn voor een bass trap.  Dan heb je wel veel volume (cm^3) nodig.
Zo ook in de open boekenkast.  (Twijfelachtig of dat dan genoeg zou zijn, en op de juiste plek.)

Je zou de platen misschien ook eens op de rugleuning tegen de muur kunnen zetten.
Laat je de vrouw meeluisteren...

FDLARRY

Quote from: chansig on July  3, 2013, 21:35:48
Ik heb zo'n akoestisch  plafond. Ik heb geen meting voor & na laten doen. Het was mij/ons meer te doen om het lelijke plafond wat er in zat. Daarnaast een harde kamer. Dat is helemaal verdwenen. Alleen in de hoek van de voorkant van de kamer is er nog sprake van galm.

Gr Hans
Gisteren de knoop doorgehakt, er komt ook bij ons een akoestisch spanplafond. De opdracht is gegeven, dus kan niet meer terug.  ;D
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

chansig

Top...ga je geen spijt van krijgen ook zonder muziek is het een enorme vooruitgang. Ik ben benieuwd naar je eerste reactie als het geplaatst is.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

Quote from: FDLARRY on July  7, 2013, 13:44:23
Gisteren de knoop doorgehakt, er komt ook bij ons een akoestisch spanplafond. De opdracht is gegeven, dus kan niet meer terug.  ;D

Haha gefeliciteerd! Ik heb zelf destijds me behoorlijk moeten verdiepen in de materie (o.a. naar Barrisol gekeken) en uiteindelijk zelf voor een systeemplafond gekozen maar ben wel benieuwd welk merk en type je voor hebt gekozen? Dus als je dat wilt delen graag!  :thumbs-up:

jvanhambelgium

Quote from: FDLARRY on July  7, 2013, 13:44:23
Gisteren de knoop doorgehakt, er komt ook bij ons een akoestisch spanplafond. De opdracht is gegeven, dus kan niet meer terug.  ;D

DAT is duidelijk geen gerommel in de marge  :D :D
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Jumping Jack

Quote from: AbZ on July  6, 2013, 17:02:09
Ja dat wou ik nog aanvullen.  Het materiaal is prima om mee te experimenteren denk ik.

Achter of onder de bank zou eerder iets zijn voor een bass trap.  Dan heb je wel veel volume (cm^3) nodig.
Zo ook in de open boekenkast.  (Twijfelachtig of dat dan genoeg zou zijn, en op de juiste plek.)

Je zou de platen misschien ook eens op de rugleuning tegen de muur kunnen zetten.
Laat je de vrouw meeluisteren...

Wat eventueel nog een optie is: fotopaneel boven de dressoir in het eetkamerdeel van de open woonruimte verhuizen, en dan de drie afgewerkte flamex-panelen achter de luisterplek...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Die akoestische maatregelen zullen zeker een handje helpen, maar ik zou zeker op proef eens een zware versterker er neer zetten, dan ga je je erg verbazen dat weet ik nu al zeker. Ik heb ooit transmissielijn speakers gehad en had er een accuphase op staan, achteraf bleek deze te zwak, een zwaardere versterker had mijn probleem destijds opgelost.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AbZ

Quote from: Jumping Jack on July  7, 2013, 14:59:26
Wat eventueel nog een optie is: fotopaneel boven de dressoir in het eetkamerdeel van de open woonruimte verhuizen, en dan de drie afgewerkte flamex-panelen achter de luisterplek...
Dat zal zeker meer effect hebben.

Met alle respect voor de beste intenties van frank2,
ik ken die Naim niet maar een versterker verandert uiteraard niets aan je akoestiek.

chansig

De akoestische aanpassingen gaan een handje helpen en een zware versterker gaat je doen verbazen. Zoals Kjelt het zo mooi (zonder negatieve lading) kan schrijven: Ik laat het verder maar aan de intelligentie van de lezer over.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on July  7, 2013, 15:24:10Ik laat het verder maar aan de intelligentie van de lezer over.
Je weet hoe dat uitpakt bij zekeringen?

chansig

Als ik Frank zijn ervaringen lees dan is het effect ws nog groter.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

 ;D. Bedankt voor de adviezen. Een zwaardere versterker kan best wel eens wat anders doen maar of daar het 'probleem' (let op de aanhalingstekens) zit, betwijfel ik. Onlangs nog geëxperimenteerd met een nap250 eindversterker en daarvan was ik niet echt onder de indruk tov de SuperUniti...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Quote from: chansig on July  7, 2013, 15:24:10
De akoestische aanpassingen gaan een handje helpen en een zware versterker gaat je doen verbazen. Zoals Kjelt het zo mooi (zonder negatieve lading) kan schrijven: Ik laat het verder maar aan de intelligentie van de lezer over.

Gr Hans
:laugh:

FDLARRY

Quote from: Antoine on July  7, 2013, 14:00:09
Haha gefeliciteerd! Ik heb zelf destijds me behoorlijk moeten verdiepen in de materie (o.a. naar Barrisol gekeken) en uiteindelijk zelf voor een systeemplafond gekozen maar ben wel benieuwd welk merk en type je voor hebt gekozen? Dus als je dat wilt delen graag!  :thumbs-up:

Quote from: chansig on July  7, 2013, 13:56:58
Top...ga je geen spijt van krijgen ook zonder muziek is het een enorme vooruitgang. Ik ben benieuwd naar je eerste reactie als het geplaatst is.

Gr Hans

Zal ik doen, het duurt nog wel even, het wordt 11 en 12 sep, 9-11, als dat maar goed gaat.

Het wordt een akoestisch polyester spanplafond voorzien van minuscule, gaatjes (deze zijn niet te zien). Aan de achterzijde van dit spanplafond zit een heel dun laagje rubber. Aan het oude plafond wordt een 2 cm dikke polyester isolatiedeken geplaatst. En als alles dan goed is, dan gaat de galm via de wand naar het spanplafond en wordt geabsorbeerd door het spanplafond en de isolatie.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Bas Akkerman

Denk dat de akoestiek en een zwaardere versterker allebei hun eigen aandeel hebben. Als de akoestiek zo goed als mogelijk op orde is, kan apparatuur meer tot zijn recht komen. Captain Obvious, ik weet het ;), maar geef ze de kost die het andersom doen. Dus eerst de akoestiek, dan de rest. Voor de rest houd ik mijn mond, het gaat al hard genoeg hier met de akoestische maatregelen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Quote from: FDLARRY on July  7, 2013, 22:37:16
http://www.marcelwesseling.nl/plafond/akoestisch-plafond.htm

Om een indruk te krijgen.

ps, @JJ, mijn excuses dat ik je topic even gebruik.  :blush:

Geen probleem man, het is interessante materie (mag hier ook wel eens  ;))...

Gisterenavond de flamex-panelen eens tegen de achterwand gezet (aan beide kanten van het fotopaneel) en dat is idd wel the way to go... Het stereobeeld knapt er zienderogen van op, veel meer dan wanneer ze achter de speakers staan...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on July  8, 2013, 08:57:27
Geen probleem man, het is interessante materie (mag hier ook wel eens  ;))...

Gisterenavond de flamex-panelen eens tegen de achterwand gezet (aan beide kanten van het fotopaneel) en dat is idd wel the way to go... Het stereobeeld knapt er zienderogen van op, veel meer dan wanneer ze achter de speakers staan...
Mooi zo! Je zou voor de gein ook eens een deken over de tv kunnen hangen, gewoon om eens te horen wat dat doet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on July  8, 2013, 09:27:03
Mooi zo! Je zou voor de gein ook eens een deken over de tv kunnen hangen, gewoon om eens te horen wat dat doet.

En als dat goed bevalt? Viktor neemt daar geen genoegen mee hoor! :devil:

Goed bezig Nick om het nog weer beter te maken :thumbs-up:

Gr
Henk

Jumping Jack

Bedankt Henk!

Nu nog bedenken hoe ik het ga doen: panelen zo laten en ze plaatsen wanneer ik ga luisteren of ze mooi afwerken en in de plaats van het fotopaneel hangen dat dan naar de eetkamer verhuist...

De tv afdekken ga ik nog wel eens doen, het is toch geen weer om onder een fleece-dekentje te zitten dus kan het over de tv.  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

Quote from: Jumping Jack on July  8, 2013, 09:40:42
Nu nog bedenken hoe ik het ga doen: panelen zo laten en ze plaatsen wanneer ik ga luisteren

dat hou je toch nooit vol zoiets?
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on July  8, 2013, 09:40:42
Bedankt Henk!

Nu nog bedenken hoe ik het ga doen: panelen zo laten en ze plaatsen wanneer ik ga luisteren of ze mooi afwerken en in de plaats van het fotopaneel hangen dat dan naar de eetkamer verhuist...

De tv afdekken ga ik nog wel eens doen, het is toch geen weer om onder een fleece-dekentje te zitten dus kan het over de tv.  ;)

Ik was al aan het visualiseren hoe het zou zijn om die panelen via een simpele katrol en nylondraad omhoog te hijsen. 8)
Ik weet niet hoe zwaar die panelen zijn. Laatst zag ik in een woonkamer dat de bewoner er een object van had gemaakt en verwerkt in de muur.
Zou een beeldend kunstenaar er iets mee kunnen zodanig dat ook je vrouw het kan waarderen?
Kan zij - eventueel samen met een kunstenaar - iets met textiel waarin de panelen verwerkt zijn?

Zo maar wat hersenspinsels die naar boven borrelen als een soort moerasgas ???

Gr
Henk

Jumping Jack

Quote from: Graphtuner on July  8, 2013, 09:50:56
dat hou je toch nooit vol zoiets?

Dat denk ik inderdaad ook.

Henk: die panelen wegen echt niks. Ik zou ze op een dunne plaat triplex kleven, overspannen met speakerdoek (en nieten aan de triplex), en met een simpel haakje ophangen. Mijn vrouw kan er best mee leven, ze is al wat gewoon  :D.

Ik had er eigenlijk op gerekend dat de panelen zo konden gebruikt worden (obv de foto's op merford.nl)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on July  8, 2013, 09:30:48
En als dat goed bevalt? Viktor neemt daar geen genoegen mee hoor! :devil:

Goed bezig Nick om het nog weer beter te maken :thumbs-up:

Gr
Henk
In de zomer is Viktor alleen maar buiten in de heerlijke tuin, dus dat komt goed!

Quote from: Jumping Jack on July  8, 2013, 09:40:42
Bedankt Henk!

Nu nog bedenken hoe ik het ga doen: panelen zo laten en ze plaatsen wanneer ik ga luisteren of ze mooi afwerken en in de plaats van het fotopaneel hangen dat dan naar de eetkamer verhuist...

De tv afdekken ga ik nog wel eens doen, het is toch geen weer om onder een fleece-dekentje te zitten dus kan het over de tv.  ;)
Het is natuurlijk geen blijvende oplossing, maar altijd leuk om daar mee te experimenteren. ;)

Quote from: Onder013 on July  8, 2013, 09:53:41
Ik was al aan het visualiseren hoe het zou zijn om die panelen via een simpele katrol en nylondraad omhoog te hijsen. 8)
Ik weet niet hoe zwaar die panelen zijn. Laatst zag ik in een woonkamer dat de bewoner er een object van had gemaakt en verwerkt in de muur.
Zou een beeldend kunstenaar er iets mee kunnen zodanig dat ook je vrouw het kan waarderen?
Kan zij - eventueel samen met een kunstenaar - iets met textiel waarin de panelen verwerkt zijn?

Zo maar wat hersenspinsels die naar boven borrelen als een soort moerasgas ???

Gr
Henk
Dwaallichtjes kunnen heel nuttig zijn hoor! ;)

Het kan wel mooi worden denk ik. Gezien Nicks interieur en dus smaak, verwacht ik dat hij wel met iets moois komt. Misschien zelfs wel zo mooi dat anderen het meteen gaan kopiëren. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2