Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leon

Hoi Jack;

Redelijk eenvoudige vraag, denk ik. Als je een c.d. ript en vervolgens opslaat als FLAC, geeft het afspelen via de DAC dan een 'ander' resultaat ?

Als ik bijvoorbeeld de beschrijvingen van de PS Audio apparatuur (perfect wave transporter) lees, dan is er meer muziek uit een bestaande c.d. te halen door de juiste informatie via de juiste verbinding naar een goede DAC te sturen. Hoor je verschil tussen een rip via de DAC c.q. het spelen van een 'normale' c.d. via een normale c.d. speler ?

Groetjes Leonneke

FDLARRY

Ik heb dit getest toen ik mijn OPPO net in huis had, en ik merk geen verschil tussen de orginele CD en de RIP op mijn installatie. Toen ik het eea naar mp3 (320) had omgezet vond ik de muziek iets vlakker, maar ook hier was het verschil niet groot.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Jumping Jack

Het hangt volgens mij natuurlijk ook af van de gebruikte cd-speler (en welke dac die gebruikt) en van de externe dac. Je kan je wel voorstellen dat een budget cd-speler het in de regel niet beter zal doen dan een top-dac met een loopwerk (streamer of cd-loopwerk)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Ondertussen gedraagt de Dac zich nog altijd voorbeeldig! Alle cd's zijn geript, en ik kan gewoon vanuit de zetel (even tolken: "vanop de bank") door mijn muziek bladeren op de tablet... Heel erg handig en het klinkt nog voortreffelijk ook! Ik stond er lange tijd afkerig tegenover maar ondertussen ben ik helemaal overtuigd. Het goed ordenen van de muziekcollectie is gewoon cruciaal, vandaar af gaat alles vanzelf. Dbpoweramp en mp3tag zijn dan ook onmisbare programma's imho.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani


Leon

Quote from: twani on March 26, 2012, 22:54:00Jack is om! ;D

Ikkuh bijna. Goed topic ! Geeft een prima beeld voor mensen die onbekend zijn met streamen. Hoeft niet duur te zijn en is handig, dat is wat ik er van leer. Het omzetten naar FLAC is gemakkelijk met DS. Ik moet nog een Touch scoren. Goed werk Jack. Veel geleerd uit je topic.
Groetjes Leonneke

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Voila, de M1 eindversterker is uit de set en terug in de doos. Wss kan die morgen naar zijn nieuwe baasje! Jammergenoeg ben ik op e-bay wel een M2 misgelopen (eigen stomme schuld als je het onderste uit de kan wil halen en dan iets van een deksel en een neus)... Dus momenteel terug met één versterker spelen.

Dus de 8tc maar even opnieuw getermineerd in shotgun-configuratie met de WBT-banaantjes van de 4tc die er momenteel werkeloos bij ligt. Ik heb nog niet echt aandachtig kunnen luisteren, dat zal voor later zijn...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Marino

Volgende keer beter, komen gelukkig regelmatig voorbij. Ik ben benieuwd of het verschil groot zal zijn met 1 versterker.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Jumping Jack

Nou, zo vaak zie ik ze toch niet passeren hoor. Ze zijn immers nog niet lang beschikbaar...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Marino

Oeps, was ik toch in de war met de M1... Heeft Holland-Link geen demo staan?
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Jumping Jack

Hij heeft er inderdaad één staan, maar ik heb daar al uitgebreid gepolst en er kwam niet echt iets uit voort. Hij heeft hem zelf ook nog niet lang staan natuurlijk. Er zijn er momenteel maar twee in demo in nederland, in belgie geen enkele. Exclusief spul dus  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Een geluk bij een ongeluk: de koper van de M1 kreeg de betaling maar niet rond (en de communicatie vlotte ook niet echt), dus nu staat de M1 terug op zijn plaats... Aangezien ik de ls-kabels al opnieuw had getermineerd (8tc bi-wire, shotgun), gebruik ik de M2 nu als voorversterker en dat gaat eigenlijk ook best goed! Ik merkte dat ik de eindversterker toch miste, het klonk allemaal wat dunner en lichter...
Als er nog eens een M2 op mijn pad komt, laat ik hem niet meer schieten!

Ik heb de cd-speler wel uit de set gehaald, maakt het geheel wat overzichtelijker.

Binnenkort komt er nog een set Ocos ls-kabels, benieuwd wat dat gaat geven...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Een aantal plaatjes gewijzigd en toegevoegd aan de openingspost...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Jack, ik las op de vorige pagina dat je een digitale interlink van canare achter je dac hebt zitten. Nu heb ik pas geleden hier de metrum octave in huis gehad met een verbinding met wireworld starlight gold 5 maar daarna heb ik mijn eigen canare dig. interlink erachter gedaan, dit gaf een bedroevend, zeer bedroevend resultaat. Misschien een tip om daar eens mee te experimenteren.

Ik zelf schrok ervan omdat ik niet had gedacht dat dat zo'n verschil zou kunnen maken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Quote from: Jumping Jack on April  8, 2012, 20:00:40
Een aantal plaatjes gewijzigd en toegevoegd aan de openingspost...

Een openingspost waar ik een voorbeeld aan kan nemen.

Jumping Jack

Quote from: frank2 on April  9, 2012, 09:15:45
Jack, ik las op de vorige pagina dat je een digitale interlink van canare achter je dac hebt zitten. Nu heb ik pas geleden hier de metrum octave in huis gehad met een verbinding met wireworld starlight gold 5 maar daarna heb ik mijn eigen canare dig. interlink erachter gedaan, dit gaf een bedroevend, zeer bedroevend resultaat. Misschien een tip om daar eens mee te experimenteren.

Ik zelf schrok ervan omdat ik niet had gedacht dat dat zo'n verschil zou kunnen maken.

De canare zit aan de blu-ray speler en die wordt niet zo vaak gebruikt, nu en dan een filmpje of een muziek dvd. Bovendien had ik daar een kabel van 4m nodig en, gezien de subsidiaire rol, wou ik het zo betaalbaar mogelijk. Peter van hifisupply stelde deze voor, de kabel is een nieuw type en zou heel gelijkaardig zijn aan de vaak bejubelde apogee wyde-eye.

De belangrijkste kabel is die tss de squeezebox en de dac en dat is een supra trico. Die heb ik er bij gekregen en behoorlijk wat positieve reviews van gevonden. Maar met tijd stond probeer ik nog wel eens een andere kabel hoor.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Quote from: Alex Groningen on April  9, 2012, 11:34:54
Een openingspost waar ik een voorbeeld aan kan nemen.

ik vind het vooral een beangstigend lange openingspost aan het worden  :crazy:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Ocos kabels aan de speakers:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Mijn indrukken van de Ocos:

Ik heb de kabels afgewerkt met adereindhulzen en wbt nextgen spades aan de speakerkant en bananen aan de versterkerkant. De verkoper van de spades heeft zich vergist: ipv twee sets koper heb ik nu een set koper en een set zilver (en die zijn heel wat duurder). De zilveren spades heb ik dan maar op hoop van zege het hoog gebruikt...

Op het laag wordt een dubbele kabel gebruikt, aangestuurd door de M1 eindversterker, en een enkele kabel op het hoog, aangestuurd door de M2 geïntegreerde.

En hoe klinkt het nu? hoor ik jullie vragen. Nou, heel erg goed. Ik ben niet goed in analyseren en beschrijven, maar het klinkt zoals het hoort. Het laag is zeker niet dun te noemen, het hoog sprankelt zonder scherp te worden en stemmen (momenteel die van Joan as Policewoman) komen mooi naar voren.
Ivg met de Kimber zou ik de Ocos als verfijnder omschrijven, waarbij de stage iets meer naar voren komt. Het laag is ook net iets strakker geworden, zonder aan diepte in te boeten. En het ziet er nog eens netjes uit ook!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Niet zo bescheiden! Je beschrijving van wat je hoort is toch hartstikke duidelijk!? Zo te lezen mooie kabels naar je smaak.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Bedankt Bas. Het was (nog maar eens) een impuls-aankoop n.a.v. een tip van YamahaRXV...  Gelukkig bevalt het goed (erg goed zelfs). Mss ter compensatie maar eens de Kimber's in de verkoop doen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on April 18, 2012, 12:24:56
Bedankt Bas. Het was (nog maar eens) een impuls-aankoop n.a.v. een tip van YamahaRXV...  Gelukkig bevalt het goed (erg goed zelfs). Mss ter compensatie maar eens de Kimber's in de verkoop doen...
Persoonlijk zou ik de Kimbers nog even houden. De Ocos kunnen misschien nog veranderen wat klankkleur in de komende tijd... Of waren ze al ingespeeld?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on April 18, 2012, 12:24:56Het was (nog maar eens) een impuls-aankoop n.a.v. een tip van YamahaRXV...  Gelukkig bevalt het goed (erg goed zelfs).

Graag gedaan hoor ;)  Ben blij dat ze goed bevallen.......anders was ik nog de schuldige geweest van een slechte investering van een forumgenoot ;) ;D
De persoon waarvan ik de Kimber 8 TC heb bleek gisterenavond over nog meer verzameling kabels te beschikken. (er kwam zelfs een setje bijna nieuwe geconfectioneerde Ocos kabels tevoorschijn....)
Misschien maar een keertje vragen om deze te mogen lenen en nogmaals aan een vergelijkingstestje te onderwerpen ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8