YES.....Indiana Jones. Ik heb 'em binnen !!

Started by Rick-DTS, October 18, 2003, 10:55:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Tja, en op PAL loopt alles 5% sneller, en is je LFE niet of nauwelijks aanwezig.

aan jou de keuze, een mercedes met gloednieuwe banden of een Ferrari met thuiskomers.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lone Ranger

Quote from: Bert on October 26, 2003, 15:55:52
Waarom de R1 versie? De R2 versie komt eind oktober uit en het beeld zal in ieder geval mooier zijn dan de R1 versie. (NTSC sucks ::)) PAL is veel mooier ;D


Gekke Bertje. ;D

Bert

QuoteTja, en op PAL loopt alles 5% sneller, en is je LFE niet of nauwelijks aanwezig.
Volgens mij klopt dat niet helemaal Frank.

Ten eerste: LFE heeft niks te maken met PAL of NTSC signaal.

Ten tweede: films hebben niks te maken PAL of NTSC. Een film is 24 fps, NTSC 30 en PAL 25 dus je hebt ALTIJD te maken met oprekken.

Ten derde de resolutie van NTSC is lager dan die van PAL en de kleuren zijn een stuk fletser.
Verschillen op D1 resolutie:
D1 NTSC : 720 x 486
D1 PAL : 720 x 576

Scarp

#28
Bert: lees eerst maar ff: http://www.xs4all.nl/~itc/palspeedup.htm

Of hier hier staat ook een stukje erover: http://www.ee.surrey.ac.uk/Contrib/EuropeLD/LDintro.html

Eddy

QuoteTen eerste: LFE heeft niks te maken met PAL of NTSC signaal.
Een PAL dvd gaat 4% te snel (25fps ipv 24fps). Als geen pitch down doen van het geluid heb je dus iets minder lage tonen.

QuoteTen tweede: films hebben niks te maken PAL of NTSC. Een film is 24 fps, NTSC 30 en PAL 25 dus je hebt ALTIJD te maken met oprekken.
Mis, een NTSC disk geeft 30fps uit maar door herhaling van frames is het resultaat dat er maar 24 frames van de film worden gedisplayed per seconde.

QuoteTen derde de resolutie van NTSC is lager dan die van PAL en de kleuren zijn een stuk fletser.
NTSC TV's gebruiken een andere soort fosfor voor hun beeldbuizen dan PAL tv's, die modernere fosfor gebruiken. Als je dus een NTSC bron aansluit op een PAL fosfor beeldbuis, moet die PAL-multinorm TV een correctie doen in de kleurdecoder. Als je fletse kleuren zou zien, dan is dat niet de fout van NTSC, want die kan ook echt alle kleuren aan, maar aan je TV die een slechte kleur convertie doet. (Of misschien helemaal geen correctie)
QuoteVerschillen op D1 resolutie: D1 NTSC : 720 x 486 D1 PAL : 720 x 576
Klopt, als de PAL dvd goed is gemasterd, en geen convertie is van een NTSC bron.


Eddy

Jinsu

Quote from: Bert on October 26, 2003, 16:58:13
Volgens mij klopt dat niet helemaal Frank.

Ten eerste: LFE heeft niks te maken met PAL of NTSC signaal.

Ten tweede: films hebben niks te maken PAL of NTSC. Een film is 24 fps, NTSC 30 en PAL 25 dus je hebt ALTIJD te maken met oprekken.

Ten derde de resolutie van NTSC is lager dan die van PAL en de kleuren zijn een stuk fletser.
Verschillen op D1 resolutie:
D1 NTSC : 720 x 486
D1 PAL : 720 x 576

Door de speedup lijkt pal misschien iets beter, maar de sound zal beter zijn zonder de speedup ;) .

Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

ThinWhiteDuke

Technische Mumbo-Jumbo! (om Frank Langella eens te citeren)

Heren,
wat heb je nu liever? een fraaie regio 1 met ENGELSE teksten en geen fratsen mbt het hoesje (bv teksten als "speciale editie", "originele bioscoopversie").
Disneyfilms die "The Lion King" ipv "de Leeuwenkoning" heten?

En wat te denken van "el cheapo" versies van DVDs waarvan de regio 1 superieur is? Te denken valt aan meer extra's/fraaie box set.
Terwijl de gemiddelde nederlander naar zn RCV versie van Pulp Fiction zit te kijken, mik ik wel mn 2 disc C.E. met ECHT DTS geluid erin.....

Op enkele maatschappijen na is regio 2 gewoon: BAGGER (en ze zijn bijna altijd later uit dan de regio 1, nog een minpunt)

Scarp

Niet alle R2 dvd's zijn slecht, voor vergelijkingen zie http://www.dvdcompare.org.uk.

Overigens... koop niet de R2 versie van Indiana jones uit engeland.... daar is in The Temple Of Doom ingeknipt ! (na te lezen waarschijnlijk op bbfc.co.uk).

Lone Ranger

Quote from: Bert on October 26, 2003, 16:58:13
Volgens mij klopt dat niet helemaal Frank.

Ten eerste: LFE heeft niks te maken met PAL of NTSC signaal.

Ten tweede: films hebben niks te maken PAL of NTSC. Een film is 24 fps, NTSC 30 en PAL 25 dus je hebt ALTIJD te maken met oprekken.

Ten derde de resolutie van NTSC is lager dan die van PAL en de kleuren zijn een stuk fletser.
Verschillen op D1 resolutie:
D1 NTSC : 720 x 486
D1 PAL : 720 x 576

Wat ik al zei.
Gekke Bertje. ;D

Attie

Quote from: ThinWhiteDuke on October 26, 2003, 17:38:22
Technische Mumbo-Jumbo! (om Frank Langella eens te citeren)

Heren,
wat heb je nu liever? een fraaie regio 1 met ENGELSE teksten en geen fratsen mbt het hoesje (bv teksten als "speciale editie", "originele bioscoopversie").
Disneyfilms die "The Lion King" ipv "de Leeuwenkoning" heten?

En wat te denken van "el cheapo" versies van DVDs waarvan de regio 1 superieur is? Te denken valt aan meer extra's/fraaie box set.
Terwijl de gemiddelde nederlander naar zn RCV versie van Pulp Fiction zit te kijken, mik ik wel mn 2 disc C.E. met ECHT DTS geluid erin.....

Op enkele maatschappijen na is regio 2 gewoon: BAGGER (en ze zijn bijna altijd later uit dan de regio 1, nog een minpunt)

Ik meng mij niet in de technische discussie tussen R1 en R2. Maar hier kloppen de feiten gewoonweg niet:

- The Lion King heet in de R2 versie ook gewoon The Lion King;
- R2 heeft ook een 2-disc SE met DTS van Pulp Fiction
- R1 met Engelse teksten, hu, R2 in het Chinees soms?!


Scarp

Hij bedoeld engelstalige teksten op de hoes en menu's. Tja ... alsof dat boeit. Het gaat om de beeld en geluids kwaliteit en ook ligt het eraan welk publiek naar je gekochte dvd kijkt. Als je de Lion King koopt voor je kinderen, dan neem je gewoon de nederlandse dvd versie waar je of met NL ondertitels kijkt of de nederlands nagesynchroniseerde versie kijkt.

Dat soort dingen moet je ook afwegen, niet iedereen is super in het engels en dan nog is het soms moeilijk te volgen (The Architect in The Matrix Reloaded bv).

Maar volgens mij raken we hier erg offtopic ...

ThinWhiteDuke

...maar regio 2 is er geen Gift set van the Lion King uit die 9 litho's & boek bevat.
Qua titel had ik beter kunnen zeggen: Snowwhite - Sneeuwwitje of the Rescuers - de Reddertjes.
BAH!

R2 heeft inderdaad een SE van Pulp Fiction, maar dan wel R2 UK import. (ik maakte de vergelijking NL-USA)

En maar 1 regio (USA) heeft de fraaie 10th anniversary DVD van Reservoir Dogs....
En waar zijn de fraaie Anchor Bay versies van bv Repo Man, Halloween 5, the Wicker Man of de Limited edition van Totall Recall?
Of de mega Gift sets boxen van Spiderman, E.T., Jurassic Park?

Niet op regio 2 beste mensen!

Onze amerikaanse vrienden weten tenminste hoe ze een film moeten behandelen qua verpakking.

ThinWhiteDuke

...
QuoteAls je de Lion King koopt voor je kinderen, dan neem je gewoon de nederlandse dvd versie waar je of met NL ondertitels kijkt of de nederlands nagesynchroniseerde versie kijkt.
Als ik kinderen zou hebben dan zouden ze gewoon naar de engelse versie moeten kijken.
Sorry kids,  ;D maar ik doe t jullie niet aan om naar de stemmen van Carlo & Irene te laten luisteren.....of erger nog: Georgina Verbaan en alle andere nederlandse "acteurs" ;)
Nasynchronisatie sux! "Marty, wir gehen zurück in die zukunft!"
"Ich komme wieder"....
Neeeeeeeeee............... ;D ;D ;D

MarcoV

Quote from: ThinWhiteDuke on October 26, 2003, 20:11:23
...Als ik kinderen zou hebben dan zouden ze gewoon naar de engelse versie moeten kijken.

Jaja en dan de hele tijd van ze horen:
"wat zegt ie nu? wat zegt ie nu? wat zegt ie nu? wat zegt ie nu? wat zegt ie nu? wat zegt ie nu? wat zegt ie nu? wat zegt ie nu? wat zegt ie nu? v wat zegt ie nu? wat zegt ie nu? wat zegt ie nu? wat zegt ie nu? wat zegt ie nu? wat zegt ie nu? wat zegt ie nu? wat zegt ie nu? wat zegt ie nu? wat zegt ie nu? wat zegt ie nu? wat zegt ie nu?..."


...maar jouw engels was natuurlijk wel 'flawless' toen je drie was  ;)

Succes met kijken dus  ;D

Marco

ThinWhiteDuke

Mn engels was op mn 3e flawless ja....
als iemand met die taal van jongs af aan is grootgebracht dan is dat normaal. ;D (gotcha on that one mate!)

en kleine kinderen kijken toch meer naar de beelden ;D ;D ;D ;D


Albert N

Quote from: Scarp on October 26, 2003, 17:49:49
Overigens... koop niet de R2 versie van Indiana jones uit engeland.... daar is in The Temple Of Doom ingeknipt ! (na te lezen waarschijnlijk op bbfc.co.uk).

Voor de R2 ers:
Een uncut nl is versie is voor E40 te krijgen bij Rodisc

@ThinWhiteDuke
Ben benieuwd hoe jij naar Snatch kijkt  ;D

Groeten,
Albert

ThinWhiteDuke

Quote@ThinWhiteDuke
Ben benieuwd hoe jij naar Snatch kijkt  

Die kijk ik niet, want ik vind er nix aan  ;D

But when I first saw it, I watched it like I was a bloody pikey myself, y'know? ;D ;D
Try watchin' Trainspotting with no subtitles...may improve your scottish! :D
Lookin' forward to Scotland-Netherlands next month!
Tartan Army!!! ;)
Maar ik zal voortaan alles in het nederlands typen, aangezien je op internet geen ondertitels hebt  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
GEINTJE!!!!!!!

Albert N

Quote from: ThinWhiteDuke on October 26, 2003, 21:14:50
Try watchin' Trainspotting with no subtitles...may improve your scottish! :D

Precies ;D Zag trouwens aan je dvdprofiler lijst dat je ook een groot liefhebber van R2 titels bent  ;)

Groeten,
Albert

Lone Ranger


Attie

Quote from: ThinWhiteDuke on October 26, 2003, 20:40:43
en kleine kinderen kijken toch meer naar de beelden ;D ;D ;D ;D

Mmmm. Intrigerende zin...

Kijk jij dan niet naar de beelden? of:
Jij kijkt alleen naar de beelden? of:
Jij kijkt naar het geluid?
 ;)

PS. Het is duidelijk dat je geen kinderen hebt. Ik twijfel zeer of je daar ooit aan moet beginnen... ;D

Gaeje

#45
QuotePrecies  Zag trouwens aan je dvdprofiler lijst dat je ook een groot liefhebber van R2 titels bent  

touché !

En over heel die pal speedup kwestie: 99 % van de mensen die naar films kijken storen zich er niet aan, maar jullie zijn gewoon freaks (positief bedoeld natuurlijk ;)) en die moeten er ook zijn, maar jullie kopen dan toch gewoon R1's. Waarom zo hard de wereld proberen overtuigen van geen R2 meer te kopen en de heilige theorie van de pal speedup te gaan verspreiden als toch niemand er zich echt aan stoort. (op voorwaarde dat het niet uitgelokt wordt door iemand die zegt dat pal beter is natuurlijk want zo blijven we bezig) Heb je nu al 1 iemand horen klagen, als hij maanden later een film koopt die hij leuk vond in de bioscoop, over het feit dat het precies hoger klinkt thuis dan in de cinema en dat hij precies korter duurde. Ik alleszins niet. Dus zou ik zeggen, wees niet altijd zo aggresief met NTSC IS beter dan PAL (pal is beter, want pal is ontwikkeld uit de fouten van ntsc)(en, nee, ik heb het hier niet over de DVD toepassing ervan)(voor ik verbannen word). Het gaat hem hier ook om de bereikbaarheid. De meesten willen gewoon naar de winkel gaan en een dvd'tje meebrengen en savonds lekker kijken. Maar hetgeen ze hier verkopen is nu eenmaal R2, en geen R1

Enfin, dat vind ik er toch van hé...

Groeten, Gaetan

Scarp

Hmm... in het lijstje van ThinWhiteDuke:
Harry Potter En De Steen Der Wijzen: Widescreen

LOL  ;D

Qua dvd's is heel simpel, er zijn titels die in R1 beter zijn, er zijn titels die in een andere regio beter zijn. Je kan niet zeggen dat R1 altijd beter is. De PAL speedup valt de meeste mensen niet op en met een huis-tuin-en-keuken HT setje hoor je het verschil toch niet.

Maaruh... kunnen we het nu weer over Indy hebben?

Aart Staartjes

Goed; het verschil tussen 1 en 2 is gewoon niet relevant. Je koopt toch gewoon die versie die je zelf wilt hebben (en die het beste en het goedkoopste is). Dan maar met stikkertje of irriterende titel. Het gaat volgens mij toch nog steeds om de film.
En ik vind Snatch wel erg leuk; mag ik die gewoon met NL'se ondertiteling kijken, want anders fnap ik t nie.
En NL'se films kun je nooit Regio 1 krijgen.
En even over Indy, want daar gaan jullie het weer over hebben; dat zijn nog eens films!! Zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt.

Gaeje

ja, indy rules, en ze worden idd niet meer zo gemaakt
maar ze gaan wel nog proberen, met een stokoude
indy dan maar. benieuwd wat dat gaat geven. :-\ en zeg nu
nog maar eens dat het niet alleen om het geld draait in
hollywood

groeten G.

garmtz

Ik heb de Regio 1 al een weekje binnen ofzo. Nog niet gekeken...