Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Wat nieuwe foto's met de nieuwe meubels en eindversterker:





Op de muur waar de dressoir staat moet er nog behangpapier komen om het geheel wat meer contrast te geven... En zoals eerder al gezegd, is het nog wachten op de schuiven die normaal in de dressoir hadden moeten zitten...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

#126
Quote from: Jumping Jack on August  5, 2011, 18:48:27
Wat nieuwe foto's met de nieuwe meubels en eindversterker
Mooi, maar ik zou proberen om die Marantz (of wat staat daar midvoor onderin?) ook ergens in de open kast rechts te zetten.
Hoe bevalt het bi-ampen?

Jumping Jack

Die Marantz is een UD5005 en wordt enkel gebruikt als blu-ray-speler, dus als die speelt (wat niet zo vaak gebeurt) blijft het kastje gewoon open.

Het biampen bevalt me heel goed! De pmc's genieten hoorbaar van meer power, het klinkt allemaal wat ruimtelijker en gemakkelijker, meer ontspannen. Het geluid komt precies ook nog wat meer los van de speakers. Ik ben er iig heel tevreden mee!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Ok helder.  Nu maar hopen dat je avatar (ook een mooi plaatje) van die platenspeler afblijft...

Jumping Jack

 :D Er staat steeds een hekje rond de kast... Is geen zicht, maar het houdt mijn spullen wel heel!

Zo eentje:



De speakerkabels moet ik nog wegwerken, maar daarvoor moet ik de opening in de plint van de kast eerst wat groter maken...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

#130
Quote from: Jumping Jack on August  5, 2011, 19:19:49
:D Er staat steeds een hekje rond de kast... Is geen zicht, maar het houdt mijn spullen wel heel!
:)
Quote from: Jumping Jack on August  5, 2011, 19:19:49
De speakerkabels moet ik nog wegwerken, maar daarvoor moet ik de opening in de plint van de kast eerst wat groter maken...
Ja, dat was zichtbaar 'nog niet af' dus vandaar ook mijn vraag, of de 2e amp een blijvertje was.
Ik neem aan dat je de bi-amping horizontaal doet omdat één van beide een integrated is? 

Jumping Jack

Yep, horizontaal: de integrated op het hoog met kimber 4tc en de eindversterker op het laag met 8tc... Aan de speakerzijde aangesloten met WBT 0610 Cu next gen-banaantjes. De 4tc zit bare-wire aan de versterker, de 8tc met WBT 0600 banaantjes want de kabel is net iets te dik om gemakkelijk bare-wire aan te sluiten...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Marino

Wat een schitterende huiskamer is het toch! Mooi dat de extra versterker erbij zo goed bevalt, had eigenlijk niet anders verwacht.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Poldo

hoe oud is die van jou Jumping?

Die van mij leert nu eindelijk van pappa's apparatuur af te blijven, hij gaat dan voor mijn versterker staan en dan kijkt hij mij aan..dan zeg ik nee! Thijs en dan loopt hij weg en komt hij een kusje geven haha

Leuke woonkamer heb je, lekker modern daar houden wij ook van, sommige vinden het kil maar ik vind het prachtig.

De PMC 's zijn ook super die je hebt, ik heb een aantal keren morgen beluisteren bij Michel Zwaard en vind het erg fijne speakers. Heb je verder nog upgrade plannen of ben je nu wel klaar (voor nu dan heh)

gr

rob
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Jumping Jack

14 maanden. Hij begint ook te reageren op een kordate 'nee' maar hij is sneller dan zijn schaduw! De naald van de pickup hangt bovendien volledig onbeschermd. Deze oplossing geeft wat minder stress  ;)

Er zijn geen upgrades meer gepland, enkel nog een interlink die begin deze week toekomt. Maar al de vorige upgrades waren natuurlijk ook niet echt gepland  :blush:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Voila, de kabels zijn netjes weggewerkt!  :pompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Bedankt! Bij jou nog veranderingen? Al nieuws over de versterker?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Roger Black

Prachtig huis heb je. Prachtige speakers, PMC is geweldig. Mooie Eames ook!

Jumping Jack

Dank je, en dan heb je de rest van het huis nog niet gezien!  :D  :sigh:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ivo1986

Ziet er strak uit je huiskamer.

Mooi die roksan set.

Speel je altijd met het frontje erop?

Jumping Jack

Ja, altijd met frontjes. Zoals je in mijn avatar ziet, heb ik hier een kleine wervelwind rondlopen en zou ik geen rustig moment meer kennen zonder frontjes. En eerlijk gezegd, hoor ik geen verschil met of zonder...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ivo1986

Hoor ook niet zoveel verschil. Maar hoorde laatst een mede pmc bezitter iets anders beweren.

Staan de luidsprekers wervelwind proof met die superspikes?
Klonken ze beter met die spikes dan de standaard spikes?

Jumping Jack

De superspikes hebben een groot contactoppervlak, veel groter dan de standaardspikes, en de speakers staan dan ook heel stabiel. Klankmatig kan ik niet echt vergelijken, ik heb ze niet lang op de meegeleverde spikes gehad want die combineerden niet goed met parket (ik had er stukken van 5 cent onderzitten, maar je kan je wss wel voorstellen dat dat niet echt veilig was icm met een 12kg pure energie zonder remmen)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Vandaag eens de recent tweedehands aangeschafte Harmonic Technology Pro Silway mkII-kabel tussen de geïntegreerde en de eindversterker gestoken ipv een Kimber PBJ... Wow, serieus verschil! Meer diepte en geluid dat meer loskomt van de speakers...

Ik had de kabel gekocht om tussen de phono-versterker en de geïntegreerde te hangen, maar hij blijft nu lekker waar hij zit.
Voorlopig heb ik tussen de phono-versterker en de geïntegreerde een PBJ zitten, maar ik kijk wat rond voor een vervanger... Mss een Kimber Hero, of een of andere Harmonic Technology (tweedehands dan)... De PBJ's zullen dan binnenkort wel in de marktsectie verschijnen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Pfff, het kriebelt om het analoge gedeelte van de set aan te pakken... Nieuw element of een nieuwe platenspeler (daarbij denk ik vnl aan een Roksan Radius, een VPI Scout, een acoustic sign. Challenger of als iemand nog een Xerxes op overschot heeft...)?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

als het kriebelt moet je....  :smile:
ben alweer benieuwd of je gaat switchen of niet  :P
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs