Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Bedankt!

Het is niet onmiddellijk mijn droomjob maar ik heb weinig te klagen (behalve dan dat ik te lang onderweg ben naar en van het werk)... En wie weet wat de toekomst hier nog brengt, een stap naar de magistratuur zou ik niet snel laten liggen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on March 28, 2013, 11:56:43
Bedankt!

Het is niet onmiddellijk mijn droomjob maar ik heb weinig te klagen (behalve dan dat ik te lang onderweg ben naar en van het werk)... En wie weet wat de toekomst hier nog brengt, een stap naar de magistratuur zou ik niet snel laten liggen...

Doel je dan op een aanstelling als rechter of openbaar ministerie of......?

B.J.

Quote from: Jumping Jack on March 28, 2013, 11:56:43
Bedankt!

Het is niet onmiddellijk mijn droomjob maar ik heb weinig te klagen (behalve dan dat ik te lang onderweg ben naar en van het werk)... En wie weet wat de toekomst hier nog brengt, een stap naar de magistratuur zou ik niet snel laten liggen...

Wat doe je eigenlijk tegenwoordig?

Jumping Jack

Jurist bij de (Belgische) Raad van State, het hoogste administratieve rechtscollege. Vanuit mijn positie kan ik deelnemen aan het (weliswaar aartsmoeilijke) examen voor auditeur. Het auditoraat is een onderzoeksinstantie bij de Raad, enigszins te vergelijken met het openbaar ministerie in burgerlijke en strafzaken. Of deelnemen aan examens voor rechters in lagere administratieve rechtscolleges is ook een optie. Er is hier een tendens (op Vlaams niveau) van het oprichten van specifieke rechtscolleges die de taken van de RvSt overnemen en waarbij de RvSt een cassatie-instantie wordt voor die materies...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

waar we muzikaal raakvlakken hebben zal dit op professioneel vlak totaal niet het geval zijn... ik kan me bij bovenstaande amper iets voorstellen, maar dat ligt aan mezelf :)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Deleted Member 2

Quote from: Graphtuner on March 30, 2013, 21:54:38
waar we muzikaal raakvlakken hebben zal dit op professioneel vlak totaal niet het geval zijn... ik kan me bij bovenstaande amper iets voorstellen, maar dat ligt aan mezelf :)

Dat leer je heel snel als je met hem in aanraking komt ;D

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on March 30, 2013, 22:47:36
Dat leer je heel snel als je met hem in aanraking komt ;D
Kom jij regelmatig in aanraking met justitie...? :unsure:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on March 30, 2013, 22:49:43
Kom jij regelmatig in aanraking met justitie...? :unsure:

Ik werk projectmatig nauw samen met diverse juristen en justitie speelt daar een rol in. Gelukkig sta ik aan de goede kant van het hekje :angel:

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on March 30, 2013, 23:06:02
Ik werk projectmatig nauw samen met diverse juristen en justitie speelt daar een rol in. Gelukkig sta ik aan de goede kant van het hekje :angel:
Ik zag het even voor me. De goedaardige Henk die ingerekend wordt door de politie. :sarcasm:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on March 30, 2013, 23:08:20
Ik zag het even voor me. De goedaardige Henk die ingerekend wordt door de politie. :sarcasm:

In bepaalde landen ben ik zeer op mijn hoede O0 :ph34r: :police:

Jumping Jack

 de Raad van State valt echter niet onder justitie en behoort niet tot de Hoven en Rechtbanken maar is een instelling sui generis die, louter organisatorisch, onder Binnenlandse Zaken valt en zich op het snijpunt tussen de drie machten bevindt (wetgevende, rechterlijke en uitvoerende)  ;). Tot zover deze les. Vrolijk Pasen iedereen!  :pompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

#1036
Quote from: Jumping Jack on March 31, 2013, 08:52:05
de Raad van State valt echter niet onder justitie en behoort niet tot de Hoven en Rechtbanken maar is een instelling sui generis die, louter organisatorisch, onder Binnenlandse Zaken valt en zich op het snijpunt tussen de drie machten bevindt (wetgevende, rechterlijke en uitvoerende)  ;). Tot zover deze les. Vrolijk Pasen iedereen!  :pompom:

Ja, maar pas toch maar op dat je geen jurist nodig hebt ;D

En als je er een nodig hebt, moet je nog steeds op blijven passen :(

AbZ

Quote from: Onder013 on March 30, 2013, 23:06:02Gelukkig sta ik aan de goede kant van het hekje :angel:
Dat zeggen ze toch altijd aan beide kanten?

Jumping Jack

Na het experimentje met de zelf-bouw paneeltjes heb ik toch maar besloten om een "echt" paneel te hangen. De bestelling is vandaag gedaan bij easy-akoestiek (zeer behulpzame man daar!) voor een akoestisch foto-paneel van 1200mm x 800mm met een zwart-wit afbeelding van Miles Davis. Als het resultaat bevalt, komt er wss nog eentje boven het dressoir in de eetruimte (geen eetkamer want alles is open) te hangen met een gezinsfoto...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Rha007

Ben zeer nieuwsgierig wat je bevindingen van het paneel zijn. Ben nl zelf ook dringend op zoek naar wat akoestische aanpassingen.
Ik heb alleen het eerste gedeelte van je topic gelezen, maar waar komt het paneel precies te hangen?
En heb je deze plek dan op aanraden van easy akoestiek bepaald, of zelf bepaald?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Jumping Jack

Boven de luisterplek (zetel). Maar ik moet er bij zeggen dat de akoestiek hier bijlange niet zo problematisch is als in jouw topic hoor  ;). Wat flutter-echo die relatief eenvoudig te verhelpen is met extra demping. Dergelijke foto-panelen hebben dan een goede verhouding functionaliteit - esthetiek...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Rha007

Ok, duidelijk.
Ik zat net toevallig op hun site te kijken. Denk dat ik vanmiddag het vragen formulier maar eens ga invullen.
Ik heb op de luisterplek ook niet echt last van flutter echo, dus hoop met wat kleine aanpassingen veel winst te boeken.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Bas Akkerman

JJ, wil je enig inzicht geven in de kosten van zo'n doek? Mag ook per PM hoor!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rha007

Ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar, dus eventueel 2 pm's  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Jumping Jack

Quote from: Bas Akkerman on April 11, 2013, 11:28:32
JJ, wil je enig inzicht geven in de kosten van zo'n doek? Mag ook per PM hoor!

Kosten staan gewoon op de site hoor  ;). Let wel: prijzen staan zonder btw, dus die moet je er nog bijrekenen + €30 verzendkosten...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Vandaag is het paneel toegekomen, in een gigantische doos waarmee mijn zoontje zich al kostelijk heeft geamuseerd...
Montage is een eitje, alles past perfect en wordt perfect uitgelegd in de korte handleiding.
De fotoprint is erg mooi geworden, scherp en zwart is echt zwart!

Resultaat (let niet op de rommel, opruimen is pas aan de orde als hurricane Viktor gaan slapen is):



Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Rha007

Idd zeer mooi, maar had misschien nog wel wat groter (breder) gekund.
Ben benieuwd naar de invloed van dit paneel op je akoestiek, maar zo te zien is de kamer niet heel slecht qua akoestiek.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Jumping Jack

Op foto lijkt het wat kleiner, heb ik de indruk. Het paneel is 1m20 op 0,8 m. Groter zou te veel overheersen, denk ik. Ik vind het ideaal zo, en mijn vrouw vindt het ook geslaagd  :clapping:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

johnhifi

Ik zoek al tijden naar van die lampjes die jij daar naast Miles hebt hangen. Hier in de buurt kan ik ze nergens vinden... Waar heb jij ze vandaan als ik vragen mag?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).