Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Graphtuner

das een brut ding he!
maar als ik zeg : KOPEN DIE HANDEL, en uw vrouw leest dit.... dan mag ik nooit meer binnen om er eens naar te komen luisteren he  :D
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Bwa, die maakt daar niet zo'n probleem van hoor... Maar ik ga proberen sterk te zijn en aan de verleiding weerstaan (ik heb trouwens toch geen tijd om zover te gaan luisteren/halen, oef)! Het is trouwens een prijzig ding, ik weet niet of ik er zoveel wil aan geven...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Kleine update: het hek dat voor de set stond is al een tijdje weg en kleine Viktor blijft flink overal af  :clapping:

Verder nog aan het tobben over een eventuele nieuwe platenspeler...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Ik heb ook maar even een showcase aangemaakt: Mijn showcase
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Jumping Jack on October  6, 2011, 18:59:17
Ik heb ook maar even een showcase aangemaakt: Mijn showcase
Ik zie je topic on top en denk:  VPI  :headbanging:
maar ...  :(
;D

Jumping Jack

 :D Sorry voor de valse verwachtingen Abz...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Quote from: AbZ on October  6, 2011, 19:06:38
Ik zie je topic on top en denk:  VPI  :headbanging:
maar ...  :(
;D

Trouwens vandaag nog een heel mooi inruilvoorstel gekregen: €500 bij aankoop van een Scout II...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Abz, de Scout II is in bestelling. Afhankelijk van de stock kan het wel even duren vooraleer ik er een kan proberen in mijn set, mijn geduld wordt dus nog even op de proef gesteld  :hehe:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Oud lid

Mooi! Ik hoop voor je dat hij snel komt.

Erwin B

sultankat

Quote from: Jumping Jack on October  8, 2011, 21:25:44
Abz, de Scout II is in bestelling. Afhankelijk van de stock kan het wel even duren vooraleer ik er een kan proberen in mijn set, mijn geduld wordt dus nog even op de proef gesteld  :hehe:

Mooie aankoop, gefeliciteerd!
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Jumping Jack

Quote from: sultankat on October  9, 2011, 17:00:54
Mooie aankoop, gefeliciteerd!

Bedankt, maar ik heb de aankoop nog niet echt gedaan hoor. Hij komt eerst even in demo en als het goed is, blijft hij natuurlijk... Nog eens bedankt voor het advies!

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Net bericht gehad van de winkel: de Scout II is al up and running, sneller dan verhoopt! Maar laat ik nu net ziek worden, ik ga er hoogstwaarschijnlijk dit weekend nog niet heen kunnen...  :nopompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Gisteren met ware minachting voor mijn eigen gezondheid toch maar gaan luisteren naar de Scout II.  :inlove:
Als alles goed gaat wordt hij donderdag bij mij thuis geïnstalleerd en kan ik hem in mijn eigen set aan de tand voelen. In de winkel stond hij opgesteld met oa focal elektra be's en die wijken imho behoorlijk af van mijn eigen situatie...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

#163
Quote from: Jumping Jack on October 16, 2011, 08:25:33
Gisteren met ware minachting voor mijn eigen gezondheid toch maar gaan luisteren naar de Scout II.  :inlove:
Als alles goed gaat wordt hij donderdag bij mij thuis geïnstalleerd en kan ik hem in mijn eigen set aan de tand voelen. In de winkel stond hij opgesteld met oa focal elektra be's en die wijken imho behoorlijk af van mijn eigen situatie...
Leuk!  Fyi, er staat ook weer een VPI op Marktplaats.  Vraagprijs 3k.

p.s. Ik bedoelde die Aries, maar die is niet kleiner dan de Classic...

Jumping Jack

Ja, had ik gezien. 3k + nog een mooi element... Wordt het weer heel wat duurder... + de Scout II heeft de zware platter van de Classic, die aries nog niet.
Er staat een VPI Hrx ook  :D

Wat service betreft, ben ik wel blij dat voor nieuw gegaan ben! Roger van Hificorner Antwerpen gaat ver om het de klant naar zijn zin te maken, dus gun ik het hen van harte...
Ben trouwens ook aan het overwegen om een platenwasser te kopen, ipv de Knosti die ik tot nu toe gebruikte...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Jumping Jack on October 16, 2011, 11:28:57Er staat een VPI Hrx ook  :D
Ja die draait ook platen en maakt zonder element al geluid!  Veel goedkoper  :D

sultankat

Quote from: Jumping Jack on October 16, 2011, 11:28:57

Ben trouwens ook aan het overwegen om een platenwasser te kopen, ipv de Knosti die ik tot nu toe gebruikte...

Ik heb aansluitend aan de aankoop van de VPI Classic1 ook een Hanss Acoustics RC-20 platenwasser gekocht. Is nu sterk in prijs verlaagd: ca 500 euro. Bevalt uitstekend en ziet er ook nog eens mooi uit
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

AbZ

#167
Quote from: sultankat on October 16, 2011, 11:58:14
Ik heb aansluitend aan de aankoop van de VPI Classic1 ook een Hanss Acoustics RC-20 platenwasser gekocht. Is nu sterk in prijs verlaagd: ca 500 euro. Bevalt uitstekend en ziet er ook nog eens mooi uit
Hier een Okki Nokki.  Die oogt wat minder maar heeft weer wat meer opties dan Hanss & VPI cleaners:  twee draairichtingen en mogelijkheid tot wassen van singles, voor wie die nog heeft of koopt.  Heb hiervoor gekozen omdat ik bijna 200 singles heb van een oude Italiaanse serie platen+teksten, Storia della Musica, maar nu het wassen nog...  :crazy:

Jumping Jack

Mja, zo'n Okki Nokki kost nog eens wat minder ook... Een VPI 16.5 hebben ze bij Hificorner voor 599, een Okki Nokki kost 399. Met dat verschil kun je toch een aardig aantal plaatjes kopen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Jumping Jack on October 16, 2011, 12:24:54
Mja, zo'n Okki Nokki kost nog eens wat minder ook... Een VPI 16.5 hebben ze bij Hificorner voor 599, een Okki Nokki kost 399. Met dat verschil kun je toch een aardig aantal plaatjes kopen...
en dan is die VPI nog afgeprijsd.  Een Okki Nokki kost dan <300.  Ik vind 'm ook prima gebouwd, degelijk en simpel, niet over-engineered maar gewoon toereikend.  Service (indien nodig) of vervangen van zuigding is ook dichtbij en betaalbaar.  Als je niet voor het merk en de looks gaat (en hoeveel kijk je naar een platenwasser?) dan is het een prima deal.

Jumping Jack

Die prijs van de VPI komt omdat ze eens een grote partij ineens hebben gekocht en zo korting hebben bedongen. Okki Nokki hebben ze niet, dus die zou van ergens anders moeten komen. Tips voor aankoop? Ik dacht er ene te bestellen bij Vinylvinyl (Rik Stoet), die hebben gratis levering vanaf een bepaald bedrag...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Vinylvinyl lijkt me prima voor nieuwe.  Heb ook ex-demo's gezien voor 300 (mijn keuze) en tweedehands vanaf 200 (toen had er ik al eentje) maar dat kost wat meer geduld, dus ik denk dat ik het al weet  ::)

Jumping Jack

Haha, jouw laatste reply was mij blijkbaar ontgaan, ik lees hem nu pas  :clapping:
Mss wordt een platenwasser een eindejaars-cadeau, wie weet.

Maar ondertussen ben ik toch lekker aan het genieten van Sketches of Spain van Davis op een Scout II met Audio Technica OC9 mkIII! Roger van Hificorner A'pen heeft hem daarnet komen plaatsen...
Morgen maar eens goed luisteren en wat foto's plaatsen.  :coffee:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Eerste luisterindrukken:  :inlove:, lekker strak, heel mooie scheiding van instrumenten, ongelooflijk stil (platen die voordien wel eens een kraakje lieten horen, zijn nu gewoon volledig stil!).

De beloofde foto's:




Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Mooie set heb je staan!

Die VPI is ook wel een hele mooie draaitafel.