Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Net even wat high-res samples gedownload van HDTracks (24bit / 98kHz) en afgespeeld via Foobar op de laptop op de usb-ingang van de Essensio:  :o.
Wow, wat klinkt dat lekker! Dit smaakt echt naar meer...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted member

Quote from: Jumping Jack on March  1, 2012, 08:47:13
Dank u, ik zie dat jij een loopwerk hebt van North Star. Je komt het merk niet zo vaak tegen, maar het ziet er mij alvast zeer degelijk en kwalitatief uit.

Klopt helemaal. Italiaanse topklasse apparatuur met mooi design! :)

Jumping Jack

Freddie Hubbard - High Blues Pressure in 24bit / 192kHz via de asynchrone usb van de Dac  :worship:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Leon

Quote from: Jumping Jack on March  1, 2012, 21:34:25Net even wat high-res samples gedownload van HDTracks (24bit / 98kHz) en afgespeeld via Foobar op de laptop op de usb-ingang van de Essensio:  :o. Wow, wat klinkt dat lekker! Dit smaakt echt naar meer...

Ik kan het niet bijbenen  :wub: :wub: :wub:

Quote from: Jumping Jack on March  1, 2012, 22:25:47Freddie Hubbard - High Blues Pressure in 24bit / 192kHz via de asynchrone usb van de Dac  :worship:

Hoi Jack;  Denk ik er net een beetje van te gaan snappen, krijg ik weer een hele pak termen waar ik nieuwsgierig van word.

Hoe werkt dat, HD Tracks downloaden ?  ( hoorde laatst zo'n track bij Speakerland )
Wat is Foobar nou weer ?  ( ik ga vast googlen )
Enneuhhh ...... via de asynchrone usb van de DAC ?????  Is dat een ingang die geschikt is voor de laptop ?

Ik wacht eventjes in spanning af. Heb de Squeeze Box nog niet eens gekocht en wil ook meer ............... maar snap nog niet alles.  Greetz Leonneke.
Groetjes Leonneke

Poldo

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Jumping Jack

Quote from: Leon on March  2, 2012, 00:26:00
Ik kan het niet bijbenen  :wub: :wub: :wub:

Hoi Jack;  Denk ik er net een beetje van te gaan snappen, krijg ik weer een hele pak termen waar ik nieuwsgierig van word.

Hoe werkt dat, HD Tracks downloaden ?  ( hoorde laatst zo'n track bij Speakerland )
Wat is Foobar nou weer ?  ( ik ga vast googlen )
Enneuhhh ...... via de asynchrone usb van de DAC ?????  Is dat een ingang die geschikt is voor de laptop ?

Ik wacht eventjes in spanning af. Heb de Squeeze Box nog niet eens gekocht en wil ook meer ............... maar snap nog niet alles.  Greetz Leonneke.

Niet panikeren Leon, komt wel goed  ;D

Op https://www.hdtracks.com/ kun je alvast een gratis proefpakketje met een viertal nummers downloaden als je je registreert en je krijgt ook nog eens 20% als nieuwe gebruiker. De site is heel eenvoudig in opzet: album of nummers selecteren en in je virtuele winkelkarretje plaatsen, voor betaling paypal selecteren (anders werkt het niet buiten de vs), en hup de download start. De bestanden komen standaard in een aparte map op je bureaublad terecht en die kun je dan gewoon gaan afspelen met een mediaspeler.

In de handleiding van mijn Dac werd Foobar aangeraden als mediaspeler, kun je gratis downloaden op www.foobar2000.org. Zeker het proberen waard: eenvoudig en no-nonsens.

De Squeezebox is gelimiteerd tot 24bit / 96kHz (een cd is doorgaans 16bit / 44.1kHz) maar met een pc via usb aangesloten op een Dac kun je veel hogere resolutie afspelen.
In mijn geval heeft mijn Dac een asynchrone USB, dit wil ongeveer zeggen dat niet de klok van de pc wordt gebruikt maar de (je mag er van uitgaan betere) klok van de Dac wordt gebruikt om de timing van de bestanden te gaan doen.
Maar staar je daar maar niet blind op Leon, dat is echt gewoon de kers op de taart hoor. Netjes geripte cd's afspelen via de touch en een Dac is op zich al heel mooi en handig!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Quote from: Poldo on March  2, 2012, 00:41:13
gaat de cd speler weg?

Goh, daar is het nog een beetje vroeg voor. Die mentale stap ben ik nog niet aan toe. Maar in principe, eens de Marantz blu-ray ook digitaal met de Dac is verbonden, kan die als loopwerk dienen (ook voor SACD) en wordt de caspian cd-speler wel overbodig natuurlijk... En er komt nog wat plaats vrij in het meubel ook, want het staat nu echt wel vol.

Interesse mss?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Leon

Quote from: Jumping Jack on March  2, 2012, 08:23:56Niet panikeren Leon, komt wel goed  ;D

Wat een heerlijke uitspraken hebben jullie toch altijd in Belgique !!!  :headbanging:

Je uitleg is Crystal Clear. Ik zal eerst de taart een rustig verder opbouwen maar ik heb natuurlijk ook interesse in de kersen en de slagroom. Ik heb een laptop en een usb aansluiting op de voorversterk ( aan de achterzijde dan wel ). Moet ik natuurlijk ook effe proberen.

Nou heeft dit alles volgens mij ook een groot nadeel. Ik bedoel, een c.d. met een minder opnamekwaliteit plaats ik niet zo snel meer in m'n c.d. speler. Steeds ' betere' opnamen zorgen er uiteindelijk voor dat je ook steeds meer 'slechte'  gaat overhouden ...........

Beetje net als met t.v. Heb je Avatar gezien met een goede t.v. en een goede speler, dan blijkt ineens dat je eigenlijk helemaal niet zo'n goed beeld hebt bij normale uitzendingen. Lastig, audiofiliteit.  ;)
Groetjes Leonneke

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Leon

Groetjes Leonneke

Poldo

Quote from: Jumping Jack on March  2, 2012, 08:26:23
Goh, daar is het nog een beetje vroeg voor. Die mentale stap ben ik nog niet aan toe. Maar in principe, eens de Marantz blu-ray ook digitaal met de Dac is verbonden, kan die als loopwerk dienen (ook voor SACD) en wordt de caspian cd-speler wel overbodig natuurlijk... En er komt nog wat plaats vrij in het meubel ook, want het staat nu echt wel vol.

Interesse mss?

Ik zit ook nog met een cd speler die ik zelden gebruik.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Jumping Jack

Ja, de markt voor duurdere cd-spelers zal er wss niet echt beter op worden...

Net gemerkt dat de Squeezebox het moeilijk krijgt met hoge resolutie bestanden draadloos te ontvangen, hij moet constant bufferen. Morgen maar eens een zwarte netwerkkabel van 4m zoeken... Bekabeld lijkt me sowieso ook beter (sneller en stabieler) dan draadloos.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Leon

Quote from: Jumping Jack on March  2, 2012, 23:13:34Net gemerkt dat de Squeezebox het moeilijk krijgt met hoge resolutie bestanden draadloos te ontvangen, hij moet constant bufferen.

Heel fijn topic dit. Hoef ik dat straks allemaal niet meer uit te proberen !!! Ik volg je 'op de voet'.  :smile:
Groetjes Leonneke

Jumping Jack

Ik vind het leuk dat je er ook wat aan hebt Leon! Het staat nu stilaan op punt hier, enkel nog een netwerkkabel toevoegen en natuurlijk nog een hoop cd's rippen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Poldo

bedraad is inderdaad beter of je moet direct via de harde schijf van je pc spelen middels usb.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Poldo

Je zou eens de test kunnen doen of er verschil zit tussen de squeezebox of cd speler als loopwerk, door beiden met dezelfde kabel aan te sluiten op de dac.  ;)
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Jumping Jack

Ben ik van plan, maar dan moet ik er wel rustig voor kunnen gaan zitten en bij voorkeur met een tweede luisteraar. Als Graphtuner nog eens kan, zullen we mss samen de test wel eens doen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Poldo

Quote from: Jumping Jack on March  3, 2012, 22:47:21
Ben ik van plan, maar dan moet ik er wel rustig voor kunnen gaan zitten en bij voorkeur met een tweede luisteraar. Als Graphtuner nog eens kan, zullen we mss samen de test wel eens doen...

Ik heb gisteren eindelijk een blinde test gedaan met mijn vrouw tussen de apple tv en het loopwerk van de cd speler op de exposure dac
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

vanzomereng

Mooie DAC Jack...

Ik hoop, dat je hier wreed content over zult zijn  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Graphtuner

Quote from: Jumping Jack on March  3, 2012, 22:47:21
Ben ik van plan, maar dan moet ik er wel rustig voor kunnen gaan zitten en bij voorkeur met een tweede luisteraar. Als Graphtuner nog eens kan, zullen we mss samen de test wel eens doen...

moeten we zeker nog eens kunnen passen...en helemaal als ik de kleine hellraiser kan meebrengen, dan laat moeder de vrouw mij altijd veel makkelijker gaan lol  :pompom:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Quote from: Poldo on March  3, 2012, 23:08:37
Ik heb gisteren eindelijk een blinde test gedaan met mijn vrouw tussen de apple tv en het loopwerk van de cd speler op de exposure dac

En wat bracht dat teweeg?
Ik heb vorige week de dac even kort aan de cd-speler gehad en kon toen weinig verschil opmerken, enkel wat meer en strakker laag. Maar dat was maar een vluchtige indruk... Uitgebreider testen volgt nog wel (tijd is nogal eens een issue...)

Quote from: VANZOMERENG on March  4, 2012, 08:42:52
Mooie DAC Jack...

Ik hoop, dat je hier wreed content over zult zijn  ;D

Dank u, het slaat zeker niet tegen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Quote from: Graphtuner on March  5, 2012, 13:06:46
moeten we zeker nog eens kunnen passen...en helemaal als ik de kleine hellraiser kan meebrengen, dan laat moeder de vrouw mij altijd veel makkelijker gaan lol  :pompom:

Zo'ne hellraiser vond ik dat toch niet hoor, ik ben wel wat gewoon...

By the way: zondag platenbeurs in Gent, ICC. Ik ga.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

hmm, onmiddellijk in agenda gezet... als ik kan kom ik ook eens piepen  :alien:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

FDLARRY

Ik zou als ik jullie was nog even wachten met het verkopen van je dure (SA)CD spelers. SACD' s krijg je namelijk niet in de hoge resoluties geript, of je moet daarvoor een PS3 (oude firmware) kunnen gebruiken. Ik heb een 30 SACD's vaarvoor ik dus voorlopig nog mijn OPPO nodig heb.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FDLARRY

Quote from: Jumping Jack on March  1, 2012, 22:25:47
Freddie Hubbard - High Blues Pressure in 24bit / 192kHz via de asynchrone usb van de Dac  :worship:
Is dit te vergelijken met LP kwaliteit, Ik zit namelijk nog steeds te twijfelen of ik geld moet investeren in een goede platenspeler. Aangezien jij nu met beide ervaring hebt ben ik erg benieuwd naar je mening.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II