24 R1 & linetwitter

Started by Del member, October 18, 2003, 04:34:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Del member

Zonet al weer 7 afleveringen van 24 achter de rug en wat me vooral opvalt is het feit dat indien er meerdere camerposities tegelijk lopen, sommige goed gescaled zijn en andere met line-twitter staircasing gescaled zijn.

Is het beeld terug volledig widescreen dan zie ik helemaal geen artefacts. Had dat ook enorm met de nieuwe Lola Rent R2 van AFilm in DTS uitvoering, de film en video sequenties haal je er zo uit.

Is dit een bijproduct van onze ver doorgedreven hobby dat we ondertussen elk foutje in de mastering gewoon zien ? Ik kan er toch niet naastkijken op de Barco 808s.

J.A.F._Doorhof

 ;D
Goede scaler kopen, ik heb er hier geen last van.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Del member

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 18, 2003, 09:34:41
;D
Goede scaler kopen, ik heb er hier geen last van.

MvrGr.
Frank

Dacht wel dat je dit zou posten. Als het ene window er last van heeft en het andere niet (terwijl er 4 a 5 scenes door mekaar spelen tijdens de tussenstukjes in 24), dan ligt dat niet aan de scaler, anders zouden alle fragmentjes daar last van hebben.

J.A.F._Doorhof

Niet helemaal.
Het kan zijn dat de scaler juist in de war raakt van dat soort dingen.
De PSM-1 gaat er bv ook op onderuit, de H3DII loopt wel vlekkeloos door.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Del member

Zou kunnen dat de scaler het eerste vlak herkent en het tweede niet ... dat is niet uitgesloten. Anderzijds zou het ook kunnen dat het een bij-effect is van de mastering. Ga de vraag ook eens op Theatertek forum gooien.

Ondanks het feit dat jouw Faroudja dat mooi opkuist zullen we wellicht nooit weten wat het precies is.

Heb er nog over nagedacht, maar ik lig eigenlijk niet erg wakker over die twittering die hooguit enkele seconden op een ganse episode voorkomt, ik merk het gewoon op dat het er is maar kan er zeker mee leven.

Jij zou natuurlijk graag een H3D-2 verkopen, ik kijk liever de kat uit de boom naar een kaart die 1080i -> 1080p kan gaan doen. Op 1080i zie ik nog steeds de scanlines op de BG808s dus als euro1080 en anderen eraan komen is een 1080i de-interlacer zowiezo erg praktisch.



J.A.F._Doorhof

 ;D
Kijk even naar de release 2.3 (onder het H3D forum op dit forum).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Del member

Ben er uiteindelijk achter wat de oorzaak is ...

"The disc is switching between film mode & video mode during these scenes. Press the "I" key to see the change in frame rate. Your best solution is to be in SW decoding mode and deinterlace method set to "auto". This is also a common occurance during subtitles on TV based DVDs."

dit volgens Karnis, toch ook een autoriteit op HTPC gebied :-) Gezien ik op 48 Hz projecteer om zo een optimale sweetspot te halen op de 808s en de video scenes dan plots eigenlijk op 60p willen geprojecteerd worden verlies je dus enkele frames, vandaar het twitteren. Als in een scene dan bvb een wagen op je komt afgereden heel traag en detail subtiel vergroot zie je door het effect in het tijdsdomein de ene maal een lijn , de andere maal niet. Ben benieuwd wat de disc op 60 Hz gaat doet.

Misschien is 60 Hz (*999/1000 = 59.94) om correct te zijn dus after all wel de holy grail voor NTSC. Zowat alle commerciele spelers met een Faroudja chip draaien deze rate in NTSC.

J.A.F._Doorhof

59,94 is inderdaad de holy grail als je met een goede 3/2 pulldown werkt.
Vandaar dat ik er mischien geen last van heb gehad.
De Faroudja is ERG goed in dit soort dingen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"