Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on January 17, 2013, 06:18:25
Mooie beschrijving  :thumbs-up:. Ik denk dat de Lehmann daar wel aan voldoet. Je mag die van mij altijd eens lenen, maar ik zit nogal uit de buurt natuurlijk...

Nick, Tof dat je aanbiedt de lehmann te lenen. Je zit inderdaad nogal uit de buurt. Ik krijg binnen niet al te lange tijd een te koop aangeboden exemplaar.

Het heeft gelukkig geen haast.

Groet,

Henk

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

 ;D dat is al veel te lang geleden Bas, denk niet dat nog goed zou komen dan. Zeker niet als ik de plaat moet omdraaien  :P
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

RubenV.

Zo, dat is een erg nette openingspost geworden zeg! Mooi gedaan zo met die foto's. Leuk om de evolutie te zien na de B&W CM8's  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Jumping Jack

Bedankt Ruben! Het is ontnuchterend om alles eens op een rijtje te zetten en te zien hoe snel het allemaal is gegaan. Maar ik beschouwd het als een zoektocht naar hetgeen ik nu heb gevonden  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Erg mooie set zeg, de inrichting van je huis spreekt mij ook erg aan.
Maar je bent dus tevreden met je set zoals hij is nu?

Jumping Jack

Dank je  ;). Ik ben absoluut tevreden met de set: klinkt fantastisch, heel praktisch in gebruik en ziet er goed uit. Wat kan een mens nog meer willen? Het enige wat ik wil doen is een DIN-RCA kabel proberen tussen de phonoversterker en de SU en eventueel de stroomvoorziening eens onder handen nemen (aparte groep)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Quote from: Jumping Jack on January 31, 2013, 09:32:45
Dank je  ;). Ik ben absoluut tevreden met de set: klinkt fantastisch, heel praktisch in gebruik en ziet er goed uit. Wat kan een mens nog meer willen? Het enige wat ik wil doen is een DIN-RCA kabel proberen tussen de phonoversterker en de SU en eventueel de stroomvoorziening eens onder handen nemen (aparte groep)...

Dat is nog te overzien wat je eventueel zou willen aanpakken.

En tevreden mens dus  :clapping:

Een aparte groep aanleggen valt mee, heb het bij mij thuis ook zelf gedaan.
Nu moet ik wel zeggen dat ik wel een (droge) kruipruimte heb.
Want het laten doen vind ik teveel geld kosten.


frank2

Groep aanleggen zal je stereo wel naar een hoger plan tillen.... Maar kan ook zorgen dat er "fouten" naar buiten komen...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

Quote from: frank2 on January 31, 2013, 12:31:23
Groep aanleggen zal je stereo wel naar een hoger plan tillen.... Maar kan ook zorgen dat er "fouten" naar buiten komen...

Wat bedoel je precies met "Fouten"?

frank2

Even simpel gezegd, als een set aan een gewone WCD zit heb je een lagere resolutie, is het geheel wat meer middentoonachtig, of iets donkerder afgestemd. Als je set fouten heeft zoals bijvoorbeeld te fel hoog, of een te veel mid hoor je dat via zo'n aparte audiogroep beter/sneller. De oorzaak kan bijv. een interlink zijn of een furutech stekkerblok, maar kan ook een versterker zijn.

Aan de andere kant gaat zo'n set wel een stuk beter klinken normaliter, betere spreiding, mooier mid en hoog, meer diepte in de muziek.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WickedGame

#962
Quote from: frank2 on January 31, 2013, 15:32:55
Even simpel gezegd, als een set aan een gewone WCD zit heb je een lagere resolutie, is het geheel wat meer middentoonachtig, of iets donkerder afgestemd. Als je set fouten heeft zoals bijvoorbeeld te fel hoog, of een te veel mid hoor je dat via zo'n aparte audiogroep beter/sneller. De oorzaak kan bijv. een interlink zijn of een furutech stekkerblok, maar kan ook een versterker zijn.

Aan de andere kant gaat zo'n set wel een stuk beter klinken normaliter, betere spreiding, mooier mid en hoog, meer diepte in de muziek.

Duidelijk, en herkenbaar! Ik vraag mij ook af of je het als "fouten" moet bestempelen. Het zijn eigenschappen van een set die benadrukt kunnen worden door een aparte groep of herkenbaarder worden door de nieuwe groep.

Ben overigens wel een voorstander om de gehele groep wel af te monteren met gelijke stroomkabels en stekkerblokken. Heb zelf alles afgemonteerd met KEMP. De WCD is van HMS.

frank2

Quote from: WickedGame on January 31, 2013, 15:36:37
Duidelijk, en herkenbaar! Ik vraag mij ook af of je het als "fouten" moet bestempelen. Het zijn eigenschappen van een set die benadrukt kunnen worden door een aparte groep of herkenbaarder worden door de nieuwe groep.

Ben overigens wel een voorstander om de gehele groep wel af te monteren met gelijke stroomkabels en stekkerblokken. Heb zelf alles afgemonteerd met KEMP. De WCD is van HMS.

Ik noem het altijd fouten, maar jouw terminologie is beter. Ik ben ook voorstander van zoveel mogelijk alles gelijk te houden, heb hier alles achter een Vibex R6 zitten en alle stroomkabels van Lapp met Iego stekkers.
Dit blok wordt rechtstreeks gevoed door een Iego contra en HFT kabel van de audiogroep. Ik gebruik geen wcd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rene30

Mooie set heb je staan. Mag ik vragen wat voor TV meubel dat is en is hij hoogglans ?
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

Jumping Jack

'Compose' van Bert Plantagie. Die van mij is geen hoogglans maar je hebt ze in vele verschillende afwerkingen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

RubenV.

Quote from: Jumping Jack on January 30, 2013, 14:39:28
Bedankt Ruben! Het is ontnuchterend om alles eens op een rijtje te zetten en te zien hoe snel het allemaal is gegaan. Maar ik beschouwd het als een zoektocht naar hetgeen ik nu heb gevonden  ;).

Achja, aan de andere kant kan je er ook trots op zijn dat het allemaal zo snel gegaan is  >:D En ik zie dat de openingspost er weer een stuk mooier op geworden is  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Jumping Jack

Hoezo? Er is niets bij gekomen voor zover ik weet (wel hier en daar een typo aangepast, mss doel je daar op?).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

RubenV.

Quote from: Jumping Jack on February  1, 2013, 23:08:02
Hoezo? Er is niets bij gekomen voor zover ik weet (wel hier en daar een typo aangepast, mss doel je daar op?).

Nee, ik dacht dat je kwa foto's iets gewijzigd had. Bij opening van pagina 1 had ik zoiets van: dat ziet er allemaal netjes en overzichtelijk uit. Of ik heb dit de eerste keer gemist, of ik vind het zo netjes eruit zien dat het mij blijft verbazen  ;D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Jumping Jack on February  5, 2013, 21:41:33
Zo'n 60 km van Antwerpen, 50 km van Brussel en 10 km van Gent...
(Sorry voor de topic-vervuiling Frank  :blush:)
Volgens mij stopt de Thalys daar niet?

(Frank2 is wel wat gewend denk ik.)

Jumping Jack

Er stopt hier soms wel een trein hoor. Dan slachten we een lama en is het drie dagen feest  :headbanging:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Jumping Jack on February  5, 2013, 21:55:07
Er stopt hier soms wel een trein hoor. Dan slachten we een lama en is het drie dagen feest  :headbanging:
Slecht voor je karma  :notify: 
maar hoe smaakt dat eigenlijk?


Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on February  5, 2013, 21:55:07
Er stopt hier soms wel een trein hoor. Dan slachten we een lama en is het drie dagen feest  :headbanging:
Goed om te weten. Dat, wanneer ik in de trein zit, ik tussen Antwerpen en Brussel niet uit het raam moet tuffen.

Quote from: AbZ on February  5, 2013, 21:58:00
Slecht voor je karma  :notify: 
maar hoe smaakt dat eigenlijk?


Goddelijk! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten