Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Quote from: YamahaRXV on August 26, 2012, 14:47:44
Ben benieuwd wat Nick er van gaat vinden  ;)  @Nick  Als je geïnteresseerd bent in monitor speakers, neem dan de moeite om ook even de PMC ''22'' te beluisteren  ;)

@Theo  Welk type V-Link van MF heb jij in huis ?  Ik heb al aandachtig op het net zitten lezen over de M2Tech 2 USB-Coax dig. ''omzetter'', maar ik denk toch dat een MF V-Link (klankmatig gezien) een betere optie is om vanaf de laptop muziek (o.a. Spotify) te streamen naar de dac van de Superuniti  ;)
De V-Link 2 wordt voor zeer interessante prijzen nieuw aangeboden en is voor Spotify (320 kb/s) natuurlijk meer dan voldoende.....
De V-Link 192 is natuurlijk weer mooier (en vereist) voor high res. bestanden  ;)

Groeten,

Jan
Of Harbeth, want daar eindigt Nick toch wel ;D

LeonArdusS

Heb ze net ff bekeken, zien er goed uit al kan ik me haast niet voorstellen dat ze beter zullen zijn dan de PMC's die je nu hebt staan.
Ben benieuwd naar je luisterervaringen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on August 26, 2012, 21:19:34
Ik ken Jan al even hoor, mijn roksan-spullen had ik bij hem gekocht  ;)

Ik ben ook benieuwd, het is een mooie prijs voor mooie speakers...

Ja,dat is idd.zo......was ik helemaal vergeten ???
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

 ;D het is je vergeven hoor!

@leon: nieuwprijs van de Kef's ligt toch fors hoger dan die van de pmc's. Bovendien zijn het driewegspeakers (heel bijzonder voor een monitor).

De kleine ls50 die ik dit weekend heb gehoord, vond ik al verassend goed klinken dus mijn verwachtingen zijn wel behoorlijk hoog. Enige waar ik wat voor vrees is dat de SU onvoldoende vermogen kan leveren om ze te doen zingen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LeonArdusS

Quote from: Jumping Jack on August 26, 2012, 22:03:00
;D het is je vergeven hoor!

@leon: nieuwprijs van de Kef's ligt toch fors hoger dan die van de pmc's. Bovendien zijn het driewegspeakers (heel bijzonder voor een monitor).

De kleine ls50 die ik dit weekend heb gehoord, vond ik al verassend goed klinken dus mijn verwachtingen zijn wel behoorlijk hoog. Enige waar ik wat voor vrees is dat de SU onvoldoende vermogen kan leveren om ze te doen zingen...

Ik blijf je volgen, ben erg benieuwd, het is in ieder geval een mooie prijs.
Ik dacht trouwens dat je nu wel even klaar zou zijn ..... ::)
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Jumping Jack

 :blush:

Ik weet het, maar is zoveel moois om te proberen... We zien wel wat er komt.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: twani on August 26, 2012, 21:19:39
Nog een paar weetjes over de duurste V-Link: heeft volgens zeggen galvanische scheiding , volledig alu behuizing, verbeterd voedingsgedeelte en vormt volgens een aantal gerenomeerde recensenten, mits juist geïmplementeerd, als zodanig een serieuze bedreiging voor erg dure dacs ;)
Volgens mij staat er ook iets op die site waar heer Punter voor schrijft.

Quote from: YamahaRXV on August 26, 2012, 14:47:44De V-Link 192 is natuurlijk weer mooier (en vereist) voor high res. bestanden  ;)
HiRes is meestal 96kHz gesampled, niet 192kHz.  Dit kan ook met de nieuwe 'gewone' V-Link (dus Mk II).  De V-Link 192 heeft een AES/EBU uitgang (gebalanceerd) ipv de Toslink van V-Link Mk II.  Daar hebben de meeste mensen niet zoveel aan.  Toslink geeft juist volledige galvanische scheiding.

twani

http://www.computeraudiophile.com/content/471-musical-fidelity-v-link-192-usb-s-pdif-converter-review/

Ik heb het ook maar van 3den ;). Er schijnt overigens wel degelijk nogal kwaliteits verschil te zitten tussen de oude en de nieuwe, vraag me verder niet of het ook echt zo is :blush:

AbZ

Quote from: twani on August 26, 2012, 22:22:31
http://www.computeraudiophile.com/content/471-musical-fidelity-v-link-192-usb-s-pdif-converter-review/

Ik heb het ook maar van 3den ;). Er schijnt overigens wel degelijk nogal kwaliteits verschil te zitten tussen de oude en de nieuwe, vraag me verder niet of het ook echt zo is :blush:
Ik bedoel deze:   http://www.musicalfidelity.com/products/vSeries/v-linkii/
ook van de nieuwe alu serie.  Het is idd aantrekkelijk spul.
Met de 'oude' wordt eerder de zwarte serie bedoeld denk ik?

LeonArdusS

Quote from: Jumping Jack on August 26, 2012, 22:10:54
:blush:

Ik weet het, maar is zoveel moois om te proberen... We zien wel wat er komt.

Tja, blijven kijken kan altijd toch... Doe ik ook :)
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

YamahaRXV

#685
Quote from: twani on August 26, 2012, 21:13:00
Jij mag ook echt nooit meer raden Jan... Ik heb zojuist een V-link 192 besteld ter vervanging van mijn huidige V-link MK1 waarover ik al heel erg enthousiast was..
Ik heb me flink ingelezen en de 192 zou alles nog veel beter moeten doen, ik geloof het meteen gezien mijn goede ervaring so far met V-link...
Bijkomende reden is dat de nieuwe V-link in mijn zilver kleur is.
Ik zal je ook zeggen dat ik me er niet toe kan zetten om andere apparatuur te gaan luisteren, iedere keer denk ik zal ik? Vervolgens denkik weer, waarom dan? Ik ben zo tevreden.
En Spotify Jan, tja het klinkt misschien "sullig" maar ik luister alleen nog maar naar Spotify, (bijna) alle muziek instant oproepbaar, het is een droom en op mijn set klinkt het Premium abbo. (afhankelijk van vooral! de kwaliteit van de oorspronkelijke opname) heel erg lekker...
Heb je voor mij (ons?) nog foto's van je netkabels? Ben nieuwsgierig ;)

Mooi hoor zo,n V-Link 192, is ook wel wat voor mij ;)  Kom ik ook meteen op de volgende vraag: wat voor USB en dig. coax / Toslink kabel gebruik jij nu i.c.m. de V-Link Theo ?

Verder zou ik als ik jou was gewoon lekker verder blijven spelen met de MF set  ;)  Als je dik tevreden ben met de set zoals die nu speelt, dan zou je wel gek zijn om weer (dik) geld te gaan besteden aan iets wat misschien niet (voldoende) voordelen biedt t.o.v. het te investeren bedrag ;)
Vergeet niet dat de M6i een zeer fijne en goedklinkende versterker is......een 47 Labs maakt daar naar mijn mening heus geen ''gehakt'' van, daar is de M6i simpelweg te goed voor ;)
De M6i die ik had i.c.m. de Burson dac gaf mij echt wel grotendeels de sound die ik wilde hebben; sterker nog, de klankkarakteristiek van deze combi ging al aardig de Naim kant op  ;D

Ik zal morgen nog wel wat foto,s schieten van de netkabel met connectoren gekoppeld aan de Superuniti en mijn aluminium DIY stekkerblok  ;)
Als we toch nog over stroomvoorziening hebben....... Hoe zijn de ervaringen met het Theo Tweak lampje ?
Ik heb al wel wat beeldvorming, maar wacht even de reactie van anderen af  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: AbZ on August 26, 2012, 23:04:06
Ik bedoel deze:   http://www.musicalfidelity.com/products/vSeries/v-linkii/
ook van de nieuwe alu serie.  Het is idd aantrekkelijk spul.
Met de 'oude' wordt eerder de zwarte serie bedoeld denk ik?

Ik vind het een mooi apparaatje die V-Link 192, maar als ik het zo lees zou de ''gewone'' V-Link 2 voor mij ook wel kunnen volstaan......(althans voor de doeleinden waar ik hem voor wil gebruiken  ;))
Ik zeg: bestellen dat ding  :tongue2:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Quote from: Jumping Jack on June 18, 2012, 13:41:03
Yep, van elke soort eentje  ;)

Ik kijk er naar uit (althans naar bepaalde aspecten  ;D)!
Beetje laat (ik loop een beetje achter in dit topic) maar van harte gefeli!  :pompom:

Jumping Jack

Quote from: AbZ on August 26, 2012, 23:39:42
Beetje laat (ik loop een beetje achter in dit topic) maar van harte gefeli!  :pompom:

;D Bedankt AbZ!


Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

De Kef's zullen toch nog even moeten wachten: ik vind geen opvang voor Viktor en hem meenemen gaat niet goedkomen...  :(
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Quote from: Jumping Jack on August 27, 2012, 11:51:39
De Kef's zullen toch nog even moeten wachten: ik vind geen opvang voor Viktor en hem meenemen gaat niet goedkomen...  :(
Persoonlijk sla ik jouw PMCees vooral vwb. "langzeit tauglichkeit" (verdorie, hoe zeg je dat in knap Vlaams ;D ) een stuk hoger aan ;)




YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on August 27, 2012, 11:51:39
De Kef's zullen toch nog even moeten wachten: ik vind geen opvang voor Viktor en hem meenemen gaat niet goedkomen...  :(

De kleine Viktor gewoon meenemen en bij de vrouw van Jan met iPad op de bank settelen  ;D
Hoe staat het trouwens met de aangeschafte netkabel met Furutech connectors Nick, al redelijk kunnen testen en vergelijken ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Neem van mij aan dat Viktor daar niet geschikt voor is, dat ventje loopt op kerosine... Het is bovendien toch ook een behoorlijke rit (anderhalf uur enkele rit). Nee, het zal even moeten wachten.

De kabel zit nog steeds achter de SU, een goed teken dus. Een 1 op 1 vergelijk is door het meubel niet zo eenvoudig maar ik ga dit eerdaags wel eens doen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on August 27, 2012, 22:20:30
Neem van mij aan dat Viktor daar niet geschikt voor is, dat ventje loopt op kerosine... Het is bovendien toch ook een behoorlijke rit (anderhalf uur enkele rit). Nee, het zal even moeten wachten.

De kabel zit nog steeds achter de SU, een goed teken dus. Een 1 op 1 vergelijk is door het meubel niet zo eenvoudig maar ik ga dit eerdaags wel eens doen...

Ik begrijp het volkomen hoor Nick, onze Brandon is nu 6 jaar en eindelijk een beetje rustiger geworden  :pompom:
Kan mij nog goed het moment herinneren dat ik zo,n 1,5 jaar geleden bij ACF Audio een gezellige luistersessie had met wat andere klanten en mijn zoontje als een tornado door de luisterruimte heen vloog  :o  Van lekker relaxed en geconcentreerd luisteren kwam totaal niets terecht........ De kleine had echter de grootste lol en zag de div. speakers in de ruimte als mooie objecten om zich achter te verstoppen en kiekkeboe spelletjes te spelen  :o

Ben echt wel benieuwd naar de klankmatige verschillen bij jou tussen de standaard netkabel en de onlangs aangeschafte netkabel.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Quote from: Jumping Jack on August 27, 2012, 22:20:30
De kabel zit nog steeds achter de SU, een goed teken dus. Een 1 op 1 vergelijk is door het meubel niet zo eenvoudig maar ik ga dit eerdaags wel eens doen...

Let bij een vergelijk op de MUZIEK, niet op de KLANK. Ritme, expressie, volgen van melodielijnen etc. Je zou dan vrij gemakkelijk op het standaard Naim netsnoer moeten uitkomen.

Jumping Jack

Zal ik doen, want daar gaat het inderdaad om!

Ik zit wat te kijken nu naar twee verschillende speakers: kef reference 201/2 en de Klipsch p17b. Heb jij daar nog advies over?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Quote from: Jumping Jack on August 28, 2012, 10:55:25
Ik zit wat te kijken nu naar twee verschillende speakers: kef reference 201/2 en de Klipsch p17b. Heb jij daar nog advies over?

Ken ik beide niet heel goed, dus kan daar niet goed over adviseren, vrees ik...

Graphtuner

Quote from: LeonArdusS on August 26, 2012, 22:06:09
Ik dacht trouwens dat je nu wel even klaar zou zijn ..... ::)

lol, dat dacht ik ook :)
ben benieuwd JJ! Maar bezint voor je die mooie PMC's van de hand doet!
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Ik ben gewoon nieuwsgierig, das al. En als je dan een mooie speaker tweedehands ziet passeren, tja...

Ultiem zou ik eigenlijk een set fact.8 willen, maar ik kan die uitgave nu niet verantwoorden.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

die fact8 heeft een supercool design he...

ik weet ook wat ik wil.... eveneens helemaal niet te verantwoorden  :alien:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini