Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Mooi verslag Bas en ik onderschrijf het, maar.....wil nog iets toevoegen over Marcus Miller:

Het klonk absoluut heerlijk, maar ik miste nou net wat zo karakteristiek is voor de track Jean-Pierre. Naast het geweld van de bas-gitaar is de al maar terug kerende klap op de rimshot wat deze track zo boeiend maakt. In die klap zitten allerlei ondertonen en spat uit de luidsprekers - als het goed is. Wat ik miste was de kracht en snelheid in die klap plus de ondertonen die een beetje diffuus waren.
Qua achterblijven van kracht en snelheid van de versterker blijkt helemaal niets bij het weergeven van Marcus Miller als hij helemaal los gaat. Ook hier weer dat wisselende beeld dus.

Oorzaak bron? Versterker? Luidspreker? Akoestiek? Synergie?

Martijn M



Is dit een recente foto?

Je kunt de muur achter je beschouwen als een akoestische spiegel. De geluid wordt zeker in het midden en hoog amper gedempt bij reflectie, dus heel kort na het directe geluid komt een bijna even hard geluid van achter je. Het is belangrijk om te dempen op de reflectiepunten, dus direct achter je. Die panelen boven het hoofd zullen hooguit wat doen om de galm in de kamer een klein beetje te verminderen, maar de discrete achterwandreflectie pak je er niet mee aan.
Dutch & Dutch

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on July  2, 2013, 15:58:22
Mooi verslag Bas en ik onderschrijf het, maar.....wil nog iets toevoegen over Marcus Miller:

Het klonk absoluut heerlijk, maar ik miste nou net wat zo karakteristiek is voor de track Jean-Pierre. Naast het geweld van de bas-gitaar is de al maar terug kerende klap op de rimshot wat deze track zo boeiend maakt. In die klap zitten allerlei ondertonen en spat uit de luidsprekers - als het goed is. Wat ik miste was de kracht en snelheid in die klap plus de ondertonen die een beetje diffuus waren.
Qua achterblijven van kracht en snelheid van de versterker blijkt helemaal niets bij het weergeven van Marcus Miller als hij helemaal los gaat. Ook hier weer dat wisselende beeld dus.

Oorzaak bron? Versterker? Luidspreker? Akoestiek? Synergie?
De klap van de rimshot had je inderdaad al verteld. Ik ken het nummer niet goed genoeg om daar iets zinnigs over te zeggen. Puur dat het me opviel dat de muziek naar mijn idee echt past bij de set.

Quote from: Jumping Jack on July  2, 2013, 16:01:54
Deze is recenter (met het paneel van easy-akoestiek.nl):


Pfff, wat een mooi huis heb je toch Nick! :wub:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Quote from: Onder013 on July  2, 2013, 15:58:22
Mooi verslag Bas en ik onderschrijf het, maar.....wil nog iets toevoegen over Marcus Miller:

Het klonk absoluut heerlijk, maar ik miste nou net wat zo karakteristiek is voor de track Jean-Pierre. Naast het geweld van de bas-gitaar is de al maar terug kerende klap op de rimshot wat deze track zo boeiend maakt. In die klap zitten allerlei ondertonen en spat uit de luidsprekers - als het goed is. Wat ik miste was de kracht en snelheid in die klap plus de ondertonen die een beetje diffuus waren.
Qua achterblijven van kracht en snelheid van de versterker blijkt helemaal niets bij het weergeven van Marcus Miller als hij helemaal los gaat. Ook hier weer dat wisselende beeld dus.

Oorzaak bron? Versterker? Luidspreker? Akoestiek? Synergie?

en toch vind ik die CD van Marcus Miller niet super qua klank en na een tijdje ben ik Marcus moe omdat het repertoire allemaal op elkaar lijkt.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Jumping Jack

#1231
Bij Miller vond ik de 'groove' echt wel lekker doorkomen, en dat is toch wel een trekje van de SuperUniti (en Naim in het algemeen)...

Wat we ook vergeten te testen zijn, is de invloed van een lekkere single-malt op de weergave. Nochtans ook niet onbelangrijk.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Quote from: Bas Akkerman on July  2, 2013, 16:03:47
De klap van de rimshot had je inderdaad al verteld. Ik ken het nummer niet goed genoeg om daar iets zinnigs over te zeggen. Puur dat het me opviel dat de muziek naar mijn idee echt past bij de set.
Pfff, wat een mooi huis heb je toch Nick! :wub:

Alle draaitafels op een rijtje denk ik toch dat de LP12 jou het beste zal bevallen ;)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on July  2, 2013, 16:07:24
Bij Miller vond ik de 'groove' echt wel lekker doorkomen, en dat is toch wel een trekje van de SuperUniti (en Naim in het algemeen)...

Wat we ook vergeten te testen zijn, is de invloed van een lekkere single-malt op de weergave. Nochtans ook niet onbelangrijk.
Haha, dan had ik gepast. De glazen wijn waren voor mijn doen al best wel wat, maar wel erg lekker!

Quote from: LPlover on July  2, 2013, 16:09:25
Alle draaitafels op een rijtje denk ik toch dat de LP12 jou het beste zal bevallen ;)
Ach, dom. Zal het verslag ook even in mijn zoektocht zetten. Kunnen we het er daar verder over hebben. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Quote from: LPlover on July  2, 2013, 16:05:53
en toch vind ik die CD van Marcus Miller niet super qua klank en na een tijdje ben ik Marcus moe omdat het repertoire allemaal op elkaar lijkt.

Dat komt omdat hij zo beroerd Frans lult, dat ligt niet aan de muziek  :D

Deleted Member 2

Quote from: LPlover on July  2, 2013, 16:09:25
Alle draaitafels op een rijtje denk ik toch dat de LP12 jou het beste zal bevallen ;)

Hahaha. Jaja, Robin heeft nog maar een klein zetje nodig. Binnenkort de tweede LP12 dag in Zevenbergen.

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on July  2, 2013, 16:18:20
Hahaha. Jaja, Robin heeft nog maar een klein zetje nodig. Binnenkort de tweede LP12 dag in Zevenbergen.
Robin?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2


Robiwan

Quote from: Onder013 on July  2, 2013, 16:18:20
Hahaha. Jaja, Robin heeft nog maar een klein zetje nodig. Binnenkort de tweede LP12 dag in Zevenbergen.

Nee de Lp12 komt er niet.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Quote from: Onder013 on July  2, 2013, 16:25:34
Ja, het hulpje van Batman de rollende reviewer ;D

Robin de LPlover



:D :D Ik ben veel sterker ;)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Deleted Member 2


Robiwan

Quote from: Onder013 on July  2, 2013, 16:50:02
Het wordt echt weer tijd hoor..

NEEEEEEEEEE. Speel nog paar maanden verder met AudioNote en Goldring 2300 ;)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

chansig

Mooie verslag. Het naar voren schuiven op de bank en daarmee een verbetering in het geluid ervaren zegt denk ik al genoeg. Grote kans dat de muur daar zijn werk doet en dat het schilderij te klein is. Keyser heeft volgens mij een wand van 2 bij 2 achter zijn bank zitten...oeps hij heeft de maten al gegeven.

Ik vind een ruim regelbereik overigens wel prettig...heeft meer met de uitsturing van de versterker te maken dan dat het iets zegt over dat hij power te kort zou komen.

Het
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Wat bedoel je met een ruim regelbereik Hans?

Mss kan ik er nog een tweede kader doorkrijgen, deze kan nog wat opschuiven richting wandlichtjes...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Ik wisselde 2 weken terug mijn ARC buizenbak om met een andere buizenbak. De laatste stuurde dus zachter uit. Dat betekende dat ik op de VV de volume knop verder kan opendraaien.

Ik heb ooit een versterker gehad en die hoefde ik alleen maar aan te kijken en dan ging hij al keihard. Dat vind ik dus niet prettig.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Op die manier. Ja dat vind ik ook wel fijner. Als achtergrond staat de SU hier tussen de 15 en 20 (op een schaal van 100 dacht ik), luisteren gebeurd rond standje 30 (dan slapen de kinderen en echt luid vindt mijn vrouw niet echt prettig). Dus donderdag ging het voor mijn doen wel behoorlijk hard (ik had 's avonds ook wat koppijn, ben daar nogal gevoelig aan)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

 :D

Ik draai ook nooit heel erg hard. Ik kan me nog herinneren dat toen Eelco en ik bij Frank waren we daar ook kneiterhard draaide. Toch altijd even leuk om andermans set te testen. Wij gebruikte Tool en Leftfield... :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Quote from: Jumping Jack on July  2, 2013, 15:39:43
Ik heb al een paneel hangen, maar dat is idd bijlange niet zo groot (1m20 bij 0m80, 46 cm diep en groter gaat er ook niet komen vrees ik)...
46 cm diep?  ???
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Ja, het steekt een stuk uit langs de buitengevel... Nee, 46mm dus  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs