i-Visions tabbed tension elektrisch spanscherm aangeschaft

Started by Lecoque, March 12, 2011, 22:01:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lecoque

Ik heb na 2 maanden gedonder om mijn scherm van projectieschermen.net te krijgen, mijn geld terug en een tabbed tension scherm bij projectieschermen.com gekocht.
Ja, echt waar, het verschil in website is minimaal .net of .com, maar de behandeling en service is dag en nacht verschil! Vandaag kon ik de schermen ook opgehangen zien in
de showroom en zag gelijk het verschil in kwaliteit van het doek tussen de gewone schermen en het elektrisch spanscherm.

Een tabbed tension scherm is normaal niet te betalen, maar deze is 92" en kost maar 589 euro! En daar krijg je toch echt wel kwaliteit voor, wat een superscherm!
Dit scherm hing al anderhalf jaar in de showroom en zag er inderdaagd superstrak uit.

Het doek is van draper en de moteren zijn Somfy en de behuizing is echt kwaliteit, mooie i-Pod achtige afstandbediening en makkelijke installatie.
Alles geinstalleerd en het scherm laten zakken, wat best snel ging. M'n Epson EH-TW3200 aangezet,uitgelijnd en een mooie kleurrijke animatie van de kids opgezet, Toy story 3. Als ik al niet zat, was ik achterover geslagen! Het knalde echt van het scherm! En wat een superstrak scherm, ben er echt mee in m'n nopjes!
Als iemand interesse heeft in foto's van het scherm en de setup in m'n kamer, laat het maar weten......
Ga nu eerst vanavond Black Swan in 1080p kijken, zal de komende tijd flink veel 1080p materiaal kijken ;D

ferry34

waarom had je gedonder met die andere? Viel de kwaliteit tegen of is die helemaal nooit geleverd?
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

MLCinema

Goed om te horen dat je nieuwe scherm goed bevalt! Zelf ben ik wel benieuwd naar plaatjes van de setup :).
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Lecoque

Quote from: ferry34 on March 13, 2011, 10:18:59
waarom had je gedonder met die andere? Viel de kwaliteit tegen of is die helemaal nooit geleverd?
Omdat ik daar half januari een scherm heb besteld en betaald en er uiteindelijk geen scherm is geleverd. Na veel navraag te horen gekregen dat het scherm in de container onderweg was vanuit China en half februari geleverd zou worden. Half februari maar weer eens geinformeerd en bij navraag bleek de container problemen te hebben bij douane en zou eind februari komen. De laatste dag van februari maar weer eens geinformeerd (je wordt echt niet tijdig geinformeerd door hun) en nu zou het scherm uiterlijk 12 maart geleverd worden. Als dat niet het geval was, zou ik de opdracht kunnen ontbinden en mijn geld terug krijgen, plus 10% extra. Zo zeker waren ze van hun zaak.

Toen was ik het helemaal zat, met het niet nakomen van afspraken en heb een scherm bij Kingpin besteld. Maar hij wou m'n geld niet terugstorten! Dan zou ik 20% minder van mijn aankoopsom terugkrijgen! Geluk bij een ongeluk was dat Kingpin op dat moment ook niet kon leveren, terwijl ik nog gebeld had. Maar goed, nog maar anderhalve week gewacht en ze konden gelukkig weer niet leveren voor 12 maart (zou nu weer vanaf 15 maart zijn, jaja) en heb ik m'n geld terug gevraagd.

Zaterdag bij projectschermen.com langs gegaan en de schermen daadwerkelijk gezien en onder de indruk van het i-Visions elektrisch spanscherm, heb ik deze in formaat 92" aangeschaft. Opgehangen en zo strak als een biljart laken. Dit weekend Black Swan en Haevnen (In a better World, Oscar beste buitenlandse film) in Full HD gezien en ik wist niet wat ik meemaakte! Bioscoop kwalitieit! Beter nog, niet die irritante mensen in de zaal die door de film lullen, of met hun i-Phone de hele tijd zitten te prutsen! Heerlijk. :P

diceman

Foto`s zijn altijd welkom, ben zeer benieuwd hoe het eruit ziet.
De website oogt overzichtelijk, ben zeer benieuwd naar de Tab tensioned gedeelte.
Btw blij dat je nu eindelijk kan genieten van de PJ ;) en dat het opgelost is.

ferry34

Dat is mooi, want ik heb bij die .com eeh offerte aangevraagd en zij konden er eentje op maat maken :)

Foto's graag
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Lecoque

Bedankt voor jullie reacties, ik hoop dat jullie iets met m'n post kunnen.
Hier zijn de foto's van m'n HT setup, hiervoor is in mijn nieuwe aanbouw rekening mee gehouden (kabels, elektriciteit e.d.).

Ik heb de handleiding gevolgd om foto's met hun afbeelding direct hier te linken, maar het werkt helemaal niet! Ik snap er niets van. >:(
Weet iemand wat ik fout doe, of werkt Imageshack hier niet rechtstreeks?

Dan maar ze op een rijtje erachter linken:
De cinema/relax ruimte 5 x 4m ongeveer.

Scherm komt naar beneden vanachter de koof.

Het subbie XXLS400 in hoogglans wit van BK subs uit Engeland. Kan mooi als bijzettafeltje gebruikt worden, is de vrouw ook weer blij!

De Epson EH-TW3200 beamer in kastombouw, niet gecentreerd voor het scherm geplaatst.

Het tabbed Tension systeem dichterbij bekeken en de B&W surround speaker.

En een foto van de beamer en het scherm in aktie bij Toy Story 3.

Oja, geen foto van m'n surround versterker, maar is van Cambridge audio en is in een van de onderste kastjes van de boekenkast ingebouwd.
Alles netjes weggewerkt voor moeder de vrouw!



Christof_G

Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Lecoque

Quote from: Christof_G on March 14, 2011, 22:42:48
Hoe groot is de zwarte band bovenaan?

Die had ik liever iets groter gezien, maar het is vrij gebruikelijk: 30 cm.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

ferry34

imageshack is echt waardeloos!

Ga naar www.photobucket.com en maak een gratis account.
Daarna upload je je foto's.

Als ze erop staan, selecteer je de foto en klik op de onderste van 4 (?) links. Die heet zoiets als [IMG] blabla [IMG], die kopieer je en plak je hier in je post :)


Die foto van Toy Story is mooi!
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Lecoque

Quote from: ferry34 on March 15, 2011, 11:18:33
imageshack is echt waardeloos!

Ga naar www.photobucket.com en maak een gratis account.
Daarna upload je je foto's.

Als ze erop staan, selecteer je de foto en klik op de onderste van 4 (?) links. Die heet zoiets als [IMG] blabla [IMG], die kopieer je en plak je hier in je post :)


Die foto van Toy Story is mooi!

@Ferry34 : Bedankt man! Ik heb ze net aangepast en nou werkt het wel. Zo leer je weer eens iets!

crackdown

Ziet er goed uit zeg! Is de onderkant nog verzwaard van dit scherm? Wat is het nu voor tensioning mechanisme; met gewichtjes, of met katrolletjes?
Ik heb een vertegenwoordiger gesproken: het scherm kan ook in hogere gains geleverd worden maar wel tegen meerprijs. Ook is een langere blackdrop mogelijk, maar ook dit tegen meerprijs.
Kan je vertellen wat er allemaal bij geleverd wordt aan accessoires?

Lecoque

De onderste lat is eigenlijk de vezwaring, waarbij de spandraad op sterkte gedraait kan worden onderin de lat, zodat je deze altijd precies op spanning kunt brengen.

Hogere gains zou ik niet willen, kun je onder hoeken toch een vertekend beeld krijgen omdat het vooral naar voren meer reflecteert en minder onder een hoek.
Met gain 1.0 krijg je een homogene gelijke verdeling van de reflectie op het scherm.

Aacesoires zijn een i-Pod achtige afstandbediening, met 2 grote knoopcellen (1 reserve), een ophangingset voor aan het plafond, en de wand en alle schroeven e.d.
Er wordt zelfs een knuistschroevedraaier meegeleverd voor het vastschroeven in een koof o.i.d.
De ophangsystemen zijn erg makkelijk, beugels ophangen en je klikt het scherm er zo in, waarna je deze nog kunt verschuiven horizontaal, om uit te lijnen.

crackdown

Ik kan me voorstellen dat je vrouw hier helemaal vrolijk van wordt! Je hebt het mooi weggewerkt zeg, en dan met die sub erbij, helemaal jummie!
Ik stuur je even een pm, want ik heb een aantal vragen waarmee ik je topic niet wil vervuilen :)

crackdown

Quote from: ferry34 on March 14, 2011, 18:32:07
Dat is mooi, want ik heb bij die .com eeh offerte aangevraagd en zij konden er eentje op maat maken :)

Foto's graag

Hoi Ferry, kan jij misschien globaal in percentages aangeven wat je aan meerprijs moest betalen voor het maatwerk? En was dat alleen een ander formaat of ook een andere GAIN factor? Ben heel benieuwd wat jouw bevindingen zijn. Ik zou bijvoorbeeld zelf een langere blackdrop willen maar wel verder alles standaard.... Hoop dat je een tipje van de sluier kan oplichten.

Palu

Quote
Oja, geen foto van m'n surround versterker, maar is van Cambridge audio en is in een van de onderste kastjes van de boekenkast ingebouwd.
Alles netjes weggewerkt voor moeder de vrouw!


1. Het moet toch iets genetisch zijn dat alle dames de apparatuur en kabels niet willen zien  :yawnee:.
2/ Let wel op dat de tulpen niet van je sub af trillen......... ;)
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

Pos

Mooi ruimte en apparatuur!! Heb je de plaats van het scherm ook overlegd met de leverancier? Het lijkt mij een gevaarlijke plek ivm vocht en koude/warmte wisseling met name in de winter?
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

crackdown

Quote from: Pos on March 16, 2011, 12:49:32
Mooi ruimte en apparatuur!! Heb je de plaats van het scherm ook overlegd met de leverancier? Het lijkt mij een gevaarlijke plek ivm vocht en koude/warmte wisseling met name in de winter?

Pos heeft een goed punt. Je moet je er van vergewissen dat het een goed geïsoleerde pui is, want ook al is het tensioned, je zou op den duur toch nadelige effecten kunnen krijgen lijkt me. Aan de andere kant hangt het niet voortdurend naar beneden en is het meer ingerold dan uitgerold :) (Of niet hahaha!)

Lecoque

Quote from: Pos on March 16, 2011, 12:49:32
Mooi ruimte en apparatuur!! Heb je de plaats van het scherm ook overlegd met de leverancier? Het lijkt mij een gevaarlijke plek ivm vocht en koude/warmte wisseling met name in de winter?
Bdankt voor de complimenten en we zijn er inderdaad erg blij mee. Dat krijg je ook vanzelf, als je de bijna de hele aanbouw zelf hebt gedaan. :bigsmile:
Heb je gelijk in, maar het is een nieuwe erg goed geisoleerde aanbouw, met dubbeldikke kozijnen en HR++ glas rondom. Luchtvochtigheid heb ik ale eens gemeten
en die is vrijwel constant. Scheelt ook dat er geen convectie radiatoren zijn voor de pui, maar dat de hele ruimte vloerverwarming heeft.

JDM

Ik denk dat ik binnenkort ook eens een kijkje nemen in Den Dolder.
Voor nog geen 600 euro zo'n mooi scherm :inlove:

Toch vraag ik me af waar het verschil in moet zitten :unsure:

Lecoque

Quote from: JDM on March 16, 2011, 20:42:31
Ik denk dat ik binnenkort ook eens een kijkje nemen in Den Dolder.
Voor nog geen 600 euro zo'n mooi scherm :inlove:

Toch vraag ik me af waar het verschil in moet zitten :unsure:


Verschil zit 'm voor al in de prijs! ;D

Ik weet ook niet precies waar de verschillen nu zo in zitten, waarschijnlijk in het verschil in spanconstructie. Sommige schermen doen dat met gewichtjes die je kunt instellen.
Wat heb je nodig voor een fatsoenlijk spanscherm: Goed dun projectiedoek (is van Draper:OK), goeie krachtige motoren (zijn Somfy motoren: de beste), een fatsoenlijke bediening (met RF afstandbediening: beter en makkelijker kan niet), en een goeie stevige behuizing met flexibel en makkelijk ophangsysteem (ook OK), en ook nog de keus uit 2 veschillende kleuren (wit en donker titanium, meesten leveren alleen een donkere kleur (voor aan een wit plafond?)).

Maar goed, dit kan ik eigenlijk alleen maar bevestigen na jarenlang probleemloos gebruik! Maar dat geldt ook voor elk ander en veel duurder spanscherm, lijkt me :satisfied:

ferry34

Quote from: crackdown on March 15, 2011, 20:57:24
Hoi Ferry, kan jij misschien globaal in percentages aangeven wat je aan meerprijs moest betalen voor het maatwerk? En was dat alleen een ander formaat of ook een andere GAIN factor? Ben heel benieuwd wat jouw bevindingen zijn. Ik zou bijvoorbeeld zelf een langere blackdrop willen maar wel verder alles standaard.... Hoop dat je een tipje van de sluier kan oplichten.

De prijs is €278 incl btw voor een 90 inch  hd spanscherm met frame breedte 2,08m en hoogte 107,1m 16:9

Geen geld lijkt me?
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

JDM

** Link naar niet forum sponsor verwijderd **

Lijkt verdacht veel op I-vision? maar dan nog goedkoper?  :omg:

Sjoske

@Lecoque, hoe bevalt het scherm tot op heden?

Ik zit er ook aan te denken één te kopen.

Nog tips?
Epson TW3600 ISF, Marantz SR6004, Focal 816W, Focal CC800V, Focal SR800V, SVS PB10ISD, Dune D1, Samsung 46C6000