Apple Macbook pro 2011

Started by Aldert, March 7, 2011, 12:55:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Zo'n harddisk klinkt wel interessant. Zet ie dan het besturingssysteem op het SSD stuk, of de meest gelezen bestanden? Hoe werkt dat?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

WMC

Het gaat dan toch om deze schijf neem ik aan? Is 4 Gb niet net wat te weinig?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

J.A.F._Doorhof

Het is die schijf inderdaad.
Hij gebruikt het puur als cache.
Dat is goed te merken onder bv photoshop of als je veel herhaalde akties uitvoert.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineSmurf

Interessant. Ik zie dat ie te dik is voor mijn Mac Mini helaas.  :nopompom:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Aldert

@ Doorhof,

Hoelang heb je moeten wachten op de macbook ? Heb hem vorige week donderdag besteld (met extra opties). Helaas nog niks gehoord :-(

Wel een erg groot verschil vergeleken met die van 2010 ! had zelf die van 2009, ben dan ook erg benieuwd ! Vooral met de SSD :-D
LG 32lg5700, Marantz SR 6006, Focal 816W, panasonic bluray BD35, Panasonic EH58, Popcorn hour A210

Aldert

Heb je trouwens ook problemen met de warmte? lees hier wel het één en ander over...
LG 32lg5700, Marantz SR 6006, Focal 816W, panasonic bluray BD35, Panasonic EH58, Popcorn hour A210

Etiennevh

Frank,

zitten die schijven er standaard in of is dat een optie? Of heb je ze er zelf in gezet? Dat is namelijk wel een interessant stukje technologie.. :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

J.A.F._Doorhof

Ik heb de schijf zelf geplaatst. Annewiek kan ze snel en scherp leveren via ITC.
Ik heb 4 werkdagen gewacht, was erg snel aangezien ik een mat scherm wilde. Duurde bij de vorige 6 weken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Aldert

Via een mac winkel of online besteld? 4 dagen is inderdaad netjes, ben niet verplan 6 weken te wachten !! kreeg al te horen, twee x vijf werkdagen :(

Hoop toch echt dat hij deze week nog komt...we zullen zien !!
LG 32lg5700, Marantz SR 6006, Focal 816W, panasonic bluray BD35, Panasonic EH58, Popcorn hour A210

Etiennevh

Toch wel knap dat je als bedrijf met zulke producten een leveringsprobleem hebt.. geeft iets aan over de vraag :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  8, 2011, 14:37:00

De scores verder exact dezelfde specs:
Oude 2010 MBP
6385 totaal score
Integer : 5432
FP : 9399
Memory : 4283
Stream : 3384

Nieuwe MBP 2011
11016 totaal score
Integer : 9585
FP : 16999
Memory : 5739
Stream : 5646

MAW dit is een upgrade die de moeite wel waard is zo te zien :D


dat zijn natuurlijk cijfertjes... maar is de snelheid VOELbaar in je dagdagelijkse toepassingen?

J.A.F._Doorhof

Kan daar nog weinig over zeggen. Ga dit weekend met een 80mp back aan de gang. Dan weet ik het wel ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

als je natuurlijk je computer en je camera tegelijkertijd upgrade dan blijft het in tijdswinst natuurlijk gelijk  ;D

J.A.F._Doorhof

Als dat zo is dan is hij enorm veel sneller.
Heb ook mijn eigen camera bij me dus kan het dan mooi vergelijken.
Enige nadeel tot nu toe is dat ik naar Windows 7 moest overstappen, XP en vista worden niet meer ondersteund door bootcamp, begrijpelijk maar jammer.

Mac os draaide in 20 minuten weer zoals het was, Windows ben ik weer een kleine 3 uur mee bezig geweest voordat alles liep zoals ik het wilde, wat een rot os, waarom niet gewoon je programma's en links kopiëren en werken zoals met Mac os ;(
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Tja, dat loop je dan als mac gebruiker al jaren te roepen maar mensen blijven maar aan hun pc hangen en beweren dat het allemaal goed is... Herinner je nog hoe je zelf was voor je over stapte? (ik zelf ook hoor, ik wou alleen een mac voor de behuizig, maar windows erop blijven draaien. The ignorance... )

J.A.F._Doorhof

Niet ignorance, ik baalde altijd al van het feit dat ik elk half jaar mijn PC opnieuw moest installeren omdat er teveel fout ging en mijn HDD vol liep. Maar je switched niet zomaar naar een ander OS.

Ik ben ook pas op Leopard geswitched, daarvoor vond ik de Mac niet echt mijn ding, en zelfs bij leopard had ik mijn twijfels, heb hem gekocht voor powered firewire en omdat ik wat beta/alpha tests moest doen en de voorkeur was om een mac ernaast te gebruiken.
Ben toen langzaam aan over geschakeld.

Heb nu bv al vanaf het begin dezelfde installatie van Leopard lopen (geupdate naar SL), bij elke nieuwe mac word hij er in target mode aangehangen en een klein half uurtje later heb ik een exacte kopie van mijn originele machine.
Enige probleem met de nieuwe MPB was dat mijn HDD (die ik overgezet had) niet meer wilde booten, zag alleen een EFI boot partitie. Maar goed ook daar de kracht van MacOs, je installeert gewoon SL over je originele installatie heen en bij boot is alles nog in tact, programma's, wachtwoorden, links etc. maw alleen het OS word geinstalleerd en de rest blijft in tact.

Ik vertel dit tegen veel mensen die PC minded zijn, maar net als ik (en ik begrijp dat) zien veel mensen er tegen op om al hun programma's te vervangen en opnieuw een OS te leren *(wat trouwens reuze meevalt).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Ik zit te denken om toch de overstap te maken van een laptop core i5 met windows 7, naar een MBP met Sandy bridge.

Ik wil dan draaien met een bootcamp samen met windows 7 om toch met bepaalde programma's op window´s te kunnen draaien.

Ik kom  er niet helemaal uit met al die keuze's die er zijn, het liefst wil ik een 17 inch scherm met de beste configuratie (snelste en mooiste beeld) maar wat zijn nou precies de verschillen qua beeldschermen? 

Is een Imac een betere keuze qua prestaties?


Nog een vraag aan de Mac experts, wordt een externe bu-ray brander ondersteund bij MAC os? ik heb een LG met een E-SATA aansluiting plus usb.. die zou ik dan willen gebruiken met een MBP voor bv Adobe premiere CS5.

Alvast bedankt.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

Ik heb geen ervaring met BD maar volgens mij kun je wel gewoon branden.

Er is weinig keuze qua schermen, je hebt mat of glans.
Voor mij is mat de enige keuze, ik doe veel fotografie en video en dan wil je het liefst mat als je een goed accuraat beeld wil.

een iMac is wat anders dan een MBP.
Als ik kijk naar de performance van de nieuwe MBP dan is die sneller dan de 27" iMac die we hebben staan.
Als die vernieuwd word zal die weer sneller zijn :D
Een laptop en iMac zijn natuurlijk gewoon andere dingen.
Persoonlijk als ik maar 1 unit kan kopen zou ik voor de MBP gaan met een losse monitor.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  9, 2011, 10:03:19
Ik heb geen ervaring met BD maar volgens mij kun je wel gewoon branden.

Er is weinig keuze qua schermen, je hebt mat of glans.
Voor mij is mat de enige keuze, ik doe veel fotografie en video en dan wil je het liefst mat als je een goed accuraat beeld wil.

een iMac is wat anders dan een MBP.
Als ik kijk naar de performance van de nieuwe MBP dan is die sneller dan de 27" iMac die we hebben staan.
Als die vernieuwd word zal die weer sneller zijn :D
Een laptop en iMac zijn natuurlijk gewoon andere dingen.
Persoonlijk als ik maar 1 unit kan kopen zou ik voor de MBP gaan met een losse monitor.

Hoi Frank,

Bedankt voor je reaktie. Jij hebt een 17 inch begrijp ik met een 2.2 ghz? Past elke monitor op een MBP? ik heb een HP 24 inch.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Etiennevh

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  9, 2011, 09:34:49
Niet ignorance, ik baalde altijd al van het feit dat ik elk half jaar mijn PC opnieuw moest installeren omdat er teveel fout ging en mijn HDD vol liep. Maar je switched niet zomaar naar een ander OS.

Ik ben ook pas op Leopard geswitched, daarvoor vond ik de Mac niet echt mijn ding, en zelfs bij leopard had ik mijn twijfels, heb hem gekocht voor powered firewire en omdat ik wat beta/alpha tests moest doen en de voorkeur was om een mac ernaast te gebruiken.
Ben toen langzaam aan over geschakeld.

Heb nu bv al vanaf het begin dezelfde installatie van Leopard lopen (geupdate naar SL), bij elke nieuwe mac word hij er in target mode aangehangen en een klein half uurtje later heb ik een exacte kopie van mijn originele machine.
Enige probleem met de nieuwe MPB was dat mijn HDD (die ik overgezet had) niet meer wilde booten, zag alleen een EFI boot partitie. Maar goed ook daar de kracht van MacOs, je installeert gewoon SL over je originele installatie heen en bij boot is alles nog in tact, programma's, wachtwoorden, links etc. maw alleen het OS word geinstalleerd en de rest blijft in tact.

Ik vertel dit tegen veel mensen die PC minded zijn, maar net als ik (en ik begrijp dat) zien veel mensen er tegen op om al hun programma's te vervangen en opnieuw een OS te leren *(wat trouwens reuze meevalt).

Hallo Frank,

Ik lees dat je een oude versie over kunt zetten naar een nieuwe.. Betekent dat ook dat op het moment dat Lion uitkomt, ik mijn versie (tiger op PowerMac G5) kan turnen naar Lion  zonder dat ik een backup van mijn documenten e.d. moet maken? Dat zou wel helemaal gaaf zijn!


Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Werkt die Bootcamp op Mac een beetje? Ik heb er geen ervaring mee, maar heb je ook minder vastlopers en dat soort zaken? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar. Vooral omdat ik een game heb welke ik soms wel leuk vind om te spelen maar die alleen op Windows draait en niet op Mac. 

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

MaxxMark

Een mac is een geweldig product! Sinds eind 2009 heb ik een MacBookPro 17".

Wat het mooie aan een Mac is dat alles gewoon werkt geen gehannes, geen gedoe; het werkt gewoon.

Of het noodzaak is of keuze weet ik niet, maar de procedure die Frank beschrijft over het overzetten van zn installatie naar een nieuwe mac kan zelfs vele malen sneller dan de manier die hij beschrijft.

Als je gebruik maakt van Time Capsule (of zoals ik een NAS die TimeMachine ondersteunt) dan is het enige dat je hoeft te doen bij overstap naar een nieuwe machine:
- Boot vanaf DVD
- Zeg dat je een timemachine backup wilt gebruiken vanaf locatie X
- vul wachtwoord in

en voila je installatie wordt op de nieuwe locatie gezet.

Quote from: Etiennevh on March  9, 2011, 12:16:48
Werkt die Bootcamp op Mac een beetje? Ik heb er geen ervaring mee, maar heb je ook minder vastlopers en dat soort zaken? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar. Vooral omdat ik een game heb welke ik soms wel leuk vind om te spelen maar die alleen op Windows draait en niet op Mac. 

Ik draai ook BootCamp op mn macbook pro en dit werkt perfect!

Je vergeet denk ik het feit dat een Mac tegenwoordig gewoon zeer specifieke x86 hardware is en dus voor een zeer groot deel identiek aan PC hardware.

Mijn volgende systeem (heb nu nog een q6600 systeem) wordt een dualboot Mac. Dit wordt of een iMac of een MacPro. De reden dat ik niet voor een iMac wil gaan is omdat voor de iMacs geen mogelijkheid meer is om een mat scherm te nemen. Als ze met de volgende iMac refresh weer mat schermen doen dan zou ik die zonder twijfel direct kopen.


Laat ik nog wel even een kanttekening plaatsen. Howel veel wél werkt op een Mac is het ook prima mogelijk dat je (in uitzonderlijke situaties) tegen problemen aan loopt. Het is niet zo dat op een Mac alles miraculeus werkt. Veel wel, maar je moet niet raar staan te kijken als er iets fout gaat. En naar mijn mening is het ook niet zo dat OSX niet sluggish kan worden of 'vol' kan lopen. Ik zit zelf namelijk te denken om het OS opnieuw te installen vanwege wat rariteiten. Maar let wel; dit is meer uitzondreing dan regel en staat totaal in geen verhouding tot Windows.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

@MaxxMark,
target mode werkt hier een heel stuk sneller dan een Timemachine.
ik draai met firewire 800 moet ik er wel bij zeggen, daarnaast heeft niet iedereen een timecapsule, ik draai bv timemachine vanaf e-sata en dat heeft een MBP niet standaard aan boord, mijn MPB is dan ook altijd een mirror van mijn macpro.

@Etienne,
Als het net zo gaat als met Leopard naar Snow Leopard kun je gewoon over het OS heen installeren inderdaad.
Bootcamp werkt nagenoeg foutloos als je je houd aan de OSen die ondersteund worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Aldert

Hier de macbook pro ook binnen  :clapping:
LG 32lg5700, Marantz SR 6006, Focal 816W, panasonic bluray BD35, Panasonic EH58, Popcorn hour A210

micave