Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

Kantuit and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Alle platen zijn gewassen met mijn OkkiNokki hoor, maar de OC9 weet er vaak nog wat stof uit te krijgen  ;D. De stilus hou ik schoon met het meegeleverde borsteltje en zo nu en dan eens met Nagaoka HiClean...


Garmtz: zo kaal is het hier toch niet? Ik heb nog nooit gemeten, maar er is geen hoorbare galm of hardheid aanwezig...

Yamaha: bedankt, vooral de grote raampartijen geven een gevoel van ruimte... Het blijft een compromis om een stereoset op te stellen in een woonkamer, maar ik mag graag denken dat ik daar aardig in ben geslaagd  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on November 25, 2012, 12:52:05
Alle platen zijn gewassen met mijn OkkiNokki hoor, maar de OC9 weet er vaak nog wat stof uit te krijgen  ;D. De stilus hou ik schoon met het meegeleverde borsteltje en zo nu en dan eens met Nagaoka HiClean...


Nick,

Dit had ik voorheen ook. Nu doe ik het anders en met zeer goede resultaten:

1. schrobben met de vilt pad van Disc Doctor met diens cleaner
2. met de pad zoveel mogelijk van de cleaner verwijderen
3. met het vacuüm 1 - 1.5 rotaties
4. gedestilleerd water met een schone pad verdelen
5. met het vacuüm 1 - 1.5 rotaties
6. aan de lucht circa 30 minuten echt laten drogen

Ik denk dat het opbouwen van de statische lading die je ook niet met een carbon borstel weg krijgt, veroorzaakt wordt door te lang drogen met het vacuüm.

Bij nieuwe LP's zie ik geen pluisjes meer op de stylus. Heel oude en vieze LP's (Lencoclean) geven soms wat vuil dat mogelijk uit het onderste van de groef wordt losgemaakt.

Groet,


Henk

Jumping Jack

Bedankt voor de tips!

Het is ook maar met platen die al een tijdje niet meer zijn gespeeld dat er wat aan de stilus hangt hoor. 90% van de platen geeft geen stof...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Waar kun je die Disc Doctor dingen kopen? Alleen online?

Deleted Member 2

Quote from: garmtz on November 26, 2012, 10:14:04
Waar kun je die Disc Doctor dingen kopen? Alleen online?

Ik weet slechts van online shopping.

Mooie aanvulling voor jullie assortiment en service 8)

Ik heb zo ongeveer alles uitgeprobeerd op het gebied van cleaners, methoden en RCM's. De pads en de cleaner van DiscDoctor zijn voor mij de beste.
De miracle cleaner was als enige in staat om lp's die decennia lang met Lenco Clean zijn afgespeeld, weer droog afspeelbaar te maken.

Groet,

Henk

Jumping Jack

Gisteren de Scout eens gesmeerd: olie voor de poelie en lithiumvet voor het lager van het plateau. We kunnen weer een jaartje onbezorgd plaatjes draaien.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LeonArdusS

Quote from: Jumping Jack on December  2, 2012, 21:29:03
Gisteren de Scout eens gesmeerd: olie voor de poelie en lithiumvet voor het lager van het plateau. We kunnen weer een jaartje onbezorgd plaatjes draaien.

Echt gaaf hoor die Avid, ik zou er ook wel één willen maar ben bang dat ik er te weinig gebruik van ga maken. Ik zal dus voor een wat goedkopere oplossing moeten gaan.
Nog tips voor een leuke tafel, max 4-500€.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on December  2, 2012, 21:29:03
Gisteren de Scout eens gesmeerd: olie voor de poelie en lithiumvet voor het lager van het plateau. We kunnen weer een jaartje onbezorgd plaatjes draaien.

he, moet de poelie - ik neem aan het lager daarvan - gesmeerd worden? Je bedoelt toch de poelie die op de motor zit? Of heb je inmiddels een twee motoren systeem?

Groet,

Henk

Jumping Jack

Ja, VPI raadt aan om het lager van de poelie jaarlijks te smeren met een drupje fijne olie... Heb ik dan maar braaf gedaan  :angel:.

LeonArdusS: ik heb geen Avid, maar een VPI  ;). Rega en Pro-Ject hebben mooie tafels in jouw budget. Of een nette, oudere Thorens ofzo (tweedehands). Of een tweedehandse technics sl-1210? Moois genoeg te krijgen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LeonArdusS

Quote from: Jumping Jack on December  2, 2012, 22:15:24
LeonArdusS: ik heb geen Avid, maar een VPI  ;). Rega en Pro-Ject hebben mooie tafels in jouw budget. Of een nette, oudere Thorens ofzo (tweedehands). Of een tweedehandse technics sl-1210? Moois genoeg te krijgen...

Dat bedoelde ik ook, VPI, beetje aan het pitten. Was vrijdagavond in een hifiwinkel waar de music hall mmf 2.2 voor een heel leuk bedrag nieuw werd aangeboden, toevallig ervaring mee?? Of iemand..?

Heb je trouwens nog harm.tech kabels, zou wel een tweede silway II willen....
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Jumping Jack

Geen ervaring met de music hall, volgens Google is dit een wat aangepaste Pro-ject expression... Lijkt me geen verkeerde tafel als de prijs juist is (welk element zit er in?)....

De Harmonic tech kabels zijn allemaal de deur uit Leon. Blij te zien dat de kabel je dus wel goed bevalt  :pompom:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LeonArdusS

Quote from: Jumping Jack on December  3, 2012, 07:05:50
Geen ervaring met de music hall, volgens Google is dit een wat aangepaste Pro-ject expression... Lijkt me geen verkeerde tafel als de prijs juist is (welk element zit er in?)....

De Harmonic tech kabels zijn allemaal de deur uit Leon. Blij te zien dat de kabel je dus wel goed bevalt  :pompom:.

Hoi Nick,
Ik heb het type even nagevraagd, verkoper gaf aan dat het vergelijkbaar is met de Ortofon Mred.

Jammer van die kabels, ik heb online al lopen zoeken maar dat valt niet mee, op audiomarkt.de vragen ze nog €200 of meer...
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Jumping Jack

 :D het zijn dure kabels die Harmonics, mijn prijs was goed he!

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LeonArdusS

Quote from: Jumping Jack on December  3, 2012, 10:19:01
:D het zijn dure kabels die Harmonics, mijn prijs was goed he!

Zekers....!!

Ik had een aanbieding uit Canada inclusief verzenden voor 130€.
Kabel heeft RCA naar gebalanceerd.
Nu heeft mijn RB1080 gebalanceerde ingangen echter is dit maar schijn blijkt en heb ik begrepen dat het gebruiken van deze ingangen een terugval in kwaliteit kan betekenen. Er zit klaarblijkelijk één of ander converterje achter.
Maar niet gedaan dus.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

WickedGame

Quote from: LeonArdusS on December  3, 2012, 10:34:18
Zekers....!!

Ik had een aanbieding uit Canada inclusief verzenden voor 130€.
Kabel heeft RCA naar gebalanceerd.
Nu heeft mijn RB1080 gebalanceerde ingangen echter is dit maar schijn blijkt en heb ik begrepen dat het gebruiken van deze ingangen een terugval in kwaliteit kan betekenen. Er zit klaarblijkelijk één of ander converterje achter.
Maar niet gedaan dus.

Heb even zitten kijken naar Harmonics en vind het voor het geld er best wel goed uitzien. Nu vind ik de prijzen die genoemd zijn niet zo schokkend. Aanzienlijk goedkoper dan een MIT, Transparent etc.  ;D

LeonArdusS

Quote from: WickedGame on December  3, 2012, 11:23:42
Heb even zitten kijken naar Harmonics en vind het voor het geld er best wel goed uitzien. Nu vind ik de prijzen die genoemd zijn niet zo schokkend. Aanzienlijk goedkoper dan een MIT, Transparent etc.  ;D
Zijn inderdaad best betaalbaar, nieuw rond de 500,- + voor de Silway.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

LeonArdusS

Quote from: LeonArdusS on December  3, 2012, 08:16:08
Hoi Nick,
Ik heb het type even nagevraagd, verkoper gaf aan dat het vergelijkbaar is met de Ortofon Mred.

Jammer van die kabels, ik heb online al lopen zoeken maar dat valt niet mee, op audiomarkt.de vragen ze nog €200 of meer...

Het is het volgende element:
Music Hall Tracker en dat is een Goldring Elan
Enig idee of dit wat is...?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Jumping Jack

Kun je de speler niet eens beluisteren? Als de klank je bevalt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LeonArdusS

Quote from: Jumping Jack on December  4, 2012, 14:12:57
Kun je de speler niet eens beluisteren? Als de klank je bevalt...

Moet ik nog doen ja, wellicht zaterdag.
Weet niet of ik hem kan testen thuis.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Jumping Jack

Ze heeft een tijdje op zich laten wachten, maar deze morgen was ze er uiteindelijk: onze dochter Elise  :clapping:  :pompom:  :headbanging:.
54cm en 3695gram pure schoonheid  :inlove:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

En nu slapen... Onafgebroken wakker sinds gisteren 7u00 en daarvoor al een drietal erg korte nachten... Het was een heel lange weg naar de bevalling toe maar alles is uiteindelijk fantastisch gelopen. Moeder en dochter stellen het goed, iedereen is moe maar gelukkig.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LeonArdusS

#896
Quote from: Jumping Jack on December 10, 2012, 22:52:59
Ze heeft een tijdje op zich laten wachten, maar deze morgen was ze er uiteindelijk: onze dochter Elise  :clapping:  :pompom:  :headbanging:.
54cm en 3695gram pure schoonheid  :inlove:



Hieperdepiep hoera.....Proficiat Nick, heel veel geluk met je nieuwe smurfinnetje!
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

FDLARRY

Van Harte. Eerst een jongen, nu een meisje. Helemaal top. Veel geluk en plezier ermee.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Kingpin

 :pompom: :clapping: Van Harte Gefeliciteerd !!! :clapping: :headbanging:

Geweldig, mooi dat alles goed is verlopen  :pompom:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted Member 2

Quote from: FDLARRY on December 10, 2012, 22:57:46
Van Harte. Eerst een jongen, nu een meisje. Helemaal top. Veel geluk en plezier ermee.

Prachtig mooi. Van harte.

enneee.......pas weer op voor de cantilever van je draaitafel en je conussen ;D