Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Ik vind het zelf ook heel goed meevallen, en had het inderdaad ook niet echt verwacht. De kap zelf is mooi afgewerkt en kwam in een immense doos met heel veel bubbelfolie en daar heeft de kleine zich dan weer kostelijk mee geamuseerd... Waren wij volwassen ook nog maar zo snel tevreden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Het is de mooiste tijd uit je leven, jammer dat je daar dan weer niets van meekrijgt.....en je het ook niet nog eens over kan doen (tenminste daar ga ik van uit).

Zo, ga maar weer snel "On Track" want daar gaat het allemaal om! (kijk wel uit voor spoorvorming ;D)

Groetjes,
Theo.

Graphtuner

ziet er netjes uit man
is dit met een scharnier of moet je de kap steeds volledig verwijderen?
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Volledig verwijderen...

Dries, als je eens tijd en goesting hebt, kom gerust eens langs!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Opeth

Mag ik vragen waar jij de Caspian versterkers heb gekocht, ik kan helemaal geen dealer vinden die deze versterkers verkopen namelijk.


gr

robby

Jumping Jack

De eindversterker heb ik op ebay gekocht maar de geintegreerde en de cd speler komen van hollandlink in Goes, Zeeland. Dealers vind je trouwens op de site van monitor audio, importeur van Roksan.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

Quote from: Jumping Jack on November 30, 2011, 13:11:54
Dries, als je eens tijd en goesting hebt, kom gerust eens langs!

moeten we eens doen! Breng ik mijn platenbak mee  :smile:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Vandaag toch maar eens een Okki Nokki besteld bij H&C hifi!  :pompom:
duurt nog wel een weekje of 2 voor ie kan geleverd worden...

Dus Dries, laat maar eens weten wanneer je eens langs komt dan jaag ik vrouw en kind weg en kunnen we plaatjes wassen en beluisteren   :headbanging:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

onze vrouwen moeten dringend vriendinnen worden, kunnen zij samen op stap en wij muziek luisteren  :pompom:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Okki nokki is al binnen dus ik ben lekker plaatjes aan het wassen  :clapping:
Enig klein minpuntje: de stofzuiger maakt aardig wat lawaai  :headbanging:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on December 22, 2011, 20:29:03
Okki nokki is al binnen dus ik ben lekker plaatjes aan het wassen  :clapping:
Enig klein minpuntje: de stofzuiger maakt aardig wat lawaai  :headbanging:

Gehoorbeschermers dragen is geen overbodige luxe :music:

De herrie was een van de redenen waarom ik zelf een platenwasser heb gebouwd. De afzuiger (een kärcher alleszuiger) staat in de aangrenzende kamer.
Sommigen beweren dat de okki-nokki geïnitieerd is door mijn bouwsel. Dat nou juist de essentie en het onderscheidende is dat die vacuümpomp separaat opgesteld kan worden is mogelijk gesneuveld bij de financiële calculaties en praktische haalbaarheid.

Jumping Jack

Quote from: Jumping Jack on July 25, 2011, 22:29:42

En zonet heb ik op ebay een nieuwe caspian m1 eindversterker gekocht voor een heel leuke prijs. De nieuwe m2 zal m.i. niet zo heel veel verschillen en een pak meer kosten. Met de m1 zal het ook wel lukken. Ook qua uiterlijk is er niet zo veel verschil.


Is er iemand die op basis van de specs van de M1 en M2 eindversterker kan zeggen wat de verschillen zouden kunnen zijn tussen beide? Ik zie enkel een iets zwaardere voeding, een hogere stroom-output, hogere damping en gain... Wat zou dit in de praktijk kunnen betekenen?

Specs M1
Specs M2
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Niemand die deze specificaties enigszins klankmatig kan vertalen?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Quote from: Jumping Jack on January  8, 2012, 21:28:58
Niemand die deze specificaties enigszins klankmatig kan vertalen?

Blijft lastig, de M2 heeft een iets zwaardere voeding en zal iets meer headroom kunnen bieden bij wat lastigere aan te sturen luidsprekers. Maar de verschillen bij beiden zijn klein te noemen. M1 heeft een iets lagere harmonische distortion. Maar dit is zo klein dat ik mij uberhaupt afvraag of je het verschil zal horen.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Cyreg

Ook aan uitgebreide specs kun je echt niet aflezen hoe 'n versterker "anders" klinkt of is ontworpen ???
Alleen in je eigen setup luisteren brengt uitkomst; zou me niet verbazen als het onverwacht iets heel anders brengt  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Jumping Jack

#216
Ik denk eigenlijk dat de m2 qua klankkleur niet zo verschillend gaat zijn. Soit, misschien met tijd en stond eens aan een demo onderwerpen bij de dealer.

Vandaag twee pakketjes mogen ontvangen.
Pakje 1: een set tweedehands Harmonic Technology pro-silway interlinks voor tussen de lehmann en de geïntegreerde versterker.
Pakje 2: een setje CA cones xs voor onder de lehmann, en een Essential Audiotools current spyder.

Morgen volgen verdere impressies...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Zoals beloofd wat verdere impressies:

1. De Essential Audio Tools Current Spyder
Eerste opluchting: de stekker past net in de krappe ruimte tussen de WCD en de grote schuif van het inbouwmeubel!

Dankzij de Spyder kan het Van den Hul stekkerblok weg achter de set (staat nu in de marktsectie trouwens). De Roksan's zitten nu gedrieën in een WCD, de Scout, Lehmann, Squeezebox en V-Can zitten samen in een gewoon beveiligd stekkerblok dat onderin het meubel, achter de schuif, ligt. Het geheel ziet er heel wat ordelijker uit en het risico op storing en interferentie is heel wat minder.

Klankmatig dan. De verschillen zijn subtiel. De muziek heeft nu precies wat minder slam, ten voordele van wat meer detail en een iets betere plaatsing. Een subtiele klankmatige verbetering, een grote organisatorische en esthetische vooruitgang.

2. De CA Cones XS
Leuk product, voor een even leuke prijs.

Het is wel even prullen om de Cones mooi onder de Lehmann te krijgen.
Klankmatig is het wat moeilijk te beoordelen omdat ik tegelijk de interlink tussen de Lehmann en de Caspian heb vervangen. Later zal ik wel nog even experimenteren met ze weg te nemen en anders te positioneren. Voorlopig kan ik er dus weinig zinnigs over zeggen.

3. De Harmonic Technologie Pro-silway II
Ik had deze kabel reeds in de set zitten, tussen de geïntegreerde en de eindversterker. Ik had die eerste kabel al een tijdje aan de Lehmann gehad, dus ik wist dat dit goed ging komen. Vooral het middengebied leeft meer op met deze kabel tav de Kimber PBJ die er voorheen tussenstak. Uit de eerdere ervaring weet ik dat dit door de kabel komt en dus niet door de Cones...


Het Isotek power-cord dat aan de cd-speler zat, gebruik ik nu aan de Lehmann. Ik ben van plan om daar ook nog eens een Audioquest NRG2 aan te hangen om te zien (horen) wat voor verschil dat geeft. En nog wat spelen met de Cones dus.

Maar eerst maar wat luisteren en genieten!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Foto van de cones:


De Lehmann met de voetjes van de grond:


Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

#219
Jeetje JJ, jij bent druk in de weer ;D  Mooi allemaal hoor...........maar mis ik nu een foto van je nieuwe huisdier, de "Current Spider" ?

Of had je die er al achter "geprut" toen je bedacht dat je nog moest fotograferen? ;D

Jumping Jack

Beetje adhd denk ik, de appel valt op dat vlak niet ver van de boom  :hehe:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Jumping Jack on January 17, 2012, 21:08:19De Lehmann met de voetjes van de grond
:blink:  phono amp was te mooi en daarom nu vermomd als koeieuier?

Jumping Jack

 ;D zoiets ja. In het echt zie je het amper hoor. Als ik eens wat tijd vrij heb ga ik er eens kritisch naar luisteren. Ik verwacht er geen wonderen van hoor.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Poldo

Quote from: AbZ on January 17, 2012, 21:40:39
:blink:  phono amp was te mooi en daarom nu vermomd als koeieuier?

:D

goed bezig man, lekker aan het upgraden!
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

garmtz

Misschien handig om eens wat zwaars op de Lehmann te leggen, dat kan bij phono pre's soms best wel helpen...