Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

Quote from: johan d on February 22, 2012, 09:05:06
Dat snap ik dus ook niet waarom Logitech geen Remote controller erbij doet zoals bij de Duet... zo gemakkelijk. niet iedreen heeft een ipod, ipad, tabled oid...
Misschien is de naam Touch gewoon goed gekozen?  Aparte verkoop van remote of andere controller lijkt me niet onlogisch.  Dit geeft je alleen maar meer keuze.  Je zou de Touch trouwens ook onder handbereik kunnen zetten als je een langere SPDIF kabel naar je Dac neemt.  Anyway JJ is gewend aan vinyl en daar heb je ook geen remote bij.

Jumping Jack

Klopt, ik ben geen gemak gewoon  ;D

Ik heb wel een Samsung Galaxy Tablet waarmee ik de Touch kan bedienen en dat is wel erg handig... Het kan ook met een smartphone en die zijn tegenwoordig toch al bijna in elk huis te vinden.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Jumping Jack on February 22, 2012, 19:01:04die zijn tegenwoordig toch al bijna in elk huis te vinden.
Behalve als je haast hebt!  ("Waar heb ik dat $#*% ding gelaten?")  :crazy:   :-X

vanzomereng

Quote from: Jumping Jack on February 22, 2012, 09:49:26
Dat dacht ik eigenlijk ook al. De gratis versie staat onder meer geen secure ripping toe, geen DSP effects (waarvan ik de HDCD-optie gebruik), geen compilation cd handling en geen ID tag editing. En die functies maak ik momenteel toch wel gebruik van...

Ah, het kost natuurlijk de wereld niet en een bijdrage leveren aan de makers van bruikbare en betrouwbare software doe ik met plezier.

Klopt niet, ik heb gratis versie met secure-rip en ik kan gewoon meta-data editten
DSP-functies ontbreken = klopt !

Desondanks, adviseer ik als je reeds veel heb geript met meta-data, deze te controleren en corrigeren met MP3TAG (werkt ook voor WAV, WMA en FLAC)
want dan krijg je alle data in mooie platte lijst (vergelijk Excel) onder elkaar en kan je via sorteer/filterfuncties, alle data
controleren op invoerconventies en in bulk modus snel wijzigingen uitvoeren !

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Jumping Jack

MP3tag gebruikte ik zelfs al, ook handig programmaatje...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Leon

Quote from: AbZ on February 22, 2012, 18:34:01Je zou de Touch trouwens ook onder handbereik kunnen zetten als je een langere SPDIF kabel naar je Dac neemt. 

Dat vind ik nou net het nadeel van dit (mooie) systeem. Zie mezelf hier al zitten met een lange kabel over de salontafel heen naar de voorversterker toe...  :dry: Maar inmiddels weer een verwarring rijker. De DUET is dus een andere streamer dan de Touch ? Ik moet me nog wat beter inlezen zie ik wel. De dB ripper werkt prima in elk geval, dus dat is alvast een zorg minder.

Overigens wel grappig om te ontdekken dat ik nu ineens het idee krijg dat ik nog een wezenlijk onderdeel mis binnen mijn set. Dat had ik enkele weken geleden nog niet. Totdat ik het woord streamer las ............... Mijn vrouw vindt het geen goed idee dat ik 500 c.d.'s in de woonkamer laat liggen.

Jack ? Al een DAC gevonden ?
Groetjes Leonneke

WickedGame

Quote from: Leon on February 22, 2012, 23:54:46
Dat vind ik nou net het nadeel van dit (mooie) systeem. Zie mezelf hier al zitten met een lange kabel over de salontafel heen naar de voorversterker toe...  :dry: Maar inmiddels weer een verwarring rijker. De DUET is dus een andere streamer dan de Touch ? Ik moet me nog wat beter inlezen zie ik wel. De dB ripper werkt prima in elk geval, dus dat is alvast een zorg minder.

Overigens wel grappig om te ontdekken dat ik nu ineens het idee krijg dat ik nog een wezenlijk onderdeel mis binnen mijn set. Dat had ik enkele weken geleden nog niet. Totdat ik het woord streamer las ............... Mijn vrouw vindt het geen goed idee dat ik 500 c.d.'s in de woonkamer laat liggen.

Jack ? Al een DAC gevonden ?

Duet en Touch zijn in essentie hetzelfde.

Duet heeft alleen een receiver en een AB met beeldscherm erop. Terwijl de Touch dit alles in 1 heeft.

http://wiki.slimdevices.com/index.php/Hardware_comparison

hier een uiteenzetting van de verschillen van de logitech apparaten.

AbZ

Quote from: WickedGame on February 23, 2012, 09:05:27
Duet en Touch zijn in essentie hetzelfde.
Ik heb je link nog niet bekeken maar meen ergens gelezen te hebben
dat de Touch toch wel aanzienlijk beter is?  (lagere jitter, betere DAC)

WickedGame

Quote from: AbZ on February 23, 2012, 09:36:35
Ik heb je link nog niet bekeken maar meen ergens gelezen te hebben
dat de Touch toch wel aanzienlijk beter is?  (lagere jitter, betere DAC)

In essentie doelde ik meer dat ze hetzelfde trucje uitvoeren qua streamen. Twijfel alleen nog of de duet de hoge resolutie FLAC's ondersteunde.

De link geeft aan dat er hardware technisch zeker anders zijn.  ;)

Leon

Vraag aan Jack en andere ervaringsdeskundigen:

Ik lees net dat er voor de Touch eventueel een Best Of Both Worlds upgrade is. Een 'betere' voeding en een S-Boost (wat dit ook moge zijn).

Ik ga zelf de Touch via een externe DAC laten spelen. Is deze upgrade zinvol ( lees beter geluid ) ? Zie er nogal wat discussie over. Ben benieuwd naar gebruikerservaringen.
Dat ze daar bij Logitech trouwens zelf niet opkomen om dat Touch scherm los te koppelen van het hardwaredeel.
Groetjes Leonneke

AbZ

Quote from: Leon on February 23, 2012, 12:48:31Dat ze daar bij Logitech trouwens zelf niet opkomen om dat Touch scherm los te koppelen van het hardwaredeel.
Daar hebben ze dus die Duet controller voor.

Jumping Jack

Ik heb zo'n BoTW-voeding met S-booster, ooit overgenomen van Alco. Het geluid werd daarmee aangenamer, minder scherp. Of die upgrade ook zinvol is met een externe dac weet ik niet... Indien niet, dan gaat die voeding er bij mij uit wat het is een behoorlijke doos....
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Leon

Quote from: Jumping Jack on February 23, 2012, 12:55:49Of die upgrade ook zinvol is met een externe dac weet ik niet.....

Ik was eventjes vergeten dat je nog geen DAC hebt.  Er is in maart een DAC vergelijk onder enkele forumleden las ik vanmiddag. Misschien leuk om tot een goede keuze te komen.  ;)
Groetjes Leonneke

Leon

Dat dB Poweramp werkt echt heel errug lekkur.  Snel. Meteen de juiste Album Art erbij. Vond net zelfs mijn eerste 'hidden track' op een c.d. van Yonderboi. Ben benieuwd wat ik te horen ga krijgen ?  ;D
Groetjes Leonneke

Shorkan

Quote from: Leon on February 23, 2012, 23:47:05
Ik was eventjes vergeten dat je nog geen DAC hebt.  Er is in maart een DAC vergelijk onder enkele forumleden las ik vanmiddag. Misschien leuk om tot een goede keuze te komen.  ;)

Klopt! Ik neem iig een SB Touch met BoTW voeding mee en waarschijnlijk Metrum Quad. Maar ik denk dat Schagen erg ver is voor Jack  :(
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Leon

Quote from: Shorkan on February 24, 2012, 08:23:33Maar ik denk dat Schagen erg ver is voor Jack 

Zou dit zelf ook erg leuk vinden, maar rond de 204 kilometer enkele reis ............ Een BoBW voeding is goedkoper dan de reiskosten.  ;D Dus door niet te komen luisteren kan ik eigenlijk al een goede keuze maken.  ;)
Groetjes Leonneke

Jumping Jack

Quote from: Shorkan on February 24, 2012, 08:23:33
Klopt! Ik neem iig een SB Touch met BoTW voeding mee en waarschijnlijk Metrum Quad. Maar ik denk dat Schagen erg ver is voor Jack  :(

Ah, ik lees de resultaten wss wel ergens hier op het forum. En de kans is behoorlijk groot dat ik het zolang niet volhoud hoor, ik ben nogal van het ongeduldige en impulsieve type  :P
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Ondertussen druk aan het rippen, wat toch een behoorlijke taak is... Hopelijk komt de NAS morgen aan, dan kan ik alles beginnen overzetten...
DAC-gewijs wacht ik nog een en ander af (oa het vergelijk van Onder013).

In afwachting daarvan: iemand wat kabeladvies voor een digitale interlink voor tussen de Squeezebox en de DAC en een lange optische kabel voor tussen de marantz blu-ray en de DAC?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on February 26, 2012, 15:11:03
Ondertussen druk aan het rippen, wat toch een behoorlijke taak is... Hopelijk komt de NAS morgen aan, dan kan ik alles beginnen overzetten...
DAC-gewijs wacht ik nog een en ander af (oa het vergelijk van Onder013).

In afwachting daarvan: iemand wat kabeladvies voor een digitale interlink voor tussen de Squeezebox en de DAC en een lange optische kabel voor tussen de marantz blu-ray en de DAC?

Deze week heb ik weer de M1 dac ter beschikking om te testen met de Metrum Octave. De Octave is nog steeds beter aan het worden en speelt nu 5 dagen 24 uur per dag. Vanavond gaat de M1 weer mee doen. Het zou mij zeer verbazen als deze beter presteert (mij beter bevalt) dan de nog niet volledig ingespeelde Octave. We gaan het ondervinden.

Een goede en betaalbare digitale interlink is nog altijd de Apogee Wyde Eye.

Jumping Jack

Quote from: Onder013 on February 26, 2012, 15:41:24
Deze week heb ik weer de M1 dac ter beschikking om te testen met de Metrum Octave. De Octave is nog steeds beter aan het worden en speelt nu 5 dagen 24 uur per dag. Vanavond gaat de M1 weer mee doen. Het zou mij zeer verbazen als deze beter presteert (mij beter bevalt) dan de nog niet volledig ingespeelde Octave. We gaan het ondervinden.

Een goede en betaalbare digitale interlink is nog altijd de Apogee Wyde Eye.

Zal ik dan al maar een nieuwe Octave bestellen?  ::)

Die Apogee ken ik alleen van naam, wel een betaalbare kabel (oa. bij forumsponsor Hifisupply, Peter had toch nog een bestelling van mij tegoed). De Marantz UD5005 ga ik dan met een goedkope optische kabel aansluiten (heb zo'n 3 meter nodig en dat loopt dan al snel op)...

Ik heb daarnet even wat muziek geluisterd via de Squeezebox (draadloos gestreamed van de laptop) en vergeleken met mijn cd-speler (Roksan Caspian M2 van net geen 2k) en de cd haalt het toch met behoorlijke voorsprong. De Squeezebox mist fundament in het laag en finesse in het mid-hoog. Maar echt slecht klinkt het zeker niet.
En ik moet bekennen dat het wel gemakkelijk werkt, het is gewoon cruciaal dat de muziek netjes wordt aangeleverd met alle metadata en daarvoor is dbPoweramp echt onmisbaar imo... Dit gaat nog leuk worden!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on February 26, 2012, 20:54:33
Zal ik dan al maar een nieuwe Octave bestellen?  ::)

Die Apogee ken ik alleen van naam, wel een betaalbare kabel (oa. bij forumsponsor Hifisupply, Peter had toch nog een bestelling van mij tegoed). De Marantz UD5005 ga ik dan met een goedkope optische kabel aansluiten (heb zo'n 3 meter nodig en dat loopt dan al snel op)...

Ik heb daarnet even wat muziek geluisterd via de Squeezebox (draadloos gestreamed van de laptop) en vergeleken met mijn cd-speler (Roksan Caspian M2 van net geen 2k) en de cd haalt het toch met behoorlijke voorsprong. De Squeezebox mist fundament in het laag en finesse in het mid-hoog. Maar echt slecht klinkt het zeker niet.
En ik moet bekennen dat het wel gemakkelijk werkt, het is gewoon cruciaal dat de muziek netjes wordt aangeleverd met alle metadata en daarvoor is dbPoweramp echt onmisbaar imo... Dit gaat nog leuk worden!

Ik heb er zojuist een sessie opzitten van 1,5 uur geconcentreerd luisteren. En ik moet zeggen dat wij het bijzonder lastig hadden om blindelings te bepalen welke dac aan het spelen was. Het verschil is er wel, maar niet in de zin van mooi of minder mooi. Het zit in de fijne nuances en bij een aantal opnames in de breedte en de diepte die neer gezet wordt. Als je wat minder geconcentreerd luistert krijg je het heel moeilijk.

Het resultaat maakt me razend nieuwsgierig naar hoe de metrum over 2 a 3 weken zal zijn wanneer deze volledig ingespeeld is. De M1 dac is al ingespeeld en zal niet beter worden.
al met al twee zeer fraaie dacs die nu in hoge mate gelijkwaardig zijn met de opmerking daarbij over het inspelen van de metrum.

De kans dat de Metrum vroegtijdig het huis verlaat wordt alsmaar kleiner :inlove:. En je zelfkennis geeft aan dat je ongeduldig bent dus.....

Groet,

Henk

Jumping Jack

Toch leuk om te lezen Henk! Ik zal even een mailtje sturen naar Speakerland om te horen of zij er nog op voorraad hebben en anders zal ik toch wat geduld moeten hebben vrees ik...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on February 26, 2012, 21:27:08
Toch leuk om te lezen Henk! Ik zal even een mailtje sturen naar Speakerland om te horen of zij er nog op voorraad hebben en anders zal ik toch wat geduld moeten hebben vrees ik...

Ik heb speakerland een mail gestuurd toen de verkoper van een metrum die ik eerder op het oog had, op het laatste moment de deal afblies. Het zal wel door de carnaval komen, maar ik heb niks van ze gehoord. Ik ben minstens zo ongeduldig als jij :P

Nog twee weken geef ik de Octave en dan gaat de kogel door de kerk.

We hebben de twee dac's die aangesloten waren op de Touch vergeleken met de CD-speler Cayin CDT-17. Deze is anders van karakter, wellicht door de buizentrap die daar in zit. Het verschil zat vooral in bijvoorbeeld dat metalige van een vibrafoon die via de Touch en de dacs net niet helemaal dat bijzondere karakter van de vibrafoon konden reproduceren. Maar het blijft bijzonder dat de touch nagenoeg gelijkwaardig speelt aan de Cayin (2500 Eur klasse).

Leon

Quote from: Onder013 on February 26, 2012, 21:41:32Het zal wel door de carnaval komen, maar ik heb niks van ze gehoord. Ik ben minstens zo ongeduldig als jij :P

Aáh jullie kennen Ruud dus ook ?  Ruud is in de afgelopen weken enkele malen op de latten gaan staan. Ik was er heel kort geleden nog en toen zat z'n mailbox propvol.

Ik zou nog een mailtje sturen want als z'n box te vol loopt knikkert hij er een hele hoop uit. Hij was zelf overigens ook aan het streamen met die Metrum DAC. Klonk errug goed .... Hij liet me een nummer horen van Supertramp (studio - take) die echt beter klonk dan de c.d.  ( Lag dus vooral aan de opname ).
Echt een enorme bak met dynamiek !!!  Ik was in elk geval heel snel overtuigd van het fenomeen 'streamen'.

Zit gewoon tussen de oortjes dat velen van ons (including me) denken dat een c.d. beter klinkt. Één keer een enorme hoop werk en dan kun je je muziekcollectie rustig uitbreiden met juweeltjes van 'all over the world'....

Bij Logitech denk ik aan muizen, toetsenbordjes en web-cams.  Maar ik schat dat er nog heel veel Squeezeboxjes verkocht gaan worden in de toekomst.
Groetjes Leonneke

Deleted Member 2

Quote from: Leon on February 26, 2012, 23:21:27
Aáh jullie kennen Ruud dus ook ?  Ruud is in de afgelopen weken enkele malen op de latten gaan staan. Ik was er heel kort geleden nog en toen zat z'n mailbox propvol.

Ik zou nog een mailtje sturen want als z'n box te vol loopt knikkert hij er een hele hoop uit. Hij was zelf overigens ook aan het streamen met die Metrum DAC. Klonk errug goed .... Hij liet me een nummer horen van Supertramp (studio - take) die echt beter klonk dan de c.d.  ( Lag dus vooral aan de opname ).
Echt een enorme bak met dynamiek !!!  Ik was in elk geval heel snel overtuigd van het fenomeen 'streamen'.



Weet jij welke frontend hij gebruikte? Touch, pc, of iets anders?