Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Quote from: Poldo on January 17, 2012, 22:04:39
:D

goed bezig man, lekker aan het upgraden!

Jij bent het pad van de stroomvoorziening aan het bewandelen zie ik? Ik ben tevreden nu met de current spyder. De klank zit goed, wat verfijnder dan voordien. En het ligt er heel wat ordelijker bij, ook leuk. En ondertussen is mijn vdh/rittal blok al verkocht voor een leuke prijs ook.

Quote from: garmtz on January 17, 2012, 22:37:00
Misschien handig om eens wat zwaars op de Lehmann te leggen, dat kan bij phono pre's soms best wel helpen...

hmm, zou een rhinelander genoeg gewicht in schaal leggen?  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Poldo

Quote from: Jumping Jack on January 17, 2012, 23:00:10
Jij bent het pad van de stroomvoorziening aan het bewandelen zie ik? Ik ben tevreden nu met de current spyder. De klank zit goed, wat verfijnder dan voordien. En het ligt er heel wat ordelijker bij, ook leuk. En ondertussen is mijn vdh/rittal blok al verkocht voor een leuke prijs ook.


klopt, ik ben wel ongeveer uit dat het jouwhifi blok gaat worden. Is de current spyder een blok met of zonder filter?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Jumping Jack

De spyder is zelfs geen blok, maar dit:



Geen filtering, wel een "pulse protector" of overspanningsbeveiliging...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Midlake aan het luisteren (cd) en ik moet zeggen: het klinkt beter met de Spyder. Opener en sprankelender. Komt het doordat de apparaten nu rechtstreeks aan het stopcontact hangen of door de eigenschappen van de kabel, geen idee...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Quote from: twani on January 17, 2012, 21:21:17
Jeetje JJ, jij bent druk in de weer ;D  Mooi allemaal hoor...........maar mis ik nu een foto van je nieuwe huisdier, de "Current Spider" ?

Of had je die er al achter "geprut" toen je bedacht dat je nog moest fotograferen? ;D

ik had de 'edit' gemist, was te snel. Maar het klopt een beetje wat je zegt: ik ben er direct mee aan de slag gegaan  :blush
Hij ziet er dus exact uit zoals op die afbeelding die ik gepost heb!  :P
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Poldo

Quote from: Jumping Jack on January 18, 2012, 20:41:55
Midlake aan het luisteren (cd) en ik moet zeggen: het klinkt beter met de Spyder. Opener en sprankelender. Komt het doordat de apparaten nu rechtstreeks aan het stopcontact hangen of door de eigenschappen van de kabel, geen idee...

Ook fan van Midlake? Van Occupanther aan het draaien? Leuk!
Is wel een leuke oplossing die Spyder trouwens!
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Jumping Jack

Courage of others, is wat donkerder dat van occupanther. Midlake is fantastisch maar niet voor elk moment geschikt vind ik.
Nu mezanine van massive attack  O0
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Poldo

Klopt  :D, die draai ik ook veel vaker.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Jumping Jack

Gisterenavond de Cones toch maar weer vanonder de Lehmann gehaald. Ik had de indruk dat het geluid doffer was, met minder details. Na het wegnemen van de Cones klonk een trompet weer mooi scherp en metalig en waren de details terug... De Cones waren dus geen succes onder de phono-versterker.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

De Cones toch maar eens teruggeplaatst onder de Lehmann, maar nu met de punt naar boven. Niet alleen is het eenvoudiger om ze zo te plaatsen, het klinkt voorwaar ook beter tov de punt naar beneden  :eh:. Tov zonder cones merk ik dan eerlijk gezegd weer weinig verschil...

En de laatste fase van de bekabeling is nu ook afgerond: op audiomarkt.de twee paar Harmonic Tech. Pro-silway mkIII-interlinks overgekocht, één setje RCA en één setje XLR. Nieuwprijs voor deze kabels ligt rond de €600 per set, en dat is mij te duur. Tweedehands was ik ze nog niet tegengekomen, dus deze kans kon ik niet laten liggen, ook al moesten ze uit Hongarije komen  :crazy:. En dat viel heel goed mee, verkoper verstuurde ze vorige week donderdag en gisterenmorgen lagen ze hier al op tafel!
Het grootste verschil met de mkII-versie is de toevoeging van zilveren geleiders en de kleinere (en handigere want hexagonale) connectoren. De oudere connectoren vallen tamelijk groot uit en passen maar net boven elkaar en zijn bovendien moeilijk aan te draaien door hun ronde vorm.




De XLR vervangt de Truthlink copper tussen de cd-speler en de geïntegreerde versterker en gaat duidelijk een stapje verder in detaillering en plaatsing.
De RCA vervangt de mkII tussen de geïntegreerde versterker en de eindversterker, die nu aan de hoofdtelefoonversterker hangt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

weeral een mooie toevoeging!
jij blijft maar bezig he aan die set van je  :happy:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Voor de rest geen leven é...  :(





;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani


garmtz

Hey, je set staat op de voorpagina van hifi.nl! :)

frank2

en niet te vergeten veel mensen kijken dan naar jouw set, maar het ziet er ook erg verzorgd uit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Jumping Jack

Quote from: garmtz on February 16, 2012, 16:35:41
Hey, je set staat op de voorpagina van hifi.nl! :)

Yep, I know. Staat er al de ganse week op, voor de tweede maal al zelfs! En hij wordt blijkbaar ook goed gewaardeerd, en ik moet toegeven dat ik dat wel fijn vind eigenlijk  :blush:

Quote from: frank2 on February 16, 2012, 16:52:31
en niet te vergeten veel mensen kijken dan naar jouw set, maar het ziet er ook erg verzorgd uit.

Bedankt Frank!

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Hmm, na alle topics die er hier al over volgeschreven zijn, begin ik toch serieus te overwegen om eens aan het streamen te gaan. De grootste reden waarom ik tot nu toe de boot heb afgehouden: ik ben een volslagen idioot wat netwerken ed. betreft.

Ik heb reeds een Squeezebox touch met BTW-voeding die ik nu enkel gebruik voor internet-radio en een Samsung tablet waarmee ik het ding kan bedienen. Een tijdje terug heb ik ook een netwerkschijf gekocht, onder meer met de bedoeling om er muziek van te streamen maar die schijf ondersteunt squeezeserver niet (of toch niet zonder ingrijpende aanpassingen waar ik absoluut geen kaas van heb gegeten).

Ik heb nu eens wat rondgekeken op de site van wifimedia (die verwijzing stond ergens in het Squeezebox-topic) en daar kwam ik op het volgende uit:

- QNAP Turbostation TS-212 (1.2GHz, 256MB): krijgt goeie reviews, laag energieverbruik, komt met de squeezeserver geïnstalleerd, Raid (ik veronderstel dat ik dan mijn WD MyBook Live van 1TB als externe Raid-schijf kan gebruiken en dat de NAS in de garage kan, vlakbij de router?)
- 2x 2000GB Samsung EcoGreen F4EG HD204UI
- AudioQuest Optilink-G 1.0M
- NetGear ProSafe 5x 10/100/1000 switch: maar 1 internetaansluiting in de buurt van mijn set, dan kan de PS3, de Squeezebox en de UD5005 bedraad worden aangesloten ipv wireless
- DacMagic Plus: kan altijd nog worden toegevoegd natuurlijk -> krijgt goeie reviews, kan verticaal worden geplaatst (plaatsbesparend) en heeft tevens een hoofdtelefoonaansluiting (niet onbelangrijk!)

-> een goeie €1000 en een niet onaanzienlijke rip-taak en dan kunnen we de moderne tijden trotseren.... Of zie ik nog iets over het hoofd?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Qua keuze van NAS kan je ook kiezen om de NAS futureproof te maken voor andere doeleinden. Zou betekenen dat het geheugendeel van de NAS wel iets hoger zou mogen naar 512 of hoger. Heb zelf ervaring met wat lager geheugen en met een grote muziekdatabase kreeg die het toch wel wat moeilijk.

Keuze schijven is prima. De raid configuratie kan met RAID0, JBOD of RAID1 met RAID1 heb je effectief 2TB te beschikking. Met RAID0 4TB maar bij een crash van 1 van de schijven verlies je de data. Naar mijn weten kan een externe HDD aan de NAS niet meedraaien in de RAID. Ik zou die schijf als backup hanteren waar 1x in de week of maand een backup heen geschreven gaat worden.

Jumping Jack

En hoe merk je dat als de NAS het wat moeilijker krijgt? Trager door de albums browsen of langer bufferen bij het afspelen van een nummer ofzo?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Quote from: Jumping Jack on February 21, 2012, 10:13:53
En hoe merk je dat als de NAS het wat moeilijker krijgt? Trager door de albums browsen of langer bufferen bij het afspelen van een nummer ofzo?

Coverart die langzamer inlaad, browsen wat trager gaat worden. Bufferen viel bij mij wel mee. Het ergste waar ik het aan merkte was het "nieuwe muziek scannen" wat steeds trager ging worden. Stel dat je later toch nog besluit naast audio ook video te streamen is een NAS met iets meer memory aan te raden.

johan d

Ik heb bij wifimedia deze gekocht met 2x 2Tb in RAID1
http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=182
ik dacht +-400€
Er staan nu +-350 albums op en draait nog zeer soepel

Heel tevreden van er draait SBS op en alle data (foto film muziek, ed staan erop)

Jumping Jack

Hmm, die Qnap 219P+ vind ik niet meer terug bij wifimedia. De enige andere 2-bay Qnap is de TS-259Pro+ en die is mij te duur (€439 zonder schijven)...

De Netgear ReadyNAS Duo RND2000 ziet er ook wel geschikt uit en het geheugen kan uitgebreid worden naar 1 GB (totaal komt dan, incl. installatie van squeezeserver op een €210)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Quote from: Jumping Jack on February 21, 2012, 10:30:07
Hmm, die Qnap 219P+ vind ik niet meer terug bij wifimedia. De enige andere 2-bay Qnap is de TS-259Pro+ en die is mij te duur (€439 zonder schijven)...

Denk dat de 219+ eruit gaat.

Als tegenhanger zou je de Synology DS212+ kunnen pakken. Erg goede NAS ook, en persoonlijk vind ik de software die op de Synology draait gebruiksvriendelijker. Ook de Synology kent het Squeezebox server package welke erop gezet kan worden. Laat dit overigens niet door Wifimedia doen maar doe dit zelf, is echt een appeltje eitje.

FDLARRY

Vandaag de bestelling eruit gedaan voor een DS212+. + 2 X 3 TB HDD. Nu nog de Dune HD TV-301W (april) en ook bij FDLARRY kan het streamen beginnen, nu doe ik het nog via de OPPO wat ook behoorlijk gaat, maar de 6 TB, internetradio en een 1 gig netwerk moet het wat makkelijker maken.

Ik hou deze topic in de gaten voor tips en trucs.

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Jumping Jack

DS212+ dus, wel wat duurder maar ook sneller. En gebruiksvriendelijk mag het voor mij wel zijn want zoals al gezegd ben ik er niet echt in thuis...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs