....................DER.....................

Started by Erik van Voorst (in memoriam), March 10, 2011, 20:12:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jowi

Oh wat zijn ze het ineens weer allemaal eens. Moet je dat nou toch eens lezen... en allemaal compleet vergeten waar het topic over ging. Wat een grap...

AbZ

Quote from: jowi on March 14, 2011, 15:10:00
Oh wat zijn ze het ineens weer allemaal eens. Moet je dat nou toch eens lezen... en allemaal compleet vergeten waar het topic over ging. Wat een grap...
Ben het zeker niet met iedereen eens (wel vaak met de 'sceps' en sommige mods)
maar voorzover ik kan zien is dit vooral een klaagplek voor believers die het elkaar ook moeilijk maken.

Koen K

Quote from: AbZ on March 14, 2011, 15:16:21[...]
maar voorzover ik kan zien is dit vooral een klaagplek voor believers die het elkaar ook moeilijk maken.

Exact.

BWzes03

Het topic, Jowi, is dat Erik van Voorst de kuierlatten neemt omdat hij zich niet meer thuis voelt op dit forum.

Dat komt met name omdat hij, in z'n eigen DIY topics, door verschillende personen op het forum, klaarblijkelijk constant moet verantwoorden
waarom hij deze of andere onderdelen nu weer koopt voor veel te veel geld, want een ander veel goedkoper onderdeel 'meet' precies hetzelfde...
Dat Erik graag alles overdinemsioneerd en overengineerd met de mooiste en duurste onderdelen, wordt hem door sommigen op het forum
ofwel niet gegund, of hij wordt kompleet voor gek verklaard.
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

AbZ

Quote from: BWzes03 on March 14, 2011, 15:22:53
Het topic, Jowi, is dat Erik van Voorst de kuierlatten neemt omdat hij zich niet meer thuis voelt op dit forum.

Dat komt met name omdat hij, in z'n eigen DIY topics, door verschillende personen op het forum, klaarblijkelijk constant moet verantwoorden
waarom hij deze of andere onderdelen nu weer koopt voor veel te veel geld, want een ander veel goedkoper onderdeel 'meet' precies hetzelfde...
Dat Erik graag alles overdinemsioneerd en overengineerd met de mooiste en duurste onderdelen, wordt hem door sommigen op het forum
ofwel niet gegund, of hij wordt kompleet voor gek verklaard.
O ja?  In de voorbeelden die hij zelf aanhaalt is er niets dat daarop wijst. 
Kijk zelf maar even waar bij die topics de initiatieven en angeltjes zitten.

Mordante

Quote from: BWzes03 on March 14, 2011, 15:22:53
Het topic, Jowi, is dat Erik van Voorst de kuierlatten neemt omdat hij zich niet meer thuis voelt op dit forum.

Dat komt met name omdat hij, in z'n eigen DIY topics, door verschillende personen op het forum, klaarblijkelijk constant moet verantwoorden
waarom hij deze of andere onderdelen nu weer koopt voor veel te veel geld, want een ander veel goedkoper onderdeel 'meet' precies hetzelfde...
Dat Erik graag alles overdinemsioneerd en overengineerd met de mooiste en duurste onderdelen, wordt hem door sommigen op het forum
ofwel niet gegund, of hij wordt kompleet voor gek verklaard.

Ik wou dat ik het kon betalen wat Erik doet. Ik vind Erik een held.

jowi

Quote from: BWzes03 on March 14, 2011, 15:22:53
Het topic, Jowi, is dat Erik van Voorst de kuierlatten neemt omdat hij zich niet meer thuis voelt op dit forum.
Dat was de aanleiding, maar inmiddels waren we aangeland op een punt waarop het ging over de achterliggende oorzaak, namelijk de tegenstellingen en communicatieproblemen tussen 'believers' en 'techneuten', waarbij ik probeer uit te leggen hoe sommige believers overkomen op techneuten, namelijk als elitaire nitwits die speciale krachten aan apparaten toekennen in de hoop dat iets van die speciale krachten op hun als persoon afstraalt of andersom. Een techneut walgt gewoon van dit soort vage, a-technische aannames en pseudowetenschap, zo simpel is het, terwijl een believer zich daar helemaal in kan verliezen.

Erik is in die zin een uitzondering en een voorbeeld voor de rest, omdat hij naast 'believer' wel degelijk technisch onderlegt is, maar geen absurde aannames doet of geforceerde, esoterische verklaringen geeft voor zaken die wetenschappelijk (nog) niet te verklaren zijn of waarvoor we hier met z'n allen de kennis niet hebben.

S@m

 :-X

Mordante

Quote from: jowi on March 14, 2011, 15:48:39
Dat was de aanleiding, maar inmiddels waren we aangeland op een punt waarop het ging over de achterliggende oorzaak, namelijk de tegenstellingen en communicatieproblemen tussen 'believers' en 'techneuten', waarbij ik probeer uit te leggen hoe sommige believers overkomen op techneuten, namelijk als elitaire nitwits die speciale krachten aan apparaten toekennen in de hoop dat iets van die speciale krachten op hun als persoon afstraalt of andersom. Een techneut walgt gewoon van dit soort vage, a-technische aannames en pseudowetenschap, zo simpel is het, terwijl een believer zich daar helemaal in kan verliezen.

Erik is in die zin een uitzondering en een voorbeeld voor de rest, omdat hij naast 'believer' wel degelijk technisch onderlegt is, maar geen absurde aannames doet of geforceerde, esoterische verklaringen geeft voor zaken die wetenschappelijk (nog) niet te verklaren zijn of waarvoor we hier met z'n allen de kennis niet hebben.

Ik zal wel een believer zijn. Echter wat mij soms kan storen aan non-believers is dat ze zo superieur doen. Het is net als religie. De een gelooft wel de ander niet. Bijde kampen zouden er goed aan doen elkaar niet te willen overtuigen van eigen gelijk. Believers moeten hun geloof niet opdringen non believers moeten stoppen met vragen naar bewijzen. Ik denk dat het dan een stuk beter gaat.

AbZ

Quote from: Mordante on March 14, 2011, 16:02:47Ik denk dat het dan een stuk beter gaat.
Ik denk dat het nog beter gaat, als men inziet dat het niet altijd aan 'the Others' ligt, omdat die er helemaal niet zijn.  Een discussie komt wel van meer dan één kant maar er zijn geen twee 'vaste' partijen.

WickedGame

Ga met ze allen genieten van muziek ipv het technische geleuter over het kan wel en/of het kan niet tot tegendeel is bewezen.

Heb het laatst met een forumlid hierover gehad welke een innovatieve tweak had en dit ook hoorde in zijn set maar het niet meer durft te delen omdat alles gelijk in twijfel werd getrokken. Als iemand een tweak of iets dergelijks een verbetering vind laat dan diegene in zijn waarden. Het gaat uiteindelijk hoe je geniet van de muziek toch, althans dat vind ik wel. Of dit nu met of zonder tweaks is, en met of zonder goudenkabels met een zilverrandje. In de essentie hebben we allemaal dezelfde hobby toch?

Zelfs ik als sceptisch iemand die geniet van muziek ongeacht apparatuur en kabels vind dat je hier steeds vaker je keuzes moet verantwoorden tegenover anderen. En dat stuit mij. Ik negeer het verder dan ook maar, maar het is wel een trend die ingezet is. Durf haast bijna niet meer te zeggen dat ik gelukkig ben met de MIT kabels :P


blue-eyes

Wat ik nog steeds niet snap is dat:

- believers wel moeten snappen wat non believers vinden, maar andersom niet
- vice versa
- waarom dat elke keer gemeld moet worden. 1 Maal melden, klaar.


Wij zijn weer met zijn allen erg hard zaken aan het herhalen. Waarom gedragen we ons daar niet naar?



Gaat al weer lekker naar het randje. Respectvol communiceren lijkt niemand hier te kunnen.
Wellicht de regels nogmaals aanpassen, het hele forum doodbannen....

Dat hebben we dan mooi met zijn allen bereikt. EGO's, allemaal! Geen begrip voor anderen . . . . Iemand in zijn waarde laten is er niet meer bij tegenwoordig (van beide kampen).
Hoe sneu zijn we . . . .


Een ieder trekke de schoen aan die hem / haar past :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

rbormans

Quote from: Blue-Eyes on March 14, 2011, 16:16:16
Respectvol communiceren lijkt niemand hier te kunnen.
Wellicht de regels nogmaals aanpassen, het hele forum doodbannen....
Dat hebben we dan mooi met zijn allen bereikt. EGO's, allemaal! Geen begrip voor anderen . . . .
niemand, allen, allemaal ... zullen we vooral niet teveel gaan veralgemenen ?

Sneu van Erik, las de topics graag.

Perfectionist

Quote from: AbZ on March 14, 2011, 15:09:17
Is dit nu de ...........Klaagplek der Klaagplekken..............
Ga iets leuks doen, op het forum of daarbuiten  :coffee:

Om gelijk maar even gevolg te geven aan het beleid, en in lijn met datgene wat BE aangeeft, een formele waarschuwing voor Abz. Kennelijk hebben bepaalde mensen er NIETS van begrepen. Hoe het ook bedoeld is, dergelijke opmerkingen gooien onmiddellijk olie op het vuur. Daar kunnen mensen voor kiezen, dat is hen keuze prima maar dan volgen daar wel sancties op.

Ik zal in het modgedeelte nog afstemmen of hier een lange ban (minimaal 30 dagen) op gaat volgen. En aangezien we de discussie niet kunnen voeren overleg ik tevens of dit topic definitief dicht gaat.

Een beter forum begint bij jezelf.

blue-eyes

Ik denk dat je mijn posting wel snapt.
Maar voor de duidelijkheid er maar een regel onder geplaatst.

Quote from: Raf (B) on March 14, 2011, 16:23:57
niemand, allen, allemaal ... zullen we vooral niet teveel gaan veralgemenen ?

Sneu van Erik, las de topics graag.

En idd sneu. Maar wel begrijpelijk. En helaas kunnen wij er wat minder mee als admins, het is met name een fatsoens norm. En respectnorm.

Maar zoals gezegd, we kunnen het forum dood slaan.



Ik ben er ook klaar mee. Ik ben vaak mee gegaan met de leden, heb het erg vaak voor jullie opgenomen. Dat doe ik niet meer. Heeft geen zin merk ik.
Ik zal nu voorstemmen met bans, ook al vind ik ze discutabel. Ik ben blijkbaar te gemakkelijk.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

En tenslotte: waarschuwing Abz blijft alleen een waarschuwing. Anders zouden we 1 iemand treffen terwijl er hier velen zijn die telkens onder de gordel bezig zijn, stigmatiseren, mensen in groepen willen delen, geen respect voor de beleving van anderen hebben.

Dit topic blijft wel dicht, omdat weer het strandde in een believers versus non believers discussie. Iets wat we juist niet meer willen.
Een beter forum begint bij jezelf.