Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Jumping Jack

Bedankt, ik ben zelf ook een tevreden man.
Roger, die gisteren de pick-up is komen plaatsen, was ook heel lovend over de set en dat is wel leuk om te horen van iemand die al meer dan 20 jaar in het vak staat  :blush:

Momenteel ligt Uncle - War Stories op de VPI en WOW, het staat gewoon als een huis!  :headbanging: Het is echt een pittige tafel met heel wat drive en dynamiek, ideaal voor jazz en rock...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Quote from: Jumping Jack on October 21, 2011, 11:12:45
Bedankt, ik ben zelf ook een tevreden man.
Roger, die gisteren de pick-up is komen plaatsen, was ook heel lovend over de set en dat is wel leuk om te horen van iemand die al meer dan 20 jaar in het vak staat  :blush:

Momenteel ligt Uncle - War Stories op de VPI en WOW, het staat gewoon als een huis!  :headbanging: Het is echt een pittige tafel met heel wat drive en dynamiek, ideaal voor jazz en rock...

Is dat ook niet een beetje afhankelijk van je element en de versterking. Kon op de foto niet goed opmaken met wat voor element je speelt.

Jumping Jack

Een Audio Technica OT9 III. Uiteraard is het element een belangrijke factor, maar drive en dynamiek zijn eigenschappen die wel vaker worden toegedicht aan de Scout II, meer nog dan aan de Scout omwille van het zware plateau (zo'n 20kg droog aan de haak)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Quote from: Jumping Jack on October 21, 2011, 11:20:53
Een Audio Technica OT9 III. Uiteraard is het element een belangrijke factor, maar drive en dynamiek zijn eigenschappen die wel vaker worden toegedicht aan de Scout II, meer nog dan aan de Scout omwille van het zware plateau (zo'n 20kg droog aan de haak)...

Over zware plateau's wil ik het niet hebben. Heb mezelf al een keer een breuk getilt aan mijn eigen draaitafel  ;D

Element even opgezocht, best een mooi element. Tuurlijk kan het altijd weer "beter" / "anders".

WimB


sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Jumping Jack

Dank u, ik ben al de ganse dag plaatjes aan het draaien aangezien ik ziek thuis zit. En I like what I hear!
Een Classic is te groot om hier tot zijn recht te komen, die moet mooi bovenop een rack.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

m9

ziet er mooi uit hoor!

ik ben zelf nog steeds aan het dubben, had nu weer een michell draaitafel met sme-V element op het oog en een high output micro benz ebony element (2dehands).
maar zit er nu weer sterk aan te denken een tangentiale arm te nemen.

welke phonotrap heb je er tussen zitten?

een van de allerbeste is de phonotrap van john broskie, ofwel de tetra of de aikido.
menno van der veen verkoopt step up trafo`s voor low output mc elementen.

kijk op de glassware site voor meer info. (mag geen link plaatsen naar een niet forum sponsor).

Jumping Jack

Wat voor Michell heb je op het oog? Van een Gyro word ik een beetje nerveus van de cilinders die continu ronddraaien... Ik heb een Gyro beluisterd met een Benz Ace (denk ik), samen met de Scout II en die laatste vind ik veel levendiger en dynamischer.

Phono-pré is een Lehmann Black Cube Decade...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Cyreg

Mooie draaitafel om te zien  ;)

Zelf ben ik al 'n paar weken in de weer om naar 'n OriginLive AuroraMkII/Onyx arm over te stappen.
Heb ook even 'n gebruikte eerdere versie Aurora/SilverMkII in beeld gehad, .... toch liever nieuw... :clapping:

Eerst proberen om m'n Rega P5/PSU/Elys2 van 'n paar jaar oud te verkopen (en niet weg te geven :()
Deze klinkt ook prima, maar ik wil na 30 jaar allerlei Rega's toch 'ns wat anders.
Welk ander element ik ga proberen op de O.L. combi weet ik nog niet zeker, ......
....in ieder geval dan armhoogte optimaal af te stellen  ;)

Veel plezier met luisteren naar vinyl, doe ik nu ook al!
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Jumping Jack

Quote from: AbZ on October 16, 2011, 12:51:29
Vinylvinyl lijkt me prima voor nieuwe.  Heb ook ex-demo's gezien voor 300 (mijn keuze) en tweedehands vanaf 200 (toen had er ik al eentje) maar dat kost wat meer geduld, dus ik denk dat ik het al weet  ::)


Er staat er nu een op hifi.nl voor 300. Marcel van h&c hifi heeft ook een scherpe prijs voor een nieuwe...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

waaaaaaauw, mooi ding zeg! Dikke proficiat man!
Ben alweer benieuwd :)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Al de tijd dat de Pro-ject er stond, heeft mijn zoontje er geen vinger naar uitgestoken. Nog geen twee weken met de Scout, en hij heeft al toegeslagen... De cantilever van de ATOC is het slachtoffer geworden van zijn impulsen en is zelfs compleet verdwenen...  :nopompom:

Ik was natuurlijk razend, maar besef ook dat ik er zelf ook schuld aan heb. Dergelijke kwetsbare apparatuur mag eigenlijk niet binnen het bereik van kleine kinderen staan...

Vooraleer er een nieuw element komt (hopelijk met wat inruil-korting voor de huidige body), komt er dus een volledige stofkap voor de draaitafel (van Gingko, tenzij iemand nog alternatieven weet?)... Flink balen en een (dure) les geleerd...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Quote from: Jumping Jack on November  3, 2011, 13:25:20
Al de tijd dat de Pro-ject er stond, heeft mijn zoontje er geen vinger naar uitgestoken. Nog geen twee weken met de Scout, en hij heeft al toegeslagen... De cantilever van de ATOC is het slachtoffer geworden van zijn impulsen en is zelfs compleet verdwenen...  :nopompom:

Ik was natuurlijk razend, maar besef ook dat ik er zelf ook schuld aan heb. Dergelijke kwetsbare apparatuur mag eigenlijk niet binnen het bereik van kleine kinderen staan...

Vooraleer er een nieuw element komt (hopelijk met wat inruil-korting voor de huidige body), komt er dus een volledige stofkap voor de draaitafel (van Gingko, tenzij iemand nog alternatieven weet?)... Flink balen en een (dure) les geleerd...

Ach troost je zelfs grote kerels (ik noem mijzelf) heeft wel eens een peperduur element naar de 7e hemel geholpen. Een Benz Glider was het slachtoffer van mijn schoonmaakdrift en haakte mooi op de bloot liggende naald.

Jumping Jack

Binnenkort kunnen we weer plaatjes draaien: er staat een Gingko dustcover en een nieuwe AToc9 in bestelling... Gelukkig 20% inruilkorting gekregen voor het vern*#kte element, en nog een sympathieke korting van de winkel. Het blijft natuurlijk wel een duur grapje  :nopompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Pfff nog altijd wachtende op de dustcover. Het element is al bij de dealer, maar zonder dustcover komt het er nog niet in...
Gisterenavond toch maar wat plaatjes gewassen, maar het is niet hetzelfde als je ze daarna niet kan afspelen...  :(

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Je hebt natuurlijk een Dustcover in een afwijkende maat besteld, zo`n grote  waar je kind ònder past :D

Jumping Jack

Lol! Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb!  ;D

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Daarnet een mailtje gekregen van de dealer: de stofkap is er  :clapping:

Morgen maar eens langsgaan met de arm (een voordeel van de vpi unipivot-armen: kabeltje los en de arm kan er zo af) om het nieuwe element te monteren.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Hupla, we zijn weer plaatjes aan het draaien! En het ziet er niet onaardig uit met de stofkap. Momenteel Graceland van Paul Simon, en zelfs met een niet-ingespeeld element klinkt al heel lekker  :clapping:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Quote from: Jumping Jack on November 26, 2011, 19:27:49
Hupla, we zijn weer plaatjes aan het draaien! En het ziet er niet onaardig uit met de stofkap. Momenteel Graceland van Paul Simon, en zelfs met een niet-ingespeeld element klinkt al heel lekker  :clapping:

Vereist natuurlijk een nieuwe foto met stofkap ;)

Jumping Jack

Zal ik proberen vanavond eens te doen!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Voor de foto wel even die kleine eronder vandaan halen hé, ivm. eventueel commentaar van deze of genen ;D   

Jumping Jack

 :D kleine is vanonder zijn stolp en zijn bed in, dus bij deze foto's van de Scout met dustcover (foto's met kunstlicht en vlugvlug genomen, mijn excuses voor de kwaliteit)...


Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Daar past best een mooie sticker van de teletubbies op :D  Zonder dollen, kon me vooraf niets "moois" bij een stofkap inbeelden en toch nu ik `m zie.....ik vind `m wél mooi, vooral eigenlijk door de hoogte breedte verhouding van de kap, die is visueel oké zeg maar.
Man...., dat ik dit nog eens zou schrijven over een stofkap O0 gelukkig meen ik `t wel.................

Groetjes,
Theo.