Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Eerst maar even afwachten of de NAP blijft of niet want als ie gaat, is er geen probleem. Ik vind het wel een mooi en goed bedacht ding, die powerbase.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Nog een mooi filmpje over de powerbase (die er gelukkig ook is in het zwart):
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani


Jumping Jack

Strikt genomen is het ook geen filter maar een 'netstroom conditioner'. Krijgen je haren hun natuurlijke glans terug...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Quote from: Jumping Jack on June  1, 2013, 08:06:46
Strikt genomen is het ook geen filter maar een 'netstroom conditioner'. Krijgen je haren hun natuurlijke glans terug...

:D Maar waarom zo'n ding gebruiken?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Vanwege de trafobrom van de Nap, volgens Garmtz door DC in de netstroom. En het is nog eens een isolatieplatform ook (al wordt het nipt om de vpi er op te plaatsen). En ik vind het ook gewoon een interessant ding...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

erik s.

als ik een Powerbase binnen krijg, kun je hem op demo krijgen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Jumping Jack

Dat zou wel fijn zijn Erik  :clapping:. Geef maar een seintje als je er eentje (een zwarte?) binnenkrijgt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

#1108
Zo, net terug de switch gemaakt naar de SuperUniti solo en die staat toch erg goed zijn mannetje  :clapping:.

Morgen nog eens een vergelijkende test maar ik verwacht eigenlijk niet dat de NAP gaat blijven. Voegt ie dan niets toe? Zeker wel: meer autoriteit in het middengebied en het laag vooral. Maar de SU met powerline klinkt zo verdomd lekker dat de toevoeging van de NAP geen zinnige investering lijkt, zelfs niet tweedehands...

Geïnteresseerden voor een NAP250 mogen zich altijd melden  :D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Quote from: Jumping Jack on June  1, 2013, 22:51:15
Zo, net terug de switch gemaakt naar de SuperUniti solo en die staat toch erg goed zijn mannetje  :clapping:.

Morgen nog eens een vergelijkende test maar ik verwacht eigenlijk niet dat de NAP gaat blijven. Voegt ie dan niets toe? Zeker wel: meer autoriteit in het middengebied en het laag vooral. Maar de SU met powerline klinkt zo verdomd lekker dat de toevoeging van de NAP geen zinnige investering lijkt, zelfs niet tweedehands...

Geïnteresseerden voor een NAP250 mogen zich altijd melden  :D.
Je gaat er verrassend luchtig mee om Jack :clapping:  is toch wel klo....te. Je moet gewoon lekker gaan luisteren man, je hebt prachtige spullen staan, hoeft niks meer bij :worship:

Ik hou mezelf slechts nog bezig met wat DAC en kabel gerelateerde finetuning...basics als versterker en luidsprekers zullen zich maar beter aan mij "gewonen" want die gaan nog heel lang last van mij hebben :P

YamahaRXV

#1110
Quote from: Jumping Jack on June  1, 2013, 22:51:15
Zo, net terug de switch gemaakt naar de SuperUniti solo en die staat toch erg goed zijn mannetje  :clapping:.

Morgen nog eens een vergelijkende test maar ik verwacht eigenlijk niet dat de NAP gaat blijven. Voegt ie dan niets toe? Zeker wel: meer autoriteit in het middengebied en het laag vooral. Maar de SU met powerline klinkt zo verdomd lekker dat de toevoeging van de NAP geen zinnige investering lijkt, zelfs niet tweedehands...

Geïnteresseerden voor een NAP250 mogen zich altijd melden  :D.

Tja, de Superuniti blijft toch een heerlijk klinkend ''all in one'' apparaat  :headbanging:
Nick, eerlijk gezegd heb jij met de NAP 250 precies het pad bewandeld wat ik ook stiekem voor ogen had. Zonde dat het niet niet helemaal brengt wat jij (en ook ik) voor ogen hadden.

Hoe heb je de eigenlijk de NAP 250 aan de Superuniti als voorversterker ''gelinkt'' toen je deze als volledig eindversterker ben gaan inzetten ?
Waarschijnlijk met originele Naim DIN kabel.....?

Ik heb op het Naim forum al meer discussies gelezen over SU gebruikers die de NAP 250 als een extra stukje vermogen toevoegden, maar al met al met een NAP 200 er aan gelinkt tot meer muzikale prestaties kwamen dan met de NAP 250....  Ik blijf dat eerlijk gezegd wel ''typisch'' vinden  :angel:
Een NAP 250 die bij Naim hoger op de ladder staat (zeker prijstechnisch) maar minder muzikaal klinkt dan de NAP 200... :crazy:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Idd met de meegeleverde DIN-kabel. Ik vind de 250 zeker niet on-muzikaal hoor en hij voegt zeker wat toe, maar voor mij onvoldoende om hem te laten staan  ;). Ik maak eerdaags wel een verkoopstopic aan...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Ik vind een NAP200 wat 'universeler' dan een NAP250. Maar omdat JJ al een NAP250 op het oog had... :)   De NAP250 kan sommige speakers heel goed 'oppeppen', maar hij heeft zoveel kracht, dat het op veel speakers iets teveel van het goede wordt. Ik weet bijvoorbeeld dat de combinatie van een NAP250 op een WB Discovery geweldig is (beter dan een NAP200), maar op een Harbeth bijvoorbeeld prefereer ik een NAP200.

Jumping Jack

Ik vond de nap echt wel goed hoor, alleen niet in die mate die de aankoop zou rechtvaardigen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz


erik s.

Quote from: Jumping Jack on June  1, 2013, 09:52:53
Dat zou wel fijn zijn Erik  :clapping:. Geef maar een seintje als je er eentje (een zwarte?) binnenkrijgt...
de Powerbase blijkt alleen leverbaar met amerikaanse connectors.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Jumping Jack

Ik had daar inderdaad iets over gelezen op het ps-audio forum maar toen was het nog niet duidelijk of er ook een europese versie zou komen. Het zou te maken hebben met de geringe hoogte van de base en de grotere europese connectoren...

Dan wordt het ding natuurlijk op slag een stuk minder interessant maar toch bedankt voor het aanbod Erik!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Zoals het er naar uit ziet, ligt er een meet & greet in het verschiet! En wel met de beroemde / beruchte Onder '66 is het nieuwe 21' 013 en Bas 'de rollende reviewer' Akkerman  :pompom:. Als dat maar goed komt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz


Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on June 20, 2013, 10:13:50
Zoals het er naar uit ziet, ligt er een meet & greet in het verschiet! En wel met de beroemde / beruchte Onder '66 is het nieuwe 21' 013 en Bas 'de rollende reviewer' Akkerman  :pompom:. Als dat maar goed komt...
Haha, wordt vast erg gezellig! *vroem**vroem*
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on June 20, 2013, 10:42:54
Haha, wordt vast erg gezellig! *vroem**vroem*

Ik zal een extra stuurtje voor je monteren Bas ;D

Graphtuner

hahaha, kan jij dat hollandse geweld wel aan daar in Merelbeke?  :laugh:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Kom je versterking bieden? Je bent van harte welkom Dries (het wordt hoogstwss volgende donderdag).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

zou wel fijn zijn!
27e dus? even kijken... ik zit de 2 dagen ervoor in Parijs voor het werk en moet de 27e late namiddag naar de tandarts...  :nervous: ... maar savonds ben ik in principe nog vrij, tenzij mijn bazin thuis daar een stokje voor steekt  :D
Laat maar iets weten als het definitief is, als het lukt kom ik "gesjellig buurten"  ;D
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini