Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Hmm, nee daar lijkt het inderdaad niet echt op. Het leek mij alsof ie in beveiliging sprong, alleen weet ik niet waarom ie het vanmorgen dan weer wel deed (hij haperde wel eventjes, maar herpakte zich)... Ik zal er toch maar eens mee naar de dealer gaan, ik wil er op kunnen vertrouwen dat het gewoon werkt wanneer het moet.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Jumping Jack on March  7, 2012, 09:55:17
Hmm, nee daar lijkt het inderdaad niet echt op. Het leek mij alsof ie in beveiliging sprong, alleen weet ik niet waarom ie het vanmorgen dan weer wel deed (hij haperde wel eventjes, maar herpakte zich)... Ik zal er toch maar eens mee naar de dealer gaan, ik wil er op kunnen vertrouwen dat het gewoon werkt wanneer het moet.
Nou als het locken niet goed gaat moet hij wel automatisch stil blijven;
anders zou je de meest vreselijke geluiden krijgen.

Jumping Jack

En wat kan de oorzaak dan zijn van dat locken? Het aanleveren van het signaal door de squeezebox? De interlink werd ook door de vorige eigenaar gebruikt en die beweert nooit problemen te hebben gehad (en ik ben wel geneigd hem te geloven)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

heb je al een andere bron dan de squeezebox er op aangesloten? Bijvoorbeeld digitaal uit van je cd-speler? Als deze hetzelfde doet heb je in ieder geval uitgesloten dat het de touch is.

Als deze hetzelfde doet kan het ook de kabel nog zijn. Probeer dan eens met een gewone interlink. Bijvoorbeeld een aantal oudere typen van de hul doen het prima als digitale interlink. Zo sluit je ook uit dat het de kabel is.

Jumping Jack

Hij doet (deed) ook hetzelfde als er niets is aangesloten, dus aan de SB of de kabel ligt het inderdaad niet.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

ok. dan lijkt mij inderdaad het plan om de dealer te raadplegen het beste plan. Ik dacht eigenlijk dat je de dac van een prive persoon had overgekocht.

Jumping Jack

Klopt ook, maar garantie loopt nog (hetzij bij de winkel, hetzij bij de fabrikant)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

geluk bij een ongeluk. Ik hoop niet voor je dat je een lang onderzoeks en reparatie traject in gaat waarbij de dac opgestuurd moet worden >:(

AbZ

Quote from: Jumping Jack on March  7, 2012, 10:02:48
En wat kan de oorzaak dan zijn van dat locken? Het aanleveren van het signaal door de squeezebox? De interlink werd ook door de vorige eigenaar gebruikt en die beweert nooit problemen te hebben gehad (en ik ben wel geneigd hem te geloven)...
Het locken is niet het vastlopen maar het 'in de pas' lopen.  Sommige DACs zijn hier moeilijker in dan andere, mede afhankelijk van bron, sample rate (hoog = moeilijker!) en verbinding.

Nogmaals:  ik weet niet zeker of dit bij de Northstar ook zo is, en hoe hij daarop reageert.  Advies om het ook met je UD te checken vind ik wel zinnig (2e-hands Sqzbox is onzekere factor?) maar als je DAC tè moeilijk doet dan is hij gewoon niet goed.

Mitch--

Om even terug te komen op de SB, ik hou vanavond even een 1 op 1 vergelijking!

Is trouwens de SB afstandbediening nodig om hem te bedienen, die heb ik er namelijk niet bij?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

Nope, touchsceen kan ook (vandaar "Squeezebox Touch", heb je hem?) of een Harmony afstandsbediening werkt ook...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mitch--

Quote from: Jumping Jack on March  7, 2012, 14:07:53
Nope, touchsceen kan ook (vandaar "Squeezebox Touch", heb je hem?) of een Harmony afstandsbediening werkt ook...

Nee heb een SB classic te leen, gaat dat wel werken dan??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

Wss kan je die bedienen vanuit de Squeezeserver-software die je op je pc of NAS installeert. Of met de logitech-app voor Apple of Android. Ik ken de Classic niet, dus kan er eigenlijk weinig zinnigs over zeggen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mitch--

Quote from: Jumping Jack on March  7, 2012, 15:35:12
Wss kan je die bedienen vanuit de Squeezeserver-software die je op je pc of NAS installeert. Of met de logitech-app voor Apple of Android. Ik ken de Classic niet, dus kan er eigenlijk weinig zinnigs over zeggen...

afstandsbediening is terecht, dus nu een 1 op 1 vergelijking!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

Volgens de oppas (zoontje was ziek) heeft de dac (die opstond met internetradio) gedurende de dag er een aantal keren mee opgehouden om dan na een tijdje opnieuw even te spelen. Ik heb er vanavond een tijdje mee kunnen luisteren tot hij opnieuw uitviel... Nu laat ik hem gewoon uit en van de stroom. Ik doe hem binnen bij de dealer zodra hij mijn clamp voor de VPI ook binnen heeft (de dac komt van dezelfde winkel waar ik mijn draaitafel heb gekocht). Hopelijk dit weekend, anders zal het pas het volgende weekend worden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Leon

Quote from: Jumping Jack on March  7, 2012, 22:29:49Hopelijk dit weekend, anders zal het pas het volgende weekend worden...

Als het nog langer gaat duren, doe ik wel een goed bod op je Squeeze Box ...  ;)
Groetjes Leonneke

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted member

Balen van de DAC zeg!! Hoop dat 't snel opgelost is, niks zo vervelend als een nieuwe aanwinst niet kunnen gebruiken (naast er lang op moeten wachten natuurlijk!! ;))

WickedGame

Dac-loos zijn is geen pretje  :D Sorry kon het niet laten... ook al is het wel erg vervelend.

Jumping Jack

 ;D ik kan er wel tegen hoor... Ik heb het zolang zonder kunnen doen, een paar weken kunnen er nog wel bij...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Om één of andere reden werkt de Dac nu al een paar dagen probleemloos, ik heb met de dealer afgesproken dat ik hem pas binnenbreng als hij opnieuw kuren krijg (de garantie loopt nog meer dan anderhalf jaar)... Nu wel vinyl aan het draaien, maar streamen staat dus niet langer on hold en bevalt uitstekend!  :pompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Donderdag nog drie stuks HDMI-kabel ontvangen van forumsponsor RU Connected. Heel nette kabels en degelijke connectoren, daar was het mij vooral om te doen. Of het beeld er beter van wordt, kan ik niet echt zeggen want daar ben ik eigenlijk niet zo mee bezig. Maar het ziet er zeker niet slechter uit! 
Kortom: een mooi, verzorgd product dat kwaliteit uitstraalt waar je niet de hoofdprijs voor betaald.

En van forumsponsor Hifisupply een 4m lange digitale kabel van Canare ontvangen om de Marantz UD5005 met de Dac te verbinden. Zo kan die als loopwerk dienen, en wie weet gaat de cd-speler wel uit de set (mss kan ik hem, samen met de M1 eindversterker, inruilen voor de nieuwe M2 eindversterker van Roksan  :dozingoff:)... De Marantz via de Dac doet het alvast niet slecht, althans volgens mijn eerste indrukken... En hij leest natuurlijk ook SACD's...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Jumping Jack

Goh, als het streamen blijft bevallen en de Marantz kan dienen als loopwerk en ik de cd-speler kan inruilen... waarom niet hé? Maar dat is nog niet voor meteen, eerst nog wat afwachten hoe de Dac zich gedraagt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs