Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on October  1, 2012, 21:18:18
Vandaag een set NACa 5 ontvangen die ik had gekocht via hifi.nl. Zodra ik wat tijd heb eens de connectoren solderen en horen wat dat geeft...

O en er is nog een Powerline onderweg van BB&G om te proberen op de SU...

Ben zeer benieuwd naar je bevindingen Nick, en dan vooral die van de Naim powerline netkabel  ;)
Ik denk dat de powerline kabel één van de echt weinige netkabels is die voor een upgrade kan zorgen mét behoud van het Naim ritme en flow  ;)
Ben zelf ook nog wat aan het experimenteren geweest de laatste dagen en het is meer dan verbazingwekkend hoe sterk de ''typische'' eigenschappen (negatief) beïnvloed kunnen worden door het veranderen van alleen een netkabel  ;)
Hierin moet ik Garmt 100 % gelijk geven  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Quote from: Jumping Jack on October  1, 2012, 21:18:18
Vandaag een set NACa 5 ontvangen die ik had gekocht via hifi.nl. Zodra ik wat tijd heb eens de connectoren solderen en horen wat dat geeft...

O en er is nog een Powerline onderweg van BB&G om te proberen op de SU...

Die kabel solderen is echt geen sinecure... Weet je zeker dat he het zelf wilt doen?

- heb je een houten mal om de pluggen tijdens het solderen in te zetten?
- heb je een soldeerbout van > 60 W?
- kijk zeer goed naar hoe de pluggen in de versterker zitten (polariteit!) voordat je alles vastzet
-etc....

YamahaRXV

Heb Jumping Jack via PM ook al een instructie lijstje gestuurd Garmt  ;) ;D
Grappig te zien dat de door jou genoemde punten exact overeenkomen met die van mij  :P

Het is inderdaad geen ''5 minuten'' klusje.

Nick, nu moet het zeker goed gaan komen  ;D
Ik verwacht snel je bevindingen  :P :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Bedankt voor de tips  ;). Ik had me ook al wat bijgelezen op het naim forum.

Ik ga het zelf eens proberen zodra ik wat tijd heb (volgende week wss), er zit niet echt een dealer in de buurt om het te laten doe. En volgens mij kan er niks ontploffen, dus geen ramp als het niet lukt.  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Het heeft nl impact als het niet goed gedaan is, vandaar... :) succes! Maak een foto van de soldering: er is visueel al veel te zeggen over of het geslaagd is.

LeonArdusS

Quote from: Jumping Jack on October  1, 2012, 21:18:18
Vandaag een set NACa 5 ontvangen die ik had gekocht via hifi.nl. Zodra ik wat tijd heb eens de connectoren solderen en horen wat dat geeft...

O en er is nog een Powerline onderweg van BB&G om te proberen op de SU...

Ga je stoppen met je Ocos triple wire?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Jumping Jack

Quote from: LeonArdusS on October  2, 2012, 08:56:10
Ga je stoppen met je Ocos triple wire?

Dat zullen we wel zien Leon. Er wordt steeds maar aangeraden om Naim-kabel te gebruiken, dus wil ik dat wel eens geprobeerd hebben. En de Naca5 was niet echt duur te noemen, dus kan er wel een experimentje af...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LeonArdusS

Quote from: Jumping Jack on October  2, 2012, 13:10:15
Dat zullen we wel zien Leon. Er wordt steeds maar aangeraden om Naim-kabel te gebruiken, dus wil ik dat wel eens geprobeerd hebben. En de Naca5 was niet echt duur te noemen, dus kan er wel een experimentje af...

Wie niet waagt wie niet wint..:)
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

garmtz


Jumping Jack

Quote from: garmtz on October 20, 2012, 16:52:17
En? Al klaar met solderen? :)

Nog niet begonnen zelfs  ;). Weinig tijd en weinig behoefte om te proberen + de Powerline kwam er ook nog tussen en die wou ik eerst proberen zonder andere parameters te veranderen... Het komt er nog wel eens van!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Al bijna een maand geen nieuws meer te melden  :butbut:. Zou er rust heersen huize Jumping Jack?

Voorlopig wel, maar een nieuwe upgrade zit er nu wel heel snel aan te komen...

Nee, niet in de set. Die is goed zoals ie is, en ik geniet elke dag. Maar de uitgerekende bevallingsdatum komt dichterbij en ik vraag me af of die zelfs zal gehaald worden  :nervous:...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LeonArdusS

De upgrade die er nu aankomt is een stuk duurder dan de hifi updates van het afgelopen jaar  :clapping:

Goed man, in België heeft de man ook zwangschapsverlof...2 weken toch.?
Stuk beter geregeld al heb ik het nu niet meer nodig.

Nog steeds tevreden met je sound?
Gr,
L
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Quote from: Jumping Jack on November 12, 2012, 16:19:28
Al bijna een maand geen nieuws meer te melden  :butbut:. Zou er rust heersen huize Jumping Jack?

Voorlopig wel, maar een nieuwe upgrade zit er nu wel heel snel aan te komen...

Nee, niet in de set. Die is goed zoals ie is, en ik geniet elke dag. Maar de uitgerekende bevallingsdatum komt dichterbij en ik vraag me af of die zelfs zal gehaald worden  :nervous:...
Leuk man, spannend  :)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vanzomereng

Quote from: Jumping Jack on November 12, 2012, 16:19:28
Voorlopig wel, maar een nieuwe upgrade zit er nu wel heel snel aan te komen...

Dat zijn pas echte upgrades, upgrades die je niet kan terugdraaien  :D

Proficiat  :pompom:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Jumping Jack

Quote from: LeonArdusS on November 12, 2012, 18:42:26
De upgrade die er nu aankomt is een stuk duurder dan de hifi updates van het afgelopen jaar  :clapping:

Goed man, in België heeft de man ook zwangschapsverlof...2 weken toch.?
Stuk beter geregeld al heb ik het nu niet meer nodig.

Nog steeds tevreden met je sound?
Gr,
L

Klopt, 10 dagen vaderschapsverlof...

En de sound bevalt me uitermate, dit was hetgeen waar ik naartoe wou  :coffee:.

Quote from: Kingpin on November 12, 2012, 19:15:59
Leuk man, spannend  :)

Absoluut! Ik ben vooral benieuwd hoe de 'grote' broer gaat reageren, dat gaat volgens mij nog schattig worden  ;D.

Quote from: VANZOMERENG on November 12, 2012, 19:32:28
Dat zijn pas echte upgrades, upgrades die je niet kan terugdraaien  :D

Proficiat  :pompom:

Bedankt! Ik zou het ook niet willen terugdraaien, hoe zwaar en vermoeiend het soms ook is  :pompom: :pompom:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

He dat gaat snel! Mooie tijd en een beetje rust toegewenst Nick.

Ook goed om te lezen dat de set je nog zo goed bevalt (woordgrapje ;D). Maar serieus, hoe verhoudt zich de streaming audio ten opzichte van de draaitafel? Het is anders, maar is door jou aan te geven wat je voorkeur heeft?

Groet,

Henk

Kingpin

Quote from: Jumping Jack on November 12, 2012, 19:44:08
Klopt, 10 dagen vaderschapsverlof...
Ik al 6 maand :D ben vanaf de geboorte elke dag bij haar geweest, moeders is al aan het werk ondertussen en ik de ziektewet, zo raar kan het ook gaan :)

Quote
Absoluut! Ik ben vooral benieuwd hoe de 'grote' broer gaat reageren, dat gaat volgens mij nog schattig worden  ;D.
'Schattig' :D ben benieuwd :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Jumping Jack

Quote from: Onder013 on November 12, 2012, 23:21:32
He dat gaat snel! Mooie tijd en een beetje rust toegewenst Nick.

Ook goed om te lezen dat de set je nog zo goed bevalt (woordgrapje ;D). Maar serieus, hoe verhoudt zich de streaming audio ten opzichte van de draaitafel? Het is anders, maar is door jou aan te geven wat je voorkeur heeft?

Groet,

Henk

Ik schat dat de verhouding streamen / vinyl zo'n 80 / 20 bedraagt.

Vinyl draai ik vooral als ik er wat meer tijd voor heb en er rust heerst. En dat is de laatste tijd wat minder nu mijn hoogzwangere vrouw s avonds minder actief is en liever wat voor de tv zit (alhoewel ik dan soms wel met de hoofdtelefoon luister en ik met de SU minder last heb van de plopjes en kraakjes, zoals jiij ook eerder al eens hebt aangehaald)...

Een bijkomende factor is natuurlijk ook het feit dat ik veel meer digitale muziek ter beschikking heb dan vinyl...

Wat de beleving betreft, zorgt vinyl voor een grotere betrokkenheid. Wat kwaliteit betreft, ontlopen beide elkaar niet veel maar dat is erg afhankelijk van het bronmateriaal...

Het komt er wat op neer dat voor mij beide elkaar perfect aanvullen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Zo zie ik het ook: een heerlijke combinatie van het gemak met kwaliteit van het streamen en de altijd weer bijzondere ervaring en geneugten van vinyl.

Opmerkelijk vind ik dat je aangeeft dat de SU de plopjes e.d. van vinyl minder laat horen (dan met de Roksan?). Gaat dat dan niet ten koste van detailweergave?
Ik weet wel van diverse naaldvormen die meer of minder gevoelig zijn voor de plopjes.
Jij hebt hetzelfde element als ik, maar dat is de enige overeenkomst tussen de twee draaitafels en de rest van de set. Daar kan het dus ook in zitten.

Groet,

Henk

Jumping Jack

Met de Roksan gebruikte ik een V-Can versterkertje van Musical Fidelity, maar de SU heeft een eigen hoofdtelefoonaansluiting. Voor het overige is de set-up dezelfde gebleven.

Hoe het komt, kan ik niet verklaren maar plaatjes luisteren met de hoofdtelefoon is nu veel aangenamer geworden, zonder dat ik de indruk heb dat er details verloren gaan...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

alvast succes bij de bevalling man! ohja, wens je vrouw dat ook maar toe  :P

Zoonlief zal wel lief reageren... maar wacht maar tot hij of zij oud genoeg is om aan zijn speelgoed te zitten... dan kan het wel eens veranderen  :pompom:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

De kleine is een weekendje gaan logeren, dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om even wat nieuwe fotootjes te maken...






Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Wederom mooie plaatjes Nick  :clapping:

En wat een heerlijke ruimte heb je toch tot je beschikking zeg  ;)
(ben ik stiekem toch wel een beetje jaloers op hoor... ::))
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Quote from: YamahaRXV on November 25, 2012, 11:53:18
Wederom mooie plaatjes Nick  :clapping:

En wat een heerlijke ruimte heb je toch tot je beschikking zeg  ;)
(ben ik stiekem toch wel een beetje jaloers op hoor... ::))

Erg groot en mooi inderdaad, maar ook wel erg kaal...

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on November 25, 2012, 11:24:22
De kleine is een weekendje gaan logeren, dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om even wat nieuwe fotootjes te maken...







Wel de stylus en de plaatjes schoonhouden hoor! ;D
Of is het "stofje" dat ik zie een spiegeling?

Mooie living heb je met een dito opstelling

Groet,

Henk


Heb je en gebruik je eigenlijk een RCM?