Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Beginpost aangepast met de cd-speler en de squeezebox...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twdi

Staan je speakers op wieltjes? Zie ik dat goed?

Jumping Jack

Ja, dat is handiger voor de poetsvrouw.  :nowink:

Nee, dat zijn dus de Superspikes van Soundcare.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twdi

aha oke. Hoort dit grondplaat dan bij de CM?

Jumping Jack

Ja, dit wordt standaard meegeleverd. Je kan de spikes ook rechtstreeks in de speaker draaien, maar er moet ergens een kindje een dergelijke speaker omver hebben getrokken en op zich hebben gekregen. Daarom levert B&W er nu een bredere voetplaat bij voor extra stabiliteit, dat is althans hetgeen de verkoper mij wist te vertellen... En gezien de koter van in mijn avatar hier in real life rondvliegt, heb ik de plaat maar bevestigd...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twdi

haha ok dan. Mooie set hoor. Thx

Jumping Jack

De cd-speler en de Harmonic Technology XLR raken zo stilaan ingespeeld. Prachtige combo, ik ben helemaal tevreden. Veel detail en een heel mooi stereobeeld. Zelfs de vriendin vindt het merkelijk beter dan met de vorige cd-speler!

Vandaag is ook de Best of Two Worlds-voeding toegekomen die ik heb overgenomen van Alco voor een heel mooie prijs. Wss is dat de goedkoopste upgrade geweest tot nu toe! Meer diepte, een voller geluid en het hoog is beter in balans (minder schel)...

Nu nog wachten op het materiaal dat ik heb besteld om de Kimber 4tc af te werken... Dat zal dan wel de volgende update van mijn topic worden, een beetje DIY.

Groeten,
J.J.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Hehe, mijn pakje van Hifisupply was vandaag toegekomen en ik heb me niet kunnen inhouden...
Tijd voor wat foteaus:

De wbt banaantjes:


De Viablue-jumpers:



De Kimber 4tc vs de kabelkous van Viablue, ik had er eerst geen goed oog in want dat kousje is echt dun:


Maar dat ging eigenlijk vrij vlot:


Splitter, krimpkousjes en banaantjes:


En voorwaar, een proper afgewerkte Kimber 4tc!:


Alles aangesloten op de B&W CM8:


En er komt nog muziek uit ook!  :pompom:
Ik ben heel tevreden met het resultaat en vond het eigenlijk een heel plezant "werkje"...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

heel netjes afgewerkt man!
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

phmeijer

Ziet er goed uit, Nick!
Veel plezier ermee!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Jumping Jack

Vandaag is de Lehmann Black Cube Decade phono-pré toegekomen. Mooie aanbieding die ik niet kon laten liggen... Hij komt (of liever 'zij komen' want de voeding zit in een aparte behuizing) de Tubebox II vervangen...

Momenteel staan de dip-switches nog gewoon default, als iemand tips heeft voor het instellen ervan (icm Ortofon Samba MC)?


Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens wat overzichtsfoto's te nemen van de luisterplek...
Let niet op de rondslingerende speakerkabel, binnen een aantal weken komt er een nieuw tv-meubel en dan kan de kabel van de linkerspeaker daar mooi achterlangs.


Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WimB

Mooie lichte ruimte en een mooie opstelling zo. Vloer ziet er ook mooi uit.

Softpower

Mooie opstelling! En je inrichting is top. Rustig, licht, open en tijdloos. Leuke schommel stoel van Eames!


Je geeft aan dat de cm8 nu veel opener klinken. Is bij jou nog steeds een lichte deken hoorbaar of zijn ze echt los gekomen nu.

Ik heb ze op op een aantal  gehoord waaronder ma600 monoblokken van classe en vond dat er steeds een soort van deken overheen bleef. Op de classe was ie het lichtst aanwezig. Het kan zijn dat ze toen nog niet helemaal ingespeeld waren maar dealer heeft daar verder niks over aangegeven. Ik had ook interesse maar vanwege de deken er toch vanaf gezien. Ik vind het echt een top speaker zowel qua uiterlijk als geluid. De speaker kwam tijdens mijn sessies niet los. Dat vond ik erg jammer. Want ze stonden bovenaan mijn lijst.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

skank1

Mooie boerderij heb je daar staan! Onze kindjes hebben die ook en zijn er gewoonweg zot van !!!
Was even offtopic :p
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Jumping Jack

#65
Quote from: Softpower on June  9, 2011, 22:09:04
Mooie opstelling! En je inrichting is top. Rustig, licht, open en tijdloos. Leuke schommel stoel van Eames!


Je geeft aan dat de cm8 nu veel opener klinken. Is bij jou nog steeds een lichte deken hoorbaar of zijn ze echt los gekomen nu.

Ik heb ze op op een aantal  gehoord waaronder ma600 monoblokken van classe en vond dat er steeds een soort van deken overheen bleef. Op de classe was ie het lichtst aanwezig. Het kan zijn dat ze toen nog niet helemaal ingespeeld waren maar dealer heeft daar verder niks over aangegeven. Ik had ook interesse maar vanwege de deken er toch vanaf gezien. Ik vind het echt een top speaker zowel qua uiterlijk als geluid. De speaker kwam tijdens mijn sessies niet los. Dat vond ik erg jammer. Want ze stonden bovenaan mijn lijst.

Bedankt! Ik ben gek van de Eames-kuipen, aan de eettafel staan er zes in DAR-uitvoering (met de metalen "eifel"poten) :wub:

Je moet rekening houden met het feit dat de meeste B&W's toch heel wat inspeeltijd nodig hebben, althans toch de CM-reeks. Dat heb ik al gemerkt met de CM1's, en dat betekent veel meer dan de 50 uren die B&W zelf aangeeft (reken op 10 maal zolang). Ik denk dat de CM8 daar zelfs nog niet aan toe zijn. Jij doelt wss op mijn post nav de komst van de Caspian versterker. Ik beschreef toen eigenlijk vooral het effect van de versterker op de muziek...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Quote from: skank1 on June  9, 2011, 22:11:26
Mooie boerderij heb je daar staan! Onze kindjes hebben die ook en zijn er gewoonweg zot van !!!
Was even offtopic :p

Haha, ja mijn zoontje is er ook behoorlijk weg van! De ganse leefruimte lijkt soms wel een crèche terwijl we er maar één hebben... Druk bazeke  :crazy:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

inderdaad een bijzonder mooie vloer heb je daar in je living... en een prachtige set!
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Softpower

Off-topic...Die dar uitvoering is top! Die staan ook om onze eettafel. Ik ben fan van eames.. Heb ook z'n bureaustoel...

On-topic yep daar doelde ik op. Dus ik moet rekening houden met een dermate lange tijd... Dat ik het ff weet. ;) ocer die cm-serie herken je die omschrijving van een deken die er overheen lijkt te liggen? Ik vind ze qua klankkleur super!
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Jumping Jack

Goh, ik vind dat nogal moeilijk om nu te zeggen dat er deken over hangt. Vooral omdat er zoveel factoren van invloed zijn op de uiteindelijke klank, zoals kabels, versterking, plaatsing, omgeving... Met een snelle, transparante kabel denk ik dat je de CM8 het meeste recht aan doet. Ik had eerder een basis Inakustik kabel (2x2,5mm² koper) en nu een Kimber 4tc en die doet het toch merkelijk beter. De Rotel icm met de Inakustik liet het geheel niet echt schitteren, het klonk nogal dof. Dat komt wss in de buurt van wat jij bedoelt met dat deken... En hoe ze na x-aantal uren zullen presteren, dat kan ik je nu nog niet vertellen. Ik vond het met de CM1's wel danig opvallen dat er 'iets' was veranderd...

Het is natuurlijk altijd leuk leuteren over klank en muziek, maar op het einde van de rit moet je toch zelf luisteren... Alleen jammer dat het allemaal wat te duur is om een beetje te gaan experimenteren... 
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Softpower

En daar heb je gelijk in.. Het zou fijn zijn als je simpel even het een door het ander vervangt en dan een tijdje luistert zonder dat je er op leeg loopt. Ff kabels testen om te horen of er iets verbetert naar je smaak of juist vermindert.

Blijft het feit dat je een mooie set hebt! Geniet ze.. Heb je nog zaken die je zou willen oppakken in de toekomst?
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Robbert54

wat een mooie ruimte heb je!! en wat een fijne indeling! Lekker rustig en met een heerlijke sfeer. En de vloer is ook nog eens prachtig!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Poldo

mooie opstelling, alleen de bank staat erg dicht tegen de achtermuur heb je daar geen last van tijdens het luisteren?

volgens mij hebben jullie exact dezelfde vloer als wij, quickstep largo?

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Jumping Jack

Dank aan allen voor de complimenten!

@ Poldo: de achtermuur heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad, mss omdat het een gipskartonnen wand is die minder massa heeft en minder reflecteert?
De vloer is geen quickstep, maar parket (wit geoliede eik)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robbert54

Is je kleed gewoon een Ikea ding? Gezien de rest van je inrichting lijkt t me niet, maar vraag t toch even :blush:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo