Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

YamahaRXV

#750
Quote from: Jumping Jack on August 30, 2012, 18:55:11

We moeten toch eens wat concreet gaan afspreken, alleen weet ik echt niet wanneer dat zal kunnen. Met een huwelijk en een tweede kleine die er zit aan te komen (begin december) is de agenda behoorlijk goed gevuld...


Dat houden we zeker ''warm'' ;)  Zaterdag dus voor jou een (lange) rit naar Kampen  :headbanging:

Heb je toevallig met Marc contact gehad ? Mocht je hem spreken dan mag je hem de groeten doen van mij  ;)
Tijdens aankomende X-Fi ga ik zeker nog wel even bijbabbelen met de mannen van Stage Aucoustics, want ze zijn daar ook vertegenwoordigt met PMC.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Yup, Marc is de man... Erg vriendelijke vent.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LeonArdusS

Quote from: YamahaRXV on August 30, 2012, 21:08:34

Dat houden we zeker ''warm'' ;)  Zaterdag dus voor jou een (lange) rit naar Kampen  :headbanging:

Heb je toevallig met Marc contact gehad ? Mocht je hem spreken dan mag je hem de groeten doen van mij  ;)
Tijdens aankomende X-Fi ga ik zeker nog wel even bijbabbelen met de mannen van Stage Aucoustics, want ze zijn daar ook vertegenwoordigt met PMC.

Hoi Jan,

Kan ik binnenkort een x naar je set komen luisteren, ben echt benieuwd naar die combi naim-pmc.
Ik hoor het wel...?
Gr,
Leon
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Jumping Jack

Volgens mij wordt dit de laatste grote update voor een hele tijd...

Na een lange rit, staan ze er. Een set prachtige PMC Fact.8 in Graphite Poplar. Reeds van de eerste blik goedgekeurd door de vrouw des huizes, dat zijn er weinigen gegeven  :wub:!

Eerste indrukken: wow, heel verfijnd en prachtig stereobeeld.

Een paar foto's (maar in het echt zijn ze nog vele malen mooier):






De kleine nog net geflitst  ;D:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

MVG

Wauw...  :wub: wat een prachtig stel speakers! Op een prachtige set!

Graphtuner

wat een goddelijke beesten seg...
die vrouw van jou, bijhouden!
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

#756
Bedankt!

Dries, het zijn net geen beesten. De foto's geven niet weer hoe fijn en elegant ze zijn, ze ogen echt niet groot maar klinken wel zo!

De fb1i's waren goed in detail maar dit gaat nog een heel stuk verder, kom gerust eens langs als je een gaatje vindt  :coffee:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Maro

Prachtige set hoor.  :wub:

Heb toevallig afgelopen week een recencie van de Fact.8 in me ME gelezen. Kwamen er heel goed uit naar voren. Geniet er van.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LeonArdusS

#758
 :worship:
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

twani

Heel heel erg mooi Nick, maar staan ze nu toch niet echt te dicht op wand en meubel?
Wat een heerlijk "Gassie" op z'n "F1" lieveheersbeestje....., het enige mooier dan Audioapparatuur ;)
Behalve als ze in je nieuwe speakers crashen met hun F1 bolide :D

Jumping Jack

Schuiven is voor later Theo, misschien dat ze nog wat naar voren komen. Maar de fact's zijn heel makkelijk qua plaatsing en hebben zelfs twee schakelaartjes om het hoog en de bass wat bij te regelen naar gelang de plaatsing en akoestiek... Sowieso moeten ze nog enkele uurtjes inspelen vooraleer ik de plaatsing kan optimaliseren. Maar dat zal geen straf zijn   :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kingpin

Prachtig,ziet er erg mooi uit :clapping:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Jumping Jack

Er zal nog wel eens een filmpje volgen ook  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Dat lijkt haast wel toe-out Nick. Is dat bewust of heb je er nog geen aandacht aan besteed? Gefeliciteerd in ieder geval!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Optisch bedrog Bas, ze staan gewoon recht... Toe-in hebben ze niet nodig, hadden mijn fb's ook niet nodig dankzij het brede afstraalgedrag...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

W.Otter

alweer nieuwe speakers?  :clapping: Prachtig!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

WOWWWWW.......
Proficiat Nick, wat een beesten van speakers.
Ben vandaag wat wezen luisteren bij Zwaard, Buizenverstekers van CARY CAD 211 Founder's Edition (2x) op PMC IB2i.....ongelofelijk wat een sound.

Hoe klinken ze bij jou....ben je helemaal HAPPY :pompom:
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Streamz

Gefeliciteerd met je aankoop! Heb ze zelf ok beluisterd op een Naim set. Hoewel het niet mijn ding is, kan ik me prima voorstellen dat je er erg content mee gaat zijn.

Overigens zou ik zeker gaan experimenteren met plaatsing. Wat ik me kan herinneren moesten ze zeker ingedraaid worden. En ze hebben echt wel wat ruimte van de achterwand nodig trouwens.

Nogmaals veel plezier gewenst!

kathos

proficiat met je aankoop, ze zien er prachtig uit!  :clapping: Veel plezier ermee!
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

YamahaRXV

Proficiat Nick, zeer mooie speakers  :headbanging:  Het klopt inderdaad dat ze op de foto groter tonen dan in werkelijkheid, heb ze namelijk zelf div. keren ''in real life'' bekeken  ;)

Wat betreft de opstelling van de PMC,s : ik heb een tijdje geleden met grote aandacht een artikel gelezen met daarin uitgebreide aandacht voor PMC speakers qua constructie en de ideale plaatsing/positionering. Aan het woord was Peter Thomas himself en hij vertelde dat de units in de PMC,s ontworpen zijn voor een groot en breed afstraalgedrag en dat ze daarom nagenoeg geen toe-in hoeven te hebben; sterker nog, het wordt zelfs door hem afgeraden  :angel:
Verder zijn ze niet erg gevoelig voor plaatsing naar de achterwand, dat vind ik persoonlijk één van de voordelen van PMC.
Toen Michel Zwaard (PMC dealer) hier mijn Twenty 24,s kwam afleveren en installeren plaatste hij ze meteen en zonder twijfel zo,n 35 cm van de achterwand met minimale toe-in en het klonk eerlijk gezegd meteen goed. Later ben ik zelf lekker eigenwijs weer gaan experimenteren door de PMC,s steeds meer van de wand te gaan plaatsen waardoor er ietsje meer diepte in het beeld kwam, maar er andere aspecten zoals plaatsing, fundament en 3D weergave verloren gingen.
Als ik je nu vertel dat de PMC,s weer exact zo staan als dat Michel ze in het begin had gepositioneerd dan komt dat aardig overeen met hetgeen Peter Thomas aangaf in het artikel  ;)

In de basis denk ik dus dat je (als de Fact,s lekker ingespeeld zijn) subtiel wat kan schuiven, maar misschien is dit helemaal niet nodig en blijkt mogelijk dat de opstelling die je nu hebt helemaal niet zo slecht is.....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: LeonArdusS on August 30, 2012, 21:38:35
Hoi Jan,

Kan ik binnenkort een x naar je set komen luisteren, ben echt benieuwd naar die combi naim-pmc.
Ik hoor het wel...?
Gr,
Leon

Leon, geen probleem hoor ;)  Ik moet alleen even aandachtig bekijken wat het beste moment is om jou goed en rustig te kunnen laten luisteren want ik heb hier een zeer actieve 6 jarige ''terror'' rondlopen die het mij niet makkelijk maakt om lekker ontspannen van mijn muziek te kunnen genieten  :-X
Voor mij zou de beste optie zijn om jou uit te nodigen op een donderdagavond daar mijn zoontje (met zijn vaak druk kletsende moeder  ;D) bij zijn opa en oma is....

Ik stuur je binnenkort nog even een PM hier over  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

Quote from: YamahaRXV on September  1, 2012, 20:56:50
Leon, geen probleem hoor ;)  Ik moet alleen even aandachtig bekijken wat het beste moment is om jou goed en rustig te kunnen laten luisteren want ik heb hier een zeer actieve 6 jarige ''terror'' rondlopen die het mij niet makkelijk maakt om lekker ontspannen van mijn muziek te kunnen genieten  :-X
Voor mij zou de beste optie zijn om jou uit te nodigen op een donderdagavond daar mijn zoontje (met zijn vaak druk kletsende moeder  ;D) bij zijn opa en oma is....

Ik stuur je binnenkort nog even een PM hier over  ;)

Gaaf Jan, ik hoor het wel als je tijd hebt, donderdag schikt mij prima.
Gr,
Leon
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Jumping Jack

Quote from: LeonArdusS on September  1, 2012, 18:48:30
WOWWWWW.......
Proficiat Nick, wat een beesten van speakers.
Ben vandaag wat wezen luisteren bij Zwaard, Buizenverstekers van CARY CAD 211 Founder's Edition (2x) op PMC IB2i.....ongelofelijk wat een sound.

Hoe klinken ze bij jou....ben je helemaal HAPPY :pompom:

Dat is geen min setje wat je daar hebt beluisterd Leon  :headbanging:.
Ik ben zeker happy, dit is zowat mijn natte droom die hier nu staat  :inlove:

Quote from: Streamz on September  1, 2012, 19:13:14
Gefeliciteerd met je aankoop! Heb ze zelf ok beluisterd op een Naim set. Hoewel het niet mijn ding is, kan ik me prima voorstellen dat je er erg content mee gaat zijn.

Overigens zou ik zeker gaan experimenteren met plaatsing. Wat ik me kan herinneren moesten ze zeker ingedraaid worden. En ze hebben echt wel wat ruimte van de achterwand nodig trouwens.

Nogmaals veel plezier gewenst!

Zie ook de replay van Yamaha: toe-in kan, maar is absoluut niet nodig. Ik heb ze nu iets meer naar voren zodat de baffle een stukje voor het tv-meubel komt, kan volgend mij de afstraling enkel ten goede komen.

Maar plezier zal ik ongetwijfeld hebben, en heb ik nu al.

Quote from: YamahaRXV on September  1, 2012, 20:38:27
Proficiat Nick, zeer mooie speakers  :headbanging:  Het klopt inderdaad dat ze op de foto groter tonen dan in werkelijkheid, heb ze namelijk zelf div. keren ''in real life'' bekeken  ;)

Wat betreft de opstelling van de PMC,s : ik heb een tijdje geleden met grote aandacht een artikel gelezen met daarin uitgebreide aandacht voor PMC speakers qua constructie en de ideale plaatsing/positionering. Aan het woord was Peter Thomas himself en hij vertelde dat de units in de PMC,s ontworpen zijn voor een groot en breed afstraalgedrag en dat ze daarom nagenoeg geen toe-in hoeven te hebben; sterker nog, het wordt zelfs door hem afgeraden  :angel:
Verder zijn ze niet erg gevoelig voor plaatsing naar de achterwand, dat vind ik persoonlijk één van de voordelen van PMC.
Toen Michel Zwaard (PMC dealer) hier mijn Twenty 24,s kwam afleveren en installeren plaatste hij ze meteen en zonder twijfel zo,n 35 cm van de achterwand met minimale toe-in en het klonk eerlijk gezegd meteen goed. Later ben ik zelf lekker eigenwijs weer gaan experimenteren door de PMC,s steeds meer van de wand te gaan plaatsen waardoor er ietsje meer diepte in het beeld kwam, maar er andere aspecten zoals plaatsing, fundament en 3D weergave verloren gingen.
Als ik je nu vertel dat de PMC,s weer exact zo staan als dat Michel ze in het begin had gepositioneerd dan komt dat aardig overeen met hetgeen Peter Thomas aangaf in het artikel  ;)

In de basis denk ik dus dat je (als de Fact,s lekker ingespeeld zijn) subtiel wat kan schuiven, maar misschien is dit helemaal niet nodig en blijkt mogelijk dat de opstelling die je nu hebt helemaal niet zo slecht is.....

Bedankt Jan, ik vind ze echt bloedmooi! Zo veel eleganter dan de fb's...
En wat je schrijft over plaatsing had ik inderdaad ook al eens gelezen en ondervonden. Maakt het nog zo makkelijk om dergelijke speakers te integreren in een woonruimte.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

@Nick  Heel even ''off topic'' met de volgende vraag: als ik mij niet vergis had jij destijds tussen je SB Touch en je Northstar Essensio dac een Supra Trico dig. coax interlink zitten toch ?   Naar ik kan herinneren beviel deze goed toch.......  De reden dat ik het vraag is dat ik een Musical Fidelity V-Link heb gekocht (zie reply in het topic van Theodoor Twani ;D ) en lekker aan het hobby-en ben met deze V-Link tussen de laptop en de dac van de Superuniti.
In mijn set doet de Supra Trico het namelijk erg goed, zeker in vergelijking met wat andere merken interlinks die ik getest heb.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Klopt, die zat bij de DAC toen ik die kocht. Ik had nog even overwogen om een andere kabel te proberen, maar toen kwam de SU... De trico deed het ook wel goed eigenlijk, zeker als je de prijs in beschouwing neemt.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs