Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

#1300
En je hebt daar ook geen doorloop Twani. Ik wel. Ik kan ze hoogstens nog enkele cm vooruit schuiven....

Edit: ze staan nu trouwens met hun rug zo'n 30cm van de achterwand. Vergeet niet dat het behoorlijk diepe kasten zijn (40cm). Ze staan net 2m uiteen, gemeten van tweeter tot tweeter en de diagonaal tot de luistersplek is 3m...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

katwax

Nick indien gewenst stuur je maar even pm :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani


Jumping Jack

Kort van stof Twani  ;D.

De bestelling van merford is net aangekomen, lekker snel! Enige demper: de flamex-panelen zijn niet zo mooi om zo in de woonruimte te plaatsen dus moet er nog een stofje over... Ik dacht aan speakerdoek van bij bv speaker&co. Andere ideeën zijn van harte welkom!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Eric Desart on August  5, 2012, 14:37:24
Al die uitleg hier over die speciale stofjes is sterk overtrokken.

Koop gewoon een stof die je graag ziet en waar je normaal door kan blazen.

<...>

En hoe dicht zo'n weefsel moet zijn is ook een elastiek waar je zeer breed kan in gaan. Hoe dichter dat weefsel hoe meer dat dergelijke stof als een gedeeltelijk membraan kan werken, wat niet eens een nadeel en soms zelfs een voordeel kan zijn.
Ik heb al stof gebruikt waar je amper kon door blazen. Het effect: je absorbeert wat minder in het hoog en soms wat meer in het laag.

80 tot 90% van alle stofjes die je vindt in een stoffenwinkel zijn geschikt voor dergelijke toepassingen. Het is haast moeilijker iets fout te kopen dan iets geschikt.

Jumping Jack

 :thumbs-up:. Dan laat ik het aan mijn vrouw over. Die is nogal into stofjes en zo...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Jumping Jack on July  5, 2013, 16:58:26
:thumbs-up:. Dan laat ik het aan mijn vrouw over. Die is nogal into stofjes en zo...
Krijg je leuke bloemetjes
of een K3 overtrekje voor de kleine  :pompom: :pompom: :pompom:

Jumping Jack

Als het maar klinkt! De boel is hier qua design toch al om zeep met al die fisherprice en consorten...  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

vanzomereng

Quote from: Jumping Jack on July  5, 2013, 16:48:08
Ik dacht aan speakerdoek van bij bv speaker&co. Andere ideeën zijn van harte welkom!

Je kunt tegenwoordig voor redelijk geld (o.a. Hema) je eigen digitale foto's op doek laten printen in diverse formaten.

Hieronder ook een digitale foto, die niet misstaat op een doekje  :D

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Jumping Jack

Ik ben bang dat die wat teveel gaat dempen  :).

Zou het kunnen om de flamex op een dunne plaat (bv triplex) te bevestigen? Dat zou het overspannen met stof wat vergemakkelijken (kan die aan de achterzijde geniet worden)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Trouwens net gezien dat forumsponsor Hificorner ook speakerdoek heeft, en gratis levering!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

#1312
Quote from: VANZOMERENG on July  5, 2013, 18:10:14
Je kunt tegenwoordig voor redelijk geld (o.a. Hema) je eigen digitale foto's op doek laten printen in diverse formaten.

Hieronder ook een digitale foto, die niet misstaat op een doekje  :D
Ik kan me zomaar voorstellen dat niet iedereen van die hoerenplaatjes in elk topic wil tegenkomen.
Kan je ze niet op je eigen plee hangen?  In het afterhours board gaan ze ook achter spoilers.

twani

Nick, heb je om te proberen (ik weet het kan niet permanent) de PMCees wel eens gewoon een meter de kamer "ingeragt". Ik ben wel eens benieuwd wat er gebeurt als ze echt hélemáál vrij staan.

Moet hemels klinken ::)

twani

Quote from: AbZ on July  5, 2013, 19:36:05
Ik kan me zomaar voorstellen dat niet iedereen van die hoerenplaatjes in elk topic wil tegenkomen.
Kan je ze niet op je eigen plee hangen?  In het afterhours board gaan ze ook achter spoilers.
Hier controleert de  :police: nog niet. :D

YamahaRXV

Quote from: twani on July  5, 2013, 19:41:52
Hier controleert de  :police: nog niet. :D

Hoeft ook niet, laat het accent maar op andere meer relevante onderwerpen liggen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Idd.

Net 5 panelen akotherm D20/50 van 100x60 onzichtbaar in de woonkamer aangebracht (in de boekenkast en achter de bank). De flamex-panelen (120x60) staan voorlopig onafgewerkt achter de speakers...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on July  6, 2013, 10:59:09
Idd.

Net 5 panelen akotherm D20/50 van 100x60 onzichtbaar in de woonkamer aangebracht (in de boekenkast en achter de bank). De flamex-panelen (120x60) staan voorlopig onafgewerkt achter de speakers...
Je pakt lekker door Nick! :clapping:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Misschien een gekke vraag  :lookaround:  maar hoor je ook verschil en hoe bevalt dat zo qua 1e indruk?

Jumping Jack

Ik heb nog niet zo veel kunnen luisteren (Viktors zwembad staat in de tuin en dan neem ik de rol van David Hasselhoff waar, minus het borsthaar) maar het klinkt effectief wat anders. Ik zou het beschrijven als rustiger...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

jvanhambelgium

Quote from: Jumping Jack on July  6, 2013, 10:59:09
Idd.

Net 5 panelen akotherm D20/50 van 100x60 onzichtbaar in de woonkamer aangebracht (in de boekenkast en achter de bank). De flamex-panelen (120x60) staan voorlopig onafgewerkt achter de speakers...

IN de boekenkast ? ACHTER de bank ? Dan vrees is dat de werking eigenlijk nihil zal zijn !
Dat soort panelen moet wel echt liefst zoveel mogelijk met geluidsgolven bestookt worden als het ware.
Reflecties die na 25x eindelijk op die paneeltjes vallen zijn zowieso niet van belang !

Je gaat er niet aan ontkomen om die mooie muur achter te voorzien van bijkomende panels, DAN ga je verschil horen. Al de rest is gerommel in de marge.


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Jumping Jack

Beter dan niets. Je had dat trouwens ook kunnen zeggen toen ik vroeg naar de effectiviteit van die ingrepen  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Hmm met "achter de bank" in reply #1275 bedoelde ik de muur waar de bank tegenaan staat
(leek me duidelijk dat het niet ging om "achter de rugleuning" -- misschien was dat niet zo duidelijk).

Er stond ook iets over eerst meten...

Jumping Jack

#1323
Weet ik. Enige optie op die muur is een tweede fotopaneel en dat is 1) niet geheel naar de zin van mijn vrouw 2) een duurdere optie. Deze ingreep was betaalbaar, de panelen zijn perfect bruikbaar mocht ik er in de toekomst iets anders mee aanvangen en baat het niet dan schaadt het niet.

Ik zie trouwens niet echt in hoe onder de bank (wat ook werd aangebracht) beter zou zijn dan erachter...

Meting gaat gebeuren, moet nog even fine-tunen met Katwax over het wanneer  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Goed om te horen dat je bent begonnen, hopelijk haal je het gewenste resultaat met niet al te veel aanpassingen.

Ik zelf ga er niet mee door, is teveel werk het zelf bouwen, misschien koop ik ze wel....maar het staat even op een laag pitje  :(