Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vanzomereng

Veel plezier met je nieuwe speakers..... Jack

Op zijn vlaams: "ik hoop dit je hier wreed content mee zult zijn"  :bigsmile:

Ik wacht met spanning op t.z.t. een mooi luisterverslag  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Graphtuner

volgens mij komt JJ 's avonds zijn zetel niet meer uit... en klinkt het zo vetjes dat hij hier niets meer komt delen, "laat ze het daar maar zelf uitzoeken" denkt hij waarschijnlijk  :D
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

 ;D er moet ook gewerkt worden natuurlijk.

De schoonheden staan hier nu een paar dagen en momenteel luister ik naar David Sylvian - Dead Bees On A Weddingcake. Prachtige muziek en heel goed opgenomen. En dat is met de Fact geen overbodige luxe want ze zijn onvergeeflijk, nog meer dan de fb's als je het mij vraagt (dat doe je niet, maar het is mijn topic, nah). David's stem wordt prachtig de kamer in geprojecteerd, met de instrumenten daar net iets achter. Gitaaraanslagen zinderen mooi na, bekkens sterven helder uit en de bas is droog en strak. Alles zit gewoon heel erg goed!

Voor diegenen die van laidback en warm houden (kom er in Twani) misschien te upfront, maar ik vind het prachtig! De ballen van de SU en de finesse van de fact doen het heel goed samen.

Ik heb de schakelaar voor het laag nu trouwens -1db staan en die voor het hoog +1db. Heel handige feature die eigenlijk meer zou moeten toegepast worden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Mooie beschrijving Jack. Zijn mindere/slechte opnames nog enigszins genietbaar of ben je "veroordeeld" tot de goede opnames? Een beetje sterk geformuleerd, ik weet het, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Bedankt Bas, ik schrijf dagelijks (weliswaar in een compleet andere context) maar dergelijke beschrijving op papier zetten ben ik echt geen krak in.

Het voordeel is dat ik sowieso heel weinig echte 'pop' muziek luister en het merendeel van mijn cd's dan ook behoorlijk tot heel goed zijn opgenomen (gemastered)... De mindere cd's komen dan beter tot hun recht in de wagen.
Mijn vriendin koopt wel eens popmuziek, zoals bv de laatste van Keane.  Nou, die klinkt voor geen meter. Platter dan plat.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

PMC heb ik nog nooit gehoord, maar afgaande op je beschrijvingen en ook het uiterlijk lijkt het mij een hele mooie luidspeker. Kan wel zeggen dat het goed staat in je kamer. Wat ik mij wel altijd afvraag bij dergelijke smalle luidsprekers hoe de laagweergave is. Of is een sub toch wel een must?

Jumping Jack

Ik heb de apparatuur niet om het te meten maar ik kan je wel zeggen dat het op het gehoor heel laag gaat. Daar zit de transmissielijn van 3 meter natuurlijk voor een groot deel tussen, zodat kastvolume een mindere rol speelt. De speakers zijn ook behoorlijk diep (breedte: 15,5cm, diepte: 38cm)...

De opgegeven frequentierespons gaat van 28Hz tot 30kHz. Natuurlijk moet je dergelijke cijfers met een korrel zout nemen maar dit weekend bv The Avengers bekeken met de speakers op, en de zetel trilde toch duchtig mee  :headbanging:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Quote from: Jumping Jack on September  7, 2012, 09:46:42
Ik heb de apparatuur niet om het te meten maar ik kan je wel zeggen dat het op het gehoor heel laag gaat. Daar zit de transmissielijn van 3 meter natuurlijk voor een groot deel tussen, zodat kastvolume een mindere rol speelt. De speakers zijn ook behoorlijk diep (breedte: 15,5cm, diepte: 38cm)...

De opgegeven frequentierespons gaat van 28Hz tot 30kHz. Natuurlijk moet je dergelijke cijfers met een korrel zout nemen maar dit weekend bv The Avengers bekeken met de speakers op, en de zetel trilde toch duchtig mee  :headbanging:

Klinkt niet verkeerd, cijfers als frequentie respons neem ik ook altijd maar met een korrelzout. Gehoor is voor mij belangrijker dan technische cijfers. The Avengers is ook wel een ideale film om eens lekker te shaken  ;D

Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on September  7, 2012, 08:13:29
Bedankt Bas, ik schrijf dagelijks (weliswaar in een compleet andere context) maar dergelijke beschrijving op papier zetten ben ik echt geen krak in.

Het voordeel is dat ik sowieso heel weinig echte 'pop' muziek luister en het merendeel van mijn cd's dan ook behoorlijk tot heel goed zijn opgenomen (gemastered)... De mindere cd's komen dan beter tot hun recht in de wagen.
Mijn vriendin koopt wel eens popmuziek, zoals bv de laatste van Keane.  Nou, die klinkt voor geen meter. Platter dan plat.
Dat is inderdaad het voordeel dan, geen luidsprekers voor mij zo te horen. Laten ze dan nou net bij jou staan! :headbanging: Ga je nog een video maken, zoals je dat bij de vorige PMC's had gedaan?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Jumping Jack on September  6, 2012, 22:18:13
;D er moet ook gewerkt worden natuurlijk.

De schoonheden staan hier nu een paar dagen en momenteel luister ik naar David Sylvian - Dead Bees On A Weddingcake. Prachtige muziek en heel goed opgenomen. En dat is met de Fact geen overbodige luxe want ze zijn onvergeeflijk, nog meer dan de fb's als je het mij vraagt (dat doe je niet, maar het is mijn topic, nah). David's stem wordt prachtig de kamer in geprojecteerd, met de instrumenten daar net iets achter. Gitaaraanslagen zinderen mooi na, bekkens sterven helder uit en de bas is droog en strak. Alles zit gewoon heel erg goed!

Voor diegenen die van laidback en warm houden (kom er in Twani) misschien te upfront, maar ik vind het prachtig!

Breakie Break ;D Twani meldt zich.......Klopt helemaal maar ik vind dit toch ook echt heel mooi hoor! Ik hoef zelf inderdaad niet zo heel erg op de kwaliteit van de opname of bron (Spotify :wub:) te letten, eigenlijk klinkt alles wel Oké....  Ach "ieder voordeel heb ze nadeel" zei een heel beroemde Nederlander al eens.......... 

Jumping Jack

 ;D

Het blijven enigszins studiomonitoren in een grotere behuizing, dus een eerlijke en neutrale weergave...
En een filmpje volgt zeker, dit weekend eens werk van maken!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Ik denk dat die specs redelijk zullen kloppen... Het is een relatief grote behuizing met een transmissielijn loading en dat gaat vaak vrij diep. 'In-room' heb je door de muur o.a. altijd nog wat boost, dus zul je die specs best kunnen halen.

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on September  7, 2012, 10:45:05
;D

Het blijven enigszins studiomonitoren in een grotere behuizing, dus een eerlijke en neutrale weergave...
En een filmpje volgt zeker, dit weekend eens werk van maken!

Eerlijk en neutraal zijn ook de woorden die ik zou willen gebruiken voor de klankkarakteristiek van mijn PMC 24,s.
Het blijft een ''relatief'' gegeven, want wat is nu eigenlijk de referentie waarmee een vergelijk gemaakt kan worden ?
De Fact 8 en de nieuwe Twenty lijn zijn qua klankkarakteristiek toch wel redelijk gewijzigd van de oudere series van PMC. De signature versies gingen (door verbeterde filtering) ook al meer de kant op van de ''nieuwe'' lijn.
Net als Nick ben ik ook zeer content met de klank van de PMC,s; het klankkarakter van de bron die er voor zit wordt m.i. zonder kleuring of verzadiging ten gehore gebracht, in dit opzicht dus beter als ''eerlijk'' te classificeren.
Misschien door de één als pittig of upfront gezien, maar ik kan het persoonlijk erg waarderen :inlove:
Het geeft mij altijd een beetje het ''to the source'' gevoel  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Fantastisch gedaan Nick :clapping:  Weet je zeker dat die gele "apparaten" niet in het nachtkastje van moeders de vrouw thuishoren?  ;D

En toch Nick, als ik je opstelling zo zie zeg ik, daar zit meer in. Heb je de Facts wel al een keer verder van de muur áf geluisterd? Ook staan ze nogal dicht op het meubel, haal het eens weg en probeer nog eens ;)

Verder supermooie set maar dat wist je al wel....

CZ79

Wat een juweeltjes die PMC's :clapping: Ik geloof niet dat je gehoormatig wat te kort gaat komen in de laagfrequente regionen, maar goed daar zijn de PMC (vanwege hun transmissielijn) ook wel sterk in
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Jumping Jack

Twani: het meubel weghalen is geen optie, het blijft een woonkamer dus er moeten compromissen gesloten worden... En die gele dingen, tja, deel van het compromis laten we zeggen  ;D.

Cz79: bedankt, het laag zit idd wel goed bij pmc  :headbanging:. Het nummer in het filmpje is daar een mooi voorbeeld van, ook al komt dat nu niet echt tot zijn recht.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

CZ79

Als je een keer PMC hebt beluisterd dan weet je vrij snel tot waar voor laagtes ze kunnen gaan (tuurlijk komt er nog wat akoestiek bij waardoor het soms nog lagere frequenties gehaald gaan worden zoals bij mijn PMC's, die begonnen bij 25Hz al vrolijk te dansen).

Nogmaals zeer mooie set en ook mooi meubel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

Gaaf hoor Nick :headbanging:  Het is alleen jammer dat de performance van de set niet tot uitdrukking komt (qua geluid dan) in het filmpje.
Heb het hier zelf ook ervaren met een compacte HD camera  ;)  Met name de laagweergave blijft iets wat je zelf thuis als super ervaar, maar in zo,n filmpje lijkt die ervaring helemaal weg te zijn  :o

Ik zal kijken of ik ook nog even het filmpje kan uploaden en hier in jouw topic kan plaatsen, als jij het goed vindt natuurlijk  ;D  (blijven we in ieder geval in de PMC ''sferen''  :pompom:)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

De kwaliteit van zo'n filmpje zegt idd weinig tot niets maar het toont toch meer dan een foto. En het is gewoon leuk.

Jouw filmpje mag hier zeker bij, Jan! Zet het dan mss ook even in het 'muziekinstallatie video' topic, onder ht/stereo, algemeen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Het klinkt uit fase. Dus of je speakers staan echt uit fase, of de microfoon staat uit fase...

Jumping Jack

#796
Ligt volgens mij aan de micro (als je het zo kan noemen) van de camera, het is een gewoon compact foto-toestel... Merk je het ook bij het filmpje met de fb's in de openingspost? Zelfde camera...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on September  8, 2012, 22:46:45
De kwaliteit van zo'n filmpje zegt idd weinig tot niets maar het toont toch meer dan een foto. En het is gewoon leuk.

Jouw filmpje mag hier zeker bij, Jan! Zet het dan mss ook even in het 'muziekinstallatie video' topic, onder ht/stereo, algemeen.

Het is zeker leuk zo,n filmpje........daarom ga ik er zometeen ook maar even eentje ''plaatsen''  ;) ;D
Maar zoals al eerder door mij aangegeven: mooie set zo hoor  :worship:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on September  8, 2012, 22:53:52
Ligt volgens mij aan de micro (als je het zo kan noemen) van de camera, het is een gewoon compact foto-toestel... Merk je het ook bij het filmpje met de fb's in de openingspost? Zelfde camera...

Dat weet ik wel zeker.......het filmpje wat ik pas geleden even gauw ''geschoten'' heb met een compacte Panasonic HD camera laat precies hetzelfde horen als in jouw filmpje Nick  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

W.Otter

wordt helemaal panisch van die muziek  :turn:

sexy zo'n LPtje opzetten  :pompom: prachtig spul!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF