Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Enkel wat Arvo Part. Ik luister bijna nooit klassiek...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

#1176
Quote from: VANZOMERENG on June 29, 2013, 18:48:31
Mooi verslag Henk...  :clapping:

Ook nog klassiek gehoord (vioolconcerten etc..)

Arvo Pärt, Fratres en een stukje van Tchaikovsky - Symphony 4 Scherzo

Ik denk dat bas nog wel iets zal schrijven over Fratres.

Gr
Henk

Joris1971


Deleted Member 2


Joris1971


Jumping Jack

Zo scherp zou ik het nu ook niet stellen. Ik heb wel wat klassiek hoor, ik ben er alleen niet zo in thuis en probeer mij wat te beperken want het loopt zo al genoeg uit de hand  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Joris1971 on June 29, 2013, 21:07:23
Klassiek luister ik straks wel in het bejaardentehuis

Vergeet het. Tegen die tijd ben jij zo doof als een kwartel.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Quote from: Onder013 on June 29, 2013, 21:11:54
Vergeet het. Tegen die tijd ben jij zo doof als een kwartel.
Klassiek zit vaak wel veel "hoog" in, dat compenseert weer een beetje :P

Joris1971

Quote from: Onder013 on June 29, 2013, 21:11:54
Vergeet het. Tegen die tijd ben jij zo doof als een kwartel.

Daarom, hoef ik dat zenuwachtig gefiedel niet aan te horen.  ;)

Jumping Jack

Onder het motto 'Source first' en na de aankondiging van de nieuwe reeks nait-versterkers door Naim (en dan vooral de aankondiging van de dac-loze SuperNait 2) ben ik overgegaan tot de aankoop van een NDX. Ook de bevindingen van Onder013 en Bas (die nog volop aan zijn verslag bezig is volgens mij  ;)) hebben mij enigszins in deze richting gezet...

Deze wordt dus in eerste instantie aangesloten op de SuperUniti (die dan dus nog enkel als versterker dienst zal doen). Hoogstwaarschijnlijk wordt de SU dan uiteindelijk vervangen door de nieuwe SuperNait 2 eens die op de markt is en uitgetest.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

#1187
Ik ben inderdaad nog bezig, moet zo weer weg helaas. Maar wat in het vat zit... Laat ik het daar even op gooien. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijn M

Quote from: Onder013 on June 28, 2013, 20:31:26
[...]

Mooi verhaal! Een aantal keren zie ik genoemd worden dat de PMC's neutraal zouden zijn en als ik het goed interpreteer zou dat een negatieve eigenschap zijn. Waaruit blijkt dat de PMC's neutraal zijn? De PMC's waar ik metingen van heb gezien waren meestal niet de meest neutrale luidsprekers. Je eigen Elacs zijn m.i. neutraler dan de meeste PMC's.
Dutch & Dutch

S@m

Quote from: keyser on July  1, 2013, 12:39:41
Mooi verhaal! Een aantal keren zie ik genoemd worden dat de PMC's neutraal zouden zijn en als ik het goed interpreteer zou dat een negatieve eigenschap zijn. Waaruit blijkt dat de PMC's neutraal zijn? De PMC's waar ik metingen van heb gezien waren meestal niet de meest neutrale luidsprekers. Je eigen Elacs zijn m.i. neutraler dan de meeste PMC's.


Zucht.... :confused:

op eigen verzoek verwijderd.


Deleted Member 2

Quote from: keyser on July  1, 2013, 12:39:41
Mooi verhaal! Een aantal keren zie ik genoemd worden dat de PMC's neutraal zouden zijn en als ik het goed interpreteer zou dat een negatieve eigenschap zijn. Waaruit blijkt dat de PMC's neutraal zijn? De PMC's waar ik metingen van heb gezien waren meestal niet de meest neutrale luidsprekers. Je eigen Elacs zijn m.i. neutraler dan de meeste PMC's.

Met de term 'neutraal' wil ik aangeven dat ik vind dat er geen of weinig kleuring is zoals je dat in vele andere luidsprekers / opstellingen / akoestische omstandigheden wel kan horen. Ik probeer niet te luisteren naar luidspreker x of y, maar naar een set als een systeem waarvan de akoestiek een element is.

Of dat in technische zin betekent dat de PMC's neutraal zijn weet ik niet en daar denk ik ook niet aan als ik luister. Neutraal is dus voor mij niet de kwalificatie dat wat je er in stopt (de muziek-informatie) er precies zo weer uit komt (geluid). Neutraal is voor mij dus meer een aanduiding van het niet/in geringe mate aanwezig zijn van kleuring door wat dan ook in het systeem veroorzaakt.

Gr
Henk

Cyreg

kleuring hoeft niet alleen warmer te betekenen, maar ook koeler is 'n kleuring  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Deleted Member 2

Quote from: Cyreg on July  1, 2013, 17:12:45
kleuring hoeft niet alleen warmer te betekenen, maar ook koeler is 'n kleuring  :D

helemaal gelijk ;)

Robiwan

Liever een beetje kleuring dan een saai en neutraal geluid ;)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

raindog

Neutraal hoeft niet saai te zijn. Bij een mooie set, die je volledig mee sleept in de muziek, hoor je de klankkleur eigenlijk niet meer. Al je aandacht ligt dan bij de muziek.
Mijn stelling is daarom dat wanneer je je stoort aan een te warme/neutrale/koele klankkleur, dat er dan ook altijd iets anders in de weergave niet optimaal is.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Martijn M

Zoals bij velen bekend, ben ik een voorstander van neutrale luidsprekers. In plaats van mezelf te herhalen, verwijs ik naar een andere post waarin ik mijn visie toelicht: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=133507.msg2419266#msg2419266
Dutch & Dutch

Jumping Jack

Keyser, heb jij meetresultaten van de Fact.8?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Martijn M

Dutch & Dutch

Deleted Member 2

Quote from: keyser on July  2, 2013, 11:36:31
Helaas niet.

Een (meet)bezoek aan Nick kan ik je van harte aanbevelen. Hij organiseert wel eens Meat&greet met belgische mayo....