Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

De SU werkt met UpNp, dit kan ook bv met MediaMonkey of iTunes. Of in mijn geval dus Squeezeserver, wat nog op mijn Nas stond... De SU is dus eigenlijk niet afhankelijk van software, zo hoef je bv niets te installeren op de pc.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on June  2, 2012, 22:44:51
De SU werkt met UpNp, dit kan ook bv met MediaMonkey of iTunes. Of in mijn geval dus Squeezeserver, wat nog op mijn Nas stond... De SU is dus eigenlijk niet afhankelijk van software, zo hoef je bv niets te installeren op de pc.

Ik dacht eigenlijk dat Squeezeserver niet upnp is, maar specifiek squeezebox. Draait de server op een Nas? Heb je toevallig daar Upnp geactiveerd als service op de Nas?

Groet,

Henk

Jumping Jack

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten Henk, ik weet daar hoegenaamd niets van af... Ik weet alleen dat ik een Synology 212+ heb met Squeezeserver pre-installed en dat de SU meldt dat hij verbonden is met Squeezeserver...  :crazy:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on June  2, 2012, 22:58:19
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten Henk, ik weet daar hoegenaamd niets van af... Ik weet alleen dat ik een Synology 212+ heb met Squeezeserver pre-installed en dat de SU meldt dat hij verbonden is met Squeezeserver...  :crazy:

Dan zal dat zo zijn Nick.

Jumping Jack

Dat is een hele geruststelling!  ;D Het maakt muziek, dus wat doet het er toe.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Gianno

Quote from: Jumping Jack on June  2, 2012, 22:58:19
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten Henk, ik weet daar hoegenaamd niets van af... Ik weet alleen dat ik een Synology 212+ heb met Squeezeserver pre-installed en dat de SU meldt dat hij verbonden is met Squeezeserver...  :crazy:

Ik draai een NDX met een Synology en gebruik de mediaserver van de Synology, die werk naar mijn mening vloeiender dan Squeezecenter (die ik er ook heb staan). Misschien nog een keer een optie om uit te proberen?

Enjoy de SN man! Echt wel een fijne alleskunner.

Jumping Jack

En hoe verander ik dat dan? Ik ben er echt niet in thuis... :blush:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kingpin

#582
Quote from: Gianno on June  3, 2012, 12:22:28
Ik draai een NDX met een Synology en gebruik de mediaserver van de Synology, die werk naar mijn mening vloeiender dan Squeezecenter (die ik er ook heb staan). Misschien nog een keer een optie om uit te proberen?

Enjoy de SN man! Echt wel een fijne alleskunner.
Logitech Media Server ipv Squeezeserver ondersteunt uPnP bij mijn weten, zou je kunnen proberen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Erg leuk Nick dat je mijn suggestie hebt opgepakt, hij is ook te leuk om te laten liggen (al zeg ik `t zelf :blush:)
Vind ik altijd erg gaaf een pakkende titel, lekker herkenbaar.....

Jumping Jack

Hou maar een oogje op jouw bankrekening, de royalties komen jouw richting uit!  :)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Quote from: Jumping Jack on June  3, 2012, 12:56:43
Hou maar een oogje op jouw bankrekening, de royalties komen jouw richting uit!  :)
Mijn bankrekening zie ik nooit iets van (echt waar!) Ik zorg dat het geld erop komt, Monique zorgt ervoor dat het weer eráf geraakt >:(

Bas Akkerman

Quote from: twani on June  3, 2012, 19:40:22
Mijn bankrekening zie ik nooit iets van (echt waar!) Ik zorg dat het geld erop komt, Monique zorgt ervoor dat het weer eráf geraakt >:(
Lijkt me heerlijk als je nooit op je bankrekening hoeft te kijken...
On-topic, volgende week zaterdag heb ik niks Theo, misschien dan afspreken?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

WickedGame

Mooie upgrade, en het concept less is more zou hier zo van toepassing kunnen zijn  ;D

Jumping Jack

Quote from: WickedGame on June  4, 2012, 09:52:56
Mooie upgrade, en het concept less is more zou hier zo van toepassing kunnen zijn  ;D

Absoluut, een heel veelzijdig apparaat!

Ik heb ondertussen de poll gesloten: de Naim staat goed waar hij staat.
Een langere Kimber Hero is besteld om de lehmann aan te sluiten en dan kan ik ook weer plaatjes luisteren...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Openingspost even aangepast  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Zo, de caspian m² is verkocht en gaat morgen op de post. Toch een beetje met gemengde gevoelens want die heeft me veel plezier verschaft! Qua klankkleur lijkt ie eigenlijk wel wat op naim...

Nu nog een koper die inziet wat een mooie speler de m2 cd wel is...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on June  4, 2012, 21:24:40
Zo, de caspian m² is verkocht en gaat morgen op de post. Toch een beetje met gemengde gevoelens want die heeft me veel plezier verschaft! Qua klankkleur lijkt ie eigenlijk wel wat op naim...

Nu nog een koper die inziet wat een mooie speler de m2 cd wel is...

Past mooi bij een Burson....... ;D

kippekop

Staat echt super de SU, wel erg handig zo'n all-in-one. Kun je nou inmiddels ook met Airplay spelen?

Geen luistermoeheid bij langdurig spelen? Dat is het enige wat ik wel eens bij oudere Naim apparatuur heb ervaren: ontzettend lekkere sound, maar wel iets gekleurd waardoor het op langere duur kon gaan irriteren.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Jumping Jack

Airplay is er, voor zover ik weet, nog niet. Er wordt schijnbaar wel aan gewerkt (maar voor mij eigenlijk niet van belang).
En handig is het zeker, mijn vriendin is er wat blij mee  ;D

Ik heb nog geen luistermoeheid ondervonden, ik vind de SU qua klankkleur wel een beetje aanleunen bij mijn Roksan Caspian maar dan net wat pittiger en een mooiere plaatsing geven...

Net nog een leuke review gelezen van mijn speakers: http://www.avdesigns.com.my/uploadfiles/Star%20Audio%20File%20-%20PMC%20FB1i%20Signature%20%28Jan%202012%29.pdf
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Vandaag een nieuw fototoestel binnengekregen, en even snel een filmpje geschoten van de set. Het filmpje staat in de openingspost...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on June  8, 2012, 22:07:02
Vandaag een nieuw fototoestel binnengekregen, en even snel een filmpje geschoten van de set. Het filmpje staat in de openingspost...

Leuk filmpje Nick, en zo te horen een heerlijk geluid met de combi Naim-PMC  ;)
Complimenten ook voor het interieur  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

FDLARRY

Mooi hoor, leuk filmje! Wel jammer dat je hele installatie net zo klinkt als mijn Altec lansing computer speakers van een paar 100 euro.  ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Jumping Jack

Quote from: FDLARRY on June  8, 2012, 23:53:53
Mooi hoor, leuk filmje! Wel jammer dat je hele installatie net zo klinkt als mijn Altec lansing computer speakers van een paar 100 euro.  ;)

Dat is omdat ik geen dedicated stroomgroep heb  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Quote from: YamahaRXV on June  8, 2012, 23:05:20
Leuk filmpje Nick, en zo te horen een heerlijk geluid met de combi Naim-PMC  ;)
Complimenten ook voor het interieur  ;)

Bedankt Jan, het is zeker een mooie combi. Uiterst muzikaal!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kingpin

Quote from: Jumping Jack on June  9, 2012, 08:14:21
Dat is omdat ik geen dedicated stroomgroep heb  ;)
:D

Quote from: Jumping Jack on June  9, 2012, 08:15:50
Bedankt Jan, het is zeker een mooie combi. Uiterst muzikaal!
Dat lijkt mij ook wel zo te horen. Film zegt toch vaak meer dan foto's, hele mooie set zo.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack