Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Hmm, neen het kleed komt niet van Ikea maar kostte nu ook niet zoveel hoor...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Poldo

Quote from: Jumping Jack on June 12, 2011, 09:52:02
Dank aan allen voor de complimenten!

@ Poldo: de achtermuur heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad, mss omdat het een gipskartonnen wand is die minder massa heeft en minder reflecteert?
De vloer is geen quickstep, maar parket (wit geoliede eik)...

Dan is jouw vloer nog mooier, parket  :inlove:.

inderdaad bij gipsmuren is het niet zo erg, ik heb beton en daar werd ik niet vrolijk van, dus ik heb de bank naar voren geschoven  ;D
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Jumping Jack

Momenteel een set PMC FB1i Signatures op visite... klankmatig een hele verandering, voor mij persoonlijk een verbetering. Ik heb ze nog even op proef, dus ondertussen zal ik proberen de cm8 te verkopen... Gegadigden, rep jullie naar de marktsectie!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Paar foto's van de pmc's:



Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Wijx wondere wereld

met grote stappen vooruit!
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Sjaudio

#80


Wel 100x mooier als die moderne b&w uitstraling. Mijn inziens dan, ik hou wel van dat minimalistische van PMC ( weinig poespas ), b&w met allemaal die chrome randen en schreeuwerige units.. nah.

JCL

Quote from: Sjaudio on June 21, 2011, 00:49:19


Wel 100x mooier als die moderne b&w uitstraling. Mijn inziens dan, ik hou wel van dat minimalistische van PMC ( weinig poespas ), b&w met allemaal die chrome randen en schreeuwerige units.. nah.

Tja dat is een kwestie van smaak natuurlijk, ik denk er 100% andersom over ;)

Jumping Jack

Als het op looks aankomt, neig ik ook meer naar de B&W's hoor maar ik vind de pmc's ook wel knap om te zien...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

JCL

Die donkere kleur is wel gaaf! Alleen zijn dit geen speakers om zonder frontje in de woonkamer te zetten (dan zijn de woofers echt lelijk omdat ik ze niet "afgewerkt" vind).

Hoe veel verschillen ze kwa klank? Je hebt geluk dat je ook je versterker hebt geupgrade, nu kun je lekker door. Als ik weer hoger zou gaan kwa speakers moet ik alles weer gaan vervangen (iig versterking) en dat wordt de investering weer zo hoog!

Jumping Jack

De b&w's stonden hier ook steeds met frontje omwille van mijn zoontje...

Ik heb ze nog niet echt uitgebreid aan de tand kunnen voelen, maar ze klinken alvast helemaal anders (wat ook te verwachten was). Heel transparant met een ver doorlopend laag (28Hz tov 43Hz), is een beetje de basis van de klank. In de loop van de week zal ik ze wat beter leren kennen...

De Caspian heeft er alvast geen moeite mee en mocht dat wel het geval zijn, kan ik er nog altijd een eindversterker bijplaatsen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

FDLARRY

Quote from: Jumping Jack on June 21, 2011, 11:06:28
De Caspian heeft er alvast geen moeite mee en mocht dat wel het geval zijn, kan ik er nog altijd een eindversterker bijplaatsen.
Eindversteker bijplaatsen? Het virus heeft je gegrepen, en daar zijn geen medicijnen voor! ;D
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Jumping Jack

Dat was eigenlijk gewoon een reactie op die post van JCL hoor. De Caspian heeft zeker genoeg kracht en controle, geen probleem. Geen veranderingen op dat vlak dus!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Softpower

Quote from: Jumping Jack on June 21, 2011, 13:54:17
Dat was eigenlijk gewoon een reactie op die post van JCL hoor. De Caspian heeft zeker genoeg kracht en controle, geen probleem. Geen veranderingen op dat vlak dus!

Zullen we daar maar voorlopig van maken ;)

Je bent nu eenmaal besmet....
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Poldo

haha, daar ga je dan

de Caspian kan de PMC wel aansmurfen hoor, ik zou eerst maar eens genieten en mis je echt iets dan kun je inderdaad met een eindversterker gaan werken. Of misschien met van die Naim doosjes kan werken, schijnt ook wel lekker te gaan met PMC
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Jumping Jack

#90
Wow, alles wat ik zeg wordt blijkbaar zo serieus genomen. Ik heb helemaal geen bedoelingen om de versterker aan te pakken, dat was maar een hypothese na JCL's post.

Bovendien heb ik nog een week tijd om de pmc's te evalueren en om de cm8 te verkopen, wie weet blijven de b&w's wel staan...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ivo1986

Quote from: Poldo on June 21, 2011, 14:28:26
de Caspian kan de PMC wel aansmurfen hoor, ik zou eerst maar eens genieten en mis je echt iets dan kun je inderdaad met een eindversterker gaan werken. Of misschien met van die Naim doosjes kan werken, schijnt ook wel lekker te gaan met PMC

Wel pas vanaf de 200 serie.

De naitjes kunnen deze transmissielijn niet goed aansturen.

Poldo

ik denk dat het ook niet allemaal serieus is bedoeld, meer een beetje jennen  ;)

maar..wanneer je de CM8 kunt verkopen dan blijven de PMC's?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Jumping Jack

Quote from: Poldo on June 21, 2011, 14:45:44
ik denk dat het ook niet allemaal serieus is bedoeld, meer een beetje jennen  ;)

maar..wanneer je de CM8 kunt verkopen dan blijven de PMC's?

Ja, als ik van cm8 af geraak blijven ze zeker. Indien niet, zal ik er eens goed moeten over nadenken. De geldbuidel is namelijk niet eindeloos, jammergenoeg...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

JCL

als je graag naar andere speaker wil kijken, kun je natuurlijk altijd nog wat andere merken/combinaties beluisteren. Wie weet vind je bij andere speakers nóg meer wat je zoekt.

FDLARRY

Quote from: Jumping Jack on June 21, 2011, 14:32:44
Wow, alles wat ik zeg wordt blijkbaar zo serieus genomen. Ik heb helemaal geen bedoelingen om de versterker aan te pakken, dat was maar een hypothese na JCL's post.

Bovendien heb ik nog een week tijd om de pmc's te evalueren en om de cm8 te verkopen, wie weet blijven de b&w's wel staan...
Jaja, ook duidelijke kenmerken van het virus, "de ontkenningsfase", je hebt het te pakken! ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Graphtuner

daarnet het geluk gehad ze even te mogen beluisteren...
ik heb de B&W's niet gehoord, maar op deze is er niks aan te merken... houden die handel  :P
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

De kogel is door de kerk, de b&w's zijn zonet verkocht dus de pmc's kunnen blijven!  :D

Ook maar even de topictitel aangepast, ik vond dat het wel eens mocht.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Quote from: Jumping Jack on June 25, 2011, 12:42:14
De kogel is door de kerk, de b&w's zijn zonet verkocht dus de pmc's kunnen blijven!  :D

Ook maar even de topictitel aangepast, ik vond dat het wel eens mocht.

En terecht!! ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini