Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Quote from: garmtz on August  8, 2012, 11:40:17
Ziet er zeer fraai uit!

Bedankt Garmt. Het klinkt ook zeer fraai, de SU is, voor mij, een fantastisch apparaat!

Quote from: YamahaRXV on August  8, 2012, 13:12:11
Dat zijn weer zeer mooie plaatjes Nick  :worship:
Tja, over de merken van de componenten op de foto,s zeg ik maar niets....... ;D :headbanging:

O0

Quote from: LeonArdusS on August  8, 2012, 13:56:35
Jullie hebben het goed voorelkaar mannen.
Wat een mooie sets.
Proficiat!!

Bedankt Leon!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kingpin

#651
Daar kun je wel mee voor de dag komen.
Hoe de combi klinkt weet ik niet heb wel de Naim gehoort op andere speakers wat zeker goed klonk.
Heel mooi  :worship:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

1198

Prachtige spulletjes en een mooi strak interieur.. I like  :thumbs-up:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

paaj

ik ben niet de enige die vind dat een enkele Naim op een plankje hoort te staan zo te zien :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Jumping Jack

 ;D ik had die ssc-flatbase nog liggen dus kon er evengoed gebruik van maken. En het ziet er idd net iets beter uit dan een 'naakte' naim...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Quote from: Jumping Jack on August  8, 2012, 11:38:47
Even met mijn nieuwe camera wat foto's gemaakt van de set:

1. De speakers: PMC FB1i Sign. Ed.




2. Bronnen en versterking: Naim SuperUniti / Lehmann Audio Black Cube Decade / VPI Scout II met Audio Technica OC9 mkIII, upgrade clamp en Gingko Dustcover




Fraai Nick, een prima update want was even vergeten hoe mooi het is bij jou thuis ;)

Deleted Member 2

Dat zier er strak uit en het zal ongetwijfeld ook zo klinken. Prachtig!

Ik zie dat je een OC9 MkIII hebt. Had je toevallig eerder een "gewone" OC9? Er is een MkIII voor mij in bestelling omdat de huidige versie gesneuveld is. Eigenlijk heb ik hem bling gekocht en ben dus heel benieuwd naar wat het brengt. Er is voor mij niet zo veel keus als het om elementen gaat. Ik gebruik een SME typeIII en lonk inmiddels naar een SME309.

Groet,

Henk

Jumping Jack

Quote from: twani on August  8, 2012, 21:25:06
Fraai Nick, een prima update want was even vergeten hoe mooi het is bij jou thuis ;)

Bedankt twani, we doen ons best (en de kleine doet op zijn beurt zijn best om er een boeltje van te maken  :D).

Quote from: Onder013 on August  8, 2012, 23:17:00
Dat zier er strak uit en het zal ongetwijfeld ook zo klinken. Prachtig!

Ik zie dat je een OC9 MkIII hebt. Had je toevallig eerder een "gewone" OC9? Er is een MkIII voor mij in bestelling omdat de huidige versie gesneuveld is. Eigenlijk heb ik hem bling gekocht en ben dus heel benieuwd naar wat het brengt. Er is voor mij niet zo veel keus als het om elementen gaat. Ik gebruik een SME typeIII en lonk inmiddels naar een SME309.

Groet,

Henk

Geen ervaring met de oudere oc9, voor deze had ik een ortofon samba op een pro-ject tafel. De oc9 werd mij aangeraden door de dealer die goeie ervaringen had met de combi met VPI... En ik ben er heel gelukkig mee, het is echt een fijn element.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Deze week een oudje nieuw leven ingeblazen: een Dual 510 met een Shure M95 element. Deze tafel stond vroeger, in mijn kinderjaren, bij mijn ouders en heeft eigenlijk een lang leven op zolder achter de rug...

Nieuwe cinch-kabel gesoldeerd, contactjes gereinigd, gesmeerd en de spindle opnieuw vastgezet in het plateau.

Het klinkt behoorlijk, maar de arm moet nog eens afgesteld worden.





Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Hey, wat leuk Nick, ik heb een zwak voor vintage :inlove:  Het hout van de speler, is dat vineer of Real Wood :D.

Jumping Jack

#660
Echt hout Twani, hout dat trouwens snakt naar wat olie volgens mij. Eerdaags maar eens een laagje aanbrengen... De speler is trouwens bijna 40 jaar oud, inclusief origineel element.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Quote from: Jumping Jack on August 14, 2012, 21:54:50
Echt hout Twani, hout dat trouwens snakt naar wat olie volgens mij. Eerdaags maar eens een laagje aanbrengen... De speler is trouwens bijna 40 jaar oud, inclusief origineel element.
Daar hoopte ik al op, olie of zelfs zijdeglans lakken, mooi mooi mooi!

Graphtuner

schoontje zenne!
wist niet dat je zo'n doe het zelver was!
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Bwa, ik zou mezelf eerder als prutser benoemen... Die tafel klinkt toch niet zoals het zou kunnen. Volgens mij moet er een nieuw element in maar ik ga daar nu geen geld insteken...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

#664
Vandaag tijdens het plaatjes shoppen in de Fnac Gent de nieuwe Kef LS50 monitors even kunnen beluisteren... Omstandigheden waren verre van optimaal (de speakers waren pas binnen dus niet ingespeeld, plaatsing op een resonerende wandplank en te dicht op de achtermuur, aangesloten via een een budget speakerswitch) maar wat ik hoorde, boeide me wel!

Deze speaker(tje)s hadden al even mijn aandacht en nu ik ze ook even (kort) in levende lijve heb mogen meemaken ben ik alleen maar nieuwsgieriger geworden. Mss maar eens via een echte hifi-zaak ze uitgebreider aan te tand voelen...


Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Bij Holland Link staat nog een mooie set Kef 201/2 gebruikt te koop JJ ;)

Jumping Jack

Quote from: twani on August 26, 2012, 13:52:33
Bij Holland Link staat nog een mooie set Kef 201/2 gebruikt te koop JJ ;)

;) weet ik. Ga ik deze week beluisteren  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Quote from: twani on August 26, 2012, 13:52:33
Bij Holland Link staat nog een mooie set Kef 201/2 gebruikt te koop JJ ;)

Heb maanden geleden tijdens een PMC- M6i/M6CD luistersessie bij deze zaak ook de grotere (vloerstaande) Kef Reference serie beluisterd maar dat was maar van korte duur.... :-X
Na het beluisteren van de FB1i en de Twenty ''23'' vroeg de eigenaar mij nog even aandachtig te luisteren naar de deze Kef die toen ook al in de aanbieding was.
Het werd al gauw duidelijk dat dit niet mijn sound was; de laagweergave vond ik niet strak en homogeen, en de hoogweergave was nog meer teleurstellend.
De tweeters lieten een wat metaalachtig en geforceerd hoog horen wat zeer gauw luistervermoeidheid gaf  :( 
Meteen daarna werd de switch naar de PMC Twenty 22 monitors gemaakt (die wilde ik ook nog horen) en dat was even andere koek; de monitors speelden de grote Kef Reference compleet weg op het gebied van laagweergave, detailweergave, en betrokkenheid  ;)

@Nick  Heb je de nieuwe Naim software voor o.a. de Superuniti (versie 3.16) al geinstalleerd  ;)
Het maken van eigen playlists gaat zeer goed nu, en ondanks dat ik er nog niets over heb kunnen lezen heb ik sterk het idee dat er klankmatig ook iets is veranderd  :angel: :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Quote from: YamahaRXV on August 26, 2012, 14:12:56
Heb maanden geleden tijdens een PMC- M6i/M6CD luistersessie bij deze zaak ook de grotere (vloerstaande) Kef Reference serie beluisterd maar dat was maar van korte duur.... :-X
Na het beluisteren van de FB1i en de Twenty ''23'' vroeg de eigenaar mij nog even aandachtig te luisteren naar de deze Kef die toen ook al in de aanbieding was.
Het werd al gauw duidelijk dat dit niet mijn sound was; de laagweergave vond ik niet strak en homogeen, en de hoogweergave was nog meer teleurstellend.
De tweeters lieten een wat metaalachtig en geforceerd hoog horen wat zeer gauw luistervermoeidheid gaf  :( 
Meteen daarna werd de switch naar de PMC Twenty 22 monitors gemaakt (die wilde ik ook nog horen) en dat was even andere koek; de monitors speelden de grote Kef Reference compleet weg op het gebied van laagweergave, detailweergave, en betrokkenheid  ;)

@Nick  Heb je de nieuwe Naim software voor o.a. de Superuniti (versie 3.16) al geinstalleerd  ;)
Het maken van eigen playlists gaat zeer goed nu, en ondanks dat ik er nog niets over heb kunnen lezen heb ik sterk het idee dat er klankmatig ook iets is veranderd  :angel: :angel:
Allemaal mee eens Jan, heb zélf de iq70 gehad en vond daarvandaan UniQ ook al fél, als ook de laagweergave ónsubstantiëel.....  Kortom de UniQ Coax kan mij niet tevreden stellen. Oh ja...mijn vrouw was allergisch voor het Kef geluid;  het zogeheten " kan ie wat zachter" klonk geregeld door de huiskamer, nu nooit last meer van.....

Gr.
Theo...

YamahaRXV

Ben benieuwd wat Nick er van gaat vinden  ;)  @Nick  Als je geïnteresseerd bent in monitor speakers, neem dan de moeite om ook even de PMC ''22'' te beluisteren  ;)

@Theo  Welk type V-Link van MF heb jij in huis ?  Ik heb al aandachtig op het net zitten lezen over de M2Tech 2 USB-Coax dig. ''omzetter'', maar ik denk toch dat een MF V-Link (klankmatig gezien) een betere optie is om vanaf de laptop muziek (o.a. Spotify) te streamen naar de dac van de Superuniti  ;)
De V-Link 2 wordt voor zeer interessante prijzen nieuw aangeboden en is voor Spotify (320 kb/s) natuurlijk meer dan voldoende.....
De V-Link 192 is natuurlijk weer mooier (en vereist) voor high res. bestanden  ;)

Groeten,

Jan
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Klinkt niet echt veelbelovend  :nopompom:. Maar ik lees toch echt heel goede dingen over de 201/2... We zullen wel zien (horen) wat het geeft, er zit geen druk achter. Ik hoop dinsdag of woensdag bij dhr. Horstman te kunnen langsgaan met de SU.

Ik heb de softwareupdate al doorgevoerd Jan, maar kan niet zeggen dat het anders klinkt nu. Waar ik eigenlijk op hoop, is een fast forward-functie... Dat kan volgens mij toch zo moeilijk niet zijn om te implementeren?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

#671
Quote from: YamahaRXV on August 26, 2012, 14:47:44
Ben benieuwd wat Nick er van gaat vinden  ;)  @Nick  Als je geïnteresseerd bent in monitor speakers, neem dan de moeite om ook even de PMC ''22'' te beluisteren  ;)

@Theo  Welk type V-Link van MF heb jij in huis ?  Ik heb al aandachtig op het net zitten lezen over de M2Tech 2 USB-Coax dig. ''omzetter'', maar ik denk toch dat een MF V-Link (klankmatig gezien) een betere optie is om vanaf de laptop muziek (o.a. Spotify) te streamen naar de dac van de Superuniti  ;)
De V-Link 2 wordt voor zeer interessante prijzen nieuw aangeboden en is voor Spotify (320 kb/s) natuurlijk meer dan voldoende.....
De V-Link 192 is natuurlijk weer mooier (en vereist) voor high res. bestanden  ;)

Groeten,

Jan
Jij mag ook echt nooit meer raden Jan... Ik heb zojuist een V-link 192 besteld ter vervanging van mijn huidige V-link MK1 waarover ik al heel erg enthousiast was..
Ik heb me flink ingelezen en de 192 zou alles nog veel beter moeten doen, ik geloof het meteen gezien mijn goede ervaring so far met V-link...
Bijkomende reden is dat de nieuwe V-link in mijn zilver kleur is.
Ik zal je ook zeggen dat ik me er niet toe kan zetten om andere apparatuur te gaan luisteren, iedere keer denk ik zal ik? Vervolgens denkik weer, waarom dan? Ik ben zo tevreden.
En Spotify Jan, tja het klinkt misschien "sullig" maar ik luister alleen nog maar naar Spotify, (bijna) alle muziek instant oproepbaar, het is een droom en op mijn set klinkt het Premium abbo. (afhankelijk van vooral! de kwaliteit van de oorspronkelijke opname) heel erg lekker...
Heb je voor mij (ons?) nog foto's van je netkabels? Ben nieuwsgierig ;)

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on August 26, 2012, 20:17:16
Klinkt niet echt veelbelovend  :nopompom:. Maar ik lees toch echt heel goede dingen over de 201/2... We zullen wel zien (horen) wat het geeft, er zit geen druk achter. Ik hoop dinsdag of woensdag bij dhr. Horstman te kunnen langsgaan met de SU.

Ik heb de softwareupdate al doorgevoerd Jan, maar kan niet zeggen dat het anders klinkt nu. Waar ik eigenlijk op hoop, is een fast forward-functie... Dat kan volgens mij toch zo moeilijk niet zijn om te implementeren?

Gewoon op je eigen oren vertrouwen Nick  ;)  Let er wel op dat de luisterruimte bij Holland Link redelijk klein en vol is en erg makkelijk ''druk'' opbouwt in het laag.
Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren..... Als je het probleem krijg in de luisterruimte dat het stereobeeld meer naar rechts trekt dan komt dit door een ''gain'' die veroorzaakt wordt door de glazen wand die de luisterruimte scheidt van de woonkamer van dhr Horstman, wat overigens een zeer vriendelijke en welwillende persoon is  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Ik ken Jan al even hoor, mijn roksan-spullen had ik bij hem gekocht  ;)

Ik ben ook benieuwd, het is een mooie prijs voor mooie speakers...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Nog een paar weetjes over de duurste V-Link: heeft volgens zeggen galvanische scheiding , volledig alu behuizing, verbeterd voedingsgedeelte en vormt volgens een aantal gerenomeerde recensenten, mits juist geïmplementeerd, als zodanig een serieuze bedreiging voor erg dure dacs ;)
Volgens mij staat er ook iets op die site waar heer Punter voor schrijft.