thorens td 160 mk1

Started by gunnar5, March 13, 2011, 09:58:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gunnar5

hallo

Ik heb een een thorens td 160 mk1 uit 1972. Het houtwerk is er slecht aan toe maar voor de rest werkt hij nog goed. Zou het verstandig zijn om een nieuwe plint aan te schaffen? Aangezien ik niet zo handig ben(en ook geen budget heb om een nieuwe draaitafel aan te schaffen), zocht ik naar mensen die dit konden doen maar zonder resultaat. Ik kwam uiteindelijk op ebay iemand tegen die bepaalde modellen van thorens maakte, heeft iemand ervaring met zulke transacties?

phy

Het is eenvoudig
je drukt op bieden of nu kopen
betaald met paypal en een paar dagen later heb je je plint.
Als het niet vermeld staat wel even de verzendkosten vragen om verassingen te voorkomen
en als je iets van buiten Europa laat komen rekening houden met invoer rechten.

Palu

#2
Quote from: gunnar5 on March 13, 2011, 09:58:26
hallo

Ik heb een een thorens td 160 mk1 uit 1972. Het houtwerk is er slecht aan toe maar voor de rest werkt hij nog goed. Zou het verstandig zijn om een nieuwe plint aan te schaffen? Aangezien ik niet zo handig ben(en ook geen budget heb om een nieuwe draaitafel aan te schaffen), zocht ik naar mensen die dit konden doen maar zonder resultaat. Ik kwam uiteindelijk op ebay iemand tegen die bepaalde modellen van thorens maakte, heeft iemand ervaring met zulke transacties?

Hier een sokkel:

http://www.fredhifi.com/shop/article_5/SOCLE-pour-THORENS-TD-14*_150_16*.html?shop_param=cid%3D1%26aid%3D5%26

Hiermee ook nog te verfraaien

http://www.fredhifi.com/shop/article_27/Plaque-d%C3%A9coratrice-pour-THORENS-TD-14*_16*.html?shop_param=cid%3D7%26aid%3D27%26
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL


dazzdax

Eerlijk gezegd heb ik nooit goed begrepen waarom die TD160 zo'n reputatie heeft onder de (oudere) audiofielen. Ik heb hem ooit gehad (want ik ben ook een oudere audiofiel, hehe). Zo bijzonder vind ik hem niet klinken. Het afstellen was een crime (slechts enkele experts in Nederland konden het ding goed afstellen??). TD160 + SME 3009 Series II arm + Ortofon MC20 Super klonk als combinatie niet goed. Een Roksan met een simpel MD element was veel muzikaler.
Neem gewoon een plug and play draaitafel en niet ééntje waarbij je ook een soort wizard moet zijn om hem juist af te stellen. Een draaitafel/arm/element afstellen moet je zelf doen en daar hoeft geen enkele magie aan te pas te komen.

Chris

m9

ik ben misschien een beetje laat hoor maar ik zou op zoek gaan naar een thorens td125mkII en proberen daar het beste uit te halen.
de td 160 kom je werkelijk overal tegen voor een paar tientjes of nog minder met misschien wel zgan houtwerk.
de 125 met een goed element is echt een enorme stap voorwaarts.

T_I

Ik gelof dat de TD-160 + de rest van dezelfde reeks zo geliefd is vanwege het hangende chassis met daarop het plateau en arm gemonteerd. (en dit geveerd t.o.v. de rest van de kast) Ik heb hier een gemodificeerde staan, verbouwde kast, SME arm en Denon ML 120 (?) element, waar ik erg blij mee ben. (speelde enkele high-end spelers er volgens mijn oren duidelijk uit)

Hij is denk ik interessant omdat deze erg veel is verkocht en makkelijk te modificeren. (en helaas dus ook makkelijk te verpesten)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje