Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Dat hangt natuurlijk van de lp af. Het is wel zo dat de investeringskost in een platenspeler hoger zal zijn dan die voor een digitale oplossing als je het op niveau wil brengen... Reken imo op een factor x2.
Het gevoel van vinyl krijg je er wel gratis bij (in bakken snollen, de buit wassen, propere hoezen, uitstallen, opleggen en omdraaien,...  :inlove:)!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Héy JJ :pompom:

Heb ik je door mijn vakantie even niet gevolgt en prompt zie ik dat je een super mooie DAC rijker bent! Mooi ding met een alom geroemde prijs kwaliteit verhouding, streamen maar! ;D

Groet,
Theo.

Jumping Jack

Veilig terug de berg afgeraakt Theo?

Ja, ik heb (eindelijk?) de toekomst omarmt en het bevalt me wel  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Het zit me weer niet mee. Daarnet muziekje op de squeezebox, en dan plots stilte. Blijkt dat de Dac het opgegeven heeft... Vermoedelijk een probleem met de zekeringen: ik kan de Dac aanschakelen met de hoofdschakelaar op het achterpaneel, standby-lampje gaat branden, maar als ik dan op de power-knop druk gaan alle lampjes uit... Morgen maar eens bellen naar de winkel waar de Dac vandaan komt (gelukkig nog met garantie)...  :nopompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Jumping Jack

Zeg dat wel. Ik heb de zekeringen net doorgemeten, en ze blijken wel nog te werken...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Dat is één van de meest nare dingen die je kunnen over komen. Net nieuw en apetrots en dan..... :(

Maar, als het dan weer gerepareerd of vervangen  ;D is geeft het voor de tweede keer een heerlijke kick. Twee voor de prijs van één dus ;D

Ik hoop voor je dat het euvel snel verholpen is.

twani

Balen, wel stoer dat je dat zo oprecht neerpent en met ons deelt, slecht nieuws brengen is nooit leuk, hoop dat het een kleinigheid is.....

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on March  6, 2012, 20:19:25
Zeg dat wel. Ik heb de zekeringen net doorgemeten, en ze blijken wel nog te werken...

Zit er niet een tweede zekering ergens op de print?

Jumping Jack

Bedankt voor de blijken van medeleven  ;).
Momenteel maar lekker old school plaatjes aan het draaien, streamen staat weer even "on hold"  :D

Quote from: Onder013 on March  6, 2012, 21:18:30
Zit er niet een tweede zekering ergens op de print?

Mogelijk, maar ik ga de Dac niet opengooien om er aan te prutsen. Het ding is nog binnen garantie (+ mijn technische kennis is te beperkt om veel uit te richten)...

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Op de foto in het dac-topic zie ik dat in de ingangsunit 2 zekeringen zitten (van buitenaf te vinden)

Jumping Jack

ja, die heb ik al uitgemeten en er is niets mis mee .
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Jumping Jack on March  6, 2012, 20:05:00
Het zit me weer niet mee. Daarnet muziekje op de squeezebox, en dan plots stilte. Blijkt dat de Dac het opgegeven heeft... Vermoedelijk een probleem met de zekeringen: ik kan de Dac aanschakelen met de hoofdschakelaar op het achterpaneel, standby-lampje gaat branden, maar als ik dan op de power-knop druk gaan alle lampjes uit... Morgen maar eens bellen naar de winkel waar de Dac vandaan komt (gelukkig nog met garantie)...  :nopompom:
Wat ontzettend vervelend als dat misgaat.  Alles al geprobeerd neem ik aan?

Jumping Jack


Quote from: AbZ on March  6, 2012, 21:40:42
Wat ontzettend vervelend als dat misgaat.  Alles al geprobeerd neem ik aan?

Veel kan ik niet proberen: een tijdje in standby laten staan, een tijdje van de stroom af, zekeringen doorgemeten en net toch maar eens de kap eraf gehaald maar niets verdachts te zien of te ruiken...

Vervelend, maar er zijn ergere dingen in het leven. Ik heb er alle vertrouwen in dat het dealer het in orde gaat brengen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Balen zeg! Ach, kan je straks inderdaad nog een keer de dac opnieuw ervaren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Das balen! Hopelijk doet ie het weer snel!

Ik zit nu even met het volgende, ik draai op het moment met een airport express, nu heb ik alleen het idee dat de squeezbox 'beter' geluid geeft mits gelinkt via een DAC, kan je dit beamen of heb je geen ervaring met de airport?

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

Geen ervaring met de airport, maar de Squeezebox wordt algemeen wel beschouwd als zijnde zeer goed voor zijn prijs en met een externe dac wordt het alleen maar beter...als het werkt natuurlijk.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Jumping Jack on March  6, 2012, 21:48:30Veel kan ik niet proberen: een tijdje in standby laten staan, een tijdje van de stroom af, zekeringen doorgemeten en net toch maar eens de kap eraf gehaald maar niets verdachts te zien of te ruiken... Vervelend, maar er zijn ergere dingen in het leven. Ik heb er alle vertrouwen in dat het dealer het in orde gaat brengen.
Ok als je gewone garantie hebt hoef je idd zelf niet meer te doen  :thumbs-up:

Mitch--

Quote from: Jumping Jack on March  6, 2012, 22:12:46
Geen ervaring met de airport, maar de Squeezebox wordt algemeen wel beschouwd als zijnde zeer goed voor zijn prijs en met een externe dac wordt het alleen maar beter...als het werkt natuurlijk.

Jaa werking is vrij essentieel ;)

Hoe bedien je de SB, via itunes of heeft het een andere interface?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

Eigen interface, squeezeserver, die draait op de nas. Bediening kan via pc, afstandsbediening van de sb, scherm van de sb of een tablet of smartphone. Ik doe het met een samsung tablet, werkt handig.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

dat is je platenspeler die je dac gemold heeft uit jaloezie  :ph34r:

nee is wel klote natuurlijk, maar wel een serieuze meevaller dat je nog garantie hebt!
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Quote from: Graphtuner on March  7, 2012, 08:58:52
dat is je platenspeler die je dac gemold heeft uit jaloezie  :ph34r:

;D

Nu snap ik het helemaal niet meer. Ik hang de Dac vanmorgen weer aan de stroom en het ding werkt terug (na een aantal hick-ups)  :blink:
Ik ben benieuwd of hij het vanavond nog gaat doen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Jumping Jack on March  7, 2012, 09:40:11
;D

Nu snap ik het helemaal niet meer. Ik hang de Dac vanmorgen weer aan de stroom en het ding werkt terug (na een aantal hick-ups)  :blink:
Ik ben benieuwd of hij het vanavond nog gaat doen...
Misschien een probleem met locking?  Hoewel het daar niet op leek.
Ik meen me te herinneren dat Northstar daar wel eens moeilijk in is.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Jumping Jack on March  7, 2012, 09:43:14
Was is dat precies Abz?
Of hij het inkomende signaal kan 'pakken' qua timing.  Vergelijk het maar met tandwielen die in elkaar moeten grijpen.  Het S/PDIF signaal bestaat afwisselend uit tandjes (voor de timing) en bitjes (1 of 0).  Dit verklaart echter niet precies waarom hij al raar deed bij het aanzetten.