Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robiwan

Quote from: Onder013 on June 25, 2013, 12:09:14
Zullen we zeker doen.

Het was al heel aardig om te constateren dat Bas en ik een geheel verschillende voorkeur hebben voor hoe de set moet klinken: welke sfeer, mate van weergave van details, weergave van laag, etc.
Groet,

Henk

daar wil ik meer van weten!
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Zo, Henk en Bas zijn zonet vertrokken. Het was een erg gezellige dag, zeker voor herhaling vatbaar!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jackol


Robiwan

Quote from: Jumping Jack on June 27, 2013, 17:56:17
Zo, Henk en Bas zijn zonet vertrokken. Het was een erg gezellige dag, zeker voor herhaling vatbaar!

ben benieuwd wat Bas vond van de VPI!
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

#1156
Quote from: Jumping Jack on June 27, 2013, 17:56:17
Zo, Henk en Bas zijn zonet vertrokken. Het was een erg gezellige dag, zeker voor herhaling vatbaar!
Ik vond het ook een erg gezellige dag! De reis van twee uur (wat is dat nou in een mensenleven? Ok ik reed zelf niet :satisfied:) meer dan waard en wat mij betreft absoluut voor herhaling vatbaar. Zo spoedig mogelijk schrijf ik natuurlijk een verslagje van hoe ik het beleefd heb. Voor nu bedankt JJ,.zeker ook voor de overheerlijke curry.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Graphtuner on June 27, 2013, 21:07:56
hadden ze kadootje mee?



Een setje prachtige muziek!

Ik vond het een erg geslaagde dag Nick. Dank daar voor. Positief en opvallend was dat we eigenlijk niet of nauwelijks over hardware hebben gepraat. Over muziek en wat daarin zo boeiend is des te meer. Perfect.

Op de terugweg hebben we de indrukken nog eens goed op een rijtje gezet. Binnenkort meer daar over.

Gr
Henk

frank2

Ja ik ben ook wel benieuwd naar dat verslag, Bas of Henk schrijf eens wat meer....

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Jumping Jack

Ze zijn nog aan het bekomen van de overrompelende ervaring of van de curry
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on June 28, 2013, 18:48:23
Ze zijn nog aan het bekomen van de overrompelende ervaring of van de curry
Allebei! ;D
Ik heb het gewoon even wat druk en daarnaast laat ik mijn ervaringen altijd graag even bezinken. Zal proberen het morgen te posten, anders wordt het pas maandag ben ik bang.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Geen punt hoor Bas, ik heb zo al een idee van je bevindingen  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on June 28, 2013, 19:42:57
Geen punt hoor Bas, ik heb zo al een idee van je bevindingen  ;).
Precies, we hebben het er al over gehad. ;) Wat ik overigens maar een klein deel vond van het fijne muziek luisteren en de gezellige dag.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

#1164
Quote from: Jumping Jack on June 28, 2013, 18:48:23
Ze zijn nog aan het bekomen van de overrompelende ervaring of van de curry

Het was zeker overrompelend in de zin van de uiteenlopendheid in luisterindrukken. Dat is wat me nog door het hoofd maalt. Up-tempo en met wat meer musici klinkt bepop en bijvoorbeeld Jean Pierre van Marcus Miller (streamer van SuperUniti) heel overtuigend en kreeg ik mijn been er niet van af om lekker meet te swingen. Wel miste ik in die uitvoering de kracht en de diverse ondertonen in de klap op de rim-shot. Ook de afbeelding van of de werking van de zaal was wat bleek/neutraal.
Was dit dan de ware aard van de combinatie Naim - PMC: Naim met het hoge boogiewoogie gehalte en de neutraliteit van de Fact van PMC?
In kleinere bezettingen zoals Bill Evans Waltz for Debby (vinyl) knort de bas van Scott Lafaro wellicht wat klein weergegeven, maar heerlijk mee. De piano is naar mijn idee wel erg klein in het geluidsbeeld. Ook bij andere tracks blijft het geluidsbeeld beperkt tot de ruimte tussen de luidsprekers.
Ray Brown, Christian McBride en John Clayton in superbass II swingen ongehoord lekker, maar soms loopt het laag dicht en zijn de drie contrabassen meer één grote bas in plaats van drie met ieder een eigen klankkleur. Soms miste ik ook hier weer kracht/dynamiek/drive als Ray Brown vocaal uitbundig wordt. Het is ook een bassist; hij moet het gewoon bij de bas houden! ;D
Cows van Bonnie Prince op Billy Wolfroy Goes to Town via de streamer blinkt uit door intimiteit, veel detailgeluidjes van het aanslaan van een bel? en allerlei geluidjes van de ademhaling van Billy en een fragiele damesstem (vooral in de passage: you're welcome here, but others are not welcome here......'). De verbinding tussen die elementen die er normaal zou moet zijn was wat minder en de warmte in de gitaar en stem leek weer beïnvloed door de neutraliteit van de PMC's?
Frank's theme door Holly Cole staat als een huis. Met veel dynamiek en een prachtige weergave van de karakteristieken in de stem van Holly Cole en drive en fundament in de piano (waar ze aardig wat trucjes mee hebben uitgehaald om hem zo te laten klinken). Heerlijk.

Het voorgaande geeft hoop ik wat kleur / onderbouwing aan de uiteenlopende indrukken. De muziekkeuze was zeker ook uiteenlopend, maar de set van Nick zette me telkens weer voor verrassingen. Net als je denkt dat je de karakteristiek van de set door hebt, presenteert deze net weer iets anders.
Naim en PMC: een combinatie die je bezig houdt.

Bas zal ongetwijfeld zijn indrukken weer geven aan de hand van zijn inmiddels bekende tracks en zijn stijl van het neer pennen van indrukken.

In de ruim twee uur die we tijdens de terugreis hadden hebben we die wisselende indrukken uitgebreid besproken. We waren het over die indrukken geheel eens, maar kwamen er niet achter waar dat nou in zit. Mij houdt dat bezig, maar ik weet zeker dat Nick en volkomen terecht zeer gelukkig is met zijn set en nog heel veel meer met zijn muziek.

Gr
Henk

NB
Ik wil benadrukken dat het beschrevene indrukken zijn op basis van een paar uurtjes (intensief) luisteren. Veel te weinig om  werkelijk te doorgronden wat deze set werkelijk kan laten horen. Het liefst neem ik een paar dagen wat afstand en luister dan weer opnieuw. Dat is geen optie en dus toch de indrukken weergegeven maar wel met de notie dat het eerste indrukken zijn.

Robiwan

Quote from: Onder013 on June 28, 2013, 20:31:26
Het was zeker overrompelend in de zin van de uiteenlopendheid in luisterindrukken. Dat is wat me nog door het hoofd maalt. Up-tempo en met wat meer musici klinkt bepop en bijvoorbeeld Jean Pierre van Marcus Miller (streamer van SuperUniti) heel overtuigend en kreeg ik mijn been er niet van af om lekker meet te swingen. Wel miste ik in die uitvoering de kracht en de diverse ondertonen in de klap op de rim-shot. Ook de afbeelding van of de werking van de zaal was wat bleek/neutraal.
Was dit dan de ware aard van de combinatie Naim - PMC: Naim met het hoge boogiewoogie gehalte en de neutraliteit van de Fact van PMC?
In kleinere bezettingen zoals Bill Evans Waltz for Debby (vinyl) knort de bas van Scott Lafaro wellicht wat klein weergegeven, maar heerlijk mee. De piano is naar mijn idee wel erg klein in het geluidsbeeld. Ook bij andere tracks blijft het geluidsbeeld beperkt tot de ruimte tussen de luidsprekers.
Ray Brown, Christian McBride en John Clayton in superbass II swingen ongehoord lekker, maar soms loopt het laag dicht en zijn de drie contrabassen meer één grote bas in plaats van drie met ieder een eigen klankkleur. Soms miste ik ook hier weer kracht/dynamiek/drive als Ray Brown vocaal uitbundig wordt. Het is ook een bassist; hij moet het gewoon bij de bas houden! ;D
Cows van Bonnie Prince op Billy Wolfroy Goes to Town via de streamer blinkt uit door intimiteit, veel detailgeluidjes van het aanslaan van een bel? en allerlei geluidjes van de ademhaling van Billy en een fragiele damesstem (vooral in de passage: you're welcome here, but others are not welcome here......'). De verbinding tussen die elementen die er normaal zou moet zijn was wat minder en de warmte in de gitaar en stem leek weer beïnvloed door de neutraliteit van de PMC's?
Frank's theme door Holly Cole staat als een huis. Met veel dynamiek en een prachtige weergave van de karakteristieken in de stem van Holly Cole en drive en fundament in de piano (waar ze aardig wat trucjes mee hebben uitgehaald om hem zo te laten klinken). Heerlijk.

Het voorgaande geeft hoop ik wat kleur / onderbouwing aan de uiteenlopende indrukken. De muziekkeuze was zeker ook uiteenlopend, maar de set van Nick zette me telkens weer voor verrassingen. Net als je denkt dat je de karakteristiek van de set door hebt, presenteert deze net weer iets anders.
Naim en PMC: een combinatie die je bezig houdt.

Bas zal ongetwijfeld zijn indrukken weer geven aan de hand van zijn inmiddels bekende tracks en zijn stijl van het neer pennen van indrukken.

In de ruim twee uur die we tijdens de terugreis hadden hebben we die wisselende indrukken uitgebreid besproken. We waren het over die indrukken geheel eens, maar kwamen er niet achter waar dat nou in zit. Mij houdt dat bezig, maar ik weet zeker dat Nick en volkomen terecht zeer gelukkig is met zijn set en nog heel veel meer met zijn muziek.

Gr
Henk

het zal allemaal best Henk, maar wat vond je van de VPI??? ;D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Quote from: LPlover on June 28, 2013, 21:24:34
het zal allemaal best Henk, maar wat vond je van de VPI??? ;D

Ik verwacht dat Bas daar wel iets over gaat zeggen ;)

Jumping Jack

Fraai verslag Henk! Erg boeiend om te horen wat twee paar ervaren oren er van vinden.

Lplover: ik kan je wel al verklappen de snelheid van de vpi goedzit. Henk had een testplaat bij en een app op zijn smartphone om metingen te doen (tot grote verbazing / verwarring van mijn vrouw die dacht dat we ze nu echt ons verstand hadden verloren  :D).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on June 28, 2013, 21:45:59
Fraai verslag Henk! Erg boeiend om te horen wat twee paar ervaren oren er van vinden.

Lplover: ik kan je wel al verklappen de snelheid van de vpi goedzit. Henk had een testplaat bij en een app op zijn smartphone om metingen te doen (tot grote verbazing / verwarring van mijn vrouw die dacht dat we ze nu echt ons verstand hadden verloren  :D).

Ik heb het angstige vermoeden dat de vrouwelijke intuïtie en ratio niet zo heel ver naast ....... ;D


Gr
Henk

PS

Nick,

Phronesis heb ik inmiddels gevonden. Ze komen midden juli naar Gent. :thumbs-up:

Meer moeite heb ik met Chong. Wil je me svp informeren over de juiste naamstelling, etc?

Dank,

Henk

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on June 29, 2013, 08:13:35
Chong?  ;D. Het is Avishai Cohen.

Helemaal verkeerd opgepikt dus. Bij Chong kwam ik niet verder dan een Ukelele-speler :alien:

Ga gelijk eens zoeken naar mr Avishai Cohen.

Dank,

Henk

eddy135

Quote from: Onder013 on June 29, 2013, 09:35:28
Helemaal verkeerd opgepikt dus. Bij Chong kwam ik niet verder dan een Ukelele-speler :alien:...
Henk

Ook geen Cheech en Chong?  :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted Member 2

Quote from: eddy135 on June 29, 2013, 10:28:33
Ook geen Cheech en Chong?  :D

Die werd inderdaad ook gemeld door google, maar is niet waar ik naar op zoek was. Het is zoals JJ al meldde Avishai Cohen.

AbZ


vanzomereng

Mooi verslag Henk...  :clapping:

Ook nog klassiek gehoord (vioolconcerten etc..)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD