Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FDLARRY

Quote from: Jumping Jack on June  9, 2012, 08:14:21
Dat is omdat ik geen dedicated stroomgroep heb  ;)
Ik ben echt nieuwsgierig hoe eea klinkt, altijd leuk om zo''n filmpje met geluid te zien, maar ja, je zit het (in mijn geval) achter je computer te luisteren, en daat heb ik qua geluid niet echt in geinvensteerd.

Ik ben wel benieuwd waarom je helemaal bent overgestapt, ik ben helemaal weg van de Roksan dus zou hem niet gauw wegdoen, waarom ben je niet voor een hele goede netwerk/dac gegaan?

Of wou je gewoon van je apperaten af?

Wel gaaf, ik denk dat ik ook weer eens op pad ga, maar dan wil ik gaan voor een netwerk/dac/streamer, mijn Roksan doe ik voorlopdig niet weg.

Veel plezier ermee!
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Jumping Jack

Het werden gewoon teveel apparaten en kabels, zeker voor een set die pal in het zicht staat. Ik was absoluut tevreden over de roksan hoor, maar de naim is toch net wat beter. En zeker op bron-gebied heb ik nu serieuze winst geboekt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Misschien ook nog eens de NAC A5 kabel uitproberen? Naim is nogal specifiek met de gebruikte luidsprekerkabels...

Jumping Jack

Quote from: garmtz on June 15, 2012, 10:41:39
Misschien ook nog eens de NAC A5 kabel uitproberen? Naim is nogal specifiek met de gebruikte luidsprekerkabels...

De Ocos presteert hier heel goed dus ik heb niet echt de behoefte om daar veranderingen door te voeren. De NAC is ook een heel stugge kabel dacht ik en dat zou wel problemen geven in mijn opstelling (kabel moet door een opening in de plint van de kast en dan langs de plint heen...).

Het enige wat ik eventueel zou overwegen zijn een set monitorspeakers, als een soort toegift aan mijn vriendin (zonder aan kwaliteit in te boeten en esthetisch verantwoord, bv. Kef 201/2)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kingpin

Quote from: Jumping Jack on June 15, 2012, 10:46:22
Het enige wat ik eventueel zou overwegen zijn een set monitorspeakers, als een soort toegift aan mijn vriendin (zonder aan kwaliteit in te boeten en esthetisch verantwoord, bv. Kef 201/2)...
Als vervanging of erbij?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Jumping Jack

Vervanging. Maar dit is geen dringend iets ofzo, gewoon een overpeinzing...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

FDLARRY

Niet doen, dat strakke laag uit jouw speakers is top voor Jazz, mijn inziens lever je dat in met monitoren.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

garmtz

Quote from: Jumping Jack on June 15, 2012, 10:46:22
De Ocos presteert hier heel goed dus ik heb niet echt de behoefte om daar veranderingen door te voeren. De NAC is ook een heel stugge kabel dacht ik en dat zou wel problemen geven in mijn opstelling (kabel moet door een opening in de plint van de kast en dan langs de plint heen...).

De Ocos kabel heeft een hoge capaciteit en lage inductie. Er is niet alleen een kans dat het hierdoor geen optimale load is voor de versterker, je kunt de versterker zelfs oververhitten als deze instabiel wordt. NAC A5 heeft een vrij hoge inductie en lage capaciteit. Echt het tegenovergestelde van de Ocos dus. Je weet niet hoe goed de Ocos presteert als je niet ook de NAC A5 hebt gehoord in dezelfde situatie.

De meeste kabels die ik geprobeerd heb met hoge capaciteit/lage inductie haalden de dynamiek en snelheid uit de Naim versterkers.

Zie het zo: de uitgangen van een Naim versterker zijn niet de gaten in het chassis, maar het uiteinde van een tenminste 3,5 m lange NAC A5 kabel. De kabel is echt onderdeel van het totale ontwerp en heeft precies de juiste inductie, weerstand en capaciteit. Andere kabels kunnen gebruikt worden, maar zijn naar mijn mening MEESTAL suboptimaal, zeker als ze de tegenovergestelde eigenschappen hebben als de Naim kabel.

Alco

#608
De SU is gebaseerd op de SN, toch ?  :unsure:  Als ik me niet vergis is naca5 voor de SN (net als bij de Nait 5i-2 en de UnitiQute) niet meer noodzakelijk.
(of mandatory, zoals the British vaak zeggen)  8) :D

Garmtz, hoe zit het m.b.t. Naca5 dan als je bijvoorbeeld makkelijk aanstuurbare speakers hebt, zelden  (of zelden lang) op hoog volume draait, en je weet niet of de ls-kabel die je gebruikt een hoge of lage capaciteit/inductie heeft. Kun je dan niet veronderstellen 'If it sounds good, it is good!" ?
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

garmtz

Quote from: Alco on June 15, 2012, 13:07:32
De SU is gebaseerd op de SN, toch ?  :unsure:  Als ik me niet vergis is naca5 voor de SN (net als bij de Nait 5i-2 en de UnitiQute) niet meer noodzakelijk.
(of mandatory, zoals the British vaak zeggen)  8) :D

Is het ook niet... Maar het is nog steeds vind ik de mooiste kabel voor een Naim versterker en ze blijven er ook mee ontwikkelen.

QuoteGarmtz, hoe zit het m.b.t. Naca5 dan als je bijvoorbeeld makkelijk aanstuurbare speakers hebt, zelden  (of zelden lang) op hoog volume draait, en je weet niet of de ls-kabel die je gebruikt een hoge of lage capaciteit/inductie heeft. Kun je dan niet veronderstellen 'If it sounds good, it is good!" ?

Als het goed klinkt en helemaal naar je smaak, houden zo natuurlijk! Het zou alleen jammer zijn als iemand er na jaren achter komt dat een andere kabel (die niet eens duur is) zoveel beter had kunnen klinken. Overigens maakt het voor de versterker-belasting niet uit of je hard of zacht speelt. Alle effecten van luidsprekerkabel zijn lineair over het gehele volumebereik duidelijk.

Alco

QuoteAls het goed klinkt en helemaal naar je smaak, houden zo natuurlijk! Het zou alleen jammer zijn als iemand er na jaren achter komt dat een andere kabel (die niet eens duur is) zoveel beter had kunnen klinken.
Da's waar.

QuoteOverigens maakt het voor de versterker-belasting niet uit of je hard of zacht speelt.
O,...ok, dat wist ik niet. 
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Jumping Jack

Nou, de NAC is misschien niet zo duur, de Ocos heeft wel behoorlijk wat gekost en doet het echt wel goed dus verandering zit er daar niet echt in imho....
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz


Jumping Jack

Quote from: garmtz on June 15, 2012, 15:27:38
Ok

Mijn antwoord kwam mss een beetje hard over, zo was het echter niet bedoeld Garmt. Ik apprecieer je inbreng ten zeerste!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

dre73

het lijkt me in ieder geval de moeite waard om eens een setje te lenen.
misschien............. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on June 15, 2012, 10:46:22
De Ocos presteert hier heel goed dus ik heb niet echt de behoefte om daar veranderingen door te voeren. De NAC is ook een heel stugge kabel dacht ik en dat zou wel problemen geven in mijn opstelling (kabel moet door een opening in de plint van de kast en dan langs de plint heen...).

Het enige wat ik eventueel zou overwegen zijn een set monitorspeakers, als een soort toegift aan mijn vriendin (zonder aan kwaliteit in te boeten en esthetisch verantwoord, bv. Kef 201/2)...

Hier presteert de Ocos tussen de MF M6i en de PMC,s ook nog zeer goed hoor Nick ;)
Heb inmiddels al vele speakerkabels getest hier, maar buiten de Inakustik LS 1302 klinkt de Ocos hier nog het beste, hoe simpel de kabel qua uiterlijk er ook uit moge zien.
Een tijdje terug heb ik nog een interessant gesprek gehad met één van de jongens van Sonore kabels en hij gaf aan de Ocos kabels nog steeds als één van de meest neutrale en goedklinkende speakerkabels te zien. (hij heeft ze zelf ook altijd gebruikt in zijn sets ;))
Mede forum lid Poldo is sinds kort in het bezit van de mooie PMC 22 monitors en gebruikt nu ook (naar volle tevredenheid) de Ocos kabels ;)
De PMC,s en de Ocos kabels laten door hun neutrale karakters gewoon exact horen wat er in de componenten keten staat te spelen, dus zonder versmering of kleuring.

Ik heb in het verleden wel eens gehoord over wat weerstandproblemen bij bepaalde versterkers als de Ocos kabels waren uitgebreid met een Zobel netwerkje.

En Nick, je gaat toch die mooie PMC,s van je niet weg doen....... :o


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Het was mij ontgaan dat Poldo ook al om was  :clapping:

En ik heb de kabel zonder Zobel-netwerk...

De speakers gaan nog niet de deur uit hoor, ik had toevallig wat knappe monitors gezien en ben daar wel benieuwd naar. Maar zoals Fdlarry al zei: het laag van de pmc's laat zich niet snel vervangen!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Poldo

Quote from: Jumping Jack on June 15, 2012, 20:46:50
Het was mij ontgaan dat Poldo ook al om was  :clapping:

En ik heb de kabel zonder Zobel-netwerk...

De speakers gaan nog niet de deur uit hoor, ik had toevallig wat knappe monitors gezien en ben daar wel benieuwd naar. Maar zoals Fdlarry al zei: het laag van de pmc's laat zich niet snel vervangen!

ja ja ik hoor sinds kort ook bij de ocos-pmc club, de ocos was een toevalligheid want die had ik nog op zolder liggen  ;D. Ik heb uiteindelijk wel een nieuw paar 2*3 meter besteld. Ik heb de ocos vergeleken met een aantal Chord company kabels.

Ik hoorde trouwens dat Dynaudio stopt met de productie van Ocos kabels? Klopt dit?

Ik speel met grote tevredenheid met de PMC Twenty 22, ik ben dus van vloerstaander naar monitor gegaan en dit bevalt prima.

De PMC monitor was beter dan de Audiovector monitor, bij Audiovector vond ik alleen de vloerstaanders voldoende laag geven, echter wij wilden een hoogglans zwarte monitor speaker en heb er geen spijt van.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Jumping Jack

Ocos wordt inderdaad niet meer gemaakt. Ik heb die van mij bij de importeur in België gekocht en het was zijn laatste rol en de laatste connectoren...

Je had de audiovectors toch nog niet zo heel lang dacht ik? Even je onderschrift nog aanpassen en een fotootje mag natuurlijk ook altijd  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Poldo

Quote from: Jumping Jack on June 15, 2012, 21:08:16
Ocos wordt inderdaad niet meer gemaakt. Ik heb die van mij bij de importeur in België gekocht en het was zijn laatste rol en de laatste connectoren...

Je had de audiovectors toch nog niet zo heel lang dacht ik? Even je onderschrift nog aanpassen en een fotootje mag natuurlijk ook altijd  ;)

Audiovectors had ik een jaartje ofzo, was een occasion, echter erg kwetsbaar nu de kleine door de woonkamer rent, ze staan namelijk een beetje onstabiel.

Onderschrift moet ik nog aanpassen inderdaad.  :)

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

YamahaRXV

#620
Quote from: Poldo on June 15, 2012, 21:02:26echter wij wilden een hoogglans zwarte monitor speaker en heb er geen spijt van.

Mooi he Robert, de PMC,s in het hoogglans zwart  ;) :pompom:
Hoe lang duurde het voordat Michel ze binnen had ?

Mijn hoogglans zwarte Twenty 24,s had hij supersnel geregeld, terwijl er 3 andere dealers 5 tot 6 weken levertijd claimden.... :-X

Maarre foto,s van de 22,s zijn idd. welkom :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Poldo

Zeker Jan, ze zien er erg mooi uit in hoogglans zwart.

Heb je een Sonore interlink, dat is een hele mooie kabel. Wel prijzig toch?

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

YamahaRXV

Yep, deze ;)



Inderdaad prijzig ja.........(€ 750,00 :o) En dan heb ik nog niet de duurste versie :angel:
Klankmatig wel heel goed, moet ik zeggen.
Neutraal, snel, en zeer goed op het gebied van plaatsing en detail
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Poldo

Ziet er goed uit.

De pmc s waren bij mij super snel geleverd binnen 2 werkdagen had ik ze.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Jumping Jack

Vrijdag kabel ontvangen van een forumsponsor, dus ik kan weer plaatjes draaien  :clapping:.
Doordat de aansluitingen op de SU aan de verste kan zitten, waren mijn interlinks te kort. Nu zit er een Kimber Hero van 1,5m tussen...

Mijn harmonic tech kabels staan in de markt, en nog eventjes met 10% korting. Fantastische kabels die nieuw behoorlijk wat centen kosten!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs