Arcam AVR400 of Marantz SR7005 met B&W CM9

Started by active, March 13, 2011, 12:47:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz


ritchard

Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

bmateijsen

Quote from: ritchard on March 17, 2011, 12:24:52
Over het streamen, ik wil alleen maar aangeven dat streamen met de arcam zelf niet fijn is, met de popcorn is het veel gebruiks vriendelijker.
Ik ga wel even googlen op de plugin player  8)
Gr. Ritchard

Je moet een UPNP control point gebruik, zoals Plugplayer, om goed te kunnen browsen, en daarmee te kunnen streamen met de AVR600's.
Wil je het via de on-screen display doen van de AVR600, dan raad ik je dat volstrekt af.

active

Nou, ik ben wezen luisteren en ben eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld.

Door alle reacties had ik een voorkeur gekregen voor de Arcam AVR400, en ik moet zeggen dat hij een geweldige stereo geluidskwaliteit heeft. Aantrekkelijker als de Marantz SR7005.

Maar het streamen was echt een drama met de Arcam: ik heb meer dan eens een vastloper gehad van PlugPlayer terwijl dit bij de Marantz zonder problemen ging. Dan moest ik de Arcam uit zetten en daarna weer aan om verder te kunnen. Absoluut gedoe, en uiteindelijk gaat dat irriteren.

Kortom, waar ik bang voor was lijkt uit te komen: ik moet een consessie doen tussen Usability en Audiofiele kwaliteit.

Ik vind het jammer om dit zo terug te koppelen, want ik had graag een enthousiaste reactie gegeven. Maar het leek me toch wel op zijn plaats om eerlijk mijn ervaringen te delen. Sorry dat ik geen beter nieuws heb.

Komend weekeinde ga me even herbezinnen... Concessie of wachten?

Martijn

JCL

Voor weinig koop je er een losse streamer bij (HDX ofzo). Ben je daar iig vanaf. Om alleen om het streamen een mooie receiver het laten liggen... Die consessie zou ik persoonlijk niet doen

active

Quote from: JCL on March 18, 2011, 18:45:01
Voor weinig koop je er een losse streamer bij (HDX ofzo). Ben je daar iig vanaf. Om alleen om het streamen een mooie receiver het laten liggen... Die consessie zou ik persoonlijk niet doen

Mee eens. Maar daarmee overweeg ik ook weer om voor een Rotel te gaan die ik eerder uit mijn shortlist had gegooid.

Een stapje naar voren, twee stapjes terug ;)

bmateijsen

Heb je de AVR400 thuis gehad of was dit bij de dealer?

active

Quote from: bmateijsen on March 18, 2011, 19:01:33
Heb je de AVR400 thuis gehad of was dit bij de dealer?
Ik heb de Arcam bij de dealer geluisterd. De router, iPad en NAS had ik zelf meegenomen. Mijn oude DM110s trouwens ook.

bmateijsen

Quote from: active on March 18, 2011, 19:03:25
Ik heb de Arcam bij de dealer geluisterd. De router, iPad en NAS had ik zelf meegenomen. Mijn oude DM110s trouwens ook.

En welke NAS heb je? Welke UPNP server staat erop?

Groet,

Bjorn

active

Quote from: bmateijsen on March 18, 2011, 19:07:37
En welke NAS heb je? Welke UPNP server staat erop?

Groet,

Bjorn
Synology DS110j met native UPNP/DLNA server

Heb je zelf wel een AVR400 die soepel met PlugPlayer werkt? Dat zou wel een interessant gegeven zijn!

Martijn

bmateijsen

Quote from: active on March 18, 2011, 19:11:46
Synology DS110j met native UPNP/DLNA server

Moet in principe wel goed gaan, maar Arcam heeft zelf wel een voorkeur voor Twonkymedia.
Je kan daar dus verder experimenteren. ;).

Er zijn verschillende redenen waarom het misschien niet helemaal goed ging, de vraag is dan met name, waarom die hing en of resetten van de Arcam de oplossing was.
Soms is dit juist niet de oplossing!

Groet,

Bjorn

active

Quote from: bmateijsen on March 18, 2011, 19:13:52
Moet in principe wel goed gaan, maar Arcam heeft zelf wel een voorkeur voor Twonkymedia.
Je kan daar dus verder experimenteren. ;).

Er zijn verschillende redenen waarom het misschien niet helemaal goed ging, de vraag is dan met name, waarom die hing en of resetten van de Arcam de oplossing was.
Soms is dit juist niet de oplossing!

Groet,

Bjorn

Wat ik raar vind, is dat de Marantz en Denon er geen last van hadden. Verder reageerde de Arcam ook erg traag op de afstandsbediening. Net alsof de processor overbelast was.

bmateijsen

Quote from: active on March 18, 2011, 21:01:20
Wat ik raar vind, is dat de Marantz en Denon er geen last van hadden. Verder reageerde de Arcam ook erg traag op de afstandsbediening. Net alsof de processor overbelast was.

Ondanks dat je natuurlijk dezelfde functionaliteit hebt, wil het niet zeggen dat de randvoorwaarden ook altijd exact hetzelfde zijn, waardoor het resultaat identiek is... ;).

Een externe streamer die bedoeld is voor film, zal bij lange na niet de muzikaliteit hebben als een streaming device voor muziek. ;)

Groet,

Bjorn

active

Quote from: bmateijsen on March 18, 2011, 23:11:41
Ondanks dat je natuurlijk dezelfde functionaliteit hebt, wil het niet zeggen dat de randvoorwaarden ook altijd exact hetzelfde zijn, waardoor het resultaat identiek is... ;).

Een externe streamer die bedoeld is voor film, zal bij lange na niet de muzikaliteit hebben als een streaming device voor muziek. ;)

Groet,

Bjorn

Hoi Bjorn,

Stel dat ik nou de digitale uitgang van de Streamer gebruik (zodat de DAC van Arcam wordt gebruikt), wat mist er dan nog om audiofiele kwaliteit te krijgen?

Martijn

bmateijsen

Ik krijg deze vraag vaker en de kwaliteit van een streaming oplossing wordt niet alleen bepaald door de gebruikte DAC. Het streaming apparaat (de opbouw, voeding, etc) is van net zoveel belang.

Groet,

Bjorn

Quote from: active on March 19, 2011, 12:43:13
Hoi Bjorn,

Stel dat ik nou de digitale uitgang van de Streamer gebruik (zodat de DAC van Arcam wordt gebruikt), wat mist er dan nog om audiofiele kwaliteit te krijgen?

Martijn

Rezael

@active,

Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben over de streaming kwaliteiten van de Arcam. Internet radio werkt perfect en ik kan redelijk snel door het menu. De geluidskwaliteit wordt nu alleen maar beter naarmate de Arcam AVR400 is ingespeeld.

@Bjorn,

Ik wil graag via mijn laptop, control point, de AVR besturen echter lukt dit niet. Ik heb hiervoor KinskyDesktop en Twonky manager gebruikt. Kinsky ziet wel de Arcam maar op het moment dat ik op play druk, dan gebeurd er niets. Ik zie wel de zandloper draaien in Kinsky. Twonky manager ziet de Arcam niet.

Wat te doen?

active

Quote from: Rezael on March 20, 2011, 11:26:46
@active,

Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben over de streaming kwaliteiten van de Arcam. Internet radio werkt perfect en ik kan redelijk snel door het menu. De geluidskwaliteit wordt nu alleen maar beter naarmate de Arcam AVR400 is ingespeeld.

@Bjorn,

Ik wil graag via mijn laptop, control point, de AVR besturen echter lukt dit niet. Ik heb hiervoor KinskyDesktop en Twonky manager gebruikt. Kinsky ziet wel de Arcam maar op het moment dat ik op play druk, dan gebeurd er niets. Ik zie wel de zandloper draaien in Kinsky. Twonky manager ziet de Arcam niet.

Wat te doen?

Hallo allemaal. Ik ben ook benieuwd naar dit antwoord.

Mijn ervaring was ook dat streaming via het schermpje op de Arcam wel gaat, maar dat het met PlugPlayer nogal buggy is (vaak vastloopt) terwijl de Marantz er via hetzelfde netwerkje geen last van heeft. Voor mij is gebruikersvriendelijkheid en makkelijke toegang tot mijn digitale muziek collectie (via iPad) toch een belangrijke conditie.

Vragen die ik heb aan de AVR400 bezitters:
- is er al een app of uPNP controller die de AVR400 zonder problemen kan bedienen?
- zo ja is de reactietijd acceptabel?

Omdat ik nog steeds graag voor de AVR400 wil gaan heb ik Arcam gemaild met mijn ervaringen en een vraag of dit een bekend probleem is en wanneer de eerstvolgende firmware gepland staat. Als ik hier iets op terughoor laat ik het weten.

Groeten
Martijn

FDLARRY

Nog even voor de gene die voor het geluid gaan van de Arcam AVR400 icm de B&W CM8, ik kan alleen maar zeggen dat het erg goed klinkt, als je op zoek bent naar nieuwe speakers en een goede reciever zal je hier zeker heel blij mee zijn. Ik heb het zelf mogen beluisteren.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

rickw

Quote from: Rezael on March 17, 2011, 12:59:58
Ik vond de pioneer zeer krachtig, maar absoluut niet audiofiel.
Ik ben er nog niet uit of de Pioneer zo ontzettend krachtig is. Mijn vorige en tevens allereerste versterker was een Harman Kardon AVR3500. Deze leverde 55 watt per kanaal. Mijn fronts had ik dmv bi-wire aangesloten en er kwam, voor mijn doen, een stevig geluid uit.

De Pioneer levert 190 watt per kanaal. Ik heb diezelfde fronts dmv bi-amp aangesloten. Ik was in de veronderstelling dat er een veel bruter geluid uit zou komen. Maar voor mijn gevoel moet ik het volume nu verder openschroven om hetzelfde geluid als uit mijn ouwe HK te krijgen. Kan dit kloppen?

Quote from: Rezael on March 17, 2011, 12:59:58
Daarnaast wil ik ook graag een receiver waar ik graag naar kijk. Ik vind het design van de Arcam mooi en eenvoudig.
Ik vind de Pioneer er echt strak uit zien, vooral de blauwe verlichting. Toch heb ik er voor gekozen om gebruik te maken van de RF functie van de AB. Want het niet zien van mijn spullen geniet toch mijn voorkeur.

Het vervelende is dat ik de AB geheel met de leer functie moest instellen, want zowel mijn PCH A110 als me Vu+ kende hij niet.


Rezael

Hoi Martijn,

Ik ben eruit. Ik heb de arcam avr400 met controlpoint van Foobar2000 aan de praat. Vanaf de laptop kan ik de Arcam besturen. Vooralsnog werkt het perfect met deze software.

http://www.foobar2000.org/download

en de uPnP component toevoegen: http://www.foobar2000.org/components/view/foo_upnp

installatie: http://bubbleguuum.free.fr/foo_upnp/foo_upnp.txt


Quote from: active on March 20, 2011, 12:40:08
Hallo allemaal. Ik ben ook benieuwd naar dit antwoord.

Mijn ervaring was ook dat streaming via het schermpje op de Arcam wel gaat, maar dat het met PlugPlayer nogal buggy is (vaak vastloopt) terwijl de Marantz er via hetzelfde netwerkje geen last van heeft. Voor mij is gebruikersvriendelijkheid en makkelijke toegang tot mijn digitale muziek collectie (via iPad) toch een belangrijke conditie.

Vragen die ik heb aan de AVR400 bezitters:
- is er al een app of uPNP controller die de AVR400 zonder problemen kan bedienen?
- zo ja is de reactietijd acceptabel?

Omdat ik nog steeds graag voor de AVR400 wil gaan heb ik Arcam gemaild met mijn ervaringen en een vraag of dit een bekend probleem is en wanneer de eerstvolgende firmware gepland staat. Als ik hier iets op terughoor laat ik het weten.

Groeten
Martijn

active

Hallo

Volgens de mannen van Arcam zouden de issues die ik beschreef in de eerstvolgende firmware release zijn opgelost:

It is possible that the problems you experienced were related to either
the network module firmware or AVR400 software, however with current
(beta) versions of the software I have not experienced any audio
dropouts. We have been testing the AVR400 with Plugplayer and Songbook
iPhone apps with good results. It would be well worth you testing the
AVR400 again after the next software release.


Groeten
Martijn

active

Quote from: Rezael on March 21, 2011, 20:34:32
Hoi Martijn,

Ik ben eruit. Ik heb de arcam avr400 met controlpoint van Foobar2000 aan de praat. Vanaf de laptop kan ik de Arcam besturen. Vooralsnog werkt het perfect met deze software.

http://www.foobar2000.org/download

en de uPnP component toevoegen: http://www.foobar2000.org/components/view/foo_upnp

installatie: http://bubbleguuum.free.fr/foo_upnp/foo_upnp.txt



Klinkt goed. Fijn dat zoveel mensen meedenken!

Martijn

Nooff

Quote from: rickw on March 21, 2011, 20:25:08
De Pioneer levert 190 watt per kanaal. Ik heb diezelfde fronts dmv bi-amp aangesloten. Ik was in de veronderstelling dat er een veel bruter geluid uit zou komen. Maar voor mijn gevoel moet ik het volume nu verder openschroven om hetzelfde geluid als uit mijn ouwe HK te krijgen. Kan dit kloppen?
Dan lag de Gain van de HK waarschijnlijk hoger, die Wattages zeggen namelijk weinig over hoe hard iets kan.

PHiX

Quote from: Nooff on March 22, 2011, 00:27:17
Dan lag de Gain van de HK waarschijnlijk hoger, die Wattages zeggen namelijk weinig over hoe hard iets kan.

En hoe hard iets kan zegt weer niets over de kwaliteit.  O0
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

activ

Je geeft in je eerste post aan dat he high-end stereo wilt hebben, dat gaat over het algemeen (naar mijn mening en smaak) niet samen met feature-rijkheid (nieuw woord). Ik zou als ik jou was gewoon kiezen voor wat het beste klinkt en voor de streaming een squeezebox kopen, hoef je ook niet te klooien met iets wat net niet helemaal lekker werkt.