Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Quote from: Bas Akkerman on April 18, 2012, 22:09:50
Persoonlijk zou ik de Kimbers nog even houden. De Ocos kunnen misschien nog veranderen wat klankkleur in de komende tijd... Of waren ze al ingespeeld?

Oeps, deze even over het hoofd gezien. Nee, de kabels waren nieuw van de rol en dus nog niet ingespeeld... Maar de Kimbers liggen nog niet in de weg hoor, ze liggen mooi in de kast.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on April 20, 2012, 21:11:48
Oeps, deze even over het hoofd gezien. Nee, de kabels waren nieuw van de rol en dus nog niet ingespeeld... Maar de Kimbers liggen nog niet in de weg hoor, ze liggen mooi in de kast.
Ach, luxe heeft geen haast, toch? ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on April 20, 2012, 21:11:48
Oeps, deze even over het hoofd gezien. Nee, de kabels waren nieuw van de rol en dus nog niet ingespeeld... Maar de Kimbers liggen nog niet in de weg hoor, ze liggen mooi in de kast.

Gisteren nog even bij ACF Audio geweest en over de Ocos kabels gehad. De Ocos kabels staan in ''het wereldje'' toch wel goed bekend als eerlijke en neutrale kabels en genieten blijkbaar veel waardering.
Er werd ook aangegeven dat er veel mensen zich vergissen in het ''ielige'' uiterlijk van de Ocos en steevast denken dat het gewoon niet goed kan klinken hierdoor :angel:
Één van de mannen achter Sonore kabels (zeer mooie en vooral neutraal klinkende kabels) is ook zeer te spreken over de Ocos en had ze voor het Sonore tijdperk altijd in z,n eigen set-up. (zegt wel wat denk ik )

Binnenkort ga ik nog maar eens even de Ocos-sen vergelijken met de Kimbers hier ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Jan, heb je de Ocos-kabels ondertussen nog eens aan de tand kunnen voelen? Hier bevallen ze in ieder geval prima!

Vandaag noodgedwongen thuis met de kleine man (crèche in verlof), en mij eens wat creatief beziggehouden om een soort akoestische panelen te maken. Men hebbe nodig: Ikea Ribba lijsten (50x50, de diepe variant), noppenschuim van de DHZ en wat stof (eveneens Ikea), kleine nageltjes, dubbelzijdige tape en een hamer en mes.




1 paneel, nog geen half uurtje werk...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on May  2, 2012, 18:21:11
Jan, heb je de Ocos-kabels ondertussen nog eens aan de tand kunnen voelen? Hier bevallen ze in ieder geval prima!

Vandaag noodgedwongen thuis met de kleine man (crèche in verlof), en mij eens wat creatief beziggehouden om een soort akoestische panelen te maken. Men hebbe nodig: Ikea Ribba lijsten (50x50, de diepe variant), noppenschuim van de DHZ en wat stof (eveneens Ikea), kleine nageltjes, dubbelzijdige tape en een hamer en mes.




1 paneel, nog geen half uurtje werk...

Hi Nick, nee ik heb de Ocos kabels nog niet te leen gevraagd maar ik ga dat zeker nog wel doen ;)
Ik was er destijds ook zeer tevreden over,maar vond (in de korte tijd dat ik ze heb kunnen beluisteren) het laag een beetje te ''slank''.
Hoe zijn jouw ervaringen op dit gebied met de Ocos in vergelijking met de Kimber 8 TC ?

Verder moet ik zeggen dat je goed bezig ben met de akoestische panelen :clapping: Ziet er goed uit.
Komen deze panelen op de achterwand (jouw eerste reflectiepunt ?) achter de luisterpositie ?

Hetgeen jij met de panelen doet heb ik twee weken geleden ook gedaan ;)
Toen ik een nieuwe leefhoek ging bestellen liep ik bij de meubelzaak tegen een mooi canvas doek met omlijsting aan.
Ik had al een tijdje dit idee in mijn hoofd en heb ook de achterzijde van het canvas doek frame gevuld met pritex noppenschuim ;)

Hier nog een foto van het canvas doek aan de wand boven het dressoir ;)





Verder ben ik wel benieuwd hoe de combi Squeezebox Touch/Northstar Essensio klinkt bij jou.
Als het goed is heb ik aankomend weekend in ieder geval een Northstar USB DAC 32 en waarschijnlijk een Essensio in huis en hopelijk de combi van Henk (Onder013).
Ben heel benieuwd hoe de Northstar dacs het doen tegen de Metrum Octave dac.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Nou, het laag vind ik zeker niet te slank maar ik bi-amp en gebruik een dubbele kabel voor laag (zoals Ocos het zelf ook aanraadt), dus dat zal er wel voor iets tussen zitten. Ik vind de kabels verfijnder klinken dan de Kimbers, ze blijven dan ook lekker zitten.

De panelen hangen achter de luisterplek, zal vanavond nog eens een overzichtsfoto proberen te nemen. Ik heb de indruk dat de galm nu toch iets minder is geworden (niet dat het zo erg was, maar toch), en de vriendin vindt ze best mooi ook  :pompom:
In de toekomst probeer ik nog wel eens een groter paneel, dit was meer bij wijze van experiment.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Foto van de luisterplek:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Ziet er prachtig uit. Werkt het net zo goed als het er uit ziet?

Groet,

Henk

YamahaRXV

 :clapping: Ziet er goed uit hoor.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of je verschillen gaat horen.

In mijn situatie heb ik zeker wel het idee dat het een positieve bijdrage heeft geleverd.
De andere interieur indeling was sowieso al een verbetering bij mij.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Leon

Hoi Jack;

Allereerst complimenten voor de 'strakheid' van de Pritex-Doek-Diffuser-Ding ..............

Heb je hier bewust gekozen voor Pritex ?
Wil je een bepaald frequentiegebied aanpakken of juist ontzien ?

Ben hier best benieuwd naar. Greetz Leonneke
Groetjes Leonneke

Jumping Jack

#460
Quote from: Onder013 on May  3, 2012, 21:04:11
Ziet er prachtig uit. Werkt het net zo goed als het er uit ziet?

Quote from: YamahaRXV on May  3, 2012, 21:25:01
:clapping: Ziet er goed uit hoor.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of je verschillen gaat horen.

In mijn situatie heb ik zeker wel het idee dat het een positieve bijdrage heeft geleverd.
De andere interieur indeling was sowieso al een verbetering bij mij.

Bedankt, ik heb wel de indruk dat het enigszins helpt. Als ik in mijn handen klap op de luisterplek galmt het eigenlijk niet meer wat het tevoren wel wat deed...

Quote from: Leon on May  4, 2012, 00:42:49
Hoi Jack;

Allereerst complimenten voor de 'strakheid' van de Pritex-Doek-Diffuser-Ding ..............

Heb je hier bewust gekozen voor Pritex ?
Wil je een bepaald frequentiegebied aanpakken of juist ontzien ?

Ben hier best benieuwd naar. Greetz Leonneke

Er zit geen wetenschap achter Leon, enkel een kosten/baten-analyse en een beschikbaarheidsstudie (lees: de Ikea en DHZ zijn vlakbij) en die leerde me dat ik voor zo'n €16 à €17 per paneel wel een gokje mocht wagen...  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Gianno

Schweet! Vooral die Eames, die wil ik ook nog eens hebben.

Ik heb zelf een periode gehad waarin ik isofix panelen aan de wand heb gehangen (bekleed met molton) op de 1e reflexiepunten. Dit deed een boel met de acoustiek, maar helaas slurpte het te veel hoog. Heb jij nog specifiek rekening gehouden met de plaatsing of gewoon "goed-op-het-oog"?

ze zijn wel wat klein.. maar hangen daar wel erg netjes (mooi gemaakt ook).

Jumping Jack

Quote from: Gianno on May  4, 2012, 12:04:18
Schweet! Vooral die Eames, die wil ik ook nog eens hebben.

Ik heb zelf een periode gehad waarin ik isofix panelen aan de wand heb gehangen (bekleed met molton) op de 1e reflexiepunten. Dit deed een boel met de acoustiek, maar helaas slurpte het te veel hoog. Heb jij nog specifiek rekening gehouden met de plaatsing of gewoon "goed-op-het-oog"?

ze zijn wel wat klein.. maar hangen daar wel erg netjes (mooi gemaakt ook).

Ik heb ze gehangen waar ik ze mocht hangen van de vrouw des huizes  ;D.
Misschien dat ik inderdaad nog eens een groter kader probeer, maar voorlopig vind ik het wel geslaagd, zeker op visueel vlak.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Quote from: garmtz on February 16, 2012, 16:35:41
Hey, je set staat op de voorpagina van hifi.nl! :)

En hij staat er weer op... Derde maal al.  :pompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Zo, de vriendin heeft vanmorgen een check-up gehad en ik kan dus melden dat begin december een tweede kindje ons gezinnetje komt vervoegen  :pompom:  :pompom:  :pompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on May 21, 2012, 13:03:40
Zo, de vriendin heeft vanmorgen een check-up gehad en ik kan dus melden dat begin december een tweede kindje ons gezinnetje komt vervoegen  :pompom:  :pompom:  :pompom:

Van harte Nick. Een heerlijke tijd is het met dat jonge grut. Veel geluk gewenst.

Henk

Jumping Jack

Bedankt Henk! Vermoeiend maar inderdaad heerlijk.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on May 21, 2012, 13:16:17
Bedankt Henk! Vermoeiend maar inderdaad heerlijk.

Dat wordt weer traphekjes om je set plaatsen. Of ben je toe aan een nieuw element? ;D

Jumping Jack

 >:D

Ik heb nu de gingko dustcover natuurlijk. Maar wss gaat er wel weer een hekje omheen als de kleinste mobiel wordt. Ik denk niet dat grote broer het goede voorbeeld zal geven, de kleine bandiet  :wub:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

ja dikke proficiat makker!!!  ;D
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Merci Dries. Hoe ervaar jij de stap naar een tweede? Groter of kleiner dan die naar een eerste, rekening houdende met het feit dat onze eerste voor twee telt?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

tja man, moeilijke vraag hoor :)

het is natuurlijk meer werk he, als je er alleen mee bent dan is het wel een avond vullende taak! Maar dit komt omdat ze als baby veel werk vragen, ik hoop eenmaal ons Elodie in een mooi ritme zit dat ze snachts doorslaapt en ongeveer in hetzelfde ritme als Fons gaat eten/drinken/slapen dat er toch wat verlichting komt.

Momenteel hebben we het druk.... heel druk :)
Maar hey, wat zijn we trots op onze kroost man

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

En terecht! Zo'n trotse grote broer! Hoe oud is Fons nu? Viktor is vandaag twee geworden, dus ze gaan 2,5 jaar schelen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

Fons wordt er eind juli 2  :) tgaat snel...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini