Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

onder andere ja  :D
moest ik ooit de nagra/magico combinatie in mijn woonkamer krijgen heb ik waarschijnlijk de lotto gewonnen. Dus zal het zoeken worden naar een gelijkaardig geluid maar met betaalbare componenten zeker?  :dozingoff:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Mja, gij noemt daar nu ook wel een heel dure combo é... Maar wie weet Dries, wie weet...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Quote from: garmtz on August 28, 2012, 10:48:47
Let bij een vergelijk op de MUZIEK, niet op de KLANK. Ritme, expressie, volgen van melodielijnen etc. Je zou dan vrij gemakkelijk op het standaard Naim netsnoer moeten uitkomen.

De standaard kabel zit er nu weer achter, en verrekt, je hebt gelijk! Het is alsof met de furutech de handrem iets was aangetrokken en nu gaat hij weer voluit...
Nou, dan hebben we dat ook weer gehad, het was het proberen waard.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Wat maakt die Naim kabel dan zo goed?

Xander32

Quote from: Jumping Jack on August 28, 2012, 17:38:00
De standaard kabel zit er nu weer achter, en verrekt, je hebt gelijk! Het is alsof met de furutech de handrem iets was aangetrokken en nu gaat hij weer voluit...
Nou, dan hebben we dat ook weer gehad, het was het proberen waard.
Allicht jouw bevindingen ook even plaatsen in het netkabels-discussie draadje 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Quote from: twani on August 28, 2012, 21:26:25
Wat maakt die Naim kabel dan zo goed?

Mss was die andere kabel gewoon niet geknipt voor de SU? Jan heeft wel positieve ervaringen met een andere netkabel...

En het is een subtiel verschil hoor maar ik merkte dus wel effectief een verschil.

Quote from: Xander32 on August 28, 2012, 21:30:23
Allicht jouw bevindingen ook even plaatsen in het netkabels-discussie draadje 8).

Ach, ik zie daar het nut niet echt van in. Van heel die discussie niet, trouwens. En ik heb helemaal niet de bedoeling om iemand ergens van te overtuigen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

#707
Quote from: Jumping Jack on August 28, 2012, 21:36:48Ach, ik zie daar het nut niet echt van in. Van heel die discussie niet, trouwens.
Het nut van die discussie is recht evenredig aan het nut van speciale kabels.
Mensen vermaken zich ermee.  YMMV  :coffee:

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on August 28, 2012, 17:38:00
De standaard kabel zit er nu weer achter, en verrekt, je hebt gelijk! Het is alsof met de furutech de handrem iets was aangetrokken en nu gaat hij weer voluit...
Nou, dan hebben we dat ook weer gehad, het was het proberen waard.

Uhh, die ervaring heb ik niet met de Furutech Alpha 3 netkabel met Iego Gold connectoren die bij mij echt wel een duidelijk hoorbare verbetering heeft gegeven :headbanging:
Het is wel zo dat de Superuniti erg gevoelig is voor het type netkabel wat er gebruikt wordt.
Met name de snelheid,ritme en punch zijn eigenschappen die snel verloren kunnen gaan bij gebruik van een niet "matchende" netkabel.
Ik heb hier een Belden getest met Iego connectors en dat was een zeer slechte match; de typische fijne Naim sound was compleet weg  :-[
Met een Lapp kabel met Iego werd het al veel beter dan met de Belden, er was meer rust en controle waarneembaar als met de standaard netkabel, maar er werd wel ingeleverd op het gebied van snelheid en dynamiek.
De Furutech Alpha 3 + Iego connectoren is een ontzettend snelle en dynamisch klinkende kabel die t.o.v. de standaardkabel meer detail en een betere plaatsing van stemmen en instrumenten laat horen,maar vooral op hogere volumes veel meer controle blijft geven zonder de Naim karakteristiek weg te halen.

Ik heb sterk het idee dat niet afgeschermde kabels (net als de Furutech Alpha 3) de betere keus zijn voor Naim componenten.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

 :D

... laten we de netkabel-discussie naar hier verplaatsen !!!!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on August 28, 2012, 22:10:52
:D

... laten we de netkabel-discussie naar hier verplaatsen !!!!
Jij doet Jan en Nick over dezelfde kam scheren als een aantal vervelende klepzeikers hier op het forum. Jan en Nick nochtans zijn échte mannen en staan hier een behoorlijk stuk boven.
Zij kunnen deze discussie prima dragen samen, op welk gedeelte van het forum dan ook ;)

Jumping Jack

Quote from: AbZ on August 28, 2012, 21:55:40
Het nut van die discussie is recht evenredig aan het nut van speciale kabels.
Mensen vermaken zich ermee.  YMMV  :coffee:

Amen to that!  :coffee:

Quote from: twani on August 28, 2012, 22:16:09
Jij doet Jan en Nick over dezelfde kam scheren als een aantal vervelende klepzeikers hier op het forum. Jan en Nick nochtans zijn échte mannen en staan hier een behoorlijk stuk boven.
Zij kunnen deze discussie prima dragen samen, op welk gedeelte van het forum dan ook ;)

Ik denk dat Xander het eerder plagerig bedoelt hoor Theo  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Quote from: twani on August 28, 2012, 22:16:09
Jij doet Jan en Nick over dezelfde kam scheren als een aantal vervelende klepzeikers hier op het forum. Jan en Nick nochtans zijn échte mannen en staan hier een behoorlijk stuk boven.
Zij kunnen deze discussie prima dragen samen, op welk gedeelte van het forum dan ook ;)
... dat jij het zo hebt opgepakt vind ik jammer, hetgeen jij schetst is pertinent niet mijn intentie.
M.i. zei m`n voorgaande post meer over m`n opvatting aangaande de netkabel-discussie, dan over beide genoemde mede-forumleden 8). Voor wat het waard is; ik ben zelf een believer.

On topic ¿
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Géén probleem, heb ik verkeerd begrepen :blush:

AbZ

Quote from: Xander32 on August 28, 2012, 22:21:47Voor wat het waard is; ik ben zelf een believer.
Moet kunnen.  Je hoort wel gekkere dingen.

Xander32

#716
Quote from: AbZ on August 28, 2012, 22:26:23
Moet kunnen.  Je hoort wel gekkere dingen.
... zegt onze huis-eigen-forum-mopperaar  ;)





Ecxuse moi voor m`n vervuiling, dat zal vanaf nu niet meer voorkomen in dit draadje!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AbZ

Quote from: Xander32 on August 28, 2012, 22:30:57
... zegt onze huis-eigen-forum-mopperaar  ;)





Ecxuse moi voor m`n vervuiling, dat zal vanaf nu niet meer voorkomen in dit draadje!
;D

Jumping Jack

Quote from: Xander32 on August 28, 2012, 22:30:57

Ecxuse moi voor m`n vervuiling, dat zal vanaf nu niet meer voorkomen in dit draadje!

Geen excuses nodig hoor!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Quote from: Xander32 on August 28, 2012, 22:10:52
:D

... laten we de netkabel-discussie naar hier verplaatsen !!!!

Hey, een netkabel-discussie.....wist niet dat die er was  O0 
@Robert  Je bedoelt toch niet dat topic waar bijna alle forumgebruikers reageren met ontzettend uiteenlopende meningen en reacties  ;)
Laten we het hier maar gewoon gezellig houden en een ieder in z,n waarde laten  8)

Verder boeit het mij niet zo wat andere mensen evt. denken of vinden van hier omschreven ervaringen of bevindingen van mij; zal er geen seconde van wakker liggen  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Quote from: Jumping Jack on August 28, 2012, 12:38:31


Ultiem zou ik eigenlijk een set fact.8 willen, maar ik kan die uitgave nu niet verantwoorden.

Nou, dit zou wel eens sneller werkelijkheid kunnen worden dan ik had gedacht / gehoopt...  8)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

Quote from: Jumping Jack on August 29, 2012, 12:57:33
Nou, dit zou wel eens sneller werkelijkheid kunnen worden dan ik had gedacht / gehoopt...  8)

wtf?! nice! lotto ?  :D

ow, niet te snel he, kmoet naar uw 3980 vorige updates nog komen luisteren  :laugh:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on August 29, 2012, 12:57:33
Nou, dit zou wel eens sneller werkelijkheid kunnen worden dan ik had gedacht / gehoopt...  8)

PMC Fact 8.....: :inlove: Now we are talking Nick ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

#723
Haha, laten we het een meevaller noemen... Ik wacht nog even af vooraleer ik teveel prijsgeef  ;)

Dries, geen nieuwe speakers nodig? :)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Quote from: Xander32 on August 28, 2012, 21:30:23
Allicht jouw bevindingen ook even plaatsen in het netkabels-discussie draadje 8).

Om de welles/niets discussie nog wat te voeden ? Ik meende dat jij er een beetje klaar mee was ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.