Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Quote from: Jumping Jack on September 11, 2012, 21:03:23
Momenteel zit ik te luisteren naar Davis' 'Sorcerer' en ik heb zo de indruk dat speakers goed los beginnen te komen. Dit klinkt echt bijzonder goed! Trompet in het midden en vooraan en de ritmesectie speelt een heel stuk buiten de speakers. Heel erg mooi, zo heb ik het hier nog nooit gehoord  :inlove:
Helemaal "Coolie Joelie" dus!    :pompom: :pompom:   

YamahaRXV

#826
Dat klinkt als een zeer tevreden Nick  ;) ;D  Goed te horen dat je helemaal happy ben met de nieuwe aanwinst.

Ik had beloofd nog een filmpje te plaatsen in jouw topic ;)
Na wat tegenslag van rechtenschending aan mijn adres nu een filmpje met een nummer wat favoriet is van mijn vriendin (kan het zelf ook wel waarderen ;D)
Heb hier nog wat zitten testen met verschillende camera,s ,maar het is naar mijn mening niet mogelijk om de ''live'' beleving thuis over te brengen in een filmpje, daar de microfoon van de camera niet toereikend genoeg is voor dit soort doelen  :(
Maakt verder niet uit, de lol is er niet minder door.... ;D


http://www.youtube.com/watch?v=kBSXoXQb2QU&feature=youtu.be
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

Quote from: YamahaRXV on September 11, 2012, 23:57:09
Dat klinkt als een zeer tevreden Nick  ;) ;D  Goed te horen dat je helemaal happy ben met de nieuwe aanwinst.

Ik had beloofd nog een filmpje te plaatsen in jouw topic ;)
Na wat tegenslag van rechtenschending aan mijn adres nu een filmpje met een nummer wat favoriet is van mijn vriendin (kan het zelf ook wel waarderen ;D)
Heb hier nog wat zitten testen met verschillende camera,s ,maar het is naar mijn mening niet mogelijk om de ''live'' beleving thuis over te brengen in een filmpje, daar de microfoon van de camera niet toereikend genoeg is voor dit soort doelen  :(
Maakt verder niet uit, de lol is er niet minder door.... ;D


http://www.youtube.com/watch?v=kBSXoXQb2QU&feature=youtu.be

Hee Jan,
Mooie opnamen, wellicht niet de beleveing maar het klinkt wel erg goed.
Is dat nou een open meubel, app. die erin staat is erg donker, wat gebruik je nog naast je superuniti?
Fijne dag,
Gr,
Leon
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Jumping Jack

Mooie ruimte Jan en een zeer behoorlijke opname (beter dan die van mij in ieder geval). Youtube doet idd vaak moeilijk over muziek...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

#829
Quote from: YamahaRXV on September 11, 2012, 23:57:09
Dat klinkt als een zeer tevreden Nick  ;) ;D  Goed te horen dat je helemaal happy ben met de nieuwe aanwinst.

Ik had beloofd nog een filmpje te plaatsen in jouw topic ;)
Na wat tegenslag van rechtenschending aan mijn adres nu een filmpje met een nummer wat favoriet is van mijn vriendin (kan het zelf ook wel waarderen ;D)
Heb hier nog wat zitten testen met verschillende camera,s ,maar het is naar mijn mening niet mogelijk om de ''live'' beleving thuis over te brengen in een filmpje, daar de microfoon van de camera niet toereikend genoeg is voor dit soort doelen  :(
Maakt verder niet uit, de lol is er niet minder door.... ;D


http://www.youtube.com/watch?v=kBSXoXQb2QU&feature=youtu.be


Het klinkt behoorlijk galmend... Ik denk dat de nagalm van je kamer behoorlijk hoog is, zeker in het middengebied. Dat is zonder twijfel het grootste verbeterpunt van je set. En de muziekkeuze... ;)

Ook vind ik het geluid behoorlijk pittig, maar dat kan ook aan de microfoon liggen. Toch denk ik dat zo'n simpel microfoontje meer oppikt dan je denkt.

Jumping Jack

#830
Jouw avatar is erg treffend gekozen, dokter Garmt  :worship:. Doe je ook huisbezoeken? :)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Quote from: Jumping Jack on September 12, 2012, 09:42:43
Jouw avatar is erg treffend gekozen, dokter Garmt  :worship:. Doe je ook huisbezoeken? :)

Ja hoor, tegen betaling... Online advies is gratis... ;)

YamahaRXV

Quote from: garmtz on September 12, 2012, 09:39:43
Het klinkt behoorlijk galmend... Ik denk dat de nagalm van je kamer behoorlijk hoog is, zeker in het middengebied. Dat is zonder twijfel het grootste verbeterpunt van je set. En de muziekkeuze... ;)

Ook vind ik het geluid behoorlijk pittig, maar dat kan ook aan de microfoon liggen. Toch denk ik dat zo'n simpel microfoontje meer oppikt dan je denkt.

@Garmt  Ik ben het helemaal met je eens dat in het filmpje een redelijk grote mate van galm aanwezig lijkt te zijn.  Zoals Nick min of meer ook al aangaf staat de belevenis van het filmpje en het daarop kunnen beoordelen niet in vergelijking met de ''live'' situatie  ;)  Er zijn overigens wel redelijk grote verschillen waarneembaar tussen recording met mijn HD camera of de iPad 3 die een heel ander (minder ''overmodulatie'' en galm) beeld laat horen.
Jouw compagnon is hier bij mij thuis geweest en het eerste wat ik hem gevraagd heb is hoe hij over de akoestiek dacht.
Ik denk dat als Bjorn het filmpje beluisterd, hij niet de link kan leggen met de akoestische ''real life'' situatie  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Om heel eerlijk te zijn vind ik het ook wat ver gaan om een advies te geven nav een videofilmpje.  Er wordt niet eens een slag om de arm gehouden....vind ik een beetje vreemd.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Quote from: LeonArdusS on September 12, 2012, 08:03:12
Hee Jan,
Mooie opnamen, wellicht niet de beleveing maar het klinkt wel erg goed.
Is dat nou een open meubel, app. die erin staat is erg donker, wat gebruik je nog naast je superuniti?
Fijne dag,
Gr,
Leon

Hi Leon, het meubel is aan de achterzijde gesloten. (gemaakt ;)
Verder staat er niet zoveel meer in het meubel hoor; een Yamaha Blu Ray speler en mijn Rebox HD tuner, beiden dig. aangesloten op de Superuniti.
Aan de achterzijde van het meubel ligt ook nog een Musical Fidelity V-Link 2 die ik benut voor het streamen vanaf de laptop.

Wat betreft de geluidsbeleving, ik ben je nog een luistersessie hier verschuldigd, maar heb deze belofte op de eerder door mij aangegeven dag niet kunnen nakomen door drukte en vele overuren maken op de zaak bij ons.
Morgenavond is helaas ook weer gepland voor overuren  :(
Maar we houden contact hierover zodat je binnenkort kan horen dat er geen sprake is van galm zoals in het filmpje..... ;) ;D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

Quote from: YamahaRXV on September 12, 2012, 17:39:45
Hi Leon, het meubel is aan de achterzijde gesloten. (gemaakt ;)
Verder staat er niet zoveel meer in het meubel hoor; een Yamaha Blu Ray speler en mijn Rebox HD tuner, beiden dig. aangesloten op de Superuniti.
Aan de achterzijde van het meubel ligt ook nog een Musical Fidelity V-Link 2 die ik benut voor het streamen vanaf de laptop.

Wat betreft de geluidsbeleving, ik ben je nog een luistersessie hier verschuldigd, maar heb deze belofte op de eerder door mij aangegeven dag niet kunnen nakomen door drukte en vele overuren maken op de zaak bij ons.
Morgenavond is helaas ook weer gepland voor overuren  :(
Maar we houden contact hierover zodat je binnenkort kan horen dat er geen sprake is van galm zoals in het filmpje..... ;) ;D

Hoi Jan,
Geen probleem man, prik anders een keer een datum in de toekomst wellicht is dat het handigst :)
Jij en Nick hebben het goed voor elkaar, één apparaat, set mooie speakers, helemaal TOP  :headbanging:
Gr,
Leon
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

YamahaRXV

Quote from: LeonArdusS on September 12, 2012, 19:31:59
Hoi Jan,
Geen probleem man, prik anders een keer een datum in de toekomst wellicht is dat het handigst :)
Jij en Nick hebben het goed voor elkaar, één apparaat, set mooie speakers, helemaal TOP  :headbanging:
Gr,
Leon

Leon, heb je voor morgenavond al plannen gemaakt ?  ;)
Ik PM je straks wel even,oké  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Quote from: chansig on September 12, 2012, 12:53:05
Om heel eerlijk te zijn vind ik het ook wat ver gaan om een advies te geven nav een videofilmpje.  Er wordt niet eens een slag om de arm gehouden....vind ik een beetje vreemd.

Gr Hans

Mwah... Misschien gaat het wat ver... Maar ik denk nogmaals dat bijna iedere microfoon - hoe slecht ook - aardig in staat is een schatting te geven van hoe erg het ergens galmt. Gecombineerd met wat ik zag op de video (kaal...) maakt 1 en 1 dan 2...

YamahaRXV

Om in de trend van de filmpjes te blijven....... ;)
http://www.youtube.com/watch?v=HidJMaolN5k

Even goed naar de verschillen in klank (en galm !) luisteren tussen een geïntegreerde camcorder microfoon (@4,40 min.) en een externe (kwalitatief betere) microfoon ........ ;)
Je zou dus kunnen stellen dat de hoorbare galm bij de ''zangkwaliteiten'' van de oude grijze rakker in het filmpje puur worden veroorzaakt door de interne ''crappy'' microfoon in de camcorder.
Met de externe microfoon in dezelfde kale ruimte is er een compleet andere klank (praktisch zonder galm) waarneembaar.
Het stemgeluid van de persoon in het filmpje klinkt in dezelfde ruimte dus ineens stukken beter en aangenamer zonder tussentijdse akoestische aanpassingen.

De niet op ''real life situatie'' gebaseerde logica van 1+1 maakt 2 gaat i.m.o. dus niet op  :-X
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Goed, ik zal me voortaan onthouden van commentaar... ;)

YamahaRXV

Voor een op werkelijkheid (door mij aangegeven als ''real life'' situatie) beoordeeld commentaar (of opbouwende kritiek  ;)) sta ik altijd open.

Het stuit mij eerlijk gezegd wel een beetje tegen de borst dat er blijkbaar heel snel een redelijk onverbiddelijk oordeel geveld kan worden op basis van een videofilmpje waarbij niet de meest perfecte hulpmiddelen hiervoor (blijkt wel uit het filmpje over de microfoons m.i.) zijn gebruikt waardoor er een indruk kan ontstaan die totaal verschillend is van de werkelijke situatie. (zie ook de reactie van Chansig  ;))
Zo ook dus in mijn situatie waarbij ik vertrouwend op mijn eigen gehoor (en dat van de PMC dealer die hier een simpele maar doeltreffende akoestiek check heeft gedaan) duidelijk verschillen hoor tussen de werkelijke situatie en het vertekende (klank)beeld in het filmpje  ;)

Maakt verder niet uit, ''no hard feelings at all'', maar ik had toch even de drang om het tegendeel aan te tonen of te kunnen onderbouwen  ;)



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Ach, de uit fase had Garmt dan weer wel goed. Verder heb ik (bij de demo-set een tijdje terug) zelf ook gemerkt dat een filmpje totaal anders kan klinken dan zoals ik het ervaar in de woonkamer. Dus oordelen op basis van zo'n filmpje is "tricky". Het posten van een filmpje vind ik wel een mooie vorm van enthousiasme en blijk geven van de trots van de maker. :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

#842
Quote from: Bas Akkerman on September 20, 2012, 08:01:33
Ach, de uit fase had Garmt dan weer wel goed. Verder heb ik (bij de demo-set een tijdje terug) zelf ook gemerkt dat een filmpje totaal anders kan klinken dan zoals ik het ervaar in de woonkamer. Dus oordelen op basis van zo'n filmpje is "tricky". Het posten van een filmpje vind ik wel een mooie vorm van enthousiasme en blijk geven van de trots van de maker. :thumbs-up:
De filmpjes zijn ontzettend leuk, deze op kwaliteitsvlak uiteen te analyseren moesten we verder maar laten, we zijn per slot van rekening géén cineasten :D

Dus blijf je filmpjes posten! En Garmtz reageert alleen nog als de speakers uít fase staan aangesloten ;D

Fijne dag allemaal :pompom:

Theo.

Deleted Member 2

Quote from: garmtz on September 20, 2012, 00:07:08
Goed, ik zal me voortaan onthouden van commentaar... ;)

Dan wordt het een saai forum en neemt de waarde af. Ik vermoed dat Nick Jumping Jack je zeer erkentelijk is. Dus lekker blijven schieten en als je eens een keer mis schiet is er nog niks verloren.

Jumping Jack

Absoluut! Elk commentaar wordt op prijs gesteld, dus zeker blijven doen Garmt. Het is aan de lezer van de boodschap om zich dan maar wat kritisch op te stellen en te filteren wat hij ermee doet.

En de filmpjes zijn gewoon leuk om te doen en geven een vollediger beeld van een opstelling en hoe het er uit ziet eerder dan hoe het klinkt uiteraard. Lijkt me logisch te zijn.  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Quote from: garmtz on September 20, 2012, 00:07:08
Goed, ik zal me voortaan onthouden van commentaar... ;)

Tsja...dat kan je dan ook doen. Of je neemt een slag om de arm mee op het moment als je post. Volgens mij is iedereen dan blij...want het zou zomaar eens kunnen dat je gewoon gelijk hebt. ;D ;)

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

Ik lees hier dat ik geen conclusies kan doen naar aanleiding van deze filmpjes, dus dat zal ik dan maar laten. Simpel.

Jumping Jack

Quote from: garmtz on September 26, 2012, 20:53:10
Ik lees hier dat ik geen conclusies kan doen naar aanleiding van deze filmpjes, dus dat zal ik dan maar laten. Simpel.

Zoals al gezegd: jouw input en ruime ervaring worden wel degelijk ten zeerste gewaardeerd!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on September 27, 2012, 20:47:46
Zoals al gezegd: jouw input en ruime ervaring worden wel degelijk ten zeerste gewaardeerd!

Je hoort de topic-eigenaar.  ;) Schrijf je toch je opmerkingen over alle filmpjes in dit topic ;D

Ik zou het zeer betreuren als je opmerkingen niet plaatst omdat een enkeling commentaar heeft op de "grondslag" van je waarneming ;)

Jumping Jack

Vandaag een set NACa 5 ontvangen die ik had gekocht via hifi.nl. Zodra ik wat tijd heb eens de connectoren solderen en horen wat dat geeft...

O en er is nog een Powerline onderweg van BB&G om te proberen op de SU...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs