Wie in de buurt komt advies geven HT inricht.

Started by addy, October 18, 2003, 15:23:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addy

Hoi allen,
Op dit moment is onze HT ruimte in opbouw, er zit een rastterwerk van latten tegen mijn balkenlaag. Ik breng nog geen gipsplaten aan i.v.m. de vele kabels die her en der moeten worden aangebracht, ik vergeet n.l. altijd wel wat , en als dat na de gipsplaten komt, is zonde.
Buiten dat is een algehele kijk op de situatie door een of meerdere HTfielen
wel zo handig, i.v.m. andere aanpassingen die ik nu nog  makelijk kan doen.
Is er iemand, of meerdere ,die bij ons eens willen komen kijken, en onder het genot van een kopje koffie en aanverwante artikelen, samen willen
brainstormen over deze materie ?
Wij wonen in tiel, een afspraak is zou gemaakt via planetmail of mobiel.
Liefst op niet te lange termijn.
Met vriendelijke groeten,  Ad van Wijk.

Sullivan

Even een tip voor je bekabeling. Zorg voor een systeem waarmee je makkelijk kabels kan vervangen. Over een tijdje wil je misschien andere speaker kabels voor je surrounds...
Bijvoorbeeld met (grote) pvc buizen.

Succes met de bouw en misschien wat foto's?

mvg,
Frank

addy

Frank,
Da's een hele goeie, die hou ik erin, oftewel ze staan nu op mijn lijstje.
Bedankt !

Mvrgr. Ad.

addy


R

Misschien een idee om meteen wat extra geluidsisolatie aan te brengen als de balken en het raster toch nog open liggen?

grt Ruben

jaco

Ad,
Leg genoeg reserve/blinde buizen.
Denk aan:
- tactile transducer voor onder platvorm waar je stoelen op staan.
- Rear en side surrounds zodat je een 7.1 setup zou kunnen plaatsen ook al heb je nu nog een 5.1 setup
- Hoogte speakers
- projector (spanning en data, denk ok een grote buis zodat een DVI stekker of 5 BNC plugjes er door kunnen)

Denk verder na over de verlichting. Als het enigiszins kan zou ik alle lampen voeden vanaf 1 punt. (dus vanaf alle lampen aparte draad naar 1 punt, en niet allemaal parallel)  Dan kun je daar een aantal dimmers plaatsen, of X10 spul, of nog geaffanceerdeere lichtsturing en alles per lamp of groepje van lampen bedienen.

Jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

addy

Ruben, Jacco,
Goed advies, neem het ter harte, bedankt !

Mvrgr. Ad

fronskyy

Hou de extra buizen voor stroom en signalen apart (voldoende ver uit elkaar)!

Harry

VlisChris

en probeer dit al zo vroeg mogelijk achter je versterker te doen. Als het even kan al meteen vanachter je receiver/versterker(s) stroomkabel een andere kant op dan je speakerkabel. Het is een beetje lastig, maar als het zit, zit het ook moet je maar denken ;).
En foto's zijn altijd welkom ;D.
Mvg,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

addy

Vraagje, de projector komt nu permanent te hangen, hoe kan ik de stroomtoevoer het beste regelen, er zit 1 meter stroomdraad aan, die kan ik eventueel direct achter de gipsplaten in een stopcontact doen, hij blijft dan echter wel altijd op standby staan.

Ad.

addy

Aan allen,
Bedankt tot dusver voor jullie advies, ik ga met deze adviezen en andere
verder, mijn aanbod/vraag om eens te komen kijken blijft staan.
Vanaf de start maak ik foto's, het is de bedoeling om ook een totaaloverzicht
van de bouw te maken, dit zal t.z.t op het forum komen.

Met vriendelijke groet,   Ad.