De stereoset van Evert

Started by Ohm Ivo, December 14, 2017, 15:45:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Struis

Sure, maar het ging om het vastzetten van de componenten op de printplaat, niet de printplaat zelf :)

Quote from: ruud2 on March 22, 2024, 16:18:09mag een ty-rap ook ?
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

ruud2

niet alles zit op een printplaat .. :sigh:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Ohm Ivo

Quote from: Struis on March 22, 2024, 15:46:23Gut, zie het nu pas (7 jaar later). Ik vind het cool. En de Apogee Mini DAC. Ahhh, die doet mijn HT kant (moest wel de schakelaar voorop vervangen). Komt nog van het forum van iemand..

Ja, die minidac is een gaaf apparaat. Ik had de mijne (uit 2001) 2ehands gekocht in 2006 en met veel plezier gebruikt tot najaar 2021 of 2022, weet ik nu even niet zeker. Daarna is hij vervangen voor een RME Adi-2 Fs dac. Nu staat hij werkeloos in een doosje opgeborgen...

Groet van Evert :)

Struis

Grappig, de mijne is uit 2003 en ik kocht hem hier op het forum in 2007. Daar heb ik hem inderdaad ook aktief gebruikt tot 2021 en is hij nu verhuisd naar de AV set nadat de Onkyo 11.1 versterker de geest gaf. Het is een fijn ding moet ik zeggen. Nog steeds.. Maar ja, zo'n RME is wel weer een goede stap beter. Ook professioneel toch? En met een DSP, da's ook wel leuk natuurlijk!

Quote from: Ohm Ivo on March 23, 2024, 11:21:37Ja, die minidac is een gaaf apparaat. Ik had de mijne (uit 2001) 2ehands gekocht in 2006 en met veel plezier gebruikt tot najaar 2021 of 2022, weet ik nu even niet zeker. Daarna is hij vervangen voor een RME Adi-2 Fs dac. Nu staat hij werkeloos in een doosje opgeborgen...

Groet van Evert :)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

Struis

Hmm, wel prachtig vintage looking! Maar ja, dan kan je de wat bewerkelijkere methode doen: op de soldeerpunten wat hot glue, maar da's best een hoop werk. En ja, dan moet het nog vast en bij elkaar... Eerlijk gezegd vraag ik altijd maar op forums bij professionals wat de beste optie is (niet voor geld verdienen, want dat verwarren ze nog wel eens). Een oplossing is beter dan geen oplossing, helemaal als die ook terug te draaien is als het toch niet zo'n succes blijkt ;)

Quote from: ruud2 on March 22, 2024, 21:26:46niet alles zit op een printplaat .. :sigh:
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

Rob_Dingen

Quote from: ruud2 on March 22, 2024, 21:26:46niet alles zit op een printplaat .. :sigh:
He dat ziet er bekend uit ;)

Rob

ruud2

Quote from: Rob_Dingen on March 23, 2024, 15:31:21He dat ziet er bekend uit ;)

Rob

en vrijwel ongewijzigd !
weerstand over het hoog en vishay over een aantal condensatoren.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Rob_Dingen

Quote from: ruud2 on March 23, 2024, 16:04:42en vrijwel ongewijzigd !
weerstand over het hoog en vishay over een aantal condensatoren.

Zie daar nog wel een snoertje met krokodillenbekjes

Ohm Ivo

Beste mensen, bij deze wil ik Ruud2, Mmuetst en Rob Dingen bedanken voor de info en/of weblinks aangaande scheidingfilters en onderdelen. Ik heb een hoop leesvoer om te verwerken de komende tijd. :wacko:

Groet van Evert :)

ruud2

Quote from: Ohm Ivo on March 23, 2024, 16:42:47Beste mensen, bij deze wil ik Ruud2, Mmuetst en Rob Dingen bedanken voor de info en/of weblinks aangaande scheidingfilters en onderdelen. Ik heb een hoop leesvoer om te verwerken de komende tijd. :wacko:

Groet van Evert :)

daar is een forum voor!
maar wat ben je van plan?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

addesmo

Quote from: ruud2 on March 23, 2024, 16:53:47daar is een forum voor!
maar wat ben je van plan?
Goed lezen..........Lezen dus  ;D

ruud2

Quote from: Rob_Dingen on March 23, 2024, 16:10:29Zie daar nog wel een snoertje met krokodillenbekjes


voor snel componenten te wisselen.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#388
Quote from: addesmo on March 23, 2024, 17:23:05Goed lezen..........Lezen dus  ;D

laat maar ,......

Maar voor Evert,  upgrade voor de filtercomponenten in mijn filter zou ca. 1600 eur. per kanaal betekenen, en niet de garantie dat het verschil hoorbaar zou zijn.  wellicht wel meetbaar per component.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Rob_Dingen

Quote from: ruud2 on March 23, 2024, 18:05:29laat maar ,......

Maar voor Evert,  upgrade voor de filtercomponenten in mijn filter zou ca. 1600 eur. per kanaal betekenen, en niet de garantie dat het verschil hoorbaar zou zijn.  wellicht wel meetbaar per component.
Ruud jij hebt al een hoop Audyn Cap plus er tussen zitten.
Als je iet wil veranderen zijn het de spoelen wat in het mid en hoog best wel wat uitmaakt.

Rob

ruud2

Quote from: Rob_Dingen on March 24, 2024, 11:20:51Ruud jij hebt al een hoop Audyn Cap plus er tussen zitten.
Als je iet wil veranderen zijn het de spoelen wat in het mid en hoog best wel wat uitmaakt.

Rob

De investering ging juist in die spoelen zitten. mn. die grote spoel voor het laag was erg aan de prijs.
Als ik nu iets zou veranderen zou het sub gedeelte zijn , andere units.
aan de andere kant , leeftijd en het daarbij behorende gehoor..... :D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.