Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Cyreg

Quote from: Jumping Jack on September  8, 2012, 22:53:52
... Merk je het ook bij het filmpje met de fb's in de openingspost? Zelfde camera...

Ik vind het geluid in het 1e filmpje veel beter, echter en warmer dan hierboven.
Om te kunnen vergelijken zal je nu even dezelfde muziek moeten opnemen als in het 1e filmpje?

Gaat hier niet om de absolute geluidskwaliteit natuurlijk, maar om de vergelijking!  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Jumping Jack

Dat zal ik inderdaad nog eens doen. Het nummer van Tyner is natuurlijk helemaal anders dan het eerste filmpje en via de camera en YouTube loopt het nogal toe. In het echt is het best wel indrukwekkend...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Quote from: W.Otter on September  8, 2012, 23:40:15
wordt helemaal panisch van die muziek  :turn:

sexy zo'n LPtje opzetten  :pompom: prachtig spul!

Haha, het is nogal een overdonderend nummer maar met een mooie dynamiek (die hier wat verloren gaat)...

Dank je, ik vind zelf ook dat ik best mooie handen heb  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

En op verzoek van Cyreg:



Maar ik erger me suf aan de kwaliteit van de microfoon in de camera...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Ik had nog beloofd om een fimpje te plaatsen in jouw topic Nick en was gisteren een eind op weg.
Het duurde erg lang voordat het filmpje ge-upload was op Youtube en toen het eindelijk geplaatst was kreeg ik een melding dat het geluid onderdrukt werd doordat ik rechten geschonden had  :-X
Eaglesrecording had al heel snel ingegrepen blijkbaar.....

De sound was van the Eagles: het bekende hotel California, wat hier toch wel heel lekker en live klinkt ;).
Als ik aankomende week even voldoende tijd heb zal ik wel een nieuwe poging wagen met uiteraard een ander nummer ;D
Ik heb vandaag voor de gein een stukje gefilmd met de IPad 3 en dat lijkt beter te gaan als met de Panasonic HD camera, althans qua geluidskwaliteit....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Wel mooi die filmpjes van een set.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Cyreg

Quote from: Jumping Jack on September  9, 2012, 21:48:46
En op verzoek van Cyreg: ..... 

In ieder geval lijkt het er nu m.i. niet op dat er verder (juiste fase?) iets ad hand zou zijn!
Ik vind (op deze krikkemikkerige manier!!) wel nog steeds het 1e filmpje prettiger klinken  ???
Maar dat zal in werkelijkheid, in de kamer, vast wel anders zijn  ;)

Luister wel maar gewoon rechtstreeks van de computer (integrated on motherboard) hoor.
Maar wel met goede koptelefoon en -versterker.
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Jumping Jack

Quote from: garmtz on September  8, 2012, 22:48:40
Het klinkt uit fase. Dus of je speakers staan echt uit fase, of de microfoon staat uit fase...

Vandaag begon er mij iets te dagen: een aantal dagen geleden heb ik de banaanstekkers aan de versterkerzijde veranderd en ik herinnerde mij nu de naim-aanpak van gespiegelde aansluitingen... Dus net even gecheckt, en ja hoor, een van de speakers was dus verkeerd aangesloten  :blush:.

Je hebt echt gouden oortjes Garmt!

Ik zal de filmpjes opnieuw doen en vervangen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Quote from: Jumping Jack on September 10, 2012, 19:25:49
Vandaag begon er mij iets te dagen: een aantal dagen geleden heb ik de banaanstekkers aan de versterkerzijde veranderd en ik herinnerde mij nu de naim-aanpak van gespiegelde aansluitingen... Dus net even gecheckt, en ja hoor, een van de speakers was dus verkeerd aangesloten  :blush:.

Je hebt echt gouden oortjes Garmt!

Ik zal de filmpjes opnieuw doen en vervangen...

Kijk! Misschien moet ik er een betaalde service van maken! :D

LeonArdusS

Quote from: garmtz on September 10, 2012, 19:37:23
Kijk! Misschien moet ik er een betaalde service van maken! :D

Wow wat een oren, ik luisterde op mijn ipad dus heb het niet kunnen horen, straks ff streamen naar de atv en zien of ik het ook hoor. :clapping:
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Jumping Jack

Nou, Garmt was tot nu toe de enige die het kon horen.

Maar nu is alles correct aangesloten, en ja het klinkt ook wel stukken lekkerder! Mocht ik de speakers al gewoon geweest zijn, had ik het er wss ook wel aan gehoord  :angel:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Ik laat het uit-fase filmpje met rickie lee Jones staan en zal een nieuw uploaden met hetzelfde nummer. Kan interessant zijn  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Complimenten voor je eerlijkheid om aan te geven dat Garmtz het bij het rechte eind had - en zeker ook complimenten voor het gehoor van Garmtz.

Je kan nu dus echt gaan genieten van je aanwinsten Nick. proficiat

Groet,

Henk

Jumping Jack

Ik heb daar geen problemen mee om dat toe te geven hoor, ik denk zelfs dat het velen onder ons kan overkomen. En het kan best educatief zijn  :D:

Uit fase:


In fase (met dezelfde camera gefilmd, maar op een lagere beeldresolutie):
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

tompj

Klinkt op mijn iPad zelfs verschillend, maar dat zal vast aan iets anders liggen...
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

garmtz

Nog steeds niet briljant wat betreft geluidskwaliteit, maar wel meer zoals het hoort... :)   Wel een lekker nummer, Dat Dere... Een audiofiel pareltje ook, hoewel dat hier niet overkomt. :D

Jumping Jack

Quote from: tompj on September 10, 2012, 21:15:44
Klinkt op mijn iPad zelfs verschillend, maar dat zal vast aan iets anders liggen...

Neen hoor, enige wijziging is de fase en dat is idd duidelijk hoorbaar.

Quote from: garmtz on September 10, 2012, 21:54:43
Nog steeds niet briljant wat betreft geluidskwaliteit, maar wel meer zoals het hoort... :)   Wel een lekker nummer, Dat Dere... Een audiofiel pareltje ook, hoewel dat hier niet overkomt. :D

Bedankt dat je mij er op hebt gewezen Garmt! Het is idd een leuk nummer, zoals ze er wel meer heeft...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Nou Nick, zo weinig draadjes aan te sluiten en dan nog verkeerd om :D
Nee hoor kerel, dat kan inderdaad iedereen overkomen....

Cyreg

Mooi JJ, goed van Garmt, mooi opgelost; dat "in fase" klinkt nu inderdaad 'n stuk beter, maar....
Ik vind eigenlijk nog steeds het 1e filmpje van blz 1 lekkerder klinken.

Waren dat alleen andere speakers of ook nog andere wijzigingen in de setup?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Deleted Member 2

Je hoort inderdaad een flink verschil.
Ondanks dat Garmtz aantoonde dat je een aantal eigenschappen van de weergave kan toetsen, is mij de waarde van een filmpje niet geheel duidelijk. De kwaliteit van het geluid is op een laag kwaliteitsniveau; een foto doet naar mijn gevoel meer eer aan de aanwinsten.

Groet,

Henk

twani

Quote from: Onder013 on September 10, 2012, 22:39:48
Je hoort inderdaad een flink verschil.
Ondanks dat Garmtz aantoonde dat je een aantal eigenschappen van de weergave kan toetsen, is mij de waarde van een filmpje niet geheel duidelijk. De kwaliteit van het geluid is op een laag kwaliteitsniveau; een foto doet naar mijn gevoel meer eer aan de aanwinsten.

Groet,

Henk
De waarde van het filmpje lijkt me duidelijk, de discussie over de geluidskwaliteit daarbij is me geheel en al onduidelijk :wacko:
Het geluid komt bij mij uit de speakers van mijn IPad, dusssssszzzzzz.....

Bas Akkerman

Quote from: twani on September 10, 2012, 23:01:49
De waarde van het filmpje lijkt me duidelijk, de discussie over de geluidskwaliteit daarbij is me geheel en al onduidelijk :wacko:
Het geluid komt bij mij uit de speakers van mijn IPad, dusssssszzzzzz.....
Met koptelefoon hoor je het verschil wel. Blijft dat het lastig is om echt te kunnen beoordelen hoe het geluid van iemands set is. De opname-apparatuur, geluidskaart en speakers/koptelefoon zitten er nog tussen. Neemt niet weg dat het een impressie is en aanleiding kan zijn tot een hoop M&G's. :bigsmile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Bas Akkerman on September 11, 2012, 06:57:37
Met koptelefoon hoor je het verschil wel. Blijft dat het lastig is om echt te kunnen beoordelen hoe het geluid van iemands set is. De opname-apparatuur, geluidskaart en speakers/koptelefoon zitten er nog tussen. Neemt niet weg dat het een impressie is en aanleiding kan zijn tot een hoop M&G's. :bigsmile:
Er zit wel heel veel "lucht"  tussen de speakers en mijn luisterplek... ;D

Bas Akkerman

Quote from: twani on September 11, 2012, 07:45:52
Er zit wel heel veel "lucht"  tussen de speakers en mijn luisterplek... ;D
Ook nog wat zwart, PRAT en soepelheid? ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Momenteel zit ik te luisteren naar Davis' 'Sorcerer' en ik heb zo de indruk dat speakers goed los beginnen te komen. Dit klinkt echt bijzonder goed! Trompet in het midden en vooraan en de ritmesectie speelt een heel stuk buiten de speakers. Heel erg mooi, zo heb ik het hier nog nooit gehoord  :inlove:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs