Killer bass tracks topic

Started by Staaled, March 4, 2011, 14:16:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Staaled

#125
"Hey now"  London Grammar.
Naast de bijzondere stem van Hannah Reid , "the edge" achtig gitaarspel van Dan Rothman en bluesy keys door Dot Major, machtig laag.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

MaLa

Het hele "Mala in Cuba" album van dubsteppioneer Mala. Verwacht een heel zuiders getint album met een hele lading aan lage tonen :)
XTZ - BK - Marantz

Staaled

Hex "Hypno riff" ,te downloaden van Soundcloud.
Schudlaag.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

MaLa

Dacht dat ik de enige hier was die FatKidOnFire kende :D is een van mijn favoriete dubstepblogs, samen met Hedmuk. Die 2 brengen altijd kwaliteit, en meestal door nieuwere, nog onbekende producers
XTZ - BK - Marantz

Staaled

Quote from: MaLa on September 12, 2013, 01:40:47
Dacht dat ik de enige hier was die FatKidOnFire kende :D is een van mijn favoriete dubstepblogs, samen met Hedmuk. Die 2 brengen altijd kwaliteit, en meestal door nieuwere, nog onbekende producers
Recent ontdekt via Digitally Imported liquid dubsteb channel. Staat leuks tussen idd. 8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

BJF

Quote from: Hipster on July  6, 2011, 21:50:49
En daar zijn we weer. ;D

James Blake. "there's a limit to your love"  :blink:

Bovendien een echt subliem album. :music:
Na de verplaatsing van mijn set naar zolder, die nu even aan het 'uitdagen', o.a. met wat tracks uit dit topic. Eerst dacht ik hier: wat een lekker easy zang/pianonummertje. Tsja, hoe ver kun je er naast zitten  ;D
NAD M10 V2
Elac FS247

MaLa

James Blake heeft inderdaad veel lekkere rustige tracks, je zou ze kunnen omschrijven als balads, maar Limit To Your Love is wel de enige met zo een bak laag :D
Ik wil je trouwens ook aanraden om zijn nieuwe album "Overgrown" eens te beluisteren, heeft ook zijn typische stijl, maar is toch heel anders.
XTZ - BK - Marantz

Deleted member


WickedGame

Quote from: Antoine on October 11, 2013, 12:10:44
Lorde - Royals



Haar cd bevat meer bass tracks.

Glory and Gore vind ik erg fijn



Deleted member

Thanks, net 't album gedownload zal eens gaan luisteren.  :thumbs-up: Kom er trouwens net achter dat ze pas 16 is...  :blink:

magicbas

Doet me een beetje denken aan Lana Del Rey eigenlijk...
Wel bizar dat ze 16 is inderdaad  :unsure:
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

DofN

Leuk draadje. Ik hou wel van goed laag, niet noodzakelijkerwijs van veel laag.

- Laurie Anderson - album: strange angels - nummer: monkey's paw. Veel sets gehoord die hier niets mee kunnen. Maar ook overactieve subs die dit nummer verminken.

- Eurythmics - Sweet Dreams (are made) - The Walk: hierin zitten twee of drie heel mooie laagmomentjes.

- Grace Jones - Ladies and Gentlemen: Slave to the rythm  (subtiel, maar zo fraai en soms zo niet te horen op sets)

- Donald Fagen - The Nightfly - Ruby Ruby. Niet veel laag maar wel subtiel.

- Joe Bonamassa – An Acoustic Evening (Live at the Vienna Opera House) - Arrival

- Fever Ray - Stranger then kindness

Maar misschien meer waar dit draadje voor bedoeld is:

- Nightwish – Imaginaerum (The Score) - Dare to Enter (bij dit nummer trillen de bovenlichtjes in mijn hele appartement mee)

Sorry voor eventuele dubbelpostings. Ik heb nog niet alles doorgenomen, ga ik nog doen.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

r3v0ss

#137
Disclosure - Settle, dat hele album erg erg fijn in mijn ogen.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.

DofN

Quote from: sion on April 11, 2013, 18:03:27
Hoi!

Voor de mensen met spotify, ik heb er alvast een paar verzameld:
http://open.spotify.com/user/1174071115/playlist/1k5cVK9l6hMe4IrVqmf6sM

Thx ik heb de lijst toegevoegd en ga binnenkort luisteren. Het eerste nummer is meteen al ruimtelijk met veel laag.

Dit is ook een lekkere:

http://open.spotify.com/track/2h3ZBS7ll0lWj1E98or1jF

telefon tel aviv - the skyis black


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: MaLa on July 24, 2013, 11:09:30
Als Bass-liefhebber zal ik mijn bijdrage ook eens leveren  :)

Het verbaast me dat ik The XX hier nog niet heb zien voorbijkomen? Ik ben niet goed met titels onthouden, maar de vierde track op het album Coexist: zonder sub lijkt het een heerlijk rustig nummertje, met sub luister je naar een heerlijk diepe kick drum die ik ook al in andere tracks van The XX heb gehoord.

Verder natuurlijk ook veel werk van James Blake, Shlohmo (album 'Bad Vibes' zeker eens opzoeken als je van experimentele muziek houdt, beetje in de trend van James Blake, zonder zang)

Ik zal verder ook wat tracks aanbevelen uit een heel ander genre dat ik ook beluister. Ik ben naast de Hifi-hobby ook DJ, en dan draai ik dubstep, nee niet dat schrewerige dat je op de radio hoort (Skrillex, Dr P,...), maar de hele diepe, de underground dubstep, en daar zit heel vaak een nog lekkerdere bass  ;)

Enkele voorbeelden:







Als er mensen zijn die meer van deze muziek zoeken, die sturen maar een PM ofzo, maar ik betwijfel of er veel mensen zijn hier die dit graag gaan horen  ;D

Ik heb Cuss Cuss kunnen vinden op spotify (ik luister geen Youtube). Ik vind het wel OK. :) Doet me een beetje denken aan Sis Nya – Jah Music.

En Killawatt & Ipman – Darkplace / Sur Place. Het klinkt als een klok hier.. Ik vind dit vooral avond laat muziek. Beetje bij wegdromen. Doet me overigens denken aan Tipper, die op sommige albums een meester is in productie en laagweergave.

Tipper - The Critical Path

Voor de laagfreaks is Tipper een must (H)






You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

JANJWJMC

Quote from: doorofnight on October 26, 2013, 11:33:18
Thx ik heb de lijst toegevoegd en ga binnenkort luisteren. Het eerste nummer is meteen al ruimtelijk met veel laag.

Dit is ook een lekkere:

http://open.spotify.com/track/2h3ZBS7ll0lWj1E98or1jF

telefon tel aviv - the skyis black

Lekker lijstje bedankt :)
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Staaled

Cenum-Stardust. FKOF free download.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

sion

Quote from: doorofnight on October 26, 2013, 11:33:18
Thx ik heb de lijst toegevoegd en ga binnenkort luisteren. Het eerste nummer is meteen al ruimtelijk met veel laag.

Dit is ook een lekkere:

http://open.spotify.com/track/2h3ZBS7ll0lWj1E98or1jF

telefon tel aviv - the skyis black

Thanx! Bedankt voor je input, ik heb de Spotify lijst bijgewerkt met wat ik kon vinden. Ik heb er ook Bad Kingdom bijgezet van Moderat - Moderat II ... lekkah album!   :headbanging:
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

NielsLu

Ik was net aan het luisteren naar de cd Half Moon Run - Dark Eyes. Er staan een aantal nummers op met bijzonder diep laag (o.a. Give UP en 21 Gun Salute).

Deze cd is overigens sowieso een aanrader om te luisteren, erg lekkere muziek waarbij de heren duidelijke geïnspireerd zijn door Radiohead. 
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

JANJWJMC

Quote from: NielsLu on November 16, 2013, 19:04:32
Ik was net aan het luisteren naar de cd Half Moon Run - Dark Eyes. Er staan een aantal nummers op met bijzonder diep laag (o.a. Give UP en 21 Gun Salute).

Deze cd is overigens sowieso een aanrader om te luisteren, erg lekkere muziek waarbij de heren duidelijke geïnspireerd zijn door Radiohead.

Bedankt klink erg lekker.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

DofN

Symmetry - Paper Chase begint met een heel behoorlijke druk in het laag.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

jurrien1962

Quote from: WickedGame on October 11, 2013, 12:39:22
Haar cd bevat meer bass tracks.

Glory and Gore vind ik erg fijn


Inderdaad, diepe bassen. Vraagt wel vermogen en controle van versterker en goede conussen in de speakers. Anders wordt het een 'brommende brei' wat veel mensen verwarren met bas-tonen.

Linx

#147
 :withstupid:

Witalik

*toegevoegd aan favorieten*

Komen zo 1 2 3 geen nummers bij me op maar zodra ik er weer eentje tegenkom  :thumbs-up:
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

WilcoL

Quote from: MaLa on September 10, 2013, 17:32:29
Het hele "Mala in Cuba" album van dubsteppioneer Mala. Verwacht een heel zuiders getint album met een hele lading aan lage tonen :)

Hele leuke tip! Dank: heeft je tip iets te maken met jouw username? (ben jij dan die "dubsteppionier"   O0 ;D)

Quote from: NielsLu on November 16, 2013, 19:04:32
Ik was net aan het luisteren naar de cd Half Moon Run - Dark Eyes. Er staan een aantal nummers op met bijzonder diep laag (o.a. Give UP en 21 Gun Salute).

Deze cd is overigens sowieso een aanrader om te luisteren, erg lekkere muziek waarbij de heren duidelijke geïnspireerd zijn door Radiohead.

Ook een erg prettige plaat, thanks!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear