Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Ondertussen is baawb dylan lekker aan het neuzelen...  :coffee:

ik ben blij dat het zo vlot gegaan is want anders zat ik met een serieus dilemma. En met de rotels de deur uit hou ik zelfs nog wat over na betaling van de pmc's! Kan ik nog wat muziek kopen want daar draait het uiteindelijk nog allemaal om  :headbanging:

Zo meteen, nog maar eens, de openingspost updaten.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Softpower

Proficiat! Lekker dat het zo soepel is gelopen!
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Jumping Jack

Bedankt!

Mijn god, wat klinkt madeleine peyroux goed op de pmc's. Alles wordt duidelijk weergegeven zonder dat het scherp wordt. Je hoort als het ware haar speeksel bij een 't' klank... Ik geniet, ook al heb ik koppijn (hardnekkige sinusitis die al een maand aansleept)  :coffee:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Nog even over the looks van beiden, PMC veel mooier, straalt een bepaalde chique uit. Hebben ze niet meer ruimte nodig JJ?

Jumping Jack

Qua plaatsing zijn ze minder veeleisend dan de b&w's doordat ze geen baspoort hebben aan de achterzijde maar een transmissielijn. Dat zorgt tevens voor een andere, betere, afstraling van het laag. Het laag is daardoor veel minder 'boemerig' dan bij de b&w en meer subtiel en kamervullend.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

FDLARRY

Quote from: Jumping Jack on June 25, 2011, 12:42:14
De kogel is door de kerk, de b&w's zijn zonet verkocht dus de pmc's kunnen blijven!  :D

Ook maar even de topictitel aangepast, ik vond dat het wel eens mocht.
Top. Van Harte.  :clapping:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

twani

Quote from: Jumping Jack on June 25, 2011, 23:19:06
Qua plaatsing zijn ze minder veeleisend dan de b&w's doordat ze geen baspoort hebben aan de achterzijde maar een transmissielijn. Dat zorgt tevens voor een andere, betere, afstraling van het laag. Het laag is daardoor veel minder 'boemerig' dan bij de b&w en meer subtiel en kamervullend.
Dat kan ik beamen, mijn Von Schweikerts zijn ook transmissionline speakers met de basspoort aan de voorzijde, ze profiteren vwb. de ruimtelijkheid overigens nog wel degelijk van een beetje ruimte om zich heen. Ik besef.... `t moet ook allemaal maar kunnen in je huiskamer.
Je hebt er natuurlijk zelf niets aan, maar zoals je hebt gemerkt hou ik wel van de PMC stijl   :inlove:

Jumping Jack

#107
De ruimte die jij jouw von schweinerts hebt gegeven, kan ik praktisch gezien inderdaad niet. Ik ga er nog wel wat mee schuiven om te horen wat dat doet en dan aan de poetsvrouw duidelijk maken dat het de bedoeling is dat ze wat schuin staan en van de muur af  :dry:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Mag jouw poetsvrouw aan je speakers komen dan? :devil: :devil:

Jumping Jack

Heel voorzichtig met haar plumeau  :sly:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

FDLARRY

Quote from: Jumping Jack on June 26, 2011, 22:22:53
Heel voorzichtig met haar plumeau  :sly:
En wat poets ze nog meer behalve de plaat. ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

AbZ

Quote from: Jumping Jack on June 25, 2011, 23:45:00
De ruimte die jij jouw von schweinerts hebt gegeven
zwijnestal daar bij twani  ;D

twani


Jumping Jack

 :devil:

het heeft nog lang geduurd vooraleer iemand het zag
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Gisteren te horen gekregen van Roksan dat er "very soon" een eindversterker uitkomt in de caspian m2-serie  :pompom:

Dat wordt even doorsparen en misschien in de tussentijd al wat speakerkabel en banaantjes aanschaffen en biwiren...
Heeft iemand toevallig nog een 6 meter Kimber 8tc op overschot?  8)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

erik s.

#115
Quote from: Jumping Jack on July  5, 2011, 17:38:27
Gisteren te horen gekregen van Roksan dat er "very soon" een eindversterker uitkomt in de caspian m2-serie  :pompom:

Dat wordt even doorsparen en misschien in de tussentijd al wat speakerkabel en banaantjes aanschaffen en biwiren...
Heeft iemand toevallig nog een 6 meter Kimber 8tc op overschot?  8)
wel 4 x 1,5 meter...
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Jumping Jack

Daar kan ik jammergenoeg niet veel mee, maar bedankt voor het aanbod. Ik heb ongeveer 1x 3,5m en 1x 2,5m nodig of dus 1 x 6m... Mss is een 8vs of nog een 4tc ook een optie in combinatie met mijn huidige 4tc, want een 8tc is nogal prijzig.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Dit weekend een aantal meter 8tc gekocht, met WBT 0610-banaantjes voor de speakers en WBT 0600 voor de versterkerzijde. De WBT 0600 aanvaarden tot 10mm² en had ik nodig om te kunnen bi-wiren (de Caspian neemt max 5mm² en de kabels zijn 2,6 + 6,6)...

Resultaat (tot dusver, slechts kort kunnen luisteren): wow, meer dynamiek, meer laag en een geluid dat goed loskomt van de speakers. Brothers in arms van Dire Straits doet het bij mij altijd goed, maar zoals het gisterenavond klonk  :omg:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Genieten!

Vandaag een flesje naaldreiniger van Nagaoka ontvangen en het was nodig. Miles Davis klinkt gewoon heerlijk...

Volgende week verwacht ik het materiaal om de 8tc af te werken (kous en adereindhulzen) en een nieuwe interlink voor tussen de pickup en de lehmann. Het wordt een Kimber Hero, die is beter afgeschermd dan de huidige pbj...

Naast de naaldreiniger vandaag ook een flesje contactreiniger van srm ontvangen, daar ga ik in de loop van de week ook maar eens mee aan de slag.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Zaterdag een pakje ontvangen van Hifisupply, dus de 8tc is nu ook voorzien van een mooie kous...
En de Hero heeft de pbj vervangen tussen de draaitafel en de Decade. Eerste indrukken van de interlink zijn eerder subtiel, de klank heeft wat meer autoriteit gekregen, klinkt wat voller.

Tevens een paar afbeeldingen aan de openingspost toegevoegd.

Maandag 25/07 komt het nieuwe tv-meubel, dan volgen een paar degelijke foto's want de huidige foto's van de speaker zijn met de gsm genomen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Poldo

Quote from: Jumping Jack on July 18, 2011, 15:33:10
Zaterdag een pakje ontvangen van Hifisupply, dus de 8tc is nu ook voorzien van een mooie kous...
En de Hero heeft de pbj vervangen tussen de draaitafel en de Decade. Eerste indrukken van de interlink zijn eerder subtiel, de klank heeft wat meer autoriteit gekregen, klinkt wat voller.

Tevens een paar afbeeldingen aan de openingspost toegevoegd.

Maandag 25/07 komt het nieuwe tv-meubel, dan volgen een paar degelijke foto's want de huidige foto's van de speaker zijn met de gsm genomen...

cool, welk meubel je heb je gekocht?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Jumping Jack

Dit, maar dan volledig in het wit (mat, geen hoogglans), met de bijpassende dressoir voor de eetkamer:



Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Poldo

Quote from: Jumping Jack on July 18, 2011, 15:38:37
Dit, maar dan volledig in het wit (mat, geen hoogglans), met de bijpassende dressoir voor de eetkamer:





mooi!
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Jumping Jack

De meubels staan er, alleen hadden ze voor de dressoir in de eetkamer 2 dubbele kasten bij ipv 3 schuiven :dry:. Wachten op de schuiven dus.

En zonet heb ik op ebay een nieuwe caspian m1 eindversterker gekocht voor een heel leuke prijs. De nieuwe m2 zal m.i. niet zo heel veel verschillen en een pak meer kosten. Met de m1 zal het ook wel lukken. Ook qua uiterlijk is er niet zo veel verschil.

Ik ben eens benieuwd wat dat gaat geven in een biamp opstelling  :clapping:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Marino

Dat is goed gedaan, ben benieuwd hoeveel verbetering dit geeft op de PMC's!
Tussen de M1 en die van mij (mk1) zit volgens mij meer (vermogen) verschil als tussen de M1 en M2.

Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2